• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Dit is de nieuwe Volkswagen Caddy

Auteur: Author, gepost 4 februari 2015 om 21:37 – 66 Reacties

Afbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen CaddyAfbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen CaddyAfbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen CaddyAfbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen CaddyAfbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen CaddyAfbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen CaddyAfbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen CaddyAfbeelding Dit is de nieuwe Volkswagen Caddy

Volkswagen Caddy
Na al die spannende onthullingen van de afgelopen week, volgt nu een iets minder sexy maar wel handige auto: de nieuwe Caddy.

Deze vierde generatie van VW’s populaire bestelauto zou vooral op gebied van verbruik en veiligheid verbeterd zijn. Front Assist met City-noodrem functie betekent dat de nieuwe Caddy tot 30 km/u autonoom tot stilstand kan komen en Multi Collision Brake voorkomt nog meer schade na een aanrijding. Ook aan multimedia toeters en bellen in het interieur is gedacht en de gelukkige koeriers die met de nieuwe Caddy op pad mogen, kunnen het inparkeren voortaan aan het Park Assist-systeem overlaten.

Het motorenaanbod bestaat uit drie dieselmotoren met vermogens tussen de 75 en 150 pk. De zuinigste variant met BlueMotion-label verbruikt op de testcyclus slechts 4.0 l/100 km, wat overeenkomt met het verbruik van de nieuwe EcoFuel versie die ook op aardgas rijdt. Daarnaast levert Volkswagen een drietal benzinemotoren, die tussen de 84 en 125 pk leveren.

De verkoop van VW’s ruimtewondertje start deze zomer in Nederland en in de tussentijd zullen de voor ons geldende prijzen bekend worden gemaakt.

Ook interessant!

  • Vijf punten waarop de nieuwe Volkswagen Caddy Cargo scoort!
  • NL tuner haalt 175% meer vermogen uit Volkswagen Caddy
    NL tuner haalt 175% meer vermogen uit Volkswagen Caddy
  • Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
    Volkswagen Caddy PanAmericana moet iets ruigs voorstellen
  • Volkswagen Caddy 4Motion
    Volkswagen Caddy 4Motion vult elke niche

Nieuwste artikelen

  • UPDATE! Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Dit moet wel de debielste optie ooit zijn in een auto
  • Van deze occasion moet je óf braken, óf je wordt er juist heel er blij van
  • De overheid juicht voor vervuilende dieselbusjes
FacebookTweetPinLinkedIn

caddy, Volkswagen

Vorig bericht: « Amerikaan liep elke dag 33 km(!) naar werk, tot nu
Volgend bericht: Titanenstrijd: de VW Golf versus de Passat in cijfers »

Lees Interacties

Reacties

  1. db87 zegt

    4 februari 2015 om 21:39

    Nieuwe Caddy dus toch niet zo nieuw.

    Login om te reageren
    • ptothem zegt

      4 februari 2015 om 23:56

      @db87: oeps, foutje! Foto’s van de vorige press release geplaatst. Snel de nieuwe erop autoblog!

      Login om te reageren
    • sergio72 zegt

      5 februari 2015 om 11:58

      @db87: iedere keer flikken ze het weer om niets te vernieuwen!

      Login om te reageren
  2. eddythedriver zegt

    4 februari 2015 om 21:39

    HUH, dit is toch Autoblog, en geen busjesblog of invalidekarrenblog?

    Login om te reageren
    • nvhuijkelom zegt

      4 februari 2015 om 21:56

      @eddythedriver: blijft een auto

      Login om te reageren
      • bazzelijn zegt

        4 februari 2015 om 23:22

        @nvhuijkelom: das auto

        Login om te reageren
    • jassenroover zegt

      4 februari 2015 om 22:25

      @eddythedriver: gast

      Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      4 februari 2015 om 22:28

      @eddythedriver: de Caddy Life is een personenauto.

      Daarnaast is het volgens mij de enige ‘unieke’ ludospace / kleine bestelwagen (i.t.t. Combo/Doblo, Berlingo/Partner, Kangoo/Citan etc).

      Daarnaast, als ik een auto in deze klasse zou kopen, vind ik de VW nog wel het meest ‘auto’. Dus mag op Autoblog.

      Login om te reageren
      • sydney zegt

        4 februari 2015 om 23:37

        @gtwillem: Ik zou in dit geval ook voor een Caddy gaan, maar het ‘unieke’ i.t.t. z’n directe concurenten ontgaat me eigenlijk

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          5 februari 2015 om 00:28

          @sydney: uniek in de zin dat de Caddy alleen een Caddy is. En geen Inca (oude Seat van weleer).

          De Caddy is, naar mijn weten, de enige waarbij er niet veerschillende merken met hetzelfde model van rondrijden. Vroeger was de Kangoo er, maar dat is nu ook een Citan. En de Combo en Doblo waren vroeger ook aparte modellen, maar de nieuwe Combo is gewoon een Doblo. Van de Caddy is (nog) geen andere versie… ;-)

          Login om te reageren
          • w0o0dy zegt

            5 februari 2015 om 00:35

            @gtwillem: de Ford Transit courier en connect zijn er ook alleen maar als Ford.

            Login om te reageren
          • sydney zegt

            5 februari 2015 om 08:34

            @gtwillem: Ok, op die manier.Niet echt een USP als je het mij vraagt, dat zullen de meeste ondernemers aan hun reedt oxideren.

            Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        5 februari 2015 om 00:36

        @gtwillem: de Ford ’s rijden vast beter.

        Login om te reageren
      • blo3to3t zegt

        5 februari 2015 om 07:20

        @gtwillem: eens!

        Login om te reageren
    • janmetdelangeachternaam zegt

      4 februari 2015 om 23:42

      @eddythedriver: Jezus nog een druppel azijn en je legt het loodje

      Login om te reageren
    • BMW330Ci zegt

      6 februari 2015 om 17:21

      @eddythedriver: pas op, een troll!

      Login om te reageren
  3. gtwillem zegt

    4 februari 2015 om 21:40

    Kan deze er niet als GTE komen? LPG tank erin en je rijdt heerlijk goedkoop met 210pk in je bestellert..!

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      4 februari 2015 om 23:39

      @gtwillem: GTE is geen LPG

      Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        5 februari 2015 om 00:12

        @stfu: Dus? Inplaats benzine LPG erin ;)

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          5 februari 2015 om 11:03

          @mikkeloentje: dan heb je ook niet 207 pk ;)

          Login om te reageren
          • mikkeloentje zegt

            5 februari 2015 om 12:08

            @stfu: Jawel hoor, voordat je overschakelt naar je gastank. Hup en denk nu even aan je nickname ;)

            Login om te reageren
  4. mashell zegt

    4 februari 2015 om 21:45

    Die achterlichten zijn inderdaad nieuw uit.. Gelukkig niet kapot gefacelift zoals ze met de Touran gedaan hebben.
    Jammer dat ze niet “even” de plaatsing van de klimaatregeling en het navigatiesysteem gewisseld hebben.

    Login om te reageren
    • timowouters zegt

      4 februari 2015 om 22:29

      @mashell: weinig caddy’s die daarmee uitgerust gaan worden.

      Login om te reageren
  5. Marijn90 zegt

    4 februari 2015 om 21:46

    Lekkere foto’s.. Not. Plaats dan op zn minst een foto van de ‘ normale ‘ caddy met meegespoten bumpers en fatsoenlijke velgen. En graag in die mooie kleur blauw of dat bruin.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      4 februari 2015 om 22:00

      @Marijn90: de normale Caddy is die met de goedkope grijze bumpers. Die andere is de Caddy life. Voor mensen die heel duidelijk aan de buurt willen laten zien dat ze meer van honden dan van autorijden houden.

      Login om te reageren
      • Marijn90 zegt

        4 februari 2015 om 23:36

        @mashell: i know lieve schat bedoelde eigenlijk dat ze de caddy dus niet de caddy life, wat beter aan hadden mogen kleden voor de foto’s.

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          4 februari 2015 om 23:40

          @marijn90: Caddys zien er nu eenmaal zo uit, want: werkauto

          Login om te reageren
  6. norge zegt

    4 februari 2015 om 21:48

    Nooit meer, op een 3,5 jaar oude auto roest ontdekken door een constructie fout en het maar gedeeltelijk vergoed krijgen heeft bij mij de spreekwoordelijk druppel de al volle emmer laten overlopen ….Ford ! Here i come…

    Login om te reageren
    • nibor zegt

      4 februari 2015 om 22:53

      @norge: Sorry Norge, ik ben het vaak met je eens. Maar hier ga je wat mij betreft echt de fout in: roest willen vermijden en vervolgend over Ford beginnen…

      Login om te reageren
      • norge zegt

        4 februari 2015 om 23:04

        @RRenault: in ieder geval een betere garantie behandeling..

        Login om te reageren
        • e1000bmw zegt

          4 februari 2015 om 23:21

          @norge: zijn de transit connects er dan als 4WD? Of ga je voor USA Ford?

          Login om te reageren
          • norge zegt

            4 februari 2015 om 23:24

            @e1000bmw523i: Nee, gewoon een EU Ford met voorwielaandrijving….Enige goede met de Caddy was zijn 4×4 …..Goede tractie.

            Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      4 februari 2015 om 23:16

      @norge: je bent niet de enige. Een vriend van mij met een groot schoonmaak bedrijf heeft zijn buik ook meer dan vol van de caddy. Ook roest inderdaad en een hoop motor probleem daarboven op. Hij is nu overgegaan naar Ford en is zeer tevreden. De eerste caddy is 2 jaar geleden door een Ford vervangen en nu zijn bijna alle caddies er uit.

      Login om te reageren
    • cossie300 zegt

      5 februari 2015 om 09:12

      @norge: en dan gaat ge naar Ford ?

      Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      5 februari 2015 om 09:44

      @norge: sure norge, op basis van je eerdere gejank over VAG’s de afgelopen jaren kom je heel geloofwaardig over. Ga nu maar een ford knuffelen

      Login om te reageren
  7. rb26dett zegt

    4 februari 2015 om 21:50

    Het blijft een saai hok, maar ja hij is er ook niet voor bedoeld om de onderkaak te laten droppen.

    Login om te reageren
  8. alcantara zegt

    4 februari 2015 om 21:53

    Prachtige velgen zo met al die gaten erin, ongetwijfeld afgeleid van de Lamborghini Diablo velg.

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      4 februari 2015 om 23:05

      @alcantara: Of was ’t nou andersom?

      Login om te reageren
  9. potver7 zegt

    4 februari 2015 om 22:00

    In Taiwan is een taxichauffeur die wel een nieuwe kan gebruiken…

    Login om te reageren
  10. postman91 zegt

    4 februari 2015 om 22:13

    T neusje blijft dik, maar die kont.. noo!

    Login om te reageren
  11. stefan1985 zegt

    4 februari 2015 om 22:16

    Zullen we nieuw maar even tussen aanhalingstekens zetten?
    Het is gewoon een opgewarmd lijk.

    Login om te reageren
  12. jesse3120 zegt

    4 februari 2015 om 22:18

    Lijkwagen.

    Login om te reageren
  13. Orichy zegt

    4 februari 2015 om 22:21

    Is dit dan wat, een Caddy in deze kleurstelling;

    Login om te reageren
  14. peshuis zegt

    4 februari 2015 om 22:22

    Waarom dat navigatiescherm weer zo laag geplaatst. Had laatst een touran mee van de garage. Ook dat scherm zo laag, waarom de knoppen van de verwarming op zichtpositie en de navigatie bijna op de vloer?

    Login om te reageren
  15. vvti zegt

    4 februari 2015 om 22:33

    Welke visueelgehandicapte heeft deze achterklep getekend?

    Login om te reageren
    • Carreza zegt

      4 februari 2015 om 23:16

      @vvti: ik verdenk zijn blindgeleide hond…

      Login om te reageren
  16. thomcarspotter zegt

    4 februari 2015 om 22:47

    Jeetje, zomaar pats boem uit het niets? Geen teaser campagne oid? Not bad!

    Login om te reageren
  17. gerjan zegt

    4 februari 2015 om 22:56

    Wat is die achterkant lelijk. sowieso overgewaarde auto. voor hetzelfde geld iets grotere citroën/ Peugeot.

    Login om te reageren
  18. mrrallycross zegt

    4 februari 2015 om 23:08

    Uiterlijk is in ieder geval niet veel veranderd zoals verwacht? Komt er nu ook een Audi versie met grote grill voor de wat hoger staande couriers?

    Login om te reageren
  19. Carreza zegt

    4 februari 2015 om 23:11

    De vorige was gewoon saai maar deze is saai en doet er gratis een lelijke achterkant bovenop. Proficiat!

    Login om te reageren
  20. Bart_V zegt

    4 februari 2015 om 23:34

    Je kan lullen wat je wilt het blijft de beste in zijn klasse (vw hater spreekt)

    Login om te reageren
    • rickmetdepet zegt

      5 februari 2015 om 01:27

      @bart_v:

      Login om te reageren
    • rickmetdepet zegt

      5 februari 2015 om 01:31

      @bart_v: hmm, persoonlijk vind ik hem niet de beste. Heb met caddy gereden en rijd nu berlingo voor het werk, vind persoonlijk de zithouding hoger en véél comfortabeler in mijn berlingo. Alsook de vering van de berlingo is vele malen beter als die van eender welke vw bus. Het enige betere zijn de leuke opties die je erop kan nemen bij een caddy, maar deze worden maar door 1 % van de kopers genomen, en de krachtigere motoren van de caddy. Voor de rest, geef mij maar een berlingo voor bijna de helft van het geld.

      Login om te reageren
  21. henkhupelschoten zegt

    5 februari 2015 om 00:03

    Shoarmaboeren liggen nu vollop te fappen in de koelkast……

    Login om te reageren
  22. 4244cc zegt

    5 februari 2015 om 00:13

    Netjes!

    Login om te reageren
  23. bond007 zegt

    5 februari 2015 om 01:18

    Wauw, wat is die achterkant lelijk. Vind de oude achterkant vele malen mooier.
    Ze hadden voor pressfoto’s wel een wat mooiere uitvoering kunnen pakken. Op z’n minst wat betere velgen.

    Zal btw wel weer een ideal busje zijn.

    Login om te reageren
    • luxaeterna zegt

      5 februari 2015 om 12:12

      @bond007: waarom zouden ze, een vrachtwagen presenteer je doorgaans ook niet op laagprofielbanden. In deze vorm gaat hij het meeste verkocht worden. Is gewoon een utilair voertuig.

      Login om te reageren
      • luxaeterna zegt

        5 februari 2015 om 12:13

        @luxaeterna: utilitair natuurlijk.

        Login om te reageren
  24. base zegt

    5 februari 2015 om 08:27

    Mooi werk/bestelbusje.. Heb er zelf 1 en ga zeker weer voor de nieuwe.. Interieur is ook veel netter geworden! Heb ook nooit problemen gehad!

    Login om te reageren
  25. pomoek zegt

    5 februari 2015 om 09:24

    Eigenlijk de ultieme auto in 2015. Ruim, zuinig, kan ongetwijfeld met het overige verkeer meekomen, goed in de uitrusting met navi, clima, cruise enz. Maar toch koopt het gros een passat.

    Login om te reageren
  26. rd1991 zegt

    5 februari 2015 om 10:25

    Ze hadden beter met iets heel nieuws kunnen komen zoals Ford, dit is alweer facelift nr.3. Maarja, Volkswagen zou Volkswagen niet zijn als ze er hopen mee weg te komen. Ik zou ook voor de Ford gaan in ieder geval. Of de vernieuwde Doblò, met het neusje van de RAM ProMaster City.

    Login om te reageren
  27. Dutchdriftking zegt

    5 februari 2015 om 10:27

    Wat een enorm verschil toch altijd tussen de instapper en het luxe model. De topper is net een golf van binnen, de instapper net een paardenstal.

    Login om te reageren
  28. rd1991 zegt

    5 februari 2015 om 10:28

    1 voordeel m.b.t. de achterklep; de meeste zullen toch voor de klapdeuren kiezen! De MB V/Vito heeft ook al zo’n vreemde achterkant. Zonde, want die is goed te pruimen voor zo’n type auto.

    Login om te reageren
  29. Lennart95vdk zegt

    5 februari 2015 om 11:37

    De achterkant is net een lijkwagen

    Login om te reageren
  30. gop1 zegt

    5 februari 2015 om 17:19

    Maar liefst 75 pk! dat zal lekker vooruit komen met volle belading….

    Login om te reageren
  31. mercedesclk350 zegt

    5 februari 2015 om 20:32

    “oh hij is net de oude, oh geen vernieuwing…”

    We zijn al bekend met Volkswagen en hun “vernieuwing” sinds WO II, onverwacht is het dus niet. En als je jezelf een autokenner wilt noemen dan zie je meteen verschil.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North