
De hardste en snelste 911 over een bochtig circuit smijten, daar ga je dus heel erg en heel hard van vloeken. Aldus de marketing-afdeling van Porsche.
Porsche claimt dat een rondje Groene Hell niet langer hoeft te duren dan 07:18 minuten. Daarvoor heb je onder meer 620 Stuttgartse paarden, een leeggewicht van 1.370 kg, high-tech vering genaamd Porsche Adaptive Suspension Management en rondom keramische remmen nodig. Ja, een circuitauto bij uitstek waar een niet-voor-mietjes-waarschuwing niet zou misstaan.
Deze Porsche-promo doet enkele suggesties qua woorden die wellicht in je op komen als je dit supercar-geweld door een bochtje laat glijden. Om tere kinderzieltjes te ontzien is het uiteraard gecensureerd. Maar f#@ing h#&&!! nog aan toe, want klinkt die boxer-roffel lekker zeg. VIDEO!
Nieuwste artikelen
-
Goed nieuws: EV’s zijn net zo dodelijk als benzineauto’s – hybrides zijn veel gevaarlijker
-
Lolbroek rijdt expres te hard langs politie en vraagt agenten om geinige flitsfoto
-
Volkswagen heeft goed nieuws voor de Polo met verbrandingsmotor!
-
Premium sedans verkopen voor geen meter in Europa, op deze EV na






Ik hoor voornamelijk muziek, maar geen boxer…
Zalige wagen!
Hardcore tot op het chassis!
Alles het filmpje is niet zo mooi. De GT2 RS is al snel genoeg van zichzelf, ze hoeven de beelden echt niet te versnellen hoor!
Een van mijn favoriet Porsches van het moment!
Is niks mis mee.
hier ga ik indd van vloeken, wat een *** film met een *** kwaliteit…
******** *** *****
en dan nog die *** muziek eronder…
kortom, waardeloos en zwaar ******
Welk geluid…hoor alleen maar van die klote muziek.
Wat een waardeloos geluid, waar hoor jij die mooie boxer roffel dan ricardo? dit klinkt meer als een astmatische mug
Enough with the Beatle alright! Nu weten we wel dat Porsche dat model uit 1999 een zoveelste facelift meegegeven hewft, er staat echt elke dag hier iets over die auto, hij is gewoon niet revolutionair, sorry voor alle Porsche fanaten maar van dit gefacelifte antiek gaat mijn hart niet sneller kloppen…
@Sciurida: Als ik vragen mag, op wat slaat jouw naam?
Ik moet ook van dat filmpje vloeken;
Dat m’n budget net niet toereikend is voor deze prachtwagen.
hier wel de boxer sound
http://www.youtube.com/watch?v=66ow94-K2SA
@Punk: dit zijn GT3 (RS) geluiden. Check die webspecials maar. Maar dit is wel hoe Porsche het publiceert. Vind ik ergens wel misleidend…
Daarnaast vind ik het echt een flut filmpje. Versneld, en wederom niet met eigen geluid. Deze Porsche verdient beter!
@Ferdinand1:
Verrek, je hebt gelijk! Ik vond het al frappant hoe die GT2 RS ineens zo luid en agressief klonk, terwijl op spionagevideo’s nog dat typische gedempte turbogeluid hoorbaar was. Ze hebben echt exáct dezelfde geluidsfragmenten gebruikt als bij de GT3 RS. Ben een Porsche fan maar dit vind ik toch wel erg lame van ze.
@Ferdinand1: en jij was nog wel bereid om Porsche’s claim van 7:18 rond de ring te geloven zonder enig bewijs…. Waarom zouden ze daar geen 800pk in hebben gestopt (met wat slimme TC-software) om die tijd te rijden?
Het feit dat ze beweren dat iemand anders sjoemelt en zelf met geluidfragmenten sjoemelen… that doesn’t look good.
@w0o0dy: ff mierenneuken nog, maar zelfs met 800pk lijkt 7:18 me gewoon te snel.
Als ik een lekengokje moet wagen voor de globale tijd van zo’n GT2 RS onder goeie omstandigheden….
Rond de 7:24 a 25.
We kennen natuurlijk de waarden niet maar ik denk dat de wagen gewoon niet genoeg downforce ontwikkelt om een echte-echte toptijd neer te kunnen zetten.
De Viper ACR is ’t beste voorbeeld. Die 7:22 is gezet in een, op zich, beroerde tune. De versnellingen zijn zo lang als de ‘Ring zelf. En toch laat ie, met 600+ pk en net geen 1500kg (geen opmerkelijke pk/gewicht verhouding), de meeste auto’s ruim achter zich. En hij kan sneller dan 7:22. Dat is puur vanwege de lollig grote hoeveelheid downforce die de ACR ontwikkelt dat ie toch seconden pakt op krachtiger/lichtere auto’s.
@w0o0dy: De eerst geclaimde 7:22 durf ik wel aan te nemen, maar van die 7:18 heb ik nooit gezegd. Zelfs ik vind dat wel een beetje teveel van het goede. Maar wat je zegt is natuurlijk gewoon maar gekkigheid ;) De marketingafdeling en de “Röhrl-afdeling” zijn twee heel verschillende dingen. Nou hoor ik denken “die marketingafdeling brengt wel de tijden naar buiten”. True, maar dat is bij elk merk. Dan kun je niemand meer vertrouwen..
@Ferdinand1: Nouja, tot ze een timebaar filmpje naar buiten brengen. Wat ze niet doen…bijna nooit….voor geen enkel model….maar wel tijden opgeven…
Je begrijpt, het kriebelt bij mij. Maarrr, goed om te weten dat jij ook deels skeptisch bent. Voegt toe aan je geloofwaardigheid.
@Punk: Hoewel het een heerlijke en herkenbare 911-sound is, Ik heb nogal mijn twijfels over de authenticiteit ervan. Want door de Turbo’s klinkt de GT2 denk ik niet zo spectaculair onder een gegeven toerenaantal (ik gok ergens rond 4500/5000tpm dat hij doorklinkt).
@pccb
darentegen vindt ik de toerensprongen wanneer de koppeling aangrijpt bij het schakelen wel heel spectaculair klinken…
vloeken als een Hollander !!
dat zijn toch die debielen die het nodig vinden om alle ziektes denkbaar op te noemen in een zo kort mogelijke tijd ??
ik hoor helemaal geen 6 cil boxer.
alleen maar klote muziek
Voor de liefhebbers die wel motor geluid willen horen;-)
http://www.autoweek.nl/video/1845/Spionage-Porsche-911-GT2-RS
@integralechubasco
vindt ik?!!
@lowlow
vind ik… ;)
Geef mij is zo’n ding! Doe ik wel even schreeuwen voor de Autoblog camera;)
-edit: je CAPS blijft hangen-
@integralechubasco: Inderdaad. Ik ben benieuwd naar de eerste rijtest-filmpjes om te zien hoe hij nu klinkt. Hoe hij rijdt, dat is al een uitgemaakte zaak, denk ik.
Beetje onvolwassen promotie-filmpje, ik zou van een prestige merk als Porsche toch wel meer een “mannen”film verwachten.
Porsche 911 = #@*!ing uitgemolken!
Al rijdt de GT 2 een snelle ring,
het is en blijft een lelijk en raar ding.
Waarom bij zo’n promofilmpje muziek erbij zetten?
Doe gewoon beeld en het motorgeluid en de mensen zullen er sowieso wel voor vallen ;)
die 911 is een sentimentele ouwe lullen bak, gebaseerd op een totaal achterhaald concept. op papier retesnel, in de praktijk letterlijk en figuurlijk een moordauto. de zakkenvullers in zuffenhaussen lachen zich de ballen uit de broek dat er nog zo veel imbecielen zijn die zo’n geval enkel en alleen aanschaffen vanwege de status.
Kon Porsche die verse GT2 niet wat sjieker marketen dan dit?
Was altijd meer een GT3 man. Deze auto doet me toch wel twijfelen daaraan.
Gelukkig zijn ze wel goed in het maken van auto! :-)