• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ferrari 250 GTO gekocht door radio-DJ Chris Evans

Auteur: ricardo, gepost 15 mei 2010 om 10:17 – 38 Reacties

Ferrari 250 GTO


Kennen we deze klassieker nog? Onlangs werd aangekondigd dat dit stukje autogeschiedenis geveild zou worden voor een vermoedelijk recordbedrag. Niemand minder dan benzinehoofd en Ferrarist Chris Evans heeft de sleutels van deze 250 GTO in ontvangst mogen nemen.

Oké, hij heeft er wel zijn 250 GT SWB voor moeten verkopen, en ook z’n 250 GT Spyder California SWB moest ervoor de garage uit. Maar daar staat tegenover dat Evans wellicht het meest begerenswaardige stukje auto heeft gekocht dat je je maar kunt voorstellen. In totaal zijn er niet meer dan 36 exemplaren op de weg gezet. Veel zijn er niet meer van over, en één kunnen kopen is al helemaal bijzonder.

Crisis Schmisis! Want deze Ferrari is vermoedelijk voor een bedrag van meer dan 17 miljoen euro van eigenaar gewisseld. Voorheen behoorde de ’63 Ferrari toe tot de collectie van Japanner Yoshiho Matsuda. Ooit had hij er vier, maar nu staat de teller op nul.

Deze 250 GTO (chassisnummer 4675 GT) is na een heftig ongeval in de Tour van 1963 voorzien van een Series II GTO body. Onder de klassieke kap ligt een ouderwetsche, maar overheerlijke, 3 liter V12. Goed voor 302 pk’s en een top van 280 km/h.

Het laatste wat we van dit Italiaanse paard hebben vernomen is dit onduidelijke fotootje dat Evans op Twitter plaatste. Gaat-ie ‘m laten verstoffen? Nee, gewoon ermee de weg op en verschillende klassieker-evenementen (hou ‘m in de gaten, Klassiekerrally) bezoeken, dat is wat Chris Evans hiermee wil gaan doen. Een sfeerimpressie van deze geschiedenisles-op-wielen staat HIER. (via Carsuk)

Ook interessant!

  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
    Video: Ferrari 250 GTO en McLaren F1 rijden door Londen
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

250, chris-evans, Ferrari, gto, Klassiekers

Vorig bericht: « Video: Chevy’s testen in slowmotion
Volgend bericht: De Porsche 911 GT2 RS laat je vloeken als een Hollander »

Lees Interacties

Reacties

  1. lincoln zegt

    15 mei 2010 om 10:22

    er zit wel degelijk verschil tussen petrol-head en yuppie-scum ..

    Login om te reageren
  2. Pixed zegt

    15 mei 2010 om 10:34

    Het was alweer 11 uur geleden dat er nog nieuws te rapen viel op autoblog. Lijkt een eeuwigheid :-)

    OT: Geld maakt toch echt wel gelukkig hoor…

    Login om te reageren
  3. Alpinaa zegt

    15 mei 2010 om 10:35

    Hij laat ze gelukkig niet verstoffen in de garage.

    Login om te reageren
  4. Olivier zegt

    15 mei 2010 om 10:41

    Huh? Die Ferrari 250 GT California spider SWB had hij toch pas net gekocht? Was de duurste auto ooit toen hij hem kocht en dat was de auto die hij altijd al wilde hebben……….Snap hem niet helemaal meer.

    Ik had trouwens geen van beide verkocht voor een series 2 GTO.Series 1 is mooier in mijn ogen en zou altijd een volledig originele auto willen hebben voor zo’n bedrag en dan niet met een andere/latere body.

    Login om te reageren
  5. robbie zegt

    15 mei 2010 om 10:44

    En die Ferrari 250 GT SWB California Spyder had hij pas 2 jaar…
    http://www.autoblog.nl/archive/2008/05/19/nieuw-record-10894900-voor-een-ferrari-california-spyder

    Login om te reageren
  6. midi zegt

    15 mei 2010 om 10:48

    Nice, ik hoop alleen dat ie deze niet wit zal laten spuiten zoals al zijn andere ferrari’s.

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      15 mei 2010 om 11:05

      @midi: volgens mij laat hij ze niet wit spuiten, maar koopt hij witte exemplaren. Zijn (ex-)250 GT Spyder California SWB is volgens mij nog steeds gewoon zwart.

      Login om te reageren
  7. Geert Schoots zegt

    15 mei 2010 om 10:55

    Niet om het een of ander maar wat verdient een DJ tegenwoordig?

    Login om te reageren
  8. PCCB zegt

    15 mei 2010 om 10:55

    Ik vind deze GTO-serie niet noodzakelijk mooier dan de Ferrari’s die hij ervoor heeft moeten verkopen. Voor een Series 1 zou ik nog twijfelen…

    Login om te reageren
  9. Klassiekerrally zegt

    15 mei 2010 om 10:56

    Ik zal goed opletten, Ricardo! ;)

    Login om te reageren
  10. Klassiekerrally zegt

    15 mei 2010 om 10:59

    @ Geert Schoots: Veel! Maar Chris Evans is ook producer van radio en tv programma’s geloof ik. Hij doet dus nog een beetje meer dan plaatjes aan elkaar praten :)

    Login om te reageren
  11. Laurens zegt

    15 mei 2010 om 11:04

    Op een of andere manier ben ik blij dat Giel Beelen zich dit niet kan permitteren…

    Login om te reageren
  12. FuelMinded zegt

    15 mei 2010 om 11:09

    Welke serie had ook alweer een Lamborghini tractor versnellingsbak?

    Login om te reageren
  13. JPM zegt

    15 mei 2010 om 11:17

    Evans, het meest walgelijke persoon op deze aarde?

    Jaloers? Ja maar dan nog.

    Login om te reageren
  14. 308 zegt

    15 mei 2010 om 11:23

    ‘Veel zijn er niet van over’ zeggen jullie? Pertinente onzin want alle GTO’s zijn bewaard gebleven. Wanneer je zegt dat er maar 36 van gemaakt zijn dan sluit je daarmee de 64-modellen uit, en dit is nou net zo’n model met latere carrosserie. Laats bij de 308 GT4 ook al zo’n misser. Research jongens! Desnoods in Wikipedia…

    Login om te reageren
  15. rogue zegt

    15 mei 2010 om 11:29

    Wees er maar zeker van dat hij ‘m niet laat verstoffen. :) Hij is een echte liefhebber die graag met z’n klassiekers rijdt (doet ook mee aan evenementen). Maar ik dacht dat hij alleen witte Ferrari’s had?

    Login om te reageren
  16. jp zegt

    15 mei 2010 om 11:56

    250gto series 1 is mooier, maar deze series 2 veel zeldzamer.

    Login om te reageren
  17. S65AMG zegt

    15 mei 2010 om 11:59

    @ feulminded : ook laatst die lamborghini reportage op National geografic gezien ? :P

    Login om te reageren
    • FuelMinded zegt

      15 mei 2010 om 12:54

      @S65AMG: Yep, en volgende week Rolls Royce Phantom. Maar die ga ik opnemen want ik zit dan midden in een eindexamenweek. *ik vertoon studie ontwijkend gedrag op autoblog ;) *

      Login om te reageren
  18. Yerrie zegt

    15 mei 2010 om 12:52

    Het is te hopen dat hij deze niet als bijna al zijn andere Ferrari’s ook wit spuit

    Login om te reageren
  19. Guust Flater zegt

    15 mei 2010 om 13:18

    De verkochte Cali is niet de zwarte swb, maar een groene lwb.

    Login om te reageren
  20. stopwearingpants zegt

    15 mei 2010 om 13:34

    302 pk uit een 3 liter blok persen (niet geblazen neem ik aan) in die tijd is wel heel nice gedaan, die DJ heeft wel veel geld

    Login om te reageren
  21. integralechubasco zegt

    15 mei 2010 om 14:02

    @308
    volgens mij doen ze dit soort dingen gewoon expres bij AB om jou en mij te irriteren… ;)

    Login om te reageren
  22. Cantago zegt

    15 mei 2010 om 14:32

    Wacht even, 17 miljoen? Ik snap best dat je flink geld aan iets leuks uit wil geven, maar op wat geschiedenis na stelt dit niet heeel veel voor (een replica doet hetzelfde), en het ergste, voor 17mil kan ik HEEL veel andere leuke auto’s kopen!

    Login om te reageren
  23. midasracer zegt

    15 mei 2010 om 14:32

    Als hij hem maar niet wit laat spuiten, dan klaag ik de man aan voor godslastering! Op de een of andere manier heeft Evans een hele rits witte Ferrari’s bij elkaar verzameld. Echt geen kleur voor een Ferrari.

    Login om te reageren
  24. trambel zegt

    15 mei 2010 om 16:05

    hoop geld voor een ” schade “auto, wel een machtig mooi apparaat…

    Login om te reageren
  25. bozewolf zegt

    15 mei 2010 om 16:21

    In goeie handen dus.

    Login om te reageren
  26. FeRaRi zegt

    15 mei 2010 om 18:16

    Geef mij maar die 250 GT SWB :D

    Login om te reageren
  27. Dimglor zegt

    15 mei 2010 om 19:23

    Ja juist die man had ook die andere prachtige Ferrari gekocht….
    Er stond toen een mooi artikel van in Gto-magazine..
    Jammer dat ze dit boekje niet meer maken… Was nog mooi gemaakt…

    Login om te reageren
  28. Eric zegt

    15 mei 2010 om 20:39

    Ik hoop dat hij deze niet in het wit laat spuiten zoals bij z’n andere wagens.

    Login om te reageren
  29. Lucas zegt

    15 mei 2010 om 21:25

    Doe mij maar gewoon een knalgele of donkerblauwe Miura SV. En de normale gto is veel mooier, ik mis die 3 gaatjes echt:(

    Login om te reageren
  30. Rick-dos zegt

    15 mei 2010 om 22:59

    17 miljoen euro…

    Ff serieus nu…Iemand die deze auto dat bedrag écht waard vindt?

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      15 mei 2010 om 23:08

      @Rick-dos: Chris Evans.

      [/smartass]

      Login om te reageren
  31. Rick-dos zegt

    15 mei 2010 om 23:17

    …
    Let me rephrase…

    Iemand HIER die deze auto dat bedrag écht waard vindt?

    En ga me nu niet vertellen dat Chris Evans hier op AB rondneust…

    Login om te reageren
    • bozewolf zegt

      15 mei 2010 om 23:23

      @Rick-dos: Weet ik niet. Maar het is toch allang niet meer alleen maar “een auto”?

      Sommige Van Gogh’s vind ik ook prachtig, maar ik zou ook geen 10 miljoen lappen voor wat alleen verf op doek. Maarja, investering, bla bla.

      Geld krijgt ie er waarschijnlijk wel weer uit.

      Login om te reageren
      • Rick-dos zegt

        15 mei 2010 om 23:39

        @bozewolf:

        Je kan dit inderdaad als kunst zien, en tot op zekere hoogte kan ik me daar wel in vinden (ambachtswerk etc.). Dat brengt met zich mee dat je zo’n klassieker niet voor een appel en een ei zal krijgen. Daarom zou ik het begrijpen als men er bijv. twee, drie of vier miljoen voor neerlegt. Maar een veelvoud van die bedragen? No way, no how.

        Maar goed, hij zal het er inderdaad we weer uit halen. Genoeg gekken op de wereld.

        Login om te reageren
  32. Chris Evans zegt

    15 mei 2010 om 23:23

    What? Talking ‘bout me?

    Login om te reageren
  33. bozewolf zegt

    15 mei 2010 om 23:57

    Aan het eind van de dag gaat toch het eeuwenoude motto op: “wat de gek ervoor geeft”.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North