• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Rimac Concept_S: 1.384 pk en 1.800 Nm [livepics]

Auteur: autoblogger, gepost 2 maart 2016 om 10:23 – 13 Reacties

Rimac Concept_S


Terwijl de Rimac Concept_One nu eindelijk productieklaar is, toont het merk een nieuw model. De Concept_S.

De Rimac Concept_S is gemaakt om het maximale potentieel uit het Rimac All Wheel Torque Vectoring systeem te halen. Vergelijken met de Concept_One (1088 pk en 1600 Nm) heeft de Concept_S 296 pk en 200 Nm meer vermogen en koppel. Oftwel, de Concept_S heeft 1384 pk en 1800 Nm. Daarnaast weegt de auto 50 kg minder en is de aerodynamica verbeterd (34% meer downforce). Gecombineerd met high-performance banden is er nu ook meer grip en zijn er meer (extreme) opties voor het Rimac All Wheel Torque Vectoring (RAWTV) systeem. De overige info/specs van dit momster hebben we hieronder geplakt:

Performance
Max vermogen: 1384 hp (1018 kW)
Max koppel: 1800 Nm from 0 to 6500 rpm
Topsnelheid: 365 km/h
Acceleratie: 0-100 km/h (0-62 mph) 2,5 seconds; 0-200 km/h 5,6 seconds, 0-300 km/h 13,1 seconds
Remweg: 31.5m (100-0 km/h)
Lateral g-force: 1.7 g
Oplader: 22 kW on-board charger, DC-Combo fast charger (up to 120kW)
Power to weight: 768 hp/ton

Dimensies
Gewicht: 1800 kg
Lengte: 4187 mm
Breedte: 1842 mm
Hoogte: 1070 mm
Voorbanden: Pirelli P Zero Trofeo R 245/35 R20,
Achterbanden: Pirelli P Zero Trofeo R 295/30R 20
Gewichtsverhouding: 42% voor, 58% achter

Accu
Voltage: 650V nominal
Capacity: 82 kWh

Chassis
Cro-Mo space-frame with aluminium and carbon fibre semi-stressed members
Front and rear suspension: Double wishbones, fully adjustable, pushrod operated
Hydraulically adjustable ride height

Powertrain
Front: Rimac Automobili D-PM-OC-500 – high speed dual permanent magnet oil cooled motors, 500 kW peak, 12.000 RPM, up to 97% efficiency.
2 single speed gearboxes
Rear: Rimac Automobili D-PM-OC-600 – high speed dual permanent magnet oil cooled motors, 600 kW peak, 12.000 RPM, up to 97% efficiency. Two double clutch two-speed gearboxes.
Rotor and stator oil cooling
Milled aluminium housings

Brakes
Front brakes: Ventilated ceramic discs Ø 390 mm, 36 mm wide. 6-piston callipers, power-assisted.
Rear brakes: Ventilated ceramic discs Ø 380 mm, 34 mm wide. 4-piston callipers, power-assisted. Up to 400 kW of regen-braking (adjustable)

Ook interessant!

  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Rimac bijna failliet door Hammond
    Rimac bijna failliet door Richard Hammond
  • Rimac Nevera
    Video: Rimac Nevera doet burnout met 1.914 pk
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, concept, concept-one, concept-s, Elektrisch, geneve, geneve-2016, hypercars, rimac, Supercars

Vorig bericht: « De Aston Martin DB11: ook in het echt zeer geslaagd!
Volgend bericht: Laat jij een MX-5 staan voor de Abarth 124 Spider? »

Lees Interacties

Reacties

  1. keeper1 zegt

    2 maart 2016 om 10:25

    Van de achterkant is het net een koenigsegg

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      2 maart 2016 om 10:28

      @keeper1: Precies mijn gedachte. Genept design.

      Login om te reageren
    • mrB zegt

      2 maart 2016 om 11:46

      @keeper1: Die twee werken ook regelmatig samen, onder andere voor de regera ;)

      Login om te reageren
  2. Edge zegt

    2 maart 2016 om 10:31

    Erg gaaf, maar die naam? Ze teaseden met “Evil Twin”. Dat vond ik toch net even wat meer charme hebben.

    Login om te reageren
  3. thmsnl zegt

    2 maart 2016 om 10:32

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. w0o0dy zegt

    2 maart 2016 om 10:38

    1800nm..vana stilstand vertrekken zal pijn doen denk ik

    Login om te reageren
    • bullzeyersn zegt

      2 maart 2016 om 11:11

      @w0o0dy: HANS-Systeem maar op de optie-lijst zetten?

      Login om te reageren
    • GOD zegt

      2 maart 2016 om 18:14

      @w0o0dy: Mijn voorspelling is dat de komende jaren veel atractieparken failliet gaan ;)

      Login om te reageren
  5. jipino zegt

    2 maart 2016 om 10:49

    Ah, weer een auto met nietszeggend uiterlijk en 2 miljard pk en nog meer koppel. Vernieuwend.

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      2 maart 2016 om 18:12

      @jipino: Verdiep je eens in dit merk en kom dan met een nieuwe reactie.

      Login om te reageren
  6. Rob zegt

    2 maart 2016 om 10:59

    Zo zeg, wat een cool ontwerp! Ben zwaar onder de indruk, helemaal van die Concept One. Laag, breed en precies lang genoeg, en met mooie eenvoudige details: prachtig gewoon. Waarom zou ik nog die nieuwste Aston Martin willen, waarom nog hopen op die Spyker?! Dit klopt toch gewoon he-le-maal? Ik wil ‘em!
    http://www.autoblog.nl/gallery/Rimac/Rimac_Concept_One_2016/rimac-concept-one-2016-04.jpg

    Als ik geld als drek zou hebben kocht mij zelf een Tesla Model S en ging ik per direct naar Kroatië om zo’n Rimac te kopen!

    Login om te reageren
  7. pinut187 zegt

    2 maart 2016 om 11:39

    Wat zijn die zijraampjes extreem klein…

    Login om te reageren
  8. ralfast zegt

    2 maart 2016 om 21:02

    Er zijn veel kleine sporwagenmerken die komen met allerlei absurde specs. Lijkt me lastig om met een paar miljoen brandend in je zak een goede keuze te maken. Bugatti zou voor mij afvallen, ik ben meer gecharmeerd van de auto’s waar de engineering leidend was (zoals de F1) en daardoor de styling veel meer houdbaar. Ik heb dat bij Koenigsegg, maar Rimac heb ik dat ook. Pagani zit op het randje, net te veel styling op elk onderdeel.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North