• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Rimac Concept_One is niet langer een concept

Auteur: Dizono, gepost 22 februari 2016 om 19:30 – 61 Reacties

Afbeelding Rimac Concept_One is niet langer een conceptAfbeelding Rimac Concept_One is niet langer een conceptAfbeelding Rimac Concept_One is niet langer een conceptAfbeelding Rimac Concept_One is niet langer een conceptAfbeelding Rimac Concept_One is niet langer een conceptAfbeelding Rimac Concept_One is niet langer een concept

Rimac Concept One
Enigszins verwarrend, want ook de productierijpe supercar van Rimac heet gewoon Concept_One.

In 2011 verraste het Kroatische Rimac vriend en vijand met een 1088 pk-sterke conceptcar. Geen dikke Amerikaanse V8, maar vier elektromotoren een een uit de kluiten gewassen accupakket. Daarmee stoof de concept Concept_One in 2.8 seconden naar de honderd en ging hij door tot een top van 308 km/u. Niet dat je met die snelheden de geclaimde range van 600 kilometer zou halen, maar indrukwekkende cijfers zijn het wel.

In 2012 hing Rimac een prijskaartje van 980.000 dollar aan de Concept_One, maar daarna werd het stil rondom de elektrosporter. Vandaag weten de Kroaten echter alle aandacht naar zich toe te trekken met de productieversie van de Concept_One. Verrek! Een nieuwe autobouwer die niet alleen luchtkastelen maar ook echte auto’s bouwt. Natuurlijk nemen ze de nieuwe elektrosporter ook mee naar Genève.

Het obligate rondje cijfers voor de Concept_One_Productiemodel: 1.089 pk, 1.600 Nm met de welbekende elektrische (dus vlakke) koppelkromme en één elektromotor per wiel. Een uitgelezen mogelijkheid om torque vectoring toe te passen en dat doet Rimac dus ook. Zie dit systeem als een soort elektronische variant op de meer gangbare mechanische sperdifferentiëlen. Het draagt er in ieder geval aan bij dat ze de 0-100 tijd nog eens 0.2 seconden naar beneden heben weten te krijgen: 2.6 seconden! Ook de topsnelheid kreeg een update ten opzichte van de concept: lieft 355 kilometer per uur. Iemand nog bedenkingen bij het hele elektrogebeuren?

Ook interessant!

  • Rimac bijna failliet door Hammond
    Rimac bijna failliet door Richard Hammond
  • Genesis X Concept is woestaantrekkelijk
  • Rimac maakt de Nevera lekker smerig
  • Video - Audi RS6 GTO Concept in detail

Nieuwste artikelen

  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
  • Politiehelikopter stopt dronken automobilist bij Lelystad
FacebookTweetPinLinkedIn

concept-one, Elektrisch, geneve-2016, hypercars, rimac, Supercars

Vorig bericht: « Breek: dit is de nieuwe Renault Scenic! [updated]
Volgend bericht: Eerste F1-test van 2016: Ferrari gaat aan kop »

Lees Interacties

Reacties

  1. terminator zegt

    22 februari 2016 om 19:32

    Ziet er wel enorm goed uit!

    Login om te reageren
  2. hassani zegt

    22 februari 2016 om 19:32

    Mooie wagen!

    Login om te reageren
  3. kingdante zegt

    22 februari 2016 om 19:32

    Hele dikke wagen

    Login om te reageren
  4. pixeltrooper zegt

    22 februari 2016 om 19:33

    Voorkant is Fantastisch, acht niet zo

    Login om te reageren
    • daffaa zegt

      22 februari 2016 om 21:05

      @pixeltrooper: acht is een lelijk getal he

      Login om te reageren
      • pixeltrooper zegt

        22 februari 2016 om 21:52

        @daffaa: nogal ?

        Login om te reageren
  5. martinus zegt

    22 februari 2016 om 19:34

    De wereld is snel aan het veranderen.

    Wat het grote Opel zelfs niet kan met een benzine auto (een leuke GT produceren). Lukt een stelletje Kroaten gewoon wel, met een volledig elektrische auto.

    Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      22 februari 2016 om 21:25

      @martinus: want een miljoen kostende elektrische supercar die niemand ooit nog gereden heeft is jou definitie van een “een leuke gt”?

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        22 februari 2016 om 21:54

        @lambo4all: Hij lijkt mij vast leuk rijden,
        En ondanks dat het van een klein clubje komt.
        Gaat hij dus wel in productie.

        Login om te reageren
      • remcott zegt

        22 februari 2016 om 22:58

        @lambo4all: ach @martinus heeft echt iets tegen Opel, zelfs hier weet hij Opel in negatieve zin te betrekken.
        Misschien een jeugdtrauma met betrekking tot zo’n prachtige Senator, Omega, Vectra, Calibra, Kadett of Astrale ?

        Login om te reageren
  6. maseratizzzzzzzz zegt

    22 februari 2016 om 19:35

    Elektrisch, niet interessant.

    Login om te reageren
    • pietertjep85d zegt

      22 februari 2016 om 19:40

      @maseratizzzzzzzz: naïef.

      Login om te reageren
      • trident zegt

        23 februari 2016 om 08:56

        @pietertjep85d: nee bevoordoordeeld, ikzelf wil ook geen elektrische auto( kan ik ook niet betalen dat terzijde) maar als een auto dan snel is dan wel graag met geluid en niet het achtbaan effect

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          23 februari 2016 om 09:51

          @trident: ja, want het gros van de auto’s klinkt zo heerlijk…

          Login om te reageren
          • trident zegt

            23 februari 2016 om 14:21

            @stfu: Misschien dat een cursus begrijpend lezen een optie is. Ik had het over SNEL

            Login om te reageren
    • till zegt

      22 februari 2016 om 19:53

      @maseratizzzzzzzz: tsja ,ieder zn smaak,mooi is ie wel

      Login om te reageren
  7. ontploffer zegt

    22 februari 2016 om 19:35

    Leuke auto, maar niks voor mij. Geluid is al 70%. Niet dat ik hem kan betalen haha

    Login om te reageren
  8. mikkeloentje zegt

    22 februari 2016 om 19:39

    Hmm dan heb je een wagen van een miljoen, uit Kroatië…

    Login om te reageren
    • till zegt

      22 februari 2016 om 19:55

      @mikkeloentje: Kroatie is nog niet zo gek ….

      Login om te reageren
      • mercedesclk350 zegt

        22 februari 2016 om 20:12

        @till: Het is een geweldig land.
        Alleen wat is het laatste echt goede dat uit het land kwam? Niet Googlen…

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          22 februari 2016 om 22:27

          @mercedesclk350: Oh buurman, wat doet u nu?

          Login om te reageren
        • w0o0dy zegt

          22 februari 2016 om 23:52

          @mercedesclk350: ooit de (jonge) vrouwen uit Kroatië bekeken? Je kijkt je ogen uit

          Login om te reageren
    • moveyourmind zegt

      22 februari 2016 om 20:06

      @mikkeloentje: Hahaha, inderdaad…

      Als er Made in Holland op de onderkant had gestaan was hij véééél beter…

      En twee keer zo duur…

      En zou hij misschien over twee jaar op de markt komen, Mischien het jaar erop, of het jaar daarop… Of misschien wel nooit…

      En zou de levertijd drie maanden langer zijn… Was het niet vanwege de lage productiviteit dan was het wel omdat er drie maanden gestaakt wordt…

      Onderschat Oost-Europa niet als het om auto’s gaat. En dan heb ik het niet alleen over de Fiats die uit Polen komen (de beste van de Fiat stal) of de Kia’s uit Hongarije (waar ze 7 jaar garantie op durven geven), maar ook over sportwagens. Waar in Engeland menig schuurtje waar een sportwagenfabrikant in zat inmiddels in elkaar is gestort gaan ze in Oost-Europa verder waar de Engelsen zijn gebleven.

      Login om te reageren
      • pesu zegt

        22 februari 2016 om 20:29

        @moveyourmind: Inderdaad. Studeer zelf aan de HAN Automotive en er worden zat buitenlandse Automotive minors aangeboden daar in het oostblok.

        Login om te reageren
      • gyor zegt

        22 februari 2016 om 21:03

        @moveyourmind: Voornamelijk Hongarije: Audi in Gyor, Mercedes in Kecskemet, opel in Szentgotthárd en Suzuki in Esztergom. Misschien vergeet ik er zelfs ééntje… Het halve land draait daar om de automotive (ook heel veel bedrijven in de half fabrikaten natuurlijk)

        Login om te reageren
      • mikkeloentje zegt

        22 februari 2016 om 22:00

        @moveyourmind: Ik onderschat Oost-Europa zeker niet, mijn wanden zijn keurig gestuukt en voegsel zit nog strak tussen mijn bakstenen. Maar al die automerken waar jullie mee aankomen, die komen toch niet uit Kroatië? Ze zullen daar best goed dingen in elkaar kunnen zetten en bedenken. Mijn hart gaat alleen niet sneller kloppen als ik lees over een Kroatisch automerk.

        Login om te reageren
    • scooper zegt

      22 februari 2016 om 20:57

      @mikkeloentje: ik denk dat je je hier nog flink in zou vergissen. Ben twee weken geleden nog bij Rimac in de fabriek geweest. Waar hij 2 jaar geleden nog circa 20 man had, heeft hij nu al ruim 150 en projectie eind 2016 op 300 man… Zijn R&D afdeling doet niet onder voor die van een gevestigd bedrijf… Pagani en Koenigsegg komen bij hem langs (jongen uit 1988) om te zien hoe hij de groei heeft gemanaged… Onderschat Mate niet ;) een paar van zijn patenten welke hij heeft bedacht toen hij 17 was worden vandaag de dag wereldwijd gebruikt door autofabrikanten…

      Login om te reageren
  9. edftw zegt

    22 februari 2016 om 19:43

    Wat is dit werkelijk een prachtige auto! En die cijfers zijn ook niet voor de poes, actieradius zal helaas in de werkelijkheid wel rond de 100km liggen als je een beetje door trapt maar goed. Vet dat er nog nieuwe kleine merken zijn die wel zoiets voor elkaar krijgen (tenminste.. áls het allemaal echt doorgaat en de wagen ook daadwerkelijk goed in elkaar steekt)

    Login om te reageren
    • till zegt

      22 februari 2016 om 19:54

      @edftw: inderdaad,ik vind het ook een Beauty,en trekt denk ik echt G krachtig op

      Login om te reageren
  10. Jochempie zegt

    22 februari 2016 om 19:43

    Lekker bezig, Mate Rimac!

    Login om te reageren
  11. Forza zegt

    22 februari 2016 om 19:44

    Die neus riekt naar Peugeot.

    Login om te reageren
  12. adyton zegt

    22 februari 2016 om 19:48

    Ik heb het altijd een leuke wagen gevonden. Leuk om te horen dat ze er nog steeds mee doorgaan! Dat rood stond wel veel beter.

    Login om te reageren
  13. branko zegt

    22 februari 2016 om 19:55

    lieft?

    Login om te reageren
  14. jeppie zegt

    22 februari 2016 om 19:55

    (Heel zacht) ‘bzzzzzzzz’ “Wat is dat dan?” “Oh dat is een super de puper snelle sportwagen.”

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      22 februari 2016 om 19:59

      @jeppie: het is wel een sleeper, qua geluid

      Login om te reageren
  15. Donstil zegt

    22 februari 2016 om 19:56

    Tof ding maar er kwamen er maar 7 toch? Zijn die niet allang weg?

    Login om te reageren
  16. Arnoud zegt

    22 februari 2016 om 19:57

    Het had, qua vormgeving, een moderne variant van de XJS kunnen zijn. En dat is wat mij betreft een enorm compliment. Ik zie ook wat Tesla Model S en misschien zelfs wat 599GTB in de voorkant. Achter zie ik wat Koenigsegg. Ik vind hem erg geslaagd!

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    22 februari 2016 om 20:00

    Een vrij clean uiterlijk, wat een verademing in de tijd dat elke sportauto meer frutsels en lijnen moet hebben.

    Login om te reageren
  18. Edge zegt

    22 februari 2016 om 20:01

    Mooie vormgeving: ✓
    Snel: ✓
    Goede range: ✓

    Yup, dit is een geweldige wagen! Laten we hopen dat het een succes wordt!

    Login om te reageren
  19. dikdraak zegt

    22 februari 2016 om 20:04

    Wat een fraai interieur zeg! Dat zie je niet vaak bij dergelijke kleine merkjes.

    Login om te reageren
  20. clarkson zegt

    22 februari 2016 om 20:07

    Dit is een jaguar c-x75 frontje op een koenigsegg one:1. Dit gaat jaguar absoluut niet zomaar accepteren.

    Login om te reageren
  21. branko zegt

    22 februari 2016 om 20:08

    Dikke bak. Leuk als er nieuwe fabrikanten komen die ook daadwerkelijk iets bouwen.

    Login om te reageren
  22. hehe zegt

    22 februari 2016 om 20:11

    Het lijken kleine zijruiten en helemaal geen achterruit. Wat een donker hol zal dat van binnen zijn…
    Qua techniek en looks wel gaaf

    Login om te reageren
  23. 888natan zegt

    22 februari 2016 om 20:33

    Wat onwijs vet! Als ze de prijs ook nog iets naar beneden kunnen krijgen…

    Login om te reageren
  24. jesse_rutjes zegt

    22 februari 2016 om 20:43

    Heel mooi!

    Login om te reageren
  25. berlinetta zegt

    22 februari 2016 om 20:47

    Wat een cool ding. Zeer fraai zelfs. Hopelijk vallen de rijken der aarde voor zijn Kroatische charmes.

    Login om te reageren
  26. Robert zegt

    22 februari 2016 om 21:14

    Ik heb nog wel enige bedenkingen. Het geluid van zo’n auto -alle pk’s ten spijt- is waarschijnlijk nog steeds ruk.

    Maar toegegeven, visueel is het een beauty.

    Login om te reageren
  27. Dutchdriftking zegt

    22 februari 2016 om 21:22

    Ziet er nog wel uit als n concept, nog even wennen, maar wel mooi.

    Login om te reageren
  28. paganizonda760nc zegt

    22 februari 2016 om 21:29

    Geweldige bak. Het mooie van Rimac is dat zij vanaf het begin al een werkend concept hebben. Hetzelfde als Koenigsegg en Pagani. Dat in plaats van allerlei persberichten uit te brengen met beloftes die uiteindelijk niet uitkomen.

    Login om te reageren
  29. biohazardracer zegt

    22 februari 2016 om 21:52

    Deze ziet er geweldig uit. Ben wel benieuwd of de specs echt haalbaar zijn.

    Login om te reageren
  30. ralfast zegt

    22 februari 2016 om 23:25

    Als ze ook nog wat willen verkopen, dan zouden ze wel eens met het bijtelling getalletje moeten komen, want zonder lage bijtelling geen leasetopper.

    Login om te reageren
  31. Nemus zegt

    23 februari 2016 om 00:10

    Hoed af. Een hoedtik zou hier te weinig zijn. Hulde voor Rimac!

    Login om te reageren
  32. pologti zegt

    23 februari 2016 om 01:03

    http://www.rimac-automobili.com/press/concept_one-production-version-to-be-unveiled-in-geneva-p35

    Login om te reageren
  33. pinut187 zegt

    23 februari 2016 om 04:41

    Ziet er goed uit, nu hopen dat ze ook een stal aan beursbabes uit Kroatië meenemen boor op de stand in Geneve!

    Login om te reageren
  34. norge zegt

    23 februari 2016 om 05:42

    Dus in 2,6 seconden is je batterij leeg?

    Login om te reageren
    • tjorque zegt

      23 februari 2016 om 12:42

      @norge: nee in pakweg 26s ofzo want hij zou de 355km/h wel halen…

      Login om te reageren
  35. PeugeotGTI zegt

    23 februari 2016 om 10:09

    De bel ging net, de toekomst staat voor de deur. Kwam aanrijden in een Rimac.

    Login om te reageren
  36. zoraul zegt

    23 februari 2016 om 11:19

    Voorkant van de jaguar uit james bond en de achterkant van een koenigsegg , goeie combinatie!

    Login om te reageren
  37. mrmiyagi1982 zegt

    24 februari 2016 om 19:06

    Vette kar!!

    Login om te reageren
  38. biohazardracer zegt

    24 februari 2016 om 19:58

    Voor de liefhebbers ?

    https://m.youtube.com/watch?time_continue=188&v=bD2Do1gAuog

    Login om te reageren
  39. michaelcorleone zegt

    29 maart 2018 om 23:51

    Smeuïge techniek, mooi design heeft de Rimac Concept_One.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North