• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Laat jij een MX-5 staan voor de Abarth 124 Spider?

Auteur: Author, gepost 2 maart 2016 om 10:46 – 51 Reacties

Laat jij een MX-5 staan voor de Abarth 124 Spider?


De vraag der vragen in cabrioland.

Eindelijk, de hete versie van de Fiat 124 Spider die een hoop gemeen heeft met de Mazda MX-5 ND. In de Abarth levert het 1.4 torretje 170 pk en 250 Nm waarmee bovendien een topsnelheid van maar liefst 230 km/u mogelijk is. Behoorlijk rap, voor zo’n compacte cabrio.

Ouderwets roeren mag in de Abarth 124 gelukkig nog gewoon, er zit een handmatige zesbak in. Voor het betere bochtenwerk en mogelijk een driftje zit er een sperdifferentieel in. Brembo verzorgt de remmerij en Bilstein neemt de demping voor z’n rekening. Alle ingrediënten voor een toegankelijk en fijn pretpakket dus.



Ook interessant!

  • Orecchiette! Fiat maakt reclame voor auto die niet gemaakt wordt
  • Bijzondere Abarth sportwagen
    Bijzondere Abarth sportwagen gaat WEL in productie
  • Abarth 695 Esseesse is het zoveelste gelimiteerde bommetje
  • Aanstaande leasetopper speelt hoofdrol in nieuwe Spider-Man
    Aanstaande leasetopper speelt hoofdrol in nieuwe Spider-Man

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

124, abarth, Autoshows, Cabrio, Fiat, geneve, geneve-2016, spider

Vorig bericht: « De Rimac Concept_S: 1.384 pk en 1.800 Nm [livepics]
Volgend bericht: 4 dingen die je moet weten over de ŠKODA Vision S Concept »

Lees Interacties

Reacties

  1. lamborghiniaventador50 zegt

    2 maart 2016 om 10:50

    Maar natuurlijk! Kijk die uitlaten! Echt een prachtig ding

    Login om te reageren
    • Senne zegt

      2 maart 2016 om 13:01

      @lamborghiniaventador50:
      15 jaar geleden had je een 5.0 V8 nodig om weg te komen met zulke uitlaten…
      Dit is gewoon te overdreven voor een 1.4’tje

      Login om te reageren
  2. clarkson zegt

    2 maart 2016 om 10:52

    Absoluut! Alleen die matzwarte delen iets mij iets te. Maar dat is gewoon een optie.

    Login om te reageren
    • roppp zegt

      2 maart 2016 om 13:22

      @clarkson: da’s van vroegûh jongûh

      Login om te reageren
      • clarkson zegt

        2 maart 2016 om 14:36

        @roppp: Oja want ‘heritage’ is het woord nu binnen de autobranche. Als je een beetje mee wilt doen met je sportwagen moet je terug naar het verleden. Een paar kenmerken van ‘vroegûh jongûh’ en je hebt het helemaal voor elkaar als autofabrikant.

        Login om te reageren
  3. Svensson zegt

    2 maart 2016 om 10:52

    Nee, absoluut niet. MX-5 all the way.

    Login om te reageren
    • bofkont zegt

      2 maart 2016 om 20:27

      @Svensson: Nee absoluut niet Abarth 124 spider all the way.

      Login om te reageren
  4. baasbas zegt

    2 maart 2016 om 10:53

    Misschien als ze er wat meer uitlaten op monteren..

    Login om te reageren
  5. BaRa zegt

    2 maart 2016 om 10:53

    Nog geen enkele journo heeft al met de Fiat 124 gereden (of heeft het al mogen publiceren). De Abarth is nog maar net aangekondigd in Genève. Het enige wat we te zien hebben gekregen zijn persfoto’s en shoddy salonfoto’s. En op basis daarvan stel je dan die vraag? Riiiiigght. ;-)

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      2 maart 2016 om 11:58

      @BaRa: check Autovisie

      Login om te reageren
      • koeckenbacker zegt

        2 maart 2016 om 18:59

        @eklasse: alsjeblieft niet :)

        Login om te reageren
      • BaRa zegt

        2 maart 2016 om 21:33

        @eklasse: thanks! Heeft Google blijkbaar nog niet opgepikt. Hoewel… Autovisie? ;-)

        Login om te reageren
    • tweetyv6 zegt

      2 maart 2016 om 12:07

      @BaRa: http://www.telegraaf.nl/autovisie/autovisie_nieuws/fiat/25210497/__Autovisie_Vlog__Eerste_testnotities_Fiat_124_Spider__.html

      Login om te reageren
  6. bmwm3e92 zegt

    2 maart 2016 om 10:55

    Geweldig!

    Login om te reageren
  7. faalhaas zegt

    2 maart 2016 om 10:55

    Nee, zet beide maar voor de kapperszaak!

    Login om te reageren
    • gladanus zegt

      2 maart 2016 om 11:01

      @faalhaas: Zal Victor Muller niet blij mee zijn als er ineens 2 autos voor de deur van zijn hoofdkantoor staan

      Login om te reageren
  8. TimoBac zegt

    2 maart 2016 om 10:56

    Ik wel, geef mij die Abarth maar!

    Login om te reageren
  9. dragonforce zegt

    2 maart 2016 om 11:00

    Sorry, maar de MX-5 is goedkoper. Waarom zou je dan voor deze wagen willen gaan als ze hetzelfde zijn?

    Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      2 maart 2016 om 11:13

      @dragonforce: Ze zijn niet hetzelfde… Zit een compleet andere motor in, met een hele andere karakteristiek dan die van de Mazda.

      Login om te reageren
      • dragonforce zegt

        2 maart 2016 om 11:30

        @trustmeiamanengineer: dus dit word zo een beetje als de hele Lotus Elise / Opel Speedster verhaal.

        Login om te reageren
    • gregorius zegt

      2 maart 2016 om 11:14

      @dragonforce: Omdat ‘we denken’ dat je, qua rijbeleving, dit ding met de MX5 2.0 moet vergelijken. Dan zitten prijzen redelijk dicht bij elkaar.
      Maar niemand die nog echt weet hoe dit ding stuurt.
      Ik kijk uit naar de eerste goede MX5 / 124 duo test.

      Login om te reageren
  10. audiisthebest zegt

    2 maart 2016 om 11:03

    Tuurlijk, deze is echt prachtig, mooier dan de MX-5 vind ik

    Login om te reageren
  11. kimhung zegt

    2 maart 2016 om 11:05

    Even kort door de bocht :ja

    Login om te reageren
  12. bullzeyersn zegt

    2 maart 2016 om 11:10

    In ’t rood met zwart. Jup zet maar neer.

    Login om te reageren
  13. trustmeiamanengineer zegt

    2 maart 2016 om 11:11

    Absoluut! Mooier, en een beter blok met meer pit. Driften zal ook een stuk beter gaan met dit blokje.

    Login om te reageren
    • motormuis zegt

      2 maart 2016 om 11:20

      @trustmeiamanengineer: Hoe bedoel je “beter blok” ? want dat het turboblok meer koppel heeft maakt het blok niet meteen beter. Enkel de specificaties, als je dat zoekt tenminste. De kleine SkyActive motor van Mazda moet zich op de lange duur nog bewijzen. Over de 2.0 zijn de journalisten vrijwel allemaal positief. Door de hoge compressie verhouding heb je een berg koppel en dat in combinatie met Natural Aspirated maakt het vermogen zich lineair opbouwt.
      Ik zou voor de Mazda 2.0 GTM kiezen.

      Login om te reageren
      • BaRa zegt

        2 maart 2016 om 11:47

        @motormuis: Laat me weten waar je die berg op de landkaart kan vinden. 200 Nm is nou niet echt een berg te noemen (zit ook maar 50Nm boven de 1.5). Zelfs de 250Nm van de Abarth is maar zo-zo. Voor een 1.4-blok is het natuurlijk een hele prestatie. Mazda moet dringend wat pep opnemen in hun line-up.

        Login om te reageren
        • motormuis zegt

          2 maart 2016 om 12:15

          @BaRa: Oke, wellicht dat ik met “een berg” wat chargeerde. Maar het zal vast eerder aanwezig zijn als de 200Nm van de 2 twee liter. Die komt bij 4600 rpm vrij.

          Login om te reageren
  14. motormuis zegt

    2 maart 2016 om 11:14

    Als het on looks en ideologie gaat de MX-5, daarnaast is deze ook een stuk voordeliger. Het NA blok van de MX-5 betrekt je meer bij het rijden, je moet actief bezig zijn om alles eruit te halen. Het turbo blok van FIAT maakt er meer een GT van.
    Daarnaast is het een Mazda met enkel een FIAT motor, daarom alleen al zou ik voor de MX-5 gaan.

    Login om te reageren
    • pjotr zegt

      2 maart 2016 om 11:19

      @motormuis: Mooi dat je die conclusie al kunt trekken zonder er een meter in te hebben gereden.

      Login om te reageren
      • motormuis zegt

        2 maart 2016 om 11:22

        @pjotr: Niet iedereen is auto journalist. Maar daarom mag ik, vind ik, hun mening als ervaren auto tester wel als bron gebruiken voor mijn mening.

        Login om te reageren
    • trustmeiamanengineer zegt

      2 maart 2016 om 11:26

      @motormuis: De meeste journalisten vinden de 1.5 van Mazda tegenvallen en bovendien rolt die auto veel te veel. De Fiat 124 met 140 pk heeft een beter weggedrag (volgens Peter Hilhorst van Autovisie) en hij vond het blok ook prettiger. Qua karakteristiek zit de Fiat tussen de MX-5 1.5 en 2.0 in, ook qua prijs trouwens. Hoe het met de Abarth zit is slechts gissen op dit moment.

      Login om te reageren
      • motormuis zegt

        2 maart 2016 om 11:33

        @trustmeiamanengineer: klopt ja, dat was ook waar ik mijn informatie vandaan haalde. In een andere post hierboven geef ik daarom ook aan dat ik het liefst een Mazda MX-5 2.0 GTM zou willen. Die heeft ook het sper, dikkere stabistangen, andere veren en betere remmen als de 1.5.
        Maar ik denk dat het geen dat het meeste weegt voor mij. Is dat ik een zwak heb voor Mazda. Een aantal jaar geleden met een MX-5 NA door Europa gereden. Die 1.6 was helemaal underpowered, maar man, wat hebben we een plezier gehad op die vakantie….

        Login om te reageren
  15. endofline zegt

    2 maart 2016 om 11:19

    Als hij dezelfde dakconstructie heeft, geen van beide. Met mijn 1,92m pas ik niet langer in de mx-5. Vroeger kon dit wel. Jammer

    Login om te reageren
  16. amnesia zegt

    2 maart 2016 om 11:21

    1.4uitlaten

    Login om te reageren
  17. hight96 zegt

    2 maart 2016 om 11:27

    Nee, ik heb vele malen liever een MX-5

    Login om te reageren
  18. pinut187 zegt

    2 maart 2016 om 11:37

    Ik vind hem wel wat mooier dan de MX-5. Of hij ook beter stuurt en rijdt zal nog moeten blijken.

    Login om te reageren
  19. Dutchdriftking zegt

    2 maart 2016 om 11:45

    Lieve Fiat, kunnen jullie deze ook als Alfa op de markt brengen? En dan alleen een QV (daar houden ze bij Alfa nogal van) met 1750TBI. 235pk, achterwiel aangedreven, handbak, laag gewicht. Moet de beste Alfa in jaren zijn. Al is het dan natuurlijk wel een concurrent voor de 4C. En De beste Alfa in jaren moet je relatief zien, want er is al jaren geen nieuwe Alfa.

    Login om te reageren
    • karaya zegt

      2 maart 2016 om 11:59

      @dutchdriftking:

      Volgens mij staat er nu Fiat op omdat Marchionne het Alfa merk zuiver wil houden. Geen Mazda kloon met Alfa badges dus.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        2 maart 2016 om 12:04

        @karaya: hij wil het zuiver naar de klote laten gaan dus……

        Login om te reageren
    • Gulli zegt

      2 maart 2016 om 12:10

      @dutchdriftking: Nieuwe Spider! \o/ Maar dan wel weer terug naar zijn geboortegewicht :)

      Login om te reageren
  20. stephanotis zegt

    2 maart 2016 om 12:03

    Nope, de MX-5 is origineler en sierlijker. Zo origineel dat velen zeggen dat ze het design maar niks vinden, omdat ‘ie op niks anders lijkt. Zo’n sierlijke auto van voren grof afwerken is als je broek opvullen om een dikke pik te suggereren. Als je dit beter vindt dan de Mazda heb je vast een heel klein piemeltje, want voor echte posers is het nog steeds niks ;)

    De Rally is op veel meer plekken aangepakt waardoor die wel weer goed te pruimen is. Goed gekeken ook naar de door afwezigheid schitterende Alpine concept denk ik.

    Login om te reageren
  21. tweetyv6 zegt

    2 maart 2016 om 12:12

    Zal serieus overwegen om de Abarth 500C esseesse van mijn vrouw in te ruilen voor deze.
    Rijden we straks beide een Spider :-)

    Maar eerst eens met de Abarth 124 Spider rijden.

    Login om te reageren
  22. GP19 zegt

    2 maart 2016 om 12:54

    Mini Vipertje.. Ziet er bijna schattig uit en dat is niet positief

    Login om te reageren
  23. torsen zegt

    2 maart 2016 om 13:15

    Wel aardig dat Abarth alvast langs de Halfords is geweest.Vooral de 4 uitlaten en matzwarte afplakfolie zijn prachtig.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      2 maart 2016 om 13:20

      @torsen:
      De zwarte motorkap is wel 100% historisch verantwoord natuurlijk…
      https://c2.staticflickr.com/4/3392/3415443812_a05c20e437_b.jpg

      Login om te reageren
      • torsen zegt

        2 maart 2016 om 13:27

        @Rob: Oké, dat maakt het draaglijker inderdaad.

        Login om te reageren
  24. alfablog zegt

    2 maart 2016 om 14:07

    Zou gelijk voor de Abarth gaan, stoer ding.

    Login om te reageren
  25. flik2punt0 zegt

    2 maart 2016 om 16:25

    Ja sowieso! Veel mooier afgewerkt en mooier uiterlijk! Ook goede prijs kwaliteit verhouding!

    Login om te reageren
  26. miataman zegt

    6 maart 2016 om 18:37

    Nee, natuurlijk niet :-) Voor mij alleen ’t origineel! Nou ja, nou ben ik natuurlijk hartstikke bevooroordeeld, aangezien ik dit jaar mijn 2e MX-5 gekocht heb (NB, die ’n NA opvolgt). Ik vind ’t hartstikke tof dat Fiat ’n behoorlijk aangepaste carrosserie & andere motorisering toepast, maar ja ’t design vind ik op z’n zachtst gezegd ’t strakke design vd. MX-5 geen eer aan doen. Het design vd. Fiat is veel te druk, met al die gekke vouwen & die koplampen/achterlichten vind ik nou niet bepaald mooi.

    Login om te reageren
  27. evo3 zegt

    7 maart 2016 om 21:39

    Jazeker, naast de looks zeker ook vanwege de motor. De passie waar de Italianen mee in het leven staan vind je terug in hun auto’s. Motoren die leven, echt aan je echter voet hangen, sturen die de auto direct laten reageren en bijtgrage remmen. Ondanks dat de wetgeving met allerlei nutteloze (elektronische) verplichtingen echte auto’s dood probeert te maken lukt het de Italianen nog steeds om rijders auto’s te maken.
    En die 1.4 Turbo is fantastisch. Heb hem in 200PK versie in een Grande Punto Abarth Supersport en dan verbaasd hij je iedere dag weer. Soepel en tam als een lammetje, stationair in zes en zonder bokken met het verkeer mee trekken, of als een beul te keer gaan als de klepel naar beneden gaat en hij in de buurt van de 3000RPM komt. Als je het niet weet denk je dat er minimaal een 2.0Turbo in ligt!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North