• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Rolls Royce 103EX – VISION NEXT 100 – is een luxe slee

Auteur: jaapiyo, gepost 16 juni 2016 om 13:30 – 45 Reacties

Afbeelding De Rolls Royce 103EX – VISION NEXT 100 – is een luxe sleeAfbeelding De Rolls Royce 103EX – VISION NEXT 100 – is een luxe sleeAfbeelding De Rolls Royce 103EX – VISION NEXT 100 – is een luxe sleeAfbeelding De Rolls Royce 103EX – VISION NEXT 100 – is een luxe sleeAfbeelding De Rolls Royce 103EX – VISION NEXT 100 – is een luxe sleeAfbeelding De Rolls Royce 103EX – VISION NEXT 100 – is een luxe sleeAfbeelding De Rolls Royce 103EX – VISION NEXT 100 – is een luxe sleeAfbeelding De Rolls Royce 103EX – VISION NEXT 100 – is een luxe slee

Roller-vision
Zal de Roller van de toekomst nog steeds een statige sedan met een plethora aan koeienhuiden in het interieur zijn?

Na de BMW VISION NEXT 100, stelt de BMW groep vandaag de Rolls van de toekomst aan ons voor (sfeervolle video). Naast de VISION NEXT 100 betiteling in ALL CAPS, heeft dit concept geheel in traditie van het merk de naam 103 EX meegekregen (zie 101EX en 102EX). The more things change, the more they stay the same. Rolls Royce wil dan ook vasthouden aan het gedachtengoed van sir Henry Royce:

“Strive for perfection in everything you do. Take the best that exists and make it better. When it does not exist, design it.”

Toch gaan er zo op het oog veel dingen veranderen bij Rolls Royce. Kijk alleen al naar het uiterlijk van dit bizarre gevaarte. Het lijkt wel een soort cyberpunk-achtige creatie die ideeën van oude Rollers verenigt met een ultramodern sausje.

Omdat het idee van de VISION NEXT concepten meer ligt bij het schetsen van een toekomst beeld dan bij het concreet voorleggen van te introduceren modellen, is het heel erg de vraag wat we hier uiteindelijk van terug gaan zien. Als het aan Rolls Royce ligt gaat dat vooral liggen aan de clientèle van het merk. In de toekomst wil het merk namelijk vooral toewerken naar een veel hogere mate van personalisatie. De tijd van unieke koetsen is in de toekomst definitief terug volgens Rolls Royce:

“Looking towards the next 100 years, each and every Rolls-Royce will be a unique work of art. Shape, size and silhouette – you will be able to craft your vision entirely from the wheels up.

Rolls-Royce 103EX is our first ever vision vehicle, and embodies just one of the endless possibilities that awaits. A personalised icon for the future, providing a sanctuary of calm in an ever-faster world. The pinnacle of effortless autonomous travel, gliding silently through the cities of tomorrow. This is our VISION NEXT 100.”

Drops mic. Zien we deze visie wel zitten, of blijf jij dan toch liever in je Phantom rollen?

Ook interessant!

  • Colors of Cullinan Collection
    Rolls-Royce geeft de Cullinan kekke kleurtjes
  • Rolls-Royce Cullinan eindigt in sloot in Achterhoek
  • Rolls-Royce geeft 11-jarige een 'auto' cadeau
  • Veganistische Rolls-eigenaren
    Veganistische Rolls-eigenaren bestaan blijkbaar niet

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, Rolls-Royce

Vorig bericht: « Van het rijden in deze roadster word je lekker relaxed
Volgend bericht: De MINI VISION NEXT 100 is een visioen van de toekomst »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rob zegt

    16 juni 2016 om 13:34

    Dit is de toekomst volgens Rolls Royce??
    Ziet er eerder uit als een concept uit de jaren 50…

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      16 juni 2016 om 13:47

      @Rob:
      Jaren 50, wat zeg ik, jaren 30! Het lijkt wel een soort hoekige Auburn…..
      „Vision NEXT 100”, eerder „Vision BACK 100”

      Login om te reageren
      • racenderechter zegt

        16 juni 2016 om 14:22

        @Rob: facepalm.

        Login om te reageren
    • denniss00 zegt

      16 juni 2016 om 19:46

      @Rob: Nee, uit 2050

      Login om te reageren
  2. Ozan zegt

    16 juni 2016 om 13:35

    i8 + Wraith = dit?

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      16 juni 2016 om 13:45

      @ozan: waar haal jij die i8 vandaan?

      Login om te reageren
      • martinus zegt

        16 juni 2016 om 14:49

        @banaan7: De achterkant van de koets vermoed ik

        Login om te reageren
      • Ozan zegt

        16 juni 2016 om 16:44

        @banaan7: als er een auto is binnen het BMW-concern dat enigszins dezelfde designtaal voert(alle concepts even ter zijde), is dat toch wel de i8 met een body die letterlijk door de wind vormgegeven lijkt te zijn.

        Login om te reageren
  3. mrrallycross zegt

    16 juni 2016 om 13:40

    Maken ze tegenwoordig boten?

    Login om te reageren
    • schuiftrompet zegt

      16 juni 2016 om 14:28

      @mrrallycross: rolls zit al heel lang in de bootindustrie :)

      Login om te reageren
      • eefie zegt

        16 juni 2016 om 15:19

        @schuiftrompet: en in de vliegtuigen

        Login om te reageren
  4. W115 zegt

    16 juni 2016 om 13:41

    Moet je alleen geen drempels tegenkomen

    Login om te reageren
  5. purepet9229 zegt

    16 juni 2016 om 13:42

    Lekkere Rolla!

    Login om te reageren
  6. mika1977 zegt

    16 juni 2016 om 13:42

    league of extraordinary gentlemen deel 2?

    Login om te reageren
  7. viezefreddyw zegt

    16 juni 2016 om 13:43

    Mooie catamaran!

    Login om te reageren
    • riendevag zegt

      16 juni 2016 om 20:11

      @viezefreddyw: hahahaha :-)

      Login om te reageren
  8. SvenB zegt

    16 juni 2016 om 13:53

    En hoe kunnen de voorwielen nu nog sturen?

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      17 juni 2016 om 05:06

      @svenb: zullen ze vast niet over hebben nagedacht…

      Login om te reageren
  9. bertorelli zegt

    16 juni 2016 om 13:59

    http://i.imgur.com/sMQoX48.gif

    Login om te reageren
  10. ghini zegt

    16 juni 2016 om 14:03

    Super dik!
    @SvenB op een foto zie je die wielkasten rondom het wiel schuin staan..

    Lekker praktisch ook zo’n ruim open interieur ;)

    Login om te reageren
  11. 888natan zegt

    16 juni 2016 om 14:08

    Ik sta perplex…

    Login om te reageren
  12. Dutchdriftking zegt

    16 juni 2016 om 14:09

    Het heeft wel wat.

    Login om te reageren
  13. beemerc zegt

    16 juni 2016 om 14:22

    In dat bankje wil ik m’n loeder wel aanduwen hoor

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      16 juni 2016 om 14:31

      @beemerc: in of op?

      Login om te reageren
  14. Rob zegt

    16 juni 2016 om 14:26

    Ik heb een nieuwe naam voor dit ding: „Art Deco Tribute”
    Ohnee, BMW noemt dat „Hommage”. „Art Deco Hommage” dus. Want de styling grijpt echt terug naar de Art Deco-jaren van de auto industrie. Leuk idee hoor, maar het presenteren als de toekomst? Merkwaardig wel.

    Overigens bouwt Terry Cook van DECO-Rides al enige tijd tributes (met een dosis Hot Rod erbij) aan de auto’s uit die tijd:
    http://www.decorides.com/present.htm

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      16 juni 2016 om 14:50

      @Rob:
      Spuit deze concept zwart en je hebt dit:
      https://www.heacockclassic.com/articles/the-round-door-rolls-1925-rolls-royce-phantom-i-jonckheere/

      Login om te reageren
      • censuurisslecht zegt

        17 juni 2016 om 01:49

        @Rob:
        Made in Belgium!
        Nooit geweten dat Jonckheere deze ooit gebouwd had.

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          17 juni 2016 om 08:36

          @censuurisslecht:
          En ze bestaan nog steeds, onder de vlag van VDL! ;-)

          Overigens bestaat een andere van oorsprong Belgische (hoewel, dat bedrijf bestond al voor dat België bestond…) coachbuilder ook nog steeds: D’Ieteren. U vast wel bekend als de VAG importeur. Die zijn overigens nog steeds enigszins betrokken bij coachbuilding van auto’s. De familie heeft een aandeel in het jonge Touring Superleggera. Waar dan ook weer een Belg, Louis de Fabribeckers, hoofd designer is.

          Hebben we natuurlijk ook nog het welbekende Van den Plas. Ja, jullie Belgen zijn zo gek nog niet ;-)

          Login om te reageren
  15. str8six zegt

    16 juni 2016 om 14:31

    Waanzinnig! Wat een slee!

    Login om te reageren
  16. berlinetta zegt

    16 juni 2016 om 14:39

    Dat de toekomst nog maar lekker ver weg mag blijven dan. Dit ziet er toch niet uit.

    Login om te reageren
  17. bizzarrini zegt

    16 juni 2016 om 14:46

    Korreltje zout mensen…

    Login om te reageren
  18. noreplacementfordisplacement zegt

    16 juni 2016 om 15:03

    KILL IT WITH FIRE BEFORE IT LAYS EGGS. Stuur er een B52 op af en JDAM the sh*t out of it. Echt BAH ik kijk nog liever naar Sylvana Simons

    Login om te reageren
    • eefie zegt

      16 juni 2016 om 15:20

      @noreplacementfordisplacement: meen je niet dat laatste, toch?? ?

      Login om te reageren
      • riendevag zegt

        16 juni 2016 om 15:28

        @eefie: Ik wel vindt het alleen jammer dat Sylvana niet meer op RadioSoul en jazz te horen is ;-)

        Blues soul and Jazzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

        once you go black you will never go back…

        :-)
        en nee ik ben niet…
        Ik ben een Bleekscheeet

        Login om te reageren
        • eefie zegt

          16 juni 2016 om 16:04

          @riendevag: niets aan toe te voegen!

          Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      16 juni 2016 om 17:32

      @noreplacementfordisplacement: ik kijk nog liever naar een dooie kat dan naar SS (hehe)

      Login om te reageren
  19. riendevag zegt

    16 juni 2016 om 15:26

    Lieve Designers bij BMW

    LSD en andere geestveruimende substanties kunnen erg amusant zijn.
    Mag ik u vriendelijk verzoeken deze in uw vrije tij te consumeren….

    Wan deze Rolls is een stuk minder amusant :-)

    Login om te reageren
  20. scaglietti612 zegt

    16 juni 2016 om 17:28

    Vind deze nochtans niet slecht. Vind het erg leuk dat RR meer op de individu zal richten in vergelijking wat Mini wilt doen.

    Login om te reageren
  21. scaglietti612 zegt

    16 juni 2016 om 17:31

    Wat ik trouwens wel raar vind is de combinatie van het interieur met het exterieur. Van buiten ziet ie eruit als een sportieve Rolls a la Wraith en dus verwacht ik ook een speciaal stuur die de sportiviteit doortrekt naar het interieur. Nu zie je een sportieve luxewagen en trek je de deur open ziet ie eruit als de doorsnee woonkamer van 2040.

    Login om te reageren
  22. 9000cse zegt

    16 juni 2016 om 18:10

    Altijd weer lachen over die toekomstvisies! Waarom? Omdat niets zo veranderlijk blijkt te zijn als een blik in de ver(de)re autotoekomst. Neem nou deze Firebird III van 1958:
    http://www.ridelust.com/wp-content/uploads/2014/11/2.-GM-Firebird-III-1958.jpg
    Bijna 60 jaar geleden dus. Het wist bepaalde verwachtingen te scheppen, maar wat is er van terecht gekomen? Zet deze auto eens naast bijv. een Audi A8. En wat vinden we dan terug van die Firebird III? De banden! Verder niets! Stel je alleen maar eens auto’s voor met zulke vinnen! (Voetganger-veiligheid!) Maar ja, in die tijd speelden raketten een erg belangrijke rol, hè?
    Wel was er toen ook al sprake van autonoom rijden……….. Ja, toen al! Maar ook nu, 60 jaar later, staat dat nog in z’n kinderschoenen.
    En als ik deze 103EX bekijk denk ik: Hoeveel zal hiervan nou weer terecht komen? En ik moet dan wéér aan de voetganger-veiligheid denken.
    Vorige week zaterdag werd ik tussen Marseille en Lyon nog ingehaald door een Fransman met een spierwitte Phantom en gisteren tussen Namen en Luik door een Engelsman met een zwarte, linksgestuurde(!). En ik beleefde daarmee weer een echt WOW!-gevoel. Het is namelijk mijn absolute favoriet. Dit bericht lezende en de foto’s bekijkend moest ik terugdenken aan de toekomstvisies à la 50’s en hoop nu maar, dat het nog lang mag duren……………..

    Login om te reageren
  23. Esprit_de_Flandre zegt

    16 juni 2016 om 18:23

    MILJAAR!

    Als je dan toch extreem gaat doen – en dat mag natuurlijk voor een VISION-ding, steek er dan ook geen zo’n ouderwets roosterwerk in…

    Login om te reageren
  24. autodrop zegt

    16 juni 2016 om 19:12

    “They see me Rolls Rollin'”..

    Login om te reageren
  25. EnthousiaST220 zegt

    16 juni 2016 om 20:36

    Helemaal vet alleen vind ik die spacie wielen niet zo goed. Maar gewoon een stel ‘conventionele’ porno jetsers eronder en voila!

    Login om te reageren
  26. pinut187 zegt

    17 juni 2016 om 05:07

    Ik vind hem wel tof.

    Login om te reageren
  27. flutterby zegt

    17 juni 2016 om 10:02

    Ik denk dat dit een zeer goede inschatting is van de toekomst. Deze autonome auto is, zoals alle Rolls Royce, puur een statussymbool. Daarnaast zie je dat ze duidelijk de luchtweerstand hebben proberen te minimaliseren, zonder afbreuk te doen op luxe.

    Het ontwerp lijkt misschien wat heftig, maar daarom is het een concept…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North