• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De MINI VISION NEXT 100 is een visioen van de toekomst

Auteur: jaapiyo, gepost 16 juni 2016 om 13:46 – 22 Reacties

Afbeelding De MINI VISION NEXT 100 is een visioen van de toekomstAfbeelding De MINI VISION NEXT 100 is een visioen van de toekomstAfbeelding De MINI VISION NEXT 100 is een visioen van de toekomstAfbeelding De MINI VISION NEXT 100 is een visioen van de toekomstAfbeelding De MINI VISION NEXT 100 is een visioen van de toekomstAfbeelding De MINI VISION NEXT 100 is een visioen van de toekomstAfbeelding De MINI VISION NEXT 100 is een visioen van de toekomstAfbeelding De MINI VISION NEXT 100 is een visioen van de toekomst

MINI-toekomst
BMW reflecteert dit jaar op haar 100-jarige bestaan. Wat brengt de toekomst voor het merk? Zojuist gaven ze hun visie op wat de MINI van omstreeks 2040 moet zijn.

Tegenwoordig is het allerbelangrijkste in de zakenwereld en zeker de autowereld natuurlijk verantwoordelijkheid nemen voor de toekomst van de mensheid. Volgens de MINI is dat dan ook de belangrijkste idee achter de MINI van de toekomst: het verantwoord gebruik maken van de gronsdtoffen die moeder aarde ons te bieden heeft voor persoonlijke mobiliteit. Hiervoor hebben de paarse broeken een klinkende spreuk bedacht, namelijk: every MINI is my MINI! Kumbaya…

Een deel van deze toekomst moet bestaan uit een witte fietsen innovatief car-sharing programma, dat MINI rijders van de toekomst in staat stelt om reeds bestaande MINI’s aan te passen aan hun eigen smaak. Dit zal vooral gebeuren via wat MINI digitale intelligentie noemt, middels een ‘Cooperizer’ die in het midden van het dashboard zit. Een andere manier om je toekomstige MINI te personaliseren is de mogelijkheid om het stuur te verplaatsen naar de andere kant of het midden van de auto.

De MINI zal ter beschikking staan aan iedereen, haalt mensen autonoom op van waar ze ook willen en stelt mensen in staat het uiterlijk, de rij-eigenschappen en interwebz-dingetjes aan te passen aan de persoonlijke levenstijl van de inzittenden van dat moment. Tegelijkertijd moet de MINI zijn reputatie als de kart voor in de stad wél behouden. Autonoom karten is het nieuwe karten. Hieronder kan je zien hoe een en ander er uit moet komen te zien.

Personaliseer jij graag tijdelijk je MINI of ben je vooral bang dat anderen de MINI waar jij mee naar je solliciatiegesprek moet personaliseren met krassen op de lak en een overdaad aan AXE deodorant? Laat het weten in de comments.

Ook interessant!

  • Mini Urbanaut
    Mini Urbanaut is ruimer dan Utrechtse studentenflat
  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option
  • Deze oude Mini is eigenlijk gloednieuw

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, deelauto, MINI

Vorig bericht: « De Rolls Royce 103EX – VISION NEXT 100 – is een luxe slee
Volgend bericht: Google Maps-navigatie op vakantie, wat kost dat eigenlijk? »

Lees Interacties

Reacties

  1. zweed zegt

    16 juni 2016 om 13:49

    gezichten zijn over 100 jaar helemaal in.

    Login om te reageren
  2. Citrofiel zegt

    16 juni 2016 om 13:53

    Zien ze nou echt een toekomst waarin een MINI er niet meer uitziet als alle andere New MINI’s daarvoor? Geloven ze het zelf? Die Duitsers kennen toch alleen maar copy, stretch, paste?

    Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    16 juni 2016 om 13:58

    Mensen zeggen vaak dat we niet naar het verleden moeten kijken maar naar de toekomst. Op autogebied heb ik daar heel erg veel moeite mee.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      16 juni 2016 om 14:10

      @viezefreddyw: nou inderdaad. Auto’s worden gewoon steeds lelijker.

      Login om te reageren
  4. martijn11 zegt

    16 juni 2016 om 14:05

    Dit is toch niet mooi hier wil je toch niet in rijden

    Login om te reageren
  5. 340isedan zegt

    16 juni 2016 om 14:19

    Goed bezig BMW en Mini! Duurzame auto’s moeten toch vooral foeilelijk zijn!

    Login om te reageren
    • wijsneus zegt

      17 juni 2016 om 16:57

      @340isedan: Je zegt het als een grap, maar er zit zeker een kern van waarheid in. De Duitse fabrikanten hebben inderdaad helemaal geen behoefte innovatie of om elektrisch rijden aantrekkelijk te maken. Zij hebben op dit moment juist een voorsprong in onder andere benzine- en dieselmotoren. Met elektrische voertuigen verdwijnt deze voorsprong als sneeuw voor de zon. Die hybride modellen maken ze uitsluitend om aan de (zelfgeschreven) EU-verordeningen te voldoen en schijnen een goede bron van subsidieontvangsten te zijn die de Duitse overheid aan hen geeft.

      Login om te reageren
  6. berlinetta zegt

    16 juni 2016 om 14:42

    Jammer dat ik in 2040 waarschijnlijk nog leef en dit gedrocht waarschijnlijk in levende lijve ga zien.

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      16 juni 2016 om 14:47

      @berlinetta: Heb jij wel eens een concept van een fabrikant gezien dat een auto moest voorstellen over 25 jaar? Geen enkele heeft het bij het goede eind gehad. Dat zal deze ook niet hebben. Wel vrees ik net als jij voor het ergste..

      Login om te reageren
      • berlinetta zegt

        16 juni 2016 om 14:51

        @viezefreddyw: Dat is waar. De concepten uit de jaren 70 en 80 waren ook niet om aan te gluren en geen een daarvan heeft het gehaald.
        En los daarvan: als mensen in die tijd wisten hoe de auto’s er tegenwoordig zouden uit zien, hadden ze ook vol afschuw gereageerd. Maar er worden tegenwoordig nog volop mooie auto’s ontworpen. Komt allemaal wel goed dus.

        Login om te reageren
  7. str8six zegt

    16 juni 2016 om 14:48

    Doe dan toch maar die Roller uit de Vision serie.

    Login om te reageren
  8. eefie zegt

    16 juni 2016 om 15:18

    Het komt allemaal goed. Al dit soort modellen halen de productie meestal niet

    Login om te reageren
  9. markie123 zegt

    16 juni 2016 om 15:24

    Werkt lars krijgman van autoweek ook bij jullie? Hij heeft dit artikel 16 juni 2016 15:02 op autoweek.nl geplaatst. Of is dat het betere jatwerk? Ik zou die gasten eens beter in de gaten gaan houden…

    Login om te reageren
  10. markie123 zegt

    16 juni 2016 om 15:24

    Is nl al de zoveelste keer dat ik ze binnen 1-2 uur berichten zie plaatsen die jullie net ook geplaatst hebben…

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      17 juni 2016 om 08:45

      @markie123: LOL! Die gasten lopen soms weken achter;)

      Login om te reageren
  11. Gulli zegt

    16 juni 2016 om 16:12

    Autonoom karten? Ik ben helemaal voor autonoom forenzen maar heb je wel eens als passagier naast iemand gezeten die aan het hoeken was? Je wordt alle kanten op geslingerd. Dan is het juist handig als je je ergens aan vast kunt houden, een stuur bijvoorbeeld.

    Login om te reageren
    • ThomasBol zegt

      16 juni 2016 om 17:38

      @gulli: ook autonoom forenzen ben ik tegen. Het enige plezier wat ik op een dag beleef is zodra ik die 1.2 86pk aanslingert en naar huis rol. Alles onder controle, by myself.

      Login om te reageren
  12. scaglietti612 zegt

    16 juni 2016 om 17:22

    Autodelen, krijg er de kriebels van. Mensen kunnen elkaar nu al niet uitstaan, laat staan een auto delen. Al eens in een tram/bus/trein gestapt waar even voordien een individu heeft gezeten die een funky lijfgeur heeft of iemand anders die de boel onder heeft gekost of simpelweg iemand die een visje heeft gehaald? Nee ik heb geen zin om in iemand anders zijn vuiligheid te gaan zitten, laat staan de vele beschadigingen door vandalisme en onvoorzichtigheid. Ook in mijn koffer ligt er een halve kleerkast, ideaal voor wanneer ik ergens naar toe ga. Ben zo altijd voorbereid op alle weersomstandigheden, heb altijd zo mijn paraplu, regenjas, extra trui en zonnebril bij me. Kan toch niet de bedoeling zijn dat ik constant mijn zooi overal moet meesleuren?

    Laat dat autodelen maar voor de sporadische gebruiker die er geen moer om geeft. Ik persoonlijk koop liever mijn eigen wagen. Kan ik tenminste in een propere wagen zitten die constant naar mijn persoonlijke smaak blijft uitzien.

    Login om te reageren
  13. scaglietti612 zegt

    16 juni 2016 om 17:33

    Zojuist eens opgezocht wat de kosten van autodelen van de BMW-groep zijn. Als ik aan autodelen zou doen i.p.v de aankoop dan betaal ik gewoon na 5 a 10 jaar de aankoopprijs van de wagen en in ruil krijg ik geen inruilwaarde en moet ik de wagen nog delen ook.

    Login om te reageren
  14. Esprit_de_Flandre zegt

    16 juni 2016 om 18:34

    Prachtig kontje! Heel Toyoteque eigenlijk. Dat hebben ze goed afgekeken.

    Voorkant lijkt echter wat te geknutseld, met die “lampen”.

    Wat ze beter ook van onze Japanse vrienden hadden kunnen afkijken, is het nuttig gebruik van ruimte, maw: in de hoogte gaan. Akkoord, slechts weinigen onder ons (zeker hier onder ons) vinden die hoge, geblokte bakjes mooi, maar een auto die veel ruimte wil bieden op een kleine oppervlakte – wat de bedoeling was van de originele mini – moet een ander concept aanhangen dan ’traditionele schoonheid’. En al zeker als het een autonoom stadsbakje wordt.

    BMW had al eens een concept dat veel zinniger was dan het retro-luxe-gedoe waar ze zich nu mee bezighouden. Jammer dat ze niet durfden. Toen niet, en nu nog steeds niet…

    http://www.oknation.net/blog/home/blog_data/819/49819/images/Car/Concept_Car1990A13.jpg

    Login om te reageren
  15. pinut187 zegt

    17 juni 2016 om 05:11

    Ik vind de voorruit niet geslaagd, kontje is wel mooi.

    Login om te reageren
  16. lazy123 zegt

    17 juni 2016 om 11:11

    Ziet er helemaal mini uit

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North