De Subaru WRX STI van Colin McRae staat te koop

Auteur: , 43 Reacties

Altijd al in de rallywagen van een legende willen rijden? Dit is je kans. Hij is alleen wel nogal prijzig...

Hij staat in Engeland te koop en moet £159.500 opleveren bij rallysales.com. Hier krijg je een Subaru WRX STI “in showroom conditie” voor, die als bonus gereden is door de rally-helden Colin McRae en Petter Solberg. Goed, McRae heeft hem alleen op z’n staart getrapt op Goodwood in 2007, maar dit was wel één van zijn laatste publieke optredens. Petter Solberg heeft de Subaru hierna nog voor meerdere WRC races gebruikt.

Dit maakt het een heel mooi verhaal voor in de kroeg, maar het is ook belangrijk dat de Subaru nog in topconditie is. De motor is compleet gereviseerd en kan 350 pk leveren. Op het moment wordt dat echter beperkt tot 300 pk, om aan de regels van de FIA te voldoen. Dit zorgt er wel voor dat de Subaru technisch gezien mee mag doen aan het WRC, voor als je dat van plan was.

Dit alles maakt het een zeer interessante deal voor de liefhebber, en wie kent Colin McRae nou niet. De blauwe carrosserie en goudgele velgen blijven onlosmakelijk verbonden met de beste man. Check beelden van de laatste race van Colin McRae in deze Subaru HIER.



43 reacties

Gaaf, alleen wel héél erg aan de prijs
@jobberns: voor een reguliere subaru misschien, voor een WRC auto valt het wel mee.
@jobberns: in Nederland staat ook een auto van colin te koop voor minder.
De prijs valt me alleszins mee eigenlijk
@scottishcarspotter2000: geld genoeg voor een kale Subaru.
@scottishcarspotter2000: Inderdaad! Tuurlijk, veel geld. Maar het is wel even een speciale auto. En als we 4 ton gaan neerleggen voor een 911 waar er honderden van zijn gebouwd, valt dit mee. En een rallyauto is gewoon roadlegal. @desjonnies: ik kom een paar ponden te koop. Samen maar dat ding ophalen uit de UK? Ik heb hier 14 pond liggen ;-)
@gtwillem: Ja echt he Willem, dit is toch beter dan welke black series, RS of long tail in die prijsrange. Voor een Wrc wagen is het ook veel geld, maar als funinvestering is dit toch wel een hele leuke.
@fmgarcia:

Deze auto voldoet aan een heleboel eisen welke je zou kunnen stellen als je er zo veel geld aan uit gaat geven:

1. Prestaties: meer dan voldoende. Deze auto kan (veel) meer dan ik. Prima.
2. Zeldzaamheid: hoeveel WRC Impreza’s zijn er? Meer dan 100 kunnen het er niet zijn.
3. Bekende bestuurders. Solberg en McRae. Wat wil je nog meer?
4. Inzetbaarheid: je kan er mee de openbare weg op, je kan de Nordschleife bestieren en je kan deelnemen aan een rally.
5. Kwaliteit: Die rally Subaru’s blijven maar rijden. Praktisch onverwoestbaar.
6. Uitvoering: WR Blue Mica met gouden velgen. Zoals het heurt.
7. Looks: Weliswaar geen mooie auto, maar zeer herkenbaar en indrukwekkend. En een dikke spoiler.
8. Afschrijving: valt reuze mee, voor dit soort auto’s is er een kleine maar zeer specifieke markt die dit type auto kan waarderen.

Kortom, ik ga heel hard sparen :-D
@gtwillem: Welke afschrijving, de waarde zal de group b auto’s achterna gaan. Dit en een 22b zijn goud over een aantal jaartjes.
@swid: totdat er opeens veel meer geld in edelmetalen, aandelen of iets nieuws te halen is. De waarde van die auto’s is gebaseerd op een waardestijging. Eigenlijk op niks dus. Dat kan over 20 jaar heel goed heel anders zijn.
@gtwillem: precies jou auto dus. Halen dan maar?
@gtwillem: heb nog 70 😂
@gtwillem: als je beseft dat een nieuwe wrc spec impreza meer dan 6 ton kost….
Komt dat geld in die sok onder mijn matras toch eens van pas!
Als deze straks maar niet afgetrapt word met rallycross, zou toch een beetje zonde zijn als het een Audi Quattro S1 verhaal word. (Overigens niks mis met rallycross hoor, prachtige sport).
Gaat waarschijnlijk verstoffen in een of ander privé collectie
Gadver, ziet er niet uit. Ik zou die spoiler, voorbumper en al die luchtinlaten er afhalen. Andere velgen eronder, de auto verlagen, de rolkooi er uit en een interieur met meer luxe en in ieder geval een achterbank en passagiersstoel er ingooien. Die motor heb je hier toch niet nodig, veel te veel vermogen, dus zou ik er een 1.4 of zo ingooien.
@Rick-dos: Passagiersstoel zit er al in. Zoals in de meeste rally-auto’s.
@baardmijt: Mooi. Hoef ik daar geen geld aan uit te geven.
@Rick-dos: trekhaak er onder, gemakkelijk voor op vakantie met de caravan.
@porsche928: Kijk. Wij begrijpen elkaar. 👊
@Rick-dos: Als ik jou was zou ik dan een Justy kopen en de rest verbrassen aan hoeren en coke.
@fmgarcia: Coke?! Ik ben snotverdorrie geen 12 meer! Ik mot bier!
@Rick-dos: zou het je vrouw opvallen dat je alleen voor de coke te oud bent?
@desjonnies : niks voor jou? Oké misschien niet voor deze prijs maar toch.
Die spoiler op de achterklep en de luchthappers zijn me wat te subtiel. Voor dat geld wil ik minimaal een spoiler die het achterruit aan gort slaat als ik een krat bier in de kofferbak zet. Ik twijfel of deze spoiler uberhaupt het achterruit aanraakt.
Ja dan heb je we wat …
de titel klopt ook niet, in die tijd noemde hij nog Subaru Impreza, en dit is geen WRX maar een WRC
Petter zijn auto? Retegaaf…. Even mijn bank checken……Ze zegt nee…..
@norge: ‘puter says noohoo…
Ik heb het al eerder geroepen en ik ga het nog maar eens herhalen: We moeten als Autoblog-lezende liefhebbers gewoon elke maand een bepaald bedrag op een rekening storten. Als we genoeg mensen meekrijgen, hebben we binnen de kortste keren leuke zakcent voor een centraal gelegen opslag en wat leuk autospul voor daarin. Goed verzekeren, en dan gewoon om beurten een paar dagen met die auto’s rijden!
Rijdt ie er niet meer mee dan?
@SimonMc: Coin McRae? Nee, die kan helaas niet meer rijden. Hij, zijn zoon en twee vrienden van de familie McRae zijn in september 2007 overleden toen McRae met zijn helikopter crashte.
Voor 231.595 eur ( kheb t even omgerekend) bouw je van scratch af aan een verse wrc auto die beter is als de subaru. Sterker nog ik denk dat je ook een jaar inschrijfgeld en een monteur voor een paar races kan betalen. Je zal niet winnen maar je kan zeker meedoen!
@napo: geloof dat een polo WRC al bijna 4 ton kost. Denk niet dat je het voor de helft kan doen.
@nielsnl1: voor 4 ton heb je denk ik een halve Polo WRC. Eerste generatie Fiesta WRC had je voor 600.000. Aangezien VW Motorsport een onuitputtend budget heeft zal de prijs van een Polo nog wel wat hoger liggen.
On topic … Deze S12 is super vet. Het geluid alleen al …
@napo:

Grappentapper !

Een echte Works WRC deed al één miljoen pond.

Dit is zo’n beetje de prijs waar iedere works wagen voor weggaat.

Ieder boutje en moertje is anders, geloof me ik kan het niet weten, ik weet het !
We hebben deze kale body opgebouwd naar zijn voormalige WRC glorie :

http://www.autojunk.nl/2015/04/subaru-impreza-wrc-prodrive-body-nummer-023

Dit is body nummer 023 die ooit debuteerde met Liatti als rijder .

En dat was ons probleem, toen we de body gekocht hadden wisten we niet van de WRC historie en dat het een eggie was .
En dan, dan moet je zo’n ding weer helemaal origineel gaan terugbouwen
En geloof me dat is geen sinecure !


Wat me stoort aan deze Impreza is dat ie rechts gestuurd is, de meeste WRC’s waren links gestuurd.
En er wordt uiteraard flink gesjoemeld met WRC’s !
Wow jazeker wel!
Gaaf! Hebben dat ding.
Ik denk niet dat er petjes zijn met £160.000
Mijn bankaccount zegt nee
Zitten er Isofix bevestigingen in voor de kinderzitjes?
Ahh smullen!!!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).