• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De TECHART GTstreet R…

Auteur: autoblogger, gepost 29 oktober 2008 om 21:56 – 38 Reacties

Techart GTStreet R
We kennen de Techart GTStreet (630pk op basis van de 997 Turbo), we kennen de Techart GTStreet RS (700pk op basis van de GT2), maar er is nu ook een GTStreet R.

De GTstreet R is net als de gewone GTStreet op basis van een Porsche 911 Turbo, maar in dit geval heeft men dankzij de ervaringen met de RS er wat extra vermogen uit kunnen halen. De TECHART performance kit levert 660pk en een maximum koppel van 860 Nm. De sprint van 0-100 gaat daardoor in 3,4 seconden (met Tiptronic S), de topsnelheid is 345 km/u!

TECHART Automobildesign GmbH presents the direct successor to the TECHART GTstreet RS presented in spring – the new TECHART GTstreet R, based on the Porsche 911 Turbo.

‘Quod erat demonstrandum’ (this completes the proof). It was with this sentence that Sir Isaac Newton always completed the presentation of his mathematics and physics-based evidence. At TECHART, the phrase stands for the challenge of kitting out ‘Non plus ultra’ ex works vehicles with impressive performance capabilities. The result: the TECHART GTstreet RS based on the Porsche 911 GT2.

This vehicle concept is now being applied to the Porsche 911 Turbo in the form of the TECHART GTstreet R. The latest addition to the TECHART GTstreet family, which has stood for uncompromising sportiness since 2001, is therefore one of the world’s top performing sports cars.

Impressive performance data
The GTstreet R is fitted with the TECHART performance kit TA097/T3 with an engine performance of 485 kW (660 hp) and a maximum torque of 860 Nm at 4,600 rpm. The GTstreet R with Tiptronic S can accelerate from 0 to 100 km/h in just 3.4 seconds and with manual transmission it only takes a tenth of a second longer. The remarkable propulsion levels out at a top speed of 345 km/h.

An ample increase in performance is guaranteed thanks to the new turbochargers, large carbon fibre inlet pipes, special intercoolers, a sports exhaust system combined with high-performance manifolds and an improved sports air filter. A balanced downforce on the front and back axels and specially adapted TECHART VarioPlus coil over suspension guarantee excellent driving performance at high speeds and ensure extra driving stability and safety.

Technology meets emotion
The design of the car body brings sporting agility and a perfect exterior design. The aero-bonnet, headlight trims and mirror trims, striking sill panels and carbon fibre roof spoiler characterise the dynamic design of this sports car. Precise air ducts on the front spoiler and rear wing optimise the engine ventilation. The striking rear apron with its carbon fibre diffuser and air ducts to the intercooler are additional special features of the comprehensive TECHART GTstreet R aerodynamic programme.

TECHART interiors stand for exceptional quality and care worldwide and are produced by hand at the TECHART saddlers department. This also applies to the diverse range of interiors available for the TECHART GTstreet R. A high degree of design freedom is on offer including individually tailored leather fittings, striking decorative stitching and sporty highlights in individual colour combinations. Additional accessories such as the non-slip TECHART 3-spoke sports wheel, aluminium pedals and much more round off this comprehensive range of interiors.

Ook interessant!

  • De Porsche 911 Targa politieauto is terug!
  • Porsche 992 TechArt
    Porsche 992 TechArt rijtest: alternatief op de GT3
  • TechArt GTstreet R Cabrio: verlies je haar met 350 km/u
    TechArt GTstreet R Cabrio: verlies je haar met 350 km/u
  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, mat, Porsche, techart, tuning

Vorig bericht: « Video: Boos Russisch meisje rijdt in op auto van vriend
Volgend bericht: Directauto.nl geen succes gebleken en gaat op zwart »

Lees Interacties

Reacties

  1. jasper zegt

    29 oktober 2008 om 21:58

    oke, dit ding lijkt echt op zon gembella geval.

    Login om te reageren
  2. Ford zegt

    29 oktober 2008 om 21:59

    WAUW!!!! ÜBER GEIL!!!!!!!!
    maar waarom wil je minder peekaas dan een TECHARTGTSstreetRS???
    Maar wat is ie MOOOI!!!:D:D:D:D

    Login om te reageren
  3. Waxweazel zegt

    29 oktober 2008 om 22:03

    en dan vinden jullie de Nissan GTR lelijk ??
    Veel verschil met dit is er niet, enkel dat het puur functioneel zal zijn die lelijkheid

    Login om te reageren
  4. dirk zegt

    29 oktober 2008 om 22:04

    top echt heftig,goede tuner!!

    Login om te reageren
  5. sebastianchubasco zegt

    29 oktober 2008 om 22:05

    wat doet dat rekje achterop? of wacht, dat is zo’n spoiler wat ze vroeger op auto’s hadden toen ze de aerodynamica van de carroserie nog niet onder controle hadden… zucht…

    Login om te reageren
  6. Mikeee zegt

    29 oktober 2008 om 22:06

    kwijl,kwijl wat een geil aparaat is dit maar waarom minder ponnys??

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    29 oktober 2008 om 22:12

    Oké, dit is dus een gevalletje waar een tuner compleet is doorgeslagen….

    Login om te reageren
  8. DRU zegt

    29 oktober 2008 om 22:23

    Heel fout, maar wel heel bruut. Eigenlijk is hij lelijk. Maar zijn bruutheid maakt het aan de andere kant toch geslaagd. De kleur is perfect gekozen. Ik zeg ja. Hij mag door naar de volgende ronde.

    Login om te reageren
  9. Pieter-Jan zegt

    29 oktober 2008 om 22:26

    Een beetje cryptische inleiding. Ex Works is volgens het internet een term die wordt gebruikt voor goederen waarvoor de koper alle logistieke verantwoordelijkheid neemt. Dit is een “non plus ultra ex works”. Misschien wil dat zeggen dat dit een testwagen is voor de bodykit, en dat ze er achteraf een paar grote turbos hebben opgeschroeft, en een prijs erop hebben geplakt.
    Dat het de finale uitdaging (Quod erat demonstrandum) is voor Techart om hun prototypes rijklaar en verkoopbaar te maken.

    Ik vermoed dat de lagere pee kaas te maken hebben met de limiten van de tiptronic bak.

    Login om te reageren
  10. kowalsk zegt

    29 oktober 2008 om 22:34

    Ik word toch zo moe van dit soort creaties… Hoe krijg je het voor elkaar dit mooi te vinden?

    Login om te reageren
  11. TinQ zegt

    29 oktober 2008 om 22:34

    Goedemorgen wat een dik ding!!

    Login om te reageren
  12. www.stijnvankooten.com zegt

    29 oktober 2008 om 22:34

    In 3.2s met PDK!

    Login om te reageren
  13. bmw mtech racer zegt

    29 oktober 2008 om 22:46

    ow mijn god, dit is gewoon echt bruut!

    Login om te reageren
  14. bozewolf zegt

    29 oktober 2008 om 22:54

    Co-sign @ DRU. Zo fout dat ie ergens wel lekker is.

    Nogmaals, LEKKER. Niet mooi. :)

    Login om te reageren
  15. JOnas zegt

    29 oktober 2008 om 22:54

    zo zo, ik doe weer geen oog dicht vanacht wat een bruuuuut ding!!!

    Login om te reageren
  16. glenne zegt

    29 oktober 2008 om 22:59

    die spoiler is net te veel!
    vraag me af of gemballa een reactie geeft op deze auto
    nuja liefst zo een mirage gt! lekker in mat zwart!

    Login om te reageren
  17. baztiaan1 zegt

    29 oktober 2008 om 23:05

    over the top, extreem veel tupperware, schreeuwerig uiterlijk, niet veel over gebleven van de lijnen van de originele porsche, and hell i love it :p bruut ding

    Login om te reageren
  18. marruk zegt

    29 oktober 2008 om 23:14

    Het is toch logisch als een R minder pk heeft dan een RS ??
    Of ben ik nou gek?
    De RS heeft bij Audi toch ook meer vermogen als de S?
    TechArt noemt het alleen R, in plaats van S… prima toch?
    Maargoed, als je toch zo’n foute Porsche laat (om)bouwen,
    dan zou ik gewoon een RS nemen ofzo.

    Login om te reageren
  19. Guan zegt

    29 oktober 2008 om 23:17

    Totally agree @ kowalsk

    Login om te reageren
  20. Coen zegt

    29 oktober 2008 om 23:31

    Een Porsche met een naam die toch wel erg op GTR lijkt… ? Hmm… ;)

    Login om te reageren
  21. fructis zegt

    29 oktober 2008 om 23:42

    die achterkant is veel te zwaar overdreven

    Login om te reageren
  22. Cantago zegt

    29 oktober 2008 om 23:51

    Iets kleinere spoiler, zwart spuiten en ik neem hem!(A)

    Login om te reageren
  23. dekster zegt

    30 oktober 2008 om 00:55

    Die spoiler is te smal, doet me denken aan de FIA GT MC12’s

    Login om te reageren
  24. pizzakoerier zegt

    30 oktober 2008 om 01:04

    ja in een standaard kever *kuch* ik bedoel porsche kun je natuurlijk niet gezien worden tegenwoordig toch is ie altijd op mijn oprit welkom hoor

    Login om te reageren
  25. hairry zegt

    30 oktober 2008 om 01:06

    Hey ,een neef van de Reventon.

    Login om te reageren
  26. Tinus zegt

    30 oktober 2008 om 01:33

    Dit ding is een karikatuur van zichzelf!

    Login om te reageren
  27. bvking zegt

    30 oktober 2008 om 07:40

    @ meerdere mensen
    de rs is op de gt2 gebaseerd en de r op de turbo. Standaard is het verschil hiertussen 50 pk en nu dus 40 pk verschil. Dit komt bij meerdere tuners voor. Zo is er ook een tuner die 700 pk haalt uit de turbo en 750 uit de gt2. Dit heeft er denk ik mee te maken dat de turbo’s van de gt2 toch niet helemaal identiek zijn vergeleken met die van de turbo

    Login om te reageren
  28. Eric zegt

    30 oktober 2008 om 07:54

    Goeie morgen,

    De kleur bevalt me wel. Maar is dit een mengeling van bruin/grijs in het mat??
    Wie helpt me hier even?

    Login om te reageren
  29. GerreLekker zegt

    30 oktober 2008 om 09:34

    Mooie kleur, mooie velgen die er voor een keer goed bij passen. Enkel die strijkplank achterop is weer genoeg om heel de boel te vern**ken… :(

    Login om te reageren
  30. EL Loco zegt

    30 oktober 2008 om 09:48

    Autoblog hou de meelboks in de gaten, ik zal zo even wat tippen over een veul toffere P-car.

    Login om te reageren
  31. JRDN zegt

    30 oktober 2008 om 12:33

    660 pk mag gezien worden hor! :D je moet deze spoilers en toestanden niet op je standaard 911 schroeven dan is het weer triest! :P

    Login om te reageren
  32. edgar zegt

    30 oktober 2008 om 13:22

    Beetje te lomp hè

    Login om te reageren
  33. Mardec zegt

    30 oktober 2008 om 13:38

    Normaal vind ik deze dingen niet mooi, maar deze is echt wel brutaal, and I like!

    Login om te reageren
  34. Richard Brunsveld zegt

    30 oktober 2008 om 15:48

    Damm, dit is echt vet.

    Login om te reageren
  35. T-rocks! zegt

    30 oktober 2008 om 15:52

    Zeker wel de coolste porsche eva tunend!!!!!!!
    :mrgreen:

    Login om te reageren
  36. matthis zegt

    30 oktober 2008 om 23:48

    mooie techniek maar jamer van die bodykit. zit totaal geen porsche lijn meer in.

    mooie speelgoedauto trouwens dekster

    Login om te reageren
  37. Ashley zegt

    31 oktober 2008 om 09:10

    Heb zondag nog ’n Techart gespot Porsche 997 Turbo ;)

    Login om te reageren
  38. timz zegt

    30 december 2008 om 12:40

    talkin´about a nasty madafaka

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North