• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Tesla Model S station is af

Auteur: jaapiyo, gepost 17 december 2017 om 18:58 – 25 Reacties

Model-S-Shooting-Brake


Speciaal voor milieuvriendelijke Labradoodles.

Al jaren dromen sommigen van een Tesla Model S station. De eerste keer dat we erover schreven was de Hot Car Wash Kalender van 2013 nog courant. Ook daarna passeerde het idee van de Model S in pakezel-uitvoering nog enkele keren de revue. Doch in de meeste markten, waaronder Amerika, zitten ze helemaal niet te wachten op stations. Verder dan wat lijntjes op een digitaal canvas kwam het dan ook nooit.

Tot nu dan, want het Britse Qwest uit Norfolk heeft haar Tesla Model S station af. Je kan Qwest omschrijven als een typisch Engelse auto-toko die ergens in een schuur is ontstaan. Maar in dit geval heeft het bedrijf een paar serieuze techneuten en designers in de gelederen met de nodige ervaring in de autobranche.

Bij het creëren van de Tesla Model S station, of Shooting Brake zoals Qwest ‘m liever noemt, gingen ze dan ook niet over een nacht ijs. Het is bekend dat Elon Musk er niet zo van houdt als mensen het heft in eigen hand nemen en zijn producten modificeren. In dergelijke gevallen worden auto’s vaak afgesneden van de nieuwste updates. Om de Model S Shooting Brake dat lot te besparen, heeft Qwest continu contact gehouden met Tesla over het project. Het bedrijf claimt dat het de goedkeuring heeft van Elon en de zijnen voor de station.

Station

De opbouw aan de achterkant is opgetrokken uit carbon om de extra ballast die de auto moet meetorsen laag te houden. Alle sensoren en dergelijke werken volgens de Britten nog naar behoren. Qwest kan naar eigen zeggen zo’n 25 Model S-en ombouwen per jaar. De conversie duurt tien weken. Vinden we dit wat, of hebben we liever een Lynx Eventer met een verkwistende V12 onder de kap?

UPDATE: meer beeld HIER!

Ook interessant!

  • Gespot - De enige echte Tesla Model S Shooting Brake
  • Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
    Tesla Model 3 station beter dan een Model Y?
  • Tesla maakt Model 3 en Model Y nu ook kneiterduur
  • Tesla maakt Model S en Model X kneiterduur

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

coachbuilding, Elektrisch, model-s, shooting-brake, station, Tesla

Vorig bericht: « Jon Olsson zaagt Lord Hans’ hoofd eraf
Volgend bericht: BMW bouwde ooit deze E24 6-serie muilezel met V12 »

Lees Interacties

Reacties

  1. phaeton zegt

    17 december 2017 om 19:14

    Er zijn rouwwagens van, die zijn geslaagder dan deze.

    Login om te reageren
  2. justsomebody zegt

    17 december 2017 om 19:16

    Doe mij maar die lekkere geupgrade XJ-S een mooie vette 12 cilinder een auto met karakter en dan onder het zoeven een heerlijke sigaar, gewoon omdat het kan.

    Login om te reageren
  3. piquet1986 zegt

    17 december 2017 om 19:16

    De kaarsrechte daklijn boven het achterwiel vloekt behoorlijk met de rest van het vloeiende design. Dit kan beter.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      17 december 2017 om 19:21

      @piquet1986: precies dit.

      Nu nog een tussenschot en geblindeerde zijruiten en de lokale glazenwasser kan er zo mee op pad.

      Login om te reageren
  4. trustmeiamanengineer zegt

    17 december 2017 om 19:21

    Het eindresultaat is een beetje moeilijk te zien op twee foto’s formaatje postzegel…

    Login om te reageren
  5. Ram-G-maN zegt

    17 december 2017 om 19:28

    Thanks, but no thanks.
    Ik wacht wel op het ontwerp van Niels van Roij…
    https://static.autoblog.nl/images/wp2017/tesla-model-s-shooting-brake-side.jpg

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      18 december 2017 om 10:15

      @automotivedesigner: Die hebben we ook nog niet in het echt gezien maar die lijkt inderdaad een stuk beter geslaagt dan dit extrusie dak.

      Login om te reageren
      • Ram-G-maN zegt

        18 december 2017 om 11:50

        @sketcher: Niels had op Instagram een plaatje online gezet van een tussentijdse resultaat een het ziet er heel hoopvol uit. Hij werkt immers samen met RemetzCars die de nodige coachbuilt* ervaring hebben.

        Oh, ik kan het niet meer vinden op Instagram. Gelukkig staat het nog wel op zijn site. http://nielsvanroij.nl/portfolio/electric-shooting-brake/
        Moet je even naar beneden scrollen.
        Blijkt maar weer; “It ain’t much if it ain’t Dutch.”

        Met een “t” zoals het heurt. ;-)

        Login om te reageren
        • Design_Driven zegt

          18 december 2017 om 11:55

          @automotivedesigner: Ja op LinkedIn ook inderdaad, ziet er zeker beter uit dan deze maar toch nog even afwachten tot eindresultaat.

          Login om te reageren
  6. Jochempie zegt

    17 december 2017 om 19:34

    Christ wat een mislukt ding.

    Login om te reageren
  7. shadowbroker zegt

    17 december 2017 om 19:34

    Vinden we het wat?? Nou ik zie maar 1 foto…

    Login om te reageren
  8. ablogjunk zegt

    17 december 2017 om 19:36

    Weinig informatief en dan ook nog eens twee magere afbeeldingen…..

    Login om te reageren
  9. lincoln zegt

    17 december 2017 om 19:41

    Sport turismo shooting brake coupe ..
    Een STSBC dus ..

    Dat is Duits voor stationbakkie ..
    Niet dat er 1 woord Duits bij zit .. Duitsers discrimineren nml niet ..

    Login om te reageren
  10. Edge zegt

    17 december 2017 om 19:51

    Ik vind het oprecht geen mooie auto zo. De daklijn had eigenlijk iets meer af moeten lopen. Niet zoveel dat het ding onpraktisch wordt, maar wel net genoeg dat de lijn wat vloeiender lijkt. Nu vind ik het niet echt bij de rest van de auto passen. Die shops van Theophilus Chin en X-Tomi die hier voorbij zijn gekomen op Autoblog/Groen7 vind ik toch een stuk beter te pruimen.

    Login om te reageren
  11. Turboost zegt

    17 december 2017 om 19:52

    Ik heb het artikel gelezen. Puik werk. Edoch voor mij een exemplaar zoals in de link uit de laatste alinea. Al heeft dat apparaat -1.200pk, V12 is V12. Daar kan geen elektromeuk tegenop.

    Morgen weer lekker op satanssap aansluiten in de file. Hopelijk heeft de vrouw des huize de Brabantse bammetjes al gesmeerd, want ik moet nog wat budgetknijpende koters op bed leggen.

    Login om te reageren
  12. viezefreddyw zegt

    17 december 2017 om 20:03

    Kan me niet voorstellen dat dit niet mooier kan…

    Login om te reageren
  13. marcus zegt

    17 december 2017 om 20:16

    En ik vindt hem wel mooi…

    Helaas zal het wel iets te duur zijn, anders had ik er wel oren naar gehad.

    Login om te reageren
  14. mout zegt

    17 december 2017 om 21:24

    De foto’s zijn wat sneu, maar als niemand hem wil, zet hem dan bij mij maar voor de deur.
    O ja, ipv labrador rubberen bekleding, de achterwaarts gerichte derde zitrij a.u.b.

    Voor de lovers en de haters, maar vooral om te zien hoe hij gebouwd is (die vlakke taillelijn is nog gewoon het oude plaatwerk): https://www.youtube.com/watch?v=Ydb9TW3Bmh8

    Login om te reageren
  15. sabrerator zegt

    17 december 2017 om 23:19

    Doe mij dan maar een Lynx Eventer.
    Als XJ-S-o-fiel en stationcarliefhebber is dat eigenlijk de ultieme auto.

    De V12 heeft zo’n beetje het karakter van een elektromotor (onhoorbaar, geen trillingen en altijd kracht) dus dat zit ook wel goed.
    En dat je net aan de 1:6 haalt, ach, maak je weer vrienden bij je tankstation.

    Login om te reageren
  16. hollandbest zegt

    17 december 2017 om 23:56

    Een sedan is altijd mooier dan een station

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      19 december 2017 om 08:42

      @hollandbest: niet altijd er zijn wel degelijk dikke stations bij.

      Login om te reageren
    • vondick zegt

      21 december 2017 om 19:59

      @hollandbest: Een station is altijd mooier dan een sedan

      Login om te reageren
  17. Gulli zegt

    18 december 2017 om 08:56

    Lijkt wel een Nissan Stagea met die rechte achterkant zo ?

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      19 december 2017 om 08:41

      @gulli: nu beledig je de stagea, foei!?

      Login om te reageren
  18. frietje87 zegt

    19 december 2017 om 20:35

    ?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North