![Jon-Olsson](https://static.autoblog.nl/images/wp2017/Jon-Olsson-Lord-Hans-zaag-cabrio.jpg)
Off with your head. Dance ’til you’re dead. Heads will roll. Heads will roll. Heads will roll.
Deze enge banger uit Gran Turismo was het eerste waar ik aan moest denken toen ik Jon Olsson de zaag in Hans zag zetten. Het tweede was ISIS, maar laten we dat politieke mijnenveld maar laten voor wat het is.
Jon had ons al beloofd dat hij epische nieuwe plannen had voor zijn G500 4*4^2, maar om eerlijk te zijn geloofden we hem niet echt. We dachten dat Lord Hans gewoon weer voorzien zou worden van een camo-wrapje en een skikoffer op het dak, net als alle voorgaande auto’s van de skiër. Maar niks is minder waar. De rugzakverkoper maakt van zijn hoge G-wagon namelijk een cabrio.
Op Instagram deelt de vlogger wat plaatjes van zichzelf een cirkelzaag en epische vonken. De kiekjes zijn voorzien van talloze hashtags als #AlwaysDoWhatOthersDont #LetTheHatersHate #WeJustLoveToHaveFun #ThisWasWhyIGotTheG #IWasSeriousWhenISaidEXTReME #VlogInTheMaking #Leovegas??? #NoThereWillNotBeAnyKindOfRoof ? #OriginalRenderOnMyIGStory #LetTheHatersHate #DontTakeLifeToSerious #WeLikeToHaveFun #LetsHopeThereIsNoRain ? #TheWayYouMakeAGFitInAGarage en niet te vergeten #AlwaysDoWhatYouCant.
Bij de meeste auto’s zou je natuurlijk een slappe banaan overhouden als je er de zaag inzet, maar de G-Wagon staat op een ladderchassis en heeft geen zelfdragende carrosserie. Wat dat betreft zou het met de gevolgen dus mee kunnen vallen. Puik idee van Jon, of vind jij het maar niks?
Bedankt Frank voor de tip!
Ik hoop dat hij er gelijk een hout kachel inbouwt want Zweden in de winter met deze creatie is frisjes.
And then you add a bucket of gasoline.
And then you plug in your angle grinder.
And then you tell Mercedes to f#ck off
@rob5nismo: uncle rob ftw :-)
Ik denk dat ik dit ding (met dak) vorige week nog in de buurt van Rotterdam voorbij heb zien en horen rijden. Staat hij nog steeds in Nederland?
@gulli: In zijn vlog noemt hij 18 januari als datum dat dit ding klaar moet zijn. Dus hij zal er nog wel even staan
@gulli: Ja. Net als zijn Wraith wordt ook deze bak weer onder handen genomen door het Nederlandse Absolute Motors.
@Edge: weinig Absolute motors. Zij brengen alleen een simpele wrap aan. Alle technische aspecten gebeurt bij DTMobility in Tilburg. Net zoals waar bijvoorbeeld het chippen en hydro handrem van de Wraith waren gedaan.
@guusm90: Ah oke. Ik zag filmpjes van het zaagwerk voorbijkomen via Absolute Motors en ging er daarom vanuit dat zij ook de rest van het werk voor hun rekening namen. Ik zie nu inderdaad ook dat Absolute Motors alleen personalisatie doet.
Je moet dan niet over de kop slaan
@pindakoning:
Gewoon een helm opzetten ..
Of een rubber stoeptegel op je knar binden ..
@lincoln: die stoeptegel helpt.
Laatst mijn neefje headfirst van het klimrek af gegooid, hij doet het nog steeds.
Een cirkelzaag……. rea-hea-heally?
@jjcp: ja. Je weet toch. Dak slopen doe je niet met een boorapparaat.
@jjcp: Het zijn hier autoliefhebbers, geen gereedschapgeilers. Het is een cirkel, het ‘zaagt’, cirkelzaag.
@jeps90: probeer jij maar eens een balkje door te zagen met een slijptol dan….
@crosscabouter: slijpen lukt wel
Ik moet zeggen dat ik wel een beetje klaar ben met die aandachtsho*r eigenlijk…
@timdawg:
Hij ook met jou ..
@lincoln: Haha .. Ha .. leuk joh ..
@timdawg: eigenlijk ben ik het hier wel mee eens, in zijn vlog noemt hij als verklaring “ik ben Jon Olsson en ik doe altijd iets unieks”, maar uniek is anders dan de zaag zetten in een Mercedes van 5 ton. Is natuurlijk zijn keus, maar dat doen omdat een ge-camo-wrapte limited Mercedes met offroad kit en zwaailichten en sirenes, niet uniek genoeg is, dat schreeuwt wel aandacht tekort ja.
@720s: Hij denkt waarschijnlijk dat er wel weer een Nederlander zal zijn die het van hem koopt als hij er over een paar maanden weer zat van is.
RDB in Los Angeles heeft (helaas) ook al iets soortgelijks gedaan met één van de G 4×4 2 :-(
Daar betrof t echt alleen t achterste deel net zoals bij de Landaulet.
@coubie74: ach, als je er klaar mee bent koop je gewoon een nieuwe carrosserie. Bij deze auto lijkt het allemaal wat spannender dan dat het daadwerkelijk is.
Dat nummer doet mij juist denken aan de film Project-X. Simpele film maar toch leuk!
Wel mooie foto’s voor echte petrolheads iig ..
Hoop kraaltjes spiegeltjes en vonken ..
Een belediging voor mensen met enige kennis van materialen en gereedschappen ..
Niet dezelfde doelgroep dus ..
#mietje
Op 18/01 klaar, op 18/02 te koop. Zijn Urus is besteld.
In februari weer te koop in Rotterdam..
@mars: daarna als gestolen opgegeven.
@str8six: en uitgebrand terug vinden..
Dak afzagen mag je toch niet? Dus niet op kenteken dus niet op de openbare weg:-)
@unknown32:
Dak of geen dak ..
Je bent gek om zo een ding op NL kenteken te zetten ..
@lincoln: ook al:-D
@unknown32: staat op kenteken in Monaco. Andere regels daar gok ik.
@unknown32: mag wel maar dan moet je deze opnieuw aanbieden bij het rdw.
– Jon Olsson zijn G wagon cabrio is klaar!
– Jon Olsson G wagon cabrio te koop!
– Jon Olsson koopt een Lamborghini Urus!
– Jon Olsson zijn Lamborghini Urus is klaar!
– Koop de ex-Urus van Jon Olsson!
Zo, eventjes de Jon Olsson artikels van 2018 op een rijtje gezet.
In mijn ogen is hij geen autoliefhebber maar iemand die door zulke projecten continu aandacht vraagt om zijn sponsors tevreden te kunnen houden.
@misterdrogba:
Dat is zijn werk ..
Sommige mensen werken nml ..
@lincoln: zou jij ook eens moeten overwegen.
@misterdrogba:
Ik moet nix ..
Jij moet .. daar ben je ambtenaartje voor ..
@lincoln: Belasting betalen.. Dat moet je
Volgens mij heeft hij 2 minuten die machine voor de show opgepakt voor een COOLE foto, daarna weer alles aan de vakmannen over gelaten…
@cossiekiller: uiteraard, een vakman hanteert een slijptol op deze manier niet. Op de eerste foto zie je ook dat hij alleen de achterkant vasthoud.
@cossiekiller: video niet bekeken dus
@amg65: Mooie montage van weinig werk volgens mij.
@cossiekiller: no shit sherlock.
Money is funny.
Id is leuk, het slijpwerk amateuristisch, en zie al die onderdeken verzameld om de auto heen liggen, bij mijn auto dealer is de werkplaats een stuk strakker.