Zou die dan verkocht worden?
We weten inmiddels hoe de facelift van de Model S er uit gaat zien. We weten ook hoeveel hij moet gaan kosten. Misschien dat het eens tijd wordt voor een station.
Zoals te zien is aan de afbeelding die X-Tomi Design in elkaar shopte zou dat er nog best wel eens strak uit kunnen zien. Ok, in het thuisland zal Tesla hier niet vreselijk veel van verkopen, maar dit zou best wel eens interessant kunnen zijn voor ons in Europa. Wij houden hier wel van een ruime station. En Tesla doet het toch al zo goed in Nederland.
Zou het niet leuk zijn, die bizarre snelheden en al die high-tech combineren met een grote laadbak. De sedan doet het in ieder geval al super, dus een station zou het (in ieder geval hier) al helemaal goed doen. Moet Elon deze maken, of zou hij er misschien een shooting brake van kunnen maken? De mogelijkheden lijken er zeker te zijn.
begbers zegt
Dan werd ie er in iedergeval niet knapper op
norge zegt
Ziet er gelijk beter uit..
g2000nl zegt
Dan werd ie er in ieder geval mooier op
CRX zegt
@g2000nl: Echt? Is toch vreselijk uit proportie, die neus is een meter te lang. Tenminste, dat is mijn mening. En niet de jouwe, blijkbaar.
g2000nl zegt
@crx: Juist elegant zo’n neus. Ik vind het zeker wat hebben!
CRX zegt
@g2000nl: OK. Vind de normale S wel een mooie lijn hebben, deze dus niet.
dionijsb zegt
@crx: precies andersom!
phaeton zegt
@crx: Te lang? Dat komt denk ik omdat de voorruit nagenoeg de licht oplopende lijn doortrekt vanuit deze hoek bezien. Maar de neus van een E-klasse is minstens zo lang als van een Model S.
Dimglor zegt
Gaan ze niet doen lijkt me.
Als je een iets ruimere Model S wilt, dan hebben ze de Model X in het gamma..
metalmike zegt
@Dimglor: Met die insteek zouden er bij andere fabrikanten ook geen stations bestaan. Zeker als ze in de toekomst (2e generatie model S?) meer concurrentie krijgen en de productie aankunnen, zou het best een optie kunnen zijn. Hoe meer alternatieven je een klant kunt bieden, des te beter. Kijk maar naar BMW.
Een stationuitvoering van de S ontwikkelen vergt een relatief kleine investering, dus daarvoor hoeven ze het niet te laten.
Dimglor zegt
@metalmike: Relatief kleine investering precies..
Mag je toch al je productieproces voor aanpassen..
En denk niet echt dat Tesla voor het moment dit geld hier voor over heeft..
Zie trouwens maar naar Jaguar.
Heeft onlangs ook aangegeven van geen stations meer aan te bieden.
En de Model S is op zich best ruim genoeg..
parttimeautospotter zegt
Doe maar
123bat zegt
@parttimeautospotter: Ik ren door mijn agenda.. Voordat de bom valt….
premiumduitser zegt
Tesla (mazda) 6?
jumpman zegt
@premiumduitser: zag er ook meteen een 6 in.
knipperlichtje zegt
@jumpman en @premiumduitser: niet verwonderlijk: http://www.autoblog.nl/archive/2008/08/05/mazda-ontwerper-stapt-over-naar-tesla
spec zegt
Dan moet er 45000 dollar ipv 40000 bij elke geproduceerde Tesla
mout zegt
Kijk, met zo’n 7-zitter kan je mij nog wel uit mijn Volvo station krijgen!
(Mijn broer rijdt Tesla Roadster, en ik kan je verzekeren dat stilte, actieradius én 0-100 in 2,7 seconde helemaal niet erg zijn)
robert110 zegt
Dat heeft toch geen zin, daarvoor is het laadvermogen veel te laag.
cadrez zegt
@robert110: Is je labrador zo zwaarlijvig dan?
super zegt
@cadrez:
Surfplanken of skidragers op het dak en je actieradius is gelijk een stuk kleiner, sta je dan aan het eind van de dag met je wagen van twee ton onderaan dat laatste heuveltje voordat alles weer naar beneden loopt.
kapitein zegt
Ik vind ‘m zo leuker. Maar ik heb dan ook een zwak voor stations, vooral als ze snel zijn.
dawwg zegt
@kapitein: Ik ook, hebbon !!!
mjpamsterdam zegt
Ziet eruit als een Mazda 6 met overgewicht. Jammer de echte Mazda is ” a real good looker “. Oh ja, en nu geen discussies over de Mazda 6 ! Focussen heren !
misterdrogba zegt
Meh.. Doe toch maar een Jaguar XF Sportbrake.
phaeton zegt
@misterdrogba: Daar vind ik ‘m erg op lijken op deze shop. In het groen graag.
Jansen zegt
Nee, die zou dus niet verkocht worden. Vraag maar eens aan jaguar die dit model de afgelopen jaren verkocht heeft.
dillinger zegt
@jansen: Vind de XF Sportbrake en zeker de S wel een zeer knappe verschijning! Is wel een gokje met de afschrijving van de Jag
nopetrolnofun zegt
Dan reed er nog meer elektrisch rommel op de weg.
allesmetturbo zegt
dan zouden ze de vraag al helemaal niet meer aankunnen
biohazardracer zegt
De neus oogt niet met de rest van de wagen.
dillinger zegt
Laat maar komen zo’n powerstation! Weet wel niet of ik die stilte constant zou aan kunnen maar naar de hele latere toekomst toe denk ik dat we geen andere keuze meer zullen hebben…
rufctr01 zegt
Waarom zou dit niet verkopen? Er zijn ook heel veel mensen die saai zilvergrijze, 13 in een dozijn A4-tje kopen.
dutchcorvette zegt
Ik haat Tesla’s
nopetrolnofun zegt
@dutchcorvette: ik ook, meest hatelijke auto in de geschiedenis, al maakt de Prius ook een goede kans.
Rob zegt
@nopetrolnofun:
Wauw.
Er zijn dus daadwerkelijk mensen die een automerk haten…
Wauw.
maikel2303 zegt
Ziet er goed uit. Mooie wagen voor t hele gezin
maxhunter zegt
Zonder dakrailing, dat verstoord de strakke lijn
Dutchdriftking zegt
De kont van de Tesla is prima, het neusje daar moeten ze wat aan doen.
Tuono zegt
psst een Model S is eigenlijk helemaal geen sedan.
jaspervdwinden zegt
Net een Mondeo…
kruimel zegt
Jorja Fox aub
hv991gts zegt
Daar zit ik op te wachten!
mickyv3 zegt
Misschien is een shootingbrake een beter idee
c-ad zegt
Nog meer ruimte voor nog meer accu’s voor nog meer kilometers voor een nog langere laadtijd.
menaz zegt
Tezda Model 6
Panda999 zegt
Doen! Heb ik er tenminste nog wat aan, gewone koffer is te klein naar mijn goesting
stfu zegt
@kungfu83: 745l achter is idd weinig…
timoangelo zegt
Ik vind het sick!
exclusieviteitsfreak zegt
Dat hij er maar komt, in alle opzichten ’n praktische automobiel . . .
remcott zegt
Iets voor @martinus ?
E34M5Touring zegt
Doe maar gauw. Schijnt dat de Model X nogal een waslijst met opstartproblemen heeft….
spylegion zegt
Dan zouden er nog meer kopers een subsidie van 50K belastinggeld krijgen, per auto welteverstaan.