• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De toekomst van MINI: Tien modellen!

Auteur: ricardo, gepost 11 juni 2011 om 10:02 – 24 Reacties

Deze komt er dus NIET

Norbert Reithofer, eindbaas van BMW AG, heeft gesproken: Op termijn kunnen er 10 MINI-modellen komen. Jep, het merk lijkt in een groeispurt te zijn terechtgekomen. Oh, en die best wel gave MINI Rocketman (concept) van laatst? Wel, die gaat definiet niet in productie.

Dat wist WhatCar? deze week te achterhalen. Op een bijeenkomst waar werd aangekondigd dat er een lieve geldsom van 500 miljoen pond in de Britse MINI-fabriek wordt gestoken, liet de BMW-baas ook doorschemeren dat toekomstige BMW’s met voorwielaandrijving ook wel eens in die fabriek gemaakt kunnen worden. De volgende generatie MINI’s en muesli-BMW’s (driecilinders, FWD) staan in de toekomst immers op hetzelfde UKL-platform.

Verder sprak Norbert de wens uit dat MINI ooit tien verschillende modellen in haar showrooms heeft staan. Hieronder de varianten die ze anno 2011 leveren:

Huidige line-up

  • MINI One/Cooper
  • MINI One/Cooper Cabrio
  • MINI Clubman
  • MINI Countryman

Daar komen dus nog zes modellen bij als het aan Reithofer ligt. We weten dat er een Coupé komt (dit jaar nog), een Roadster (2012) en ooit gaat ook de Paceman in productie. Dat wordt een Countryman-minus-twee-deuren en zal net als zijn vierdeurs broertje in Oostenrijk van de band rollen. Wat de overige drie modellen worden? Nog niet bekend. Maar als jullie suggesties voor nieuw MINI-gedoe hebben, dan horen we ze graag.

Toekomstige modellen

  • MINI Coupé
  • MINI Roadster
  • MINI Countryman Coupé (Paceman Concept)

Het dan het minder goede nieuwe. De MINI die weer écht mini moest worden komt er niet. De Rocketman -een autootje dat garant staat voor het betere gooi-en-smijt werk- gaat niet in productie, aldus verkoopbaas Ian Robertson. Dat is dan weer jammer. Wel beweren ze dat een aantal geinige features van deze concept -zoals de deurconstructie en wat koolstofvezel meuk- in de nabije toekomst terugkomt op andere MINI-modellen.


Ook interessant!

  • Mini Urbanaut
    Mini Urbanaut is ruimer dan Utrechtse studentenflat
  • Video: Kever sluit deur van Mini
  • MINI Strip is de definitie van een kale auto
    MINI Strip is het tegenovergestelde van full option
  • Deze oude Mini is eigenlijk gloednieuw

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, cooper, countryman, Coupe, MINI, Norbert-Reithofer, paceman, roadster, Rocketman

Vorig bericht: « Digitale flitspalen in Arnhem leiden niet tot meer boetes
Volgend bericht: Deze Audi A5 heeft 1.000 pk [video] »

Lees Interacties

Reacties

  1. rfw1994 zegt

    11 juni 2011 om 10:13

    Wat is dit nou weer voor troep? BMW ga s heel snel in financiele problemen komen en verkoop mini aan Tata ofzo. Die kunnen tenminste wel met roemruchte britse merken omgaan.

    Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      11 juni 2011 om 13:44

      @rfw1994: Zonder BMW was er geen nieuw leven in Mini geblazen ik denk dat we blij mogen zijn aangezien het hele leuk auto’s zijn.

      Login om te reageren
    • drivingpleasure zegt

      11 juni 2011 om 13:46

      @rfw1994: Je kan nu wel met alles BMW gaan afkraken, omdat jij in de kudde mee gaat en geen eigen mening hebt (over de 1 serie met name).

      Login om te reageren
      • rfw1994 zegt

        11 juni 2011 om 14:42

        @drivingpleasure: Hoe vaak zie je mij bmw nou afzeiken, en ik heb weldegelijk een mening over de 1-serie, maar daar gaat het niet om. En zonder bmw was er vast wel iemand anders geweest, die wss wat minder uitmelkerig deed, om mini nieuw leven in te blazen. Denk maar niet dat BMW de enige was.

        Login om te reageren
  2. love4sportcars zegt

    11 juni 2011 om 10:22

    @rfw1994: groot gelijk, wat een zever. Er is voor mij maar een mini en dat is de one, de originele

    Login om te reageren
    • timberleek zegt

      11 juni 2011 om 11:56

      @love4sportcars:

      dan wel de echte mini. uit de tijd dat het nog een leuk klein eigenwijs autotje was

      Login om te reageren
  3. bassaal zegt

    11 juni 2011 om 10:29

    niet definiet niet?

    Login om te reageren
  4. bassaal zegt

    11 juni 2011 om 10:29

    niet definiet niet?

    Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    11 juni 2011 om 10:47

    De tijden van de lichtvoetige autootjes is voorbij.
    Geen 205’s meer, geen Mini’s, geen Golf GTI 1 of Alfasud.

    Hun nazaten zijn allemaal obesitas kindjes gewordenm et heel veel veiligheid, klapzakken en electronica.
    Gelukkig trappen we er nog wel volledig in omdat de “PK’s” zoveel goedmaken qua prestaties.

    En daar gaat het nou net niet om, het gaat om “the unbearable being of lightness”, het gevoel dat de wagen een ballerina is en jij de regisseur bent.
    En het is jammer dat juist BMW een kans laat liggen om iets te maken waar ze zichzelf vooral zo om roemen : Freude am fahren

    Login om te reageren
    • norge zegt

      11 juni 2011 om 11:12

      @desjonnies: Was het niet the unbearable lightness of being?

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        11 juni 2011 om 20:08

        @norge:
        Sorry !

        Login om te reageren
  6. floryn zegt

    11 juni 2011 om 10:49

    Jammer voor de echte liefhebbers van auto’s. Het blijven best grote auto’s. Was misschien ook te mooi om waar te zijn. Te duur om voor 1 model een platform te maken dat gebruikt gaat worden voor een model dat zo goed is dat het de andere modellen in de weg zit. Liever SUFjes, daar kan je pas aan verdienen. Zullen ze gedacht hebben.

    Login om te reageren
  7. norge zegt

    11 juni 2011 om 11:14

    Jammer de leukste en enige Mini naam waardige concept de Rocket komt dus niet.

    Login om te reageren
  8. tvrspeedsix zegt

    11 juni 2011 om 11:37

    Gemiste kans,de Rocketman kon MINI echt een nieuw icoon opleveren.

    Login om te reageren
    • Pressman zegt

      11 juni 2011 om 11:46

      @tvrspeedsix: je haalt de woorden uit m’n mond!

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      11 juni 2011 om 15:48

      @tvrspeedsix: En daar sluit ik mij helemaal bij aan. Wat had ik dit ding graag in de showroom gezien, eindelijk weer een echte Mini. Een kleintje dus. Jammer BMW, hoop dat jullie je nog bedenken. Laat hem anders inderdaad zoals anderen hier ook zeggen over een paar jaar komen.

      Login om te reageren
  9. mout zegt

    11 juni 2011 om 11:55

    Gaaf, doe mij de LWB station Off-Road maar.

    Login om te reageren
  10. ukbob zegt

    11 juni 2011 om 12:34

    Als we toch één ding hebben geleerd over autofabrikanten en wat ze ‘officieel melden’ is dat een ontkenning meestal betekent dat ze het betreffende model meestal 2 à 3 jaar later lanceren! (zie bijv Porsche met de Cayenne en dieselmotoren)

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      11 juni 2011 om 14:08

      @ukbob: Idd, maar dat is dan wel met controversiële modellen die de ‘doelgroep’ liever niet ziet komen, zoals idd Porsche Diesel, of BMW FWD. Een mini-Mini zien de meeste echter wel zitten. Ik vrees dus dat ie er echt niet komt, wegens commercieel weinig potentieel…

      Login om te reageren
  11. catch zegt

    11 juni 2011 om 13:08

    “Het dan het minder goede nieuwe” Eh?

    Login om te reageren
  12. midasracer zegt

    11 juni 2011 om 14:06

    Showauto’s volgepompt met marketing flauwekul. Het is blijkbaar moeilijk om een echt geniaal autootje te ontwerpen. Allemaal luie ingenieurs bij BMW. Ik heb van de week een countryman voorbij zien komen. Gadverdamme, ik rijd nog liever een Dacia SUV.

    Login om te reageren
  13. kowalsk zegt

    11 juni 2011 om 20:44

    Shame, ik had (een afgeleide van) de Rocketman graag op te weg gezien. De Cooper Coupé vind ik dan wel weer een gaaf karretje 8).

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      12 juni 2011 om 12:05

      @kowalsk: Ik vind de roadster ook leuk. Mini probeert toch wat meer het mannelijke publiek aan te spreken, goed idee want dat is toch bijna 50% van de wereldbevolking en die geven graag wat meer geld uit aan een leuke auto’s (hoewel er ook veel van een donkerblauwe Golf dromen natuurlijk).

      Login om te reageren
  14. mashell zegt

    12 juni 2011 om 12:05

    Dus van een projectje om ervaring op te doen op te doen met voorwielaandrijving bouwt BMW MINI uit tot een volwaardig merk?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North