
We weten wat er de laatste maanden aan regulier autospul over de toonbank ging. Vooral juni was een verkoopbonanza. Maar hoe verging het de geluidsarme en elektrisch aangedreven auto’s eigenlijk. G tot de oen7 heeft het antwoord voor je.
De keiharde opmars van Fisker, de Opel Ampera die de Chevy Volt de oren wast (serieus, dat verschil is bizar), Tesla Benelux die zijn laatste Roadstertjes slijt daar in Eindhoven en Mitsubishi met een haast onverkoopbare iMiEV. Alle cijfers, en meer, vind je op Groen7!
Foto via Autojunk.nl




Was er maar geen één best verkocht, zucht.
@bsxc2: Hoe meer van die dingen hoe blijer ik wordt! dan blijft er namelijk meer benzine over voor mij.
@ferrari94tr: De benzine zal voor jou veel duurder worden, tegen de tijd dat iedereen electrisch rijdt is benzine veel schaarser geworden.
Dat er uberhaupt tien verscjillende verkocht zijn vund ik al een prestatie
Wat een verassing dat is mijn foto, dat had ik niet verwacht.
@littleturbo96: De wonderen zijn de wereld nog niet uit! ;)
Ik zie dagelijks zo belachelijk veel Ampera’s, dit komt niet als verassing voor mij. Mooie ontwikkeling, van mij mag iedereen in zo een EV rijden. Geen uitstoot, geen vieze verkeersfiles of stinkende steden. Zolang ik maar in iets anders kan rijden..
@raphael:
Gelukkig sta ik niet alleen in mijn mening dat dit gelukkig niet te stoppen is.
En laten we wel wezen mensen die een hekel aan deze ontwikkeling hebben zijn niet bepaald de pioniers de de wereld hebben gemaakt tot wat het nu is.
Als dat soort de ontwikkeling had bepaald hadden we nog steeds in een grot gewoond.
@raphael: laatst toen ik in amsterdam was zag ik 6 ampera’s 1 volt 2 karma’s 1 roadster en ontelbaar veel car 2 go smart’s
Vandaag toevallig voor het eerst zo’n Fisker in het echt gezien, en het is toch wel een imposante auto! Nouja, tot de motor start en er een TRON-achtig hoverbike geluid uitkomt…
Maak nou eens een lijstje met de 10 meest onbetrouwbare EVs. Waarom is ieder bericht over iets “groens” hier per definitie positief?
@Dev: Is heel lastig een electromotor gaat niet snel stuk en VAG doet hier nog niet aan mee.
FF een paar jaar geduld nog.
@Dev: Ondanks dat ik nog steeds erg blij wordt van een 6-cilinder of V8 roffel is dit mijns inziens toch echt wel een goede ontwikkeling. Minder (lokale) uitstoot, minder geluidsoverlast en veel betrouwbaardere auto’s.
Ook erg goed dat de ontwikkeling van “waterstof-auto’s” gestokt lijkt te zijn want aan die zeepbel moeten we ons echt niet aan wagen. Dan kunnen we beter allemaal met dikke V8s gaan rijden.
Die smart is de enige ervan die ik een logische keuze zou vinden.
In het echt is zo’n Fisker Karma toch wel een mooie auto, net als de Ampera naar mijn mening. Bij mij in de buurt staan overigens 3 Ampera’s waarvan 2 zelfs binnen een straal van kilometer van mijn huis. Het zijn wel de typische kleuren waar je bij een hybride/EV aan denkt, namelijk 2 witte en 1 grijze. Ik heb trouwens hier in de buurt (Nijmegen) nog maar 1 Volt gezien tegen de 12 of 13 Ampera’s. Toch een groot verschil…
Zo’n Karma is echt een lekker ding zeg! Gister nog eentje (Amsterdam, van der madeweg) gezien, god wat heerlijk! En de Roadster ook.
En een Volt staat heel vaak in de buurt van het Leidseplein.
Sowieso zijn die Plug-in Hybrides de enige (deels) EVs die ik ZOU willen kopen als ik er een ZOU willen kopen
heb laatst voor het eerst een Fisker karma voorbij zien komen en dat ding was helemaal niet groen zo als iedereen beweerde hij was gewoon grijs.
Groen 7 misschien een keer opdoeken?
@mrbones: idd ik kijk er nooit op.
@mrbones: inderdaad, dat kunstmatig bezoekers lokken naar groen7 is erg jammer
@pinokotsbeer: Je zou ook gewoon met een groen-filter kunnen werken inderdaad, zo van: Ik wil geen nieuws over groene meuk. Maar af-en-toe denk ik dat Wouter deze site bouwt, dus ik heb er geen vertrouwen in dat zoiets ooit zal komen.
@mrbones: ja jij moet een medaille krijgen, wat een prachtig idee! *geen sarcasme*
De fisker is veruit de mooiste, maar ook het duurste.
Hoezo EV?? Dit zijn vrijwel allemaal auto’s met range extender e/o hybrides..
En wat ook iedereen lijkt te vergeten is waar die stroom vandaan komt…alsof bij de elektriciteits centrale schone lucht naar buiten wordt gepomp!
De enigste zero emission auto’s zijn waterstof auto’s
@bmw335d: “alsof bij de elektriciteits centrale schone lucht naar buiten wordt gepomp!” Bij mij wel!
@bmw335d: Ja, want waterstof groeit gewoon aan de bomen. Trechter op je dak, eronder parkeren en gewoon eens goed schudden aan die boom. Zó eenvoudig kan tanken zijn.
@bmw335d:
Leuk geprobeert maar helaas vergeet je de CO2 uitstoot die vrijkomt bij de winning, transport en raffinage van de brandstof die je nodig hebt voor jouw auto.
Als je alle uitstoot van een Leaf vergelijkt met een golf kom je uit op 90g/km voor de Leaf en 400g/km voor de Golf.
Iets met appels met appels vergelijken.
Dat je deze ontwikkeling niet toejuicht vind ik prima, maar praat geen poep.
@bmw335d:
En dan nog even over dat waterstof, dat is wel de meest in efficiente manier. Het kost namelijk enorm veel elektrisiteit om waterstof uit water te halen.
En dat moet je weer opwekken met kolen of gas.
Nederland heeft op dit moment namelijk nog belachelijk weinig eigen groenestroom.
Opel Ampera (terecht!) eenzaam aan de top qua verkoopcijfers. Is eigenlijk de enige gebruiksvriendelijke EV die er ook nog mooi/sportief uitziet. Over het algemeen geen voorstander van mueslibakken, maar zo’n Ampera wil ik wel!
Ik vind t echt geen probleem als we meer Fiskers op de weg zien