
Kleine velgen, grote wielen, dikke noppen, trage diesel, grote spatlappen, flinke laadruimte en weer een iets ruiger uiterlijk. Zo zien we ze graag.
De X-Tech is een terugkerend Land Rover Defender-fenomeen. De laatste zagen we bijna anderhalf jaar geleden. Toen nog met de 2,4 liter viercilinder diesel van Ford, nu uiteraard met de nieuwe 2,2 liter en daarachter een 6-versnellings handbak. Want meer dan 122 pk en 360 Nm heb je in deze oermachine met de aerodynamica van een tuinhuisje echt niet nodig. Sowieso is de Defender eigenlijk een busje, bedrijfsautootje zo je wil. Die hebben nooit zo veel vermogen.
Tegenwoordig zijn de knipper- en achterlichten allemaal LEDs. Verder krijgt deze X-Tech standaard modderbanden, ESP, ABS, airconditioning, centrale deurvergrendeling, een unieke grijze of bruine metallic kleur en deukjes af-fabriek.
De shocker zit hem in het prijskaartje. Want terwijl je in het auto-liefhebbende Engeland gewoon €35.000,- voor deze prima aangeklede Defender betaalt, zal er in Nederland eerder een ‘100k’ prijskaartje aan hangen. Drie hoeraatjes voor de CO2-belasting!





Ikblijf het mooi vinden. Qua comfort kun je het beste de 110 nemen.
100K????? Doe normaal!!!! Daar kan ik zoveel leuk ander spul voor kopen (ook vergelijkbaar). Kan werkelijk geen enkele reden bedenken om een ton te besteden aan deze auto… Nou ja, misschien één; een tia
Nou het was leuk om de defendertjes te zien in nl. Want degene die het geld hebben die kijken weer voor andere auto’s.
Nieuw? In januari heb ik nog zo’n ding gespot in Groningen.
(sorry voor belabberde foto).
http://www.autojunk.nl/fotos/land-rover-defender-2/68080/1
Handig, een regeltje over het hoofd gelezen. Ze lijken ook zoveel op elkaar.
@sdk16420: ik zie geen deuken. De versie uit dit artikel heeft af fabriek deuken.
@awesome: zag ik ook ja.
Bizar veel geld voor een auto die volslagen waardeloos rijdt…
2012 en nog steeds puntlasdeukjes (en idd af fabriek @Alwood) ..
dan is een VW Caddy toch echt een 100X betere bedrijfswagen ..
@lincoln: Joh, zoveel voordeel ;-)
@camber24:
subconscious terror rules motherfucker ..
@lincoln: You said it sistah!!
@camber24: 1000 !!!
@lincoln: de caddy’s rijden ook voor geen meter. De oudere Caddy’s kunnen behoorlijk roesten.
@rufctr01:
klopt ..
en Defenders rijden heerlijk en roesten niet ..
of wilde je dat niet zeggen ??
Een zeer gaaf en stoer apparaat, LandCruiser, G-Klasse en deze Defender voeren de lijst aan in de categorie beste offroader. Mijn voorkeur gaat echter uit naar de LandCruiser, neemt niet weg dat de Defender zeer goed is.
Die 100k lijkt mij een beetje overdreven. Dat is de prijs van de 2.4 110 personenversie.
Zo te zien gaat het hier om een grijs kenteken en een nieuwe (naar ik aanneem) zuinigere motor(is minder CO2).
Als je dan kijkt wat een oude 90 kostte zou het mij verbazen als dit meer dan 50k wordt voor een 90 op grijskenteken.
@jrk68:
dan alsnog ..
zit je in je schuurtje op wielen voor de prijs van een Ford Raptor ..
gewoon een semi-excentieke kutte-yuppe bak ..
@lincoln:
Wat wil je nou elders zeg je dat het heerlijk rijd en hier is het een k. yuppen bak.
De Raptor is wel gaaf trouwens was vorige week nog op nat geo.
De mensen die ik ken met een Raptor zijn trouwens omhoog gevallen boeren die niet in de regen durven werken, aka tuinders.
@jrk68:
de Raptor is ook een complete onzin bak in
NL althans ..
wel een alle-jesus mooi interieur ..
Raptor volk is nog wel een paar treetjes beschaafder dan de Dodge Hemi knakkers ..
die op hun beurt nog beschaafder zijn dan Toyota Tundra oekels ..
Care, het ziet er geweldig uit. En van een Ferrari of Porsche zeg jij ook niet dat het een yuppenbak is.
Hipster-mobiel.
Zoals gezegd: voor dat geld liever een f-150 raptor.
Zonder cassette-deck? Komaan zeg…
Vind de Land Rover nog steeds ontzettend nice. Gewoon een mooi ongepolijst ontwerp, niet bedoeld om indruk te maken op anderen, maar een ouderwets werkpaard. En de prijs valt wel mee, zo’n ‘hok’ gaat makkelijk twintig jaar of langer mee.
Ziet er wel vet uit maar een beetje overbodige auto door zijn prijss
Ik ruil er zo mijn Caddy voor in ,rijdt vast veel beter……
hier in België is ’t toch beter blijkbaar. ‘k Betaal 127 eu rijtax en geen inschrijving voor m’n def… Maja voor hoe lang nog ?
100k is voor de geel kenteken versies. In bedrijfsuitvoering zakelijk gereden (grijs kenteken dus,) krijg je btw terug en betaal je geen BPM. Kost ie max 35k. Scheelt maar iets. De auto is niet duur, de overheid straft zijn uitstoot nogal hard af. En met een Caddy rij je geen aanhanger van 3,5 ton dwars door de bossen, if i may say:)
@kolluk: met een aanhanger van 3.5 ton erachter zal deze ook niet zover in het bos komen. ook de defender wordt vooral gekocht door yuppen, waarna hij vervolgens niet meer veel modder te zien krijgt.
@luxaeterna: Ik denk dat je nog raar staat te kijken van wat een defender kan. Laatst een trailer van een vrachtwagen die de berm was ingeschoven het asfalt weer opgetrokken, in z’n 1 laag. Had zelf ook niet verwacht dat defendertje dat zou redden maar die chauffeur wist niet wat ie zag, haha. Hier in de polder is het geen yuppen auto trouwens. Werken moet ie!