• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Defender X-Tech is een echte Land Rover

Auteur: Alwood, gepost 10 juli 2012 om 17:56 – 30 Reacties

Land Rover Defender X-Tech Van 2012
Kleine velgen, grote wielen, dikke noppen, trage diesel, grote spatlappen, flinke laadruimte en weer een iets ruiger uiterlijk. Zo zien we ze graag.

De X-Tech is een terugkerend Land Rover Defender-fenomeen. De laatste zagen we bijna anderhalf jaar geleden. Toen nog met de 2,4 liter viercilinder diesel van Ford, nu uiteraard met de nieuwe 2,2 liter en daarachter een 6-versnellings handbak. Want meer dan 122 pk en 360 Nm heb je in deze oermachine met de aerodynamica van een tuinhuisje echt niet nodig. Sowieso is de Defender eigenlijk een busje, bedrijfsautootje zo je wil. Die hebben nooit zo veel vermogen.

Tegenwoordig zijn de knipper- en achterlichten allemaal LEDs. Verder krijgt deze X-Tech standaard modderbanden, ESP, ABS, airconditioning, centrale deurvergrendeling, een unieke grijze of bruine metallic kleur en deukjes af-fabriek.

De shocker zit hem in het prijskaartje. Want terwijl je in het auto-liefhebbende Engeland gewoon €35.000,- voor deze prima aangeklede Defender betaalt, zal er in Nederland eerder een ‘100k’ prijskaartje aan hangen. Drie hoeraatjes voor de CO2-belasting!

Ook interessant!

  • Land Rover gooit waterstof in de Defender
  • Land Rover Defender 90 rijtest
  • Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
    Land Rover Defender SVR gaat echt knotsgek worden
  • Land Rover Defender 130
    Land Rover Defender gaat er ZO uit zien!

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

defender, Land Rover

Vorig bericht: « Russische klootzakjes slopen dansend 16 auto’s
Volgend bericht: De top 10 meest verkochte EV’s van het eerste half jaar »

Lees Interacties

Reacties

  1. rufctr01 zegt

    10 juli 2012 om 18:01

    Ikblijf het mooi vinden. Qua comfort kun je het beste de 110 nemen.

    Login om te reageren
  2. camber24 zegt

    10 juli 2012 om 18:02

    100K????? Doe normaal!!!! Daar kan ik zoveel leuk ander spul voor kopen (ook vergelijkbaar). Kan werkelijk geen enkele reden bedenken om een ton te besteden aan deze auto… Nou ja, misschien één; een tia

    Login om te reageren
  3. sjaakk zegt

    10 juli 2012 om 18:14

    Nou het was leuk om de defendertjes te zien in nl. Want degene die het geld hebben die kijken weer voor andere auto’s.

    Login om te reageren
  4. sdk16420 zegt

    10 juli 2012 om 18:16

    Nieuw? In januari heb ik nog zo’n ding gespot in Groningen.
    (sorry voor belabberde foto).
    http://www.autojunk.nl/fotos/land-rover-defender-2/68080/1

    Login om te reageren
    • sdk16420 zegt

      10 juli 2012 om 18:30

      Handig, een regeltje over het hoofd gelezen. Ze lijken ook zoveel op elkaar.

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        10 juli 2012 om 19:59

        @sdk16420: ik zie geen deuken. De versie uit dit artikel heeft af fabriek deuken.

        Login om te reageren
        • jordy14 zegt

          10 juli 2012 om 22:17

          @awesome: zag ik ook ja.

          Login om te reageren
  5. papa zegt

    10 juli 2012 om 18:18

    Bizar veel geld voor een auto die volslagen waardeloos rijdt…

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    10 juli 2012 om 18:19

    2012 en nog steeds puntlasdeukjes (en idd af fabriek @Alwood) ..

    dan is een VW Caddy toch echt een 100X betere bedrijfswagen ..

    Login om te reageren
    • camber24 zegt

      10 juli 2012 om 18:22

      @lincoln: Joh, zoveel voordeel ;-)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        10 juli 2012 om 18:23

        @camber24:

        subconscious terror rules motherfucker ..

        Login om te reageren
        • camber24 zegt

          10 juli 2012 om 19:17

          @lincoln: You said it sistah!!

          Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        10 juli 2012 om 18:34

        @camber24: 1000 !!!

        Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      10 juli 2012 om 18:49

      @lincoln: de caddy’s rijden ook voor geen meter. De oudere Caddy’s kunnen behoorlijk roesten.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        10 juli 2012 om 19:53

        @rufctr01:

        klopt ..
        en Defenders rijden heerlijk en roesten niet ..

        of wilde je dat niet zeggen ??

        Login om te reageren
  7. agera zegt

    10 juli 2012 om 18:36

    Een zeer gaaf en stoer apparaat, LandCruiser, G-Klasse en deze Defender voeren de lijst aan in de categorie beste offroader. Mijn voorkeur gaat echter uit naar de LandCruiser, neemt niet weg dat de Defender zeer goed is.

    Login om te reageren
  8. jrk68 zegt

    10 juli 2012 om 18:52

    Die 100k lijkt mij een beetje overdreven. Dat is de prijs van de 2.4 110 personenversie.
    Zo te zien gaat het hier om een grijs kenteken en een nieuwe (naar ik aanneem) zuinigere motor(is minder CO2).
    Als je dan kijkt wat een oude 90 kostte zou het mij verbazen als dit meer dan 50k wordt voor een 90 op grijskenteken.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 juli 2012 om 19:35

      @jrk68:

      dan alsnog ..
      zit je in je schuurtje op wielen voor de prijs van een Ford Raptor ..

      gewoon een semi-excentieke kutte-yuppe bak ..

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        10 juli 2012 om 20:03

        @lincoln:
        Wat wil je nou elders zeg je dat het heerlijk rijd en hier is het een k. yuppen bak.
        De Raptor is wel gaaf trouwens was vorige week nog op nat geo.
        De mensen die ik ken met een Raptor zijn trouwens omhoog gevallen boeren die niet in de regen durven werken, aka tuinders.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          10 juli 2012 om 20:17

          @jrk68:

          de Raptor is ook een complete onzin bak in
          NL althans ..
          wel een alle-jesus mooi interieur ..

          Raptor volk is nog wel een paar treetjes beschaafder dan de Dodge Hemi knakkers ..
          die op hun beurt nog beschaafder zijn dan Toyota Tundra oekels ..

          Login om te reageren
  9. ferrari94tr zegt

    10 juli 2012 om 19:46

    Care, het ziet er geweldig uit. En van een Ferrari of Porsche zeg jij ook niet dat het een yuppenbak is.

    Login om te reageren
  10. awesome zegt

    10 juli 2012 om 20:01

    Hipster-mobiel.
    Zoals gezegd: voor dat geld liever een f-150 raptor.

    Login om te reageren
  11. BaRa zegt

    10 juli 2012 om 20:19

    Zonder cassette-deck? Komaan zeg…

    Login om te reageren
  12. geengeldvooreennieuwe zegt

    10 juli 2012 om 21:30

    Vind de Land Rover nog steeds ontzettend nice. Gewoon een mooi ongepolijst ontwerp, niet bedoeld om indruk te maken op anderen, maar een ouderwets werkpaard. En de prijs valt wel mee, zo’n ‘hok’ gaat makkelijk twintig jaar of langer mee.

    Login om te reageren
  13. jordy14 zegt

    10 juli 2012 om 22:18

    Ziet er wel vet uit maar een beetje overbodige auto door zijn prijss

    Login om te reageren
  14. norge zegt

    11 juli 2012 om 00:11

    Ik ruil er zo mijn Caddy voor in ,rijdt vast veel beter……

    Login om te reageren
  15. fep739 zegt

    11 juli 2012 om 10:43

    hier in België is ’t toch beter blijkbaar. ‘k Betaal 127 eu rijtax en geen inschrijving voor m’n def… Maja voor hoe lang nog ?

    Login om te reageren
  16. kolluk zegt

    11 juli 2012 om 11:22

    100k is voor de geel kenteken versies. In bedrijfsuitvoering zakelijk gereden (grijs kenteken dus,) krijg je btw terug en betaal je geen BPM. Kost ie max 35k. Scheelt maar iets. De auto is niet duur, de overheid straft zijn uitstoot nogal hard af. En met een Caddy rij je geen aanhanger van 3,5 ton dwars door de bossen, if i may say:)

    Login om te reageren
    • luxaeterna zegt

      11 juli 2012 om 11:45

      @kolluk: met een aanhanger van 3.5 ton erachter zal deze ook niet zover in het bos komen. ook de defender wordt vooral gekocht door yuppen, waarna hij vervolgens niet meer veel modder te zien krijgt.

      Login om te reageren
      • kolluk zegt

        12 juli 2012 om 09:18

        @luxaeterna: Ik denk dat je nog raar staat te kijken van wat een defender kan. Laatst een trailer van een vrachtwagen die de berm was ingeschoven het asfalt weer opgetrokken, in z’n 1 laag. Had zelf ook niet verwacht dat defendertje dat zou redden maar die chauffeur wist niet wat ie zag, haha. Hier in de polder is het geen yuppen auto trouwens. Werken moet ie!

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North