• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Touareg R is hier: 462 pk

Auteur: michaelras, gepost 25 februari 2020 om 10:11 – 26 Reacties

De Touareg R is hier: 462 pk

De eerste SUV van Volkswagen met plug-in hybrideaandrijving

Volkswagen heeft de première van de nieuwe Touareg R aangekondigd. Deze zal zijn op de -tromgeroffel- Autosalon van Gèneve 2020. Ze hebben alvast een heel groot tipje van de sluier opgelicht. De Touareg R PHEV is niet alleen de eerste plug-in hybride SUV van het merk maar ook het eerste R-model met hybrideaandrijving. En nog een primeur: het is ook de eerste AWD hybride van Volkswagen.

Touareg R

Prestaties

Tot nu toe was de V8 TDI met 421 pk de krachtigste motor te verkrijgen in de Touareg. Je zult het vast al verwachten, de Touareg R plug-in heeft er meer. Een gecombineerd vermogen van 462 pk en een koppel van 700 Nm zijn niet mis. De Touareg wordt na de Golf en Passat het derde model met een PHEV aandrijving. De plug-in hybride heeft een lithium-ion accu van 14,1 kWh, een elektromotor en een V6-turbomotor. De elektromotor is goed voor 136 pk en de turbomotor voor 340 pk. De 8 traps automaat moet gaan zorgen voor een vloeiend rijgedrag.

AWD

Alhoewel SUV’s tegenwoordig vaak worden gekozen vanwege de hoge instap is het voor velen een werkpaard. Met AWD (4MOTION) en de mogelijkheid tot het kiezen van Off Road en Snow rijmodi zal de Touareg het goed doen op onverhard terrein. Het vermogen kan tot 70% naar de voorwielen en tot 80% naar de achterwielen worden overgebracht.

volkswagen Touareg

Trekgewicht

Mocht je voor volgend jaar een campingplaats geboekt hebben kun je ook goed voor de dag komen. Als je de R uitvoert met Trailer Assist sta je binnen een minuut op de plaats. De sleurhut kan dit koppelbeest met 3.500 kg trekgewicht ook wel hebben, zelfs in E-MODE waarin de Touareg compleet elektrisch kan rijden.

Rijhulpmiddelen

Met Travel Assist (optioneel) kun je tot een snelheid van 250 km/u over de Duitse Autobahn fahren. Adaptieve Cruisecontrol zorgt voor het versnellen en vertragen en de rijbaanassistent helpt je tussen de lijntjes te sturen. Zelfs de gele lijnen van de Baustellen worden herkend, zorg er wel voor dat je de snelheid dan aanpast.

Uitrusting

Standaard staat de Touareg R PHEV op 20 inch Braga velgen. Optioneel zijn velgen tot 22 inch te verkrijgen. Het R-line interieur is uitgevoerd in Vienna leder met Crystal Grey stiksels maar te upgraden naar Puglia leder met stiksels in Sepang Blue in diamantvorm.

Standaard is de PHEV voorzien van een 12 inch cockpit en 15 inch infotainmentscherm. R-Style bumpers, meegespoten kunstof delen, zwarte accenten, spiegelkappen en grille. Ook IQ.Light LED matrix koplampen, een nieuw verwarmd stuurwiel, 4 zone climate control en aluminium accenten behoren tot de standaarduitrusting.

Introductie

Volkswagen brengt ook een unieke kleur voor de Touareg R uit, Lapiz Blue Metallic kun je optioneel toevoegen. Volkswagen toont de Touareg R plug-in voor het eerst op de Autosalon van Gèneve begin volgende maand en verwacht de auto de tweede helft van dit jaar te kunnen leveren.

Ook interessant!

  • Dít is de duurste Volkswagen op Marktplaats!
  • Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
    Video: Volkswagen Golf 8 R Variant met 320 pk in beweging
  • Volkswagen Golf R Variant
    Volkswagen Golf R Variant: gezinsauto met 320 pk en driftmodus
  • Best verkochte EV's wereldwijd
    Best verkochte EV's van 2020, wereldwijd

Nieuwste artikelen

  • Grote verandering bij elektrisch opladen op komst
  • Gespot – Miami Vice in het kwadraat
  • Meer goed nieuws, merken denken weer aan de echte liefhebbers
  • De meest gewilde occasions worden goedkoper!
FacebookTweetPinLinkedIn

Genève 2020, phev, touareg, Touareg-R, Volkswagen

Vorig bericht: « Lexus laat je 4 keer per jaar je auto wisselen!
Volgend bericht: Levering Tesla Model Y al in maart »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    25 februari 2020 om 10:52

    Herkent zelfs de lijnen van de Baustelle…. waardoor je automatisch 75 meter achter een vrachtwagen op de rechter rijbaan gaat rijden ja. Want dat ding pas niet op de linker rijbaan. En omdat ie afstand blijft houden, zullen er 20 auto’s voor je ertussen in knijpen, omdat die bestuurders niet langs die vrachtwagen voor je durfen.

    Anyway; ik vind het een prachtige SUV. Nadat ik aan het hekwerk op de voorkant ben gewend, vind ik het een prachtige auto.
    Als je laadmogelijkheden hebt; dan lijkt me dit een perfecte oplossing. Genoeg kracht als je wil en relatief zuinig op de kortere dagelijkse afstanden.

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      25 februari 2020 om 11:59

      @gregorius: die afstand is instelbaar, maar nog steeds ruim genoeg om telkens 3 nieuwe idioten laten invoegen

      Login om te reageren
    • pindakoning zegt

      25 februari 2020 om 12:31

      @gregorius: dat is dus precies het probleem, iedere keer als ik een veilige en relaxe afstand wil houden propt er iemand tussen

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        25 februari 2020 om 15:29

        @pindakoning: nou en?

        Login om te reageren
        • blackmilo zegt

          26 februari 2020 om 06:45

          @87sandyd: zeg je dat ook als je een botsing krijgt?

          Login om te reageren
      • slickrick zegt

        27 februari 2020 om 08:48

        @pindakoning: het valt mij inderdaad op dat ik hier veel minder last van heb als ik in Duitsland rij, mensen houden meer afstand en zijn hoffelijker naar elkaar.

        In Nederland moet elk stukje asfalt en elk gaatje benut worden lijkt het. Acc heb ik daarom vrijwel nooit aanstaan hier, bijna iedereen knalt hem ervoor

        Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      25 februari 2020 om 15:30

      @gregorius: Merk flink wat ergenis. Waar maak je je druk om?

      Login om te reageren
  2. n0zem zegt

    25 februari 2020 om 10:58

    Yes, ik wil hem! Niets op aan te merken!
    Wel grappig dat de dikste Touareg dezelfde aandrijving heeft als de instap Cayenne.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      25 februari 2020 om 11:01

      Volgens mij heeft de instap Cayenne 340 pk.

      Login om te reageren
      • n0zem zegt

        25 februari 2020 om 11:16

        @berlinetta: het is maar hoe je het ziet. In Nederland is de goedkoopste Cayenne de 462 pksterke hybride.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          25 februari 2020 om 14:53

          Ah ja als je van de prijs uitgaat wel inderdaad.

          Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          25 februari 2020 om 15:31

          @n0zem: Ik Nederland is een hybride variant bijna altijd de goedkoopste ivm de BPM.

          Login om te reageren
  3. fioravanti zegt

    25 februari 2020 om 11:05

    Waarom is dit nou weer een plug in hybride? Zolang je niet kunt afdwingen dat er maximaal geladen wordt schiet het model zn doel compleet voorbij. Iedere km met een lege accu is per definitie onzuiniger omdat je voor niks die accu meezeult. Leg het mij aub uit als ik het verkeerd begrijp.!

    Login om te reageren
    • n0zem zegt

      25 februari 2020 om 11:19

      @fioravanti: ik zou hem voor woon-werk-verkeer altijd opladen en volledig electrisch (gratis) rijden, maar er ook mee op vakantie kunnen zonder in de file voor de laadpaal te hoeven staan. Daarnaast kan ik, als ik dat leuk vindt, het volledige potentieel benutten als ik eens leuk wil sturen of een zware trailer wil trekken. Ern alles-in-een pakket. Ik hou er van.

      Login om te reageren
    • gregorius zegt

      25 februari 2020 om 12:08

      DIt is niet bepaald een auto voor iemand die echt heel graag bijtelling en belasting wil verlagen (want dit ding gaat zeker 90k kosten in NL, zonder opties), maar eerder een auto voor een ‘liefhebber’ van de techniek die de voordelen er van inziet:
      Ben je geladen, bespaar je toch benzine en dat is goed voor het gevoel.
      Ben je geladen, kan je ook wat meer beuken als je wil.

      Login om te reageren
      • mwti zegt

        25 februari 2020 om 12:58

        @gregorius: 90K is tegenwoordig heel normaal hoor. Tel er nog minimaal 20K aan opties bij op.

        Login om te reageren
      • saxoke zegt

        26 februari 2020 om 00:48

        @gregorius: als een A klasse al meer dan een tonnetje moet kosten, met 421pk, dan lijkt me 90k voor deze touareg nog meevallen

        Login om te reageren
    • Richmond zegt

      25 februari 2020 om 13:23

      @fioravanti: hij is goedkoper door de lagere CO2 volgens wltp. Anders geen haalbare business case ivm aandeel op totale CO2 uitstoot van het merk.

      Login om te reageren
    • 2scan zegt

      25 februari 2020 om 16:49

      @fioravanti: dat is niet helemaal waar, zolang er met regeneratief remmen genoeg opgewekt worden om dat gewicht te compenseren extra energie zodat de accu oplaadt zal je per saldo zuiniger rijden. Ik rijd zelf een Golf GTE, als je de bak in B zet ipv D remt de auto vanzelf op de electro motor zodra je gas los laat. Dit werkt serieus verslavend bij het naderen van elk punt waar je moet stoppen, want het wordt een sport om je rempedaal zo min mogelijk aan te raken en precies op tijd stil te staan. Accu vol, remschijven nauwelijks gebruikt en ik zie de actieradius zo weer oplopen tot een km of 25. Waar die volledig opgeladen met warm weer tot 46km komt. Kan je allemaal weer gebruiken om electrisch zonder uitstoot de stad in te rijden of vol op te trekken bij het stoplicht als je wil sprinten. Bij thuiskomst is ie leeg en gaat ie aan de lader… Ik vind het mooi!

      Login om te reageren
      • 2scan zegt

        25 februari 2020 om 16:51

        @2scan: hoezo doet het plus teken het niet???

        Login om te reageren
  4. Dutchdriftking zegt

    25 februari 2020 om 11:15

    Hij zal best fijn rijden, maar doe mij toch de V8 TDI maar.

    Login om te reageren
  5. mwti zegt

    25 februari 2020 om 11:39

    Ik heb een vliegticket voor Genève maar ga i.v.m. Corona niet. Een autobeurs is vragen om problemen. Lekker met z’n allen hoesten in warme auto’s zonder ventilatie en lekker met je handen overal aan zitten ook.

    Login om te reageren
    • 87sandyd zegt

      25 februari 2020 om 15:39

      @mwti: Okeeee, maar nu ben ik echt wel suuuuper benieuwd wat je dan wel gaat doen ipv naar de autobeurs?

      Login om te reageren
      • mwti zegt

        25 februari 2020 om 17:49

        Gewoon werken, wat anders? Binnenkort weer tourtochten rijden met mijn 911 Cabrio – ook leuk. Ik denk dat Genève wel eens heel rustig kan worden dit jaar. De eerste besmetting is er al en het gaat hard.

        Login om te reageren
  6. 2wheeler zegt

    25 februari 2020 om 12:11

    Wat een mooie bak zeg, bijna net zo indrukwekkend (op mij) als de Mk.1 dat was tijdens zijn introductie.

    Login om te reageren
  7. jometdebanjo zegt

    25 februari 2020 om 15:46

    Meer pk. Ja en? V8 is toch echt fijner dus #fail

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North