De Toyota C-HR GR is een dikke sjaak

Auteur: , 15 Reacties

Met de juiste opsmuk kan dat gewoon.

Zo is de Toyota C-HR een dikke sjaak

Sinds twee jaar heeft Toyota een nieuw label om de modellen ietwat sportiever te maken. Het label luistert naar de letters GR, wat staat voor Gazoo Racing. De modellen knapper er zeker van op. De C-HR is recent van een update voorzien. Toyota presenteert nu ook een C-HR GR.

Zo is de Toyota C-HR een dikke sjaak

De C-HR van Gazoo Racing heeft een compleet nieuwe front gekregen met strakkere lijnen. Andere nieuwigheden zijn 19-inch dual-tone velgen en de mogelijkheid om één van de 11 specifieke kleuren te kiezen. Onder de auto is een centrale balk geplaatst wat de stijfheid ten goede moet komen. Tweaks aan de ophanging van de C-HR helpen daar tevens bij.

Zo is de Toyota C-HR een dikke sjaak

In het interieur zijn sportstoelen met het GR-logo te vinden. Net als aluminium pedalen en zwart met zilveren details op de stoelen en dashboard. Al met al een pakket dat de uitgesproken crossover meer smoel geeft, op een positieve manier. Aan het motorblok hebben ze niets gedaan. Dat is nog steeds een 1.2-liter turboblokje met standaard een handgeschakelde versnellingsbak, of een 1.8 hybridemotor. Vierwielaandrijving en de Super CVT-i bak zijn een optie op de 1.2. Helaas blijft deze dikke jongen exclusief voor de Japanse markt en dat is best jammer.

Zo is de Toyota C-HR een dikke sjaak



15 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Van al die hoog op de poten wagentjes vind ik deze misschien toch wel het leukst, maar die naam bekt niet echt lekker hè? C-HR GR. En dan straks zeker ook nog C-HR GR MN. Sowieso ben ik nooit fan geweest van de naam C-HR. Het lijkt teveel op CR-V en HR-V van Honda.
@Edge: wat op zichzelf ook al gedrochten van namen waren.
@Edge: bij de introductie vond ik hem echt om te kotsen. Maar gaande tijd ben ik het design wel waarderen.
@edge: Dan noem je hem toch gewoon Henk. Probleem opgelost.
Het uiterlijk is wel heel erg dik vergeleken met de aandrijflijnen. Je zou toch op z’n minst 200pk verwacht gezien de looks.
@dutchdriftking: en dan zou hij zelfs op mijn lijstje komen.. maar met die zwakk
@focusrs1: maar met die zwakke blokjes niet echt
@focusrs1: hij komt ook met 184 pk beschikbaar. Geen 200, maar het kruipt die kant op ;-)
Ik vind het toch wel zo’n brute bak, zelfs de gewone C-HR, fantastisch. kekke kleur nemen en genieten maar.
Ik vind die nieuwe bumper niet echt goed aansluiten op de rest van het design
Voor de babyboomer met petje?
@harrie: liever dat dan een agila
@harrie: Die gaan gewoon voor de Golf
Een gemiste kans om de motor niet ook aan te pakken.
@hondas2000nl: vast wel een tuner voor te vinden in Japan.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).