• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Toyota C-HR GR is een dikke sjaak

Auteur: RubenPriest, gepost 18 oktober 2019 om 14:01 – 15 Reacties

Zo is de Toyota C-HR een dikke sjaak


Met de juiste opsmuk kan dat gewoon.

Sinds twee jaar heeft Toyota een nieuw label om de modellen ietwat sportiever te maken. Het label luistert naar de letters GR, wat staat voor Gazoo Racing. De modellen knapper er zeker van op. De C-HR is recent van een update voorzien. Toyota presenteert nu ook een C-HR GR.

Zo is de Toyota C-HR een dikke sjaak

De C-HR van Gazoo Racing heeft een compleet nieuwe front gekregen met strakkere lijnen. Andere nieuwigheden zijn 19-inch dual-tone velgen en de mogelijkheid om één van de 11 specifieke kleuren te kiezen. Onder de auto is een centrale balk geplaatst wat de stijfheid ten goede moet komen. Tweaks aan de ophanging van de C-HR helpen daar tevens bij.

Zo is de Toyota C-HR een dikke sjaak

In het interieur zijn sportstoelen met het GR-logo te vinden. Net als aluminium pedalen en zwart met zilveren details op de stoelen en dashboard. Al met al een pakket dat de uitgesproken crossover meer smoel geeft, op een positieve manier. Aan het motorblok hebben ze niets gedaan. Dat is nog steeds een 1.2-liter turboblokje met standaard een handgeschakelde versnellingsbak, of een 1.8 hybridemotor. Vierwielaandrijving en de Super CVT-i bak zijn een optie op de 1.2. Helaas blijft deze dikke jongen exclusief voor de Japanse markt en dat is best jammer.

Zo is de Toyota C-HR een dikke sjaak

Ook interessant!

  • Toyota bungelt onderaan
    Toyota bungelt onderaan tevredenheidsonderzoek
  • Video: Toyota GR Yaris is afgeschreven
  • Toyota Fortuner GR Sport
    Dít is de laatste Gazoo Racing van Toyota
  • Dit is de SNELSTE Toyota GR Supra

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

c-hr, Gazoo-Racing, Toyota

Vorig bericht: « Grote kans dat jij met de fiets naar de Dutch GP gaat
Volgend bericht: Zo extreem zag je de Veloster niet eerder »

Lees Interacties

Reacties

  1. Edge zegt

    18 oktober 2019 om 14:05

    Van al die hoog op de poten wagentjes vind ik deze misschien toch wel het leukst, maar die naam bekt niet echt lekker hè? C-HR GR. En dan straks zeker ook nog C-HR GR MN. Sowieso ben ik nooit fan geweest van de naam C-HR. Het lijkt teveel op CR-V en HR-V van Honda.

    Login om te reageren
    • poes zegt

      18 oktober 2019 om 14:42

      @Edge: wat op zichzelf ook al gedrochten van namen waren.

      Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      18 oktober 2019 om 15:51

      @Edge: bij de introductie vond ik hem echt om te kotsen. Maar gaande tijd ben ik het design wel waarderen.

      Login om te reageren
    • dees zegt

      18 oktober 2019 om 16:45

      @edge: Dan noem je hem toch gewoon Henk. Probleem opgelost.

      Login om te reageren
  2. Dutchdriftking zegt

    18 oktober 2019 om 14:40

    Het uiterlijk is wel heel erg dik vergeleken met de aandrijflijnen. Je zou toch op z’n minst 200pk verwacht gezien de looks.

    Login om te reageren
    • focusrs1 zegt

      18 oktober 2019 om 17:44

      @dutchdriftking: en dan zou hij zelfs op mijn lijstje komen.. maar met die zwakk

      Login om te reageren
      • focusrs1 zegt

        18 oktober 2019 om 17:45

        @focusrs1: maar met die zwakke blokjes niet echt

        Login om te reageren
        • Supra1981 zegt

          18 oktober 2019 om 18:03

          @focusrs1: hij komt ook met 184 pk beschikbaar. Geen 200, maar het kruipt die kant op ;-)

          Login om te reageren
  3. KEV9 zegt

    18 oktober 2019 om 14:59

    Ik vind het toch wel zo’n brute bak, zelfs de gewone C-HR, fantastisch. kekke kleur nemen en genieten maar.

    Login om te reageren
  4. mvdd zegt

    18 oktober 2019 om 15:00

    Ik vind die nieuwe bumper niet echt goed aansluiten op de rest van het design

    Login om te reageren
  5. harrie zegt

    18 oktober 2019 om 15:48

    Voor de babyboomer met petje?

    Login om te reageren
    • beardman zegt

      18 oktober 2019 om 16:14

      @harrie: liever dat dan een agila

      Login om te reageren
    • dees zegt

      18 oktober 2019 om 16:45

      @harrie: Die gaan gewoon voor de Golf

      Login om te reageren
  6. hondas2000nl zegt

    18 oktober 2019 om 23:27

    Een gemiste kans om de motor niet ook aan te pakken.

    Login om te reageren
    • emping zegt

      19 oktober 2019 om 05:30

      @hondas2000nl: vast wel een tuner voor te vinden in Japan.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North