In deze Mijn Auto neemt Martijn je mee in de werkbus van Jordy.
Jordy vertelt waarom hij juist voor deze truck koos: niet om stoer te doen, maar omdat hij als zzp’er dagelijks zware aanhangers moet trekken. Met een V8 op LPG en een leeggewicht van bijna 2700 kilo is dit werkpaard gemaakt voor lange ritten, zware belading en ultiem comfort.
De Ram is volgens Jordy verrassend praktisch: ruim, comfortabel op lange afstanden en zelfs fiscaal lange tijd aantrekkelijker geweest dan een bestelbus. Hij rijdt jaarlijks 50-60.000 kilometer en gebruikt de wagen intensief voor zijn bedrijf in aanhangerhandel en transport. Van paardentrailers tot een boot van 3,5 ton: de Ram trekt het moeiteloos.
Geef je ook op voor Mijn Auto door het formulier in te vullen.





Een pick-up is geen bus
Je past alleen nergens fatsoenlijk in een parkeerplaats. Vooral een heel hoog ikke gedrag.
Jij deed het niet, dus jij weet het niet.
Niet meer plek nodig als een bus hoor….mijn F350 van ’83 is een long bed plus crewcab en iets meer dan 6m….nog nooit een probleem gehad met parkeren….En hoog ikkegehalte….?? Nooe….het is niet omdat een tomaat rood is, dat al wat rood een tomaat is e….voor u geval gokje op dat u iets dergelijks echt wel zelf wil maar niet mag van de madam en omdat politiek correct zijn in uw omgeving belangrijker is dan een eigen mening te hebben…
Een brede, lanhe en zware auto is ideaal bij het trekken van zware lasten. Dus ik snap deze keuze wel.
Hij had natuurlijk ook een bus als een MB Sprinter met v6 diesel kunnen nemen, maar deze is idd comfortabeler en overzichtelijker.
Voor de parkeervakken bij AH zijn weer andere auto’s gemaakt…
Overzichtelijker? Wel eens in zo’n achterlijk ding gereden? Wat er voor de motorkap gebeurd is je een groot raadsel want je ziet er niets.
Sprinters met V6 worden al een aantal jaren niet meer geproduceerd. Het zijn nu allemaal 4 pitters.
Diesel vervuilt veel meer en kost veel meer aan ee pomp….plus in dit geval liever een ram of f150 dan het zoveelste witte busje…..om nog te zwijgen over rijbeleving en rijplezier….
Mooie auto Jordy! 👍🏻
Geen bus inderdaad maar wel heel erg gaaf. Mooi hoor.
De RAM 1500 is nooit als diesel geleverd.
De Cummins zit alleen in de 3500.
In NL is hij teruggekeurd. Officieel mag hij 12.700lb trekken. 5800kg.
Ik heb zelf een Silverado 1500 met 6.2L V8.
Ik mag 8100kg trekken, en dat doet ie ook prima op een 8% helling met 100km/h.
Rijdt ie wel 1 op 1… maar toch
Tokkietraktor