• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

De Vandenbrink GTO wint Good Design Award 2008

Auteur: autoblogger, gepost 15 december 2008 om 15:51 – 102 Reacties

Afbeelding De Vandenbrink GTO wint Good Design Award 2008Afbeelding De Vandenbrink GTO wint Good Design Award 2008Afbeelding De Vandenbrink GTO wint Good Design Award 2008Afbeelding De Vandenbrink GTO wint Good Design Award 2008Afbeelding De Vandenbrink GTO wint Good Design Award 2008Afbeelding De Vandenbrink GTO wint Good Design Award 2008Afbeelding De Vandenbrink GTO wint Good Design Award 2008Afbeelding De Vandenbrink GTO wint Good Design Award 2008

Vandenbrink GTO
Michiel gefeliciteerd! De Vandenbrink GTO is onderscheiden met de Good Design Award 2008. Deze prijs wordt gegeven door The Chicago Athenaeum Museum of Architecture and Design en is het oudste en meest prestigieuze Awards Program wereldwijd.

De Good Design Award bestaat sinds 1950 en schenkt internationale erkenning aan ontwerpers en fabrikanten voor de bevordering van nieuwe en innovatieve productconcepten. Michiel van den Brink laat weten hier uiteraard zeer blij mee te zijn: “We zijn trots op deze prestigieuze prijs, hiermee worden we door zowel de kunstwereld als het bedrijfsleven erkend als een top-level speler, naast zeer gewaardeerde ontwerpers zoals Walter de’Silva. Dit is een grote eer voor ons jonge design-bedrijf.”

Nu alleen nog wachten tot we de GTO daadwerkelijk op de weg kunnen zien. Maar het schijnt dat de jongens van Vandenbrink ook nog met wat andere projecten bezig zijn. Naast een nieuw coachbuild project op een niet nader te noemen platform (…) specialiseren ze zich nu ook in de ontwikkeling van elektrische auto’s. Ten derde is Alain Class aangesteld als Vandenbrink-vertegenwoordiger voor het gehele Midden Oosten.

Ook interessant!

  • Maak je Donkervoort D8 GTO nu nóg duurder
  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • Rijtest Ferrari 250 GTO
    Video: Een rondje met een Ferrari 250 GTO
  • Knalgele Ferrari 599 GTO* occasion is spotgoedkoop

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

599, coachbuilding, Ferrari, gto, vandenbrink

Vorig bericht: « Vooral jonge mannen rijden met teveel drank op
Volgend bericht: Rijtest & video: Mitsubishi Lancer Evolution X MR »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dimmadome zegt

    15 december 2008 om 15:53

    Hartelijk gefeliciteerd. Mooie auto.

    Vooral in het zwart smaakt ie me goed.

    Login om te reageren
  2. Mike18 zegt

    15 december 2008 om 15:54

    Mijn god, het ziet eruit als een oude ferrari man.

    Login om te reageren
  3. BmwMPower zegt

    15 december 2008 om 15:57

    Michiel, gefeliciteerd! :D

    Wanneer gaan we nu eens wat meer zien van de VandenBrink GTO?
    Want nu word ik toch wel erg zenuwachtig!

    Keep up the good work!

    Login om te reageren
  4. T-Ford-owner zegt

    15 december 2008 om 15:57

    kijk dit is nou echt een beauty
    mooi design en wat een strak lijnenspel

    Login om te reageren
  5. Sven zegt

    15 december 2008 om 15:57

    geheel terrecht.

    Gefeliciteerd Michiel

    Login om te reageren
  6. Jimmie zegt

    15 december 2008 om 15:58

    Gefeliciteerd met de award.

    Maar uhm… “voor de bevordering van nieuwe en innovatieve productconcepten”.

    Of retro nou zo nieuw en innovatief is :D

    Ben benieuwd of er 1 ooit het daglicht gaat zien, aangezien het al meer dan een jaar stil ligt qua updates.

    Login om te reageren
  7. Damoklets zegt

    15 december 2008 om 15:59

    Chapeau Michiel, een terechte keuze!

    Login om te reageren
  8. C6.R zegt

    15 december 2008 om 16:01

    Gefeliciteerd!

    …een nieuw coachbuild project op een Corvette Z06/ZR1 platform… :mrgreen:

    Login om te reageren
  9. sacha zegt

    15 december 2008 om 16:01

    Login om te reageren
  10. eendje zegt

    15 december 2008 om 16:06

    Ontzettend gefeliciteerd,
    Dit lijkt me wel een mooi afsluiter van het jaar Michiel!

    Login om te reageren
  11. geens zegt

    15 december 2008 om 16:06

    …gefeliciteerd, maar er zijn wel hééééééeél vééééé’l prijzen uitgedeeld niet…

    Login om te reageren
  12. Jos zegt

    15 december 2008 om 16:08

    Gefeliciteerd!

    Login om te reageren
  13. Dirk zegt

    15 december 2008 om 16:09

    Gefeliciteerd! Nu al een soort van een bekroning op het werk? :)

    Login om te reageren
  14. Citrofiel zegt

    15 december 2008 om 16:11

    Het spijt me zo flauw te moeten doen, maarre… “voor de bevordering van nieuwe en innovatieve productconcepten.” Wat is er nieuw en innovatief aan een coachbuild op een bestaand platform?

    Verder gewoon gefeliciteerd natuurlijk, een fantastische prestatie, Michiel!

    Login om te reageren
  15. Peer zegt

    15 december 2008 om 16:11

    Gefeliciteerd.

    Maar ik schaar me achter Jimmie’s commentaar.

    Login om te reageren
  16. eendje zegt

    15 december 2008 om 16:12

    Michiel,jij was toch op de TU van Delft afgestuudeerd?
    Is dat een aanrader of niet want daar wil ik graag naar toe!

    Login om te reageren
  17. Citrofiel zegt

    15 december 2008 om 16:12

    Ah, ik was niet de eerste met die opmerking, excuses, ik had de reacties niet doorgelezen. Overigens denk ik wel dat hij er gaat komen. (of is dat slechts hoop?)

    Login om te reageren
  18. eendje zegt

    15 december 2008 om 16:13

    het is ook wel een ontzettend mooie auto.

    Login om te reageren
  19. autoblogger zegt

    15 december 2008 om 16:15

    @geens: inderdaad, maar zoals geschreven (Walter de Silva) staan daar toch wel zeer grote namen tussen (Audi, BMW, Mercedes).

    TRANSPORTATION 2008

    MT 6127 ZL Lawn Tractor, 2006-2008
    Designers: Michael Tinius, Busse Design + Engineering GmbH., Elchingen, Germany
    Manufacturer: Viking GmbH., Langkampfen/Kufstein, Austria

    Vanderbrink GTO, 2006-2009
    Designers: Michiel van den Brink, Vandenbrink Design, Amsterdam, The Netherlands
    Manufacturer: Hietbrink Coachbuilding, Haaksbergen, The Netherlands

    Mercedes-Benz GLK, 2004-2009
    Designers: Mercedes-Benz Design, Daimler AG., Sindelfingen, Germany
    Manufacturer: Daimler AG., Irvine, California, USA

    Venturi Electic, 2006-2009
    Designers: Sacha Lakic, Sacha Lakic Deisgn, Venturi Automobiles, The Principality of Monaco
    Manufacturer: Venturi Automobiles, The Principality of Monaco

    BRP Can-Am Spyder Roadster, 2006-2007
    Designers: BRP Design Team, Bombardier Recreational Products Inc., Valcourt, Quebec, Canada
    Manufacturer: Bombardier Recreational Products Inc., Valcourt, Quebec, Canada

    Audi A5, 2007
    Designers: Walter M. de Silva, Head of Volkswagen Group Design, Audi AG., Ingolstadt, Germany
    Manufacturer: Audi AG., Ingolstadt, Germany

    BMW Motorcycle G450X, 2007
    Designers: BMW Group Design, BMW AG., Munich, Germany
    Manufacturer: BMW Group, Munich, Germany

    BMW Motorcycle F800 GS, 2008
    Designers: BMW Group Design, BMW AG., Munich, Germany
    Manufacturer: BMW Group, Munich, Germany

    BMW HP2 Sport, 2008
    Designers: BMW Group Design, BMW AG., Munich, Germany
    Manufacturer: BMW Group, Munich, Germany

    BMW R1200 GS Motorcycle, 2008
    Designers: BMW Group Design, BMW AG., Munich, Germany
    Manufacturer: BMW Group, Munich, Germany

    BMW 3 Series Convertible, 2007
    Designers: BMW Group Design, BMW AG., Munich, Germany
    Manufacturer: BMW Group, Munich, Germany

    BMW 1er Coupe, 2007
    Designers: BMW Group Design, BMW AG., Munich, Germany
    Manufacturer: BMW Group, Munich, Germany

    MINI Cooper Clubman, 2008
    Designers: BMW Group Design, BMW AG., Munich, Germany
    Manufacturer: BMW Group, Munich, Germany

    Login om te reageren
  20. Citrofiel zegt

    15 december 2008 om 16:16

    @ geens; Inderdaad, veel prijzen. Maar als je het vergelijkt met het totale aanbod aan producten, is het een kleine selectie. Net zoals in de sector Transport. De prijzen gingen daarin naar:

    TRANSPORTATION 2008
    MT 6127 ZL Lawn Tractor, 2006-2008
    Vanderbrink GTO, 2006-2009
    Mercedes-Benz GLK, 2004-2009
    Venturi Electic, 2006-2009
    BRP Can-Am Spyder Roadster, 2006-2007
    Audi A5, 2007
    BMW Motorcycle G450X, 2007
    BMW Motorcycle F800 GS, 2008
    BMW HP2 Sport, 2008
    BMW R1200 GS Motorcycle, 2008
    BMW 3 Series Convertible, 2007
    BMW 1er Coupe, 2007
    MINI Cooper Clubman, 2008

    Waarom ben ik nu bang voor een golf aan BMW-fanboys… :|

    Login om te reageren
  21. Citrofiel zegt

    15 december 2008 om 16:17

    Hé, autoblogger, we hadden hetzelfde idee!

    Login om te reageren
  22. Jesper zegt

    15 december 2008 om 16:18

    Gefeliciteerd Michiel, terecht gewonnen!! ;)

    Hoop dat Appeltje (of liever nog – ik) er snel eentje spot, maar da’s aan jou ;)
    Kom maar door met die renderings van je retro Corvette à la C2 :D

    Login om te reageren
  23. Jesper zegt

    15 december 2008 om 16:20

    LOL @ Citrofiel & autoblogger :P

    Login om te reageren
  24. Michiel_vd_Brink zegt

    15 december 2008 om 16:21

    Bedankt allemaal!
    Ik ben overigens niet met een Corvette bezig.

    Login om te reageren
  25. BaRa zegt

    15 december 2008 om 16:21

    Kwaliteit komt altijd bovendrijven :) Gefeliciteerd, Michiel!

    Login om te reageren
  26. Larrs zegt

    15 december 2008 om 16:27

    Michiel van harte gefeliciteerd met de award. :)

    Login om te reageren
  27. CasperH zegt

    15 december 2008 om 16:32

    Gefeliciteerd Michiel!

    Login om te reageren
  28. DRU zegt

    15 december 2008 om 16:32

    Aha een ontkenning, dus toch!
    Anyway, gefeliciteerd met je award.

    Login om te reageren
  29. LP640 zegt

    15 december 2008 om 16:33

    Echt een droom voor mij…

    Login om te reageren
  30. Victortje. zegt

    15 december 2008 om 16:35

    @michiel, van harte, zeer verdiend.

    maarehh ontkennen goede merken niet altijd de komst eerst maar blijkt het toch wel zo te zijn?

    Login om te reageren
  31. Robert zegt

    15 december 2008 om 16:42

    Mensen die prijzen toekennen aan de MINI Cooper Clubman zijn niet serieus te nemen. Brrrrrrrrrrr

    Login om te reageren
  32. viola robbemondt zegt

    15 december 2008 om 16:43

    Gefeliciteerd Michiel. Dikke X van mij.

    Login om te reageren
  33. Michiel_vd_Brink zegt

    15 december 2008 om 16:54

    @ Viola: :bloos: :bloos: ;)

    Login om te reageren
  34. erik zegt

    15 december 2008 om 16:55

    nice :) maar waarom ze de glk (lelijkste hut op vier wielen die ooit door mercedes gemaakt is) ertussen zetten snap ik echt niet… doet verder niets af aan de oogverblindende schoonheid van de GTO! (of zoals clarkson het zei, “occular nirvana”)

    Login om te reageren
  35. San Sebastiano zegt

    15 december 2008 om 17:02

    Tanti auguri a te!

    Login om te reageren
  36. C6.R zegt

    15 december 2008 om 17:03

    @ Michiel: Ik ben overigens niet met een Corvette bezig.

    Whohooo, dus het is zeker! :P Gaaf! :lol:

    Login om te reageren
  37. Michiel_vd_Brink zegt

    15 december 2008 om 17:06

    @ C6.R: Nee, echt niet. Er zijn al meerdere andere partijen die zich op dit moment met de Corvette C6 bezig houden. Helaas lijkt het erop dat deze projecten moeilijk van de grond komen… Het heeft dus niet zo heel veel zin om daar nog een Speciale Vette naast te zetten. Tenzij er een klant komt die ons de opdracht geeft, natuurlijk.

    Login om te reageren
  38. Tom# zegt

    15 december 2008 om 17:11

    Dutch Design op zijn best!
    Proficiat Michiel!
    Dat er nog veel uit jou handen komt vloeien!

    Login om te reageren
  39. joep zegt

    15 december 2008 om 17:12

    Michiel van harte gefeliciteerd! Erg tof dit!

    Maar om toch een beetje de zeikerd die ik ben tot z’n recht te laten komen, nog een kanttekening. Is het niet een beetje een pyrrus overwinning wanneer de GLK en de Clubman in het zelfde rijtje staan? ;)

    Login om te reageren
  40. Tom# zegt

    15 december 2008 om 17:12

    Ik bedoel natuurlijk, ‘dat er nog veel uit jou handen mag komen!’.., andere klinkt een beetje raar eah?!

    Login om te reageren
  41. C6.R zegt

    15 december 2008 om 17:15

    Nou vooruit, ik geloof je! :lol: Maar inderdaad, weinig eer meer te behalen daar lijkt me ook! Die C3Retro van een tijdje terug lijkt mij iets waar je dan op zou kunnen komen. Sterker nog, dat lijkt heel erg op iets wat jij zou tekenen denk ik.

    Anyway, ben benieuwd naar je productie GTO en je nieuwe project! ;)

    Login om te reageren
  42. Michiel_vd_Brink zegt

    15 december 2008 om 17:18

    @ C6.R: Sterker nog… Ik heb de ontwerper van die retro Corvette laatst gesproken en hij vertelde me dat juist mijn GTO-project hem inspireerde om hetzelfde te gaan doen.

    Login om te reageren
  43. Majinstar zegt

    15 december 2008 om 17:23

    Hoort deze prijs niet naar BMW te gaan ?

    Login om te reageren
  44. Cantago zegt

    15 december 2008 om 17:25

    Erg gave wagen hoor! Vooral de stiekeme details vind ik zo mooi, zoals de 3 openingen in de motorkap van de Ferrari 250 GTO. De stance van de wagen doet me een beetje aan de Aston Martin DB5 denken, en dat is altijd goed!!

    Gefeliciteerd iig;) Mijn complimenten:P

    Login om te reageren
  45. sacha zegt

    15 december 2008 om 17:26

    @Majinstar: Blijkbaar niet, want hij is naar Michiel gegaan.

    Login om te reageren
  46. Michiel_vd_Brink zegt

    15 december 2008 om 17:29

    @ Majinstar en Sacha: de award is uitgedeeld aan een selectie van auto’s, dus ook aan BMW, Mercedes, Audi, Venturi en Mini.

    Login om te reageren
  47. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 december 2008 om 17:32

    Van harte Michiel!

    Zeer terecht en iets om trots op te zijn als mede-Hollander…

    Login om te reageren
  48. Bas zegt

    15 december 2008 om 17:36

    Helemaal terecht…het is ook een prachtig ontwerp!
    Gefeliciteerd….dat we nog maar veel moois van u mogen zien meneer Van den Brink.

    Login om te reageren
  49. Edman zegt

    15 december 2008 om 17:45

    Ik vind ’t ontwerp een beetje té retro… Smaken verschillen, toch tof dat je er een prijs mee in de wacht hebt gesleept. Puik werk, Michiel!

    Login om te reageren
  50. Klassiekerrally zegt

    15 december 2008 om 17:54

    De GTO is retro op z’n best. Tijdloos fraai dus. En daarom is de prijs dik verdiend.
    Gefeliciteerd Michiel! Wanneer we wat dichter bij elkaar zouden wonen zou ik je tracteren op een biertje! :)

    Login om te reageren
  51. R36 zegt

    15 december 2008 om 17:57

    @Klassiekerrally: maak daar maar een vat bier van! op z’n Belgisch :p

    Login om te reageren
  52. Klassiekerrally zegt

    15 december 2008 om 17:59

    @ R36: Belgisch bier dan ook! Ik fiets wel een stukje! ;)

    Login om te reageren
  53. Klassiekerrally zegt

    15 december 2008 om 18:08

    Overigens: voor een instituut dat ‘Good Design’ prijzen uitreikt, hebben ze wel een vreselijke website. Alsof ‘ie vijf jaar geleden gemaakt is en er telkens iets bij aangeplakt is. Verdient absoluut geen ‘Good Design Award’…

    Login om te reageren
  54. JD zegt

    15 december 2008 om 18:10

    Gefeliciteerd met de prijs… maar gaan we die auto nou ook ooit nog eens een keer daadwerkelijk zien of niet?

    Login om te reageren
  55. Incognito zegt

    15 december 2008 om 18:13

    Gefeliciteerd met de internationale waardering Michiel. Zelf ben ik niet een enorme fan van het ontwerp, het is een beetje té straightforward voor mijn taste. Echter, over smaak valt niet te twisten.

    Ben wel benieuwd wanneer we iets concreets van vandenBrink gaan zien. Veel succes in ieder geval.

    Login om te reageren
  56. JH zegt

    15 december 2008 om 18:25

    @Michiel; die retro-corvette is geinspireerd op je GTO…of gekopieerd;)
    Eerste design prijs is binnen, hopelijk volgen er meer. En zoals incognito zegt zien we hopelijk snel een eerste productie GTO :)

    Login om te reageren
  57. vla zegt

    15 december 2008 om 18:27

    Gefelici – nee ik doe het niet! :P Duidelijk is dat het design geslaagd is! Maar om de prijs wat in te schatten zou ik wel eens graag weten welke modellen de vorige jaren prijzen gewonnen hebben, maar er staat nergens iets vermeld in het artikel…

    Login om te reageren
  58. lincoln zegt

    15 december 2008 om 18:32

    van harte .. leuke bekroning op je designwerk ..

    maar toch nog effe een vraagje ..
    ben je nu echt een coachbuilder (omdat je dat werk uit besteed aan Hietbrink) ..
    of alleen een designer ..
    want bij coachbuilder denk ik toch meer aan mensen zoals Steve Moal ..

    Login om te reageren
  59. denny zegt

    15 december 2008 om 18:42

    Gefeliciteerd! Je ontwerpen pronken nog altijd op mijn bureaublad! En als ik die centen had…

    Login om te reageren
  60. edgar zegt

    15 december 2008 om 18:44

    Michiel ook van mij de felicitaties! knaap staaltje design!

    die details dat doet t hem hè

    Login om te reageren
  61. vla zegt

    15 december 2008 om 18:44

    http://www.chi-athenaeum.org/gdesign/2008/2008GOODDESIGNLIST.pdf
    Hiero dus! Als je de namen wilt zien met welke je gelijk gesteld word, je staat op het einde van de 24e pagina!

    Login om te reageren
  62. Tombnolz zegt

    15 december 2008 om 18:45

    Dikke proficiat Michiel! M.i. zeer terecht, want je GTO is echt grandioos, maar dat weet je zelf wel.

    Vraag wel af of er een financieel cadeautje aan vastzit… Hopelijk wel!

    Niet alleen woorden, maar ook daden, dus kom op met die supersupersuperferrari!

    Login om te reageren
  63. Ferdinand zegt

    15 december 2008 om 18:52

    Nou Michiel, een duim en een knipoog van mij! ;) Dat zegt genoeg hoop ik.
    Maar het zal zeker nog wel een tijdje duren voor we dit meesterwerkje in het wild gaan zien…? Met die ‘kredietcrisis’ :|

    Login om te reageren
  64. vla zegt

    15 december 2008 om 18:58

    @ Ferdinand

    :mrgreen: Wees gerust, alle 6 de klanten staan al vast, dus er is geen probleem ivm dingeszekerheid! :)

    Login om te reageren
  65. Emile_Benz zegt

    15 december 2008 om 18:58

    Congratz @ Michiel!!! :D

    Login om te reageren
  66. Klassiekerrally zegt

    15 december 2008 om 19:00

    @ vla: Alle zes? Wat weet jij wat ik niet weet??? ;)

    Login om te reageren
  67. vla zegt

    15 december 2008 om 19:06

    @ Klassiekerrally
    Jij bent nog altijd de grote swami! :P Al wat ik weet, komt uit columns! :P De productie-aantallen staan hier en ik zal wss in een comment of een column die ik nu niet meteen kan vinden, gelezen hebben dat ze al allemaal een koper gevonden hebben!

    Login om te reageren
  68. vla zegt

    15 december 2008 om 19:07

    Oh en btw: het waren er 6 in totaal geloof ik: 5 productiemodellen en 1 prototype/studiemodel/model voor de makers.

    Login om te reageren
  69. Ferdinand zegt

    15 december 2008 om 19:12

    @ de vlaeminck

    Ohhh…een pak van mijn hart! :D

    Login om te reageren
  70. Bertus zegt

    15 december 2008 om 19:22

    Chapeau Michiel. Here’s to major league.

    Login om te reageren
  71. vla zegt

    15 december 2008 om 19:26

    Hmm… Wacht eens even… Er worden er slechts 5 gemaakt, maar ik heb toch ergens gelezen dat er 1 prototype ofzo wordt gemaakt. Mss kan Michiel (in levenden lijve! :P ) eens verifiëren…

    Login om te reageren
  72. VonStroke zegt

    15 december 2008 om 20:54

    Proficiat, vrij terecht lijkt me. Al gaat de prijs pas helemaal terecht zijn wanneer er daadwerkelijk ook een exemplaar op straat verschijnt. ;)

    Login om te reageren
  73. Michiel_vd_Brink zegt

    15 december 2008 om 20:54

    @ de vlaeminck: maximaal vijf stuks. Ik geloof dat ik wel eens gesproken heb over een nummer 6 voor onszelf, maar als we in de toekomst die mogelijkheid hebben, dan zal ik daar toch iets anders van maken.

    Login om te reageren
  74. Frasker zegt

    15 december 2008 om 21:00

    Nou gefeliciteerd Michiel

    btw, kga je nu niet afkraken, maar naar mijn gevoel is de grill op de neus iets de groot (hoogte), maar dat’s mijn mening…

    succes btw met de bouw

    Login om te reageren
  75. Michiel_vd_Brink zegt

    15 december 2008 om 21:19

    @ Frasker: gek genoeg ligt de punt van de neus en dus de bovenkant van de grille op gelijke hoogte als bij de originele 599 GTB. Het geheel kan hoger lijken doordat het voorste deel van de neus smaller toe loopt. Om de grille platter te maken, zouden we de curve van de motorkap moeten doortrekken en dat maakt de overhang voor onnodig te groot.

    Login om te reageren
  76. Granturissimo zegt

    15 december 2008 om 21:23

    Van harte gefeliciteerd met deze prijs, maar moet toch wat kwijt over “dit soort creaties”. Het gros van de lijnen komt overeen met het origineel, dat eigenlijk is geprobeerd op fatsoenlijke wijze over moderne techniek te draperen. Zelfde geldt voor de nieuwe FIAT 500: alle lijntjes zijn in feite hetzelfde als het origineel, maar hier en daar wat opgeblazen, zodat er vier personen, kreukelzone en moderne techniek in passen. Mooiste voorbeeld vind ik nog die Miura-concept. Het ware ontwerp is enkele decennia oud en in feite niks veranderd.
    Als ware klassiekerliefhebber, vind ik dan dat er niks boven het origineel gaat. Een moderne kopie is slechts voor de mensen die niet kunnen leven met het karakter van een oude auto.
    Een klassieke auto heeft iets wat je in een moderne interpretatie nooit zal tegenkomen: een bepaalde fragiliteit en elegantie die een klassieke auto zo mooi maakt. Moderne auto’s moeten vernieuwend zijn en op hun eigen wijze geschiedenis schrijven, zonder al teveel terug te grijpen op het verleden.
    Met bovenstaand gezever wil ik niks aan je ontwerpen afdoen, welke ik zeer kan waarderen. Maar wil wel jullie reacties op het bovenstaande peilen. De Alfa 8C Competizione is misschien wel een van de mooiste interpretaties van een klassieke GT, maar toch mist ‘ie in mijn ogen iets…

    Login om te reageren
  77. Boeltje zegt

    15 december 2008 om 21:25

    Michiel,

    Gefeliciteerd! Eindelijk de waardering die je verdient.

    Gr. Bianc

    Login om te reageren
  78. Ferraritje zegt

    15 december 2008 om 21:25

    Is 1 van de mooiste auto’s tot nu toe!
    Moet je gwn in productie brengen, wel gelimiteerd natuurlijk.

    Keep up the good work, Michiel!!

    Login om te reageren
  79. Ejay zegt

    15 december 2008 om 22:05

    Top! Gefeliciteerd!

    Login om te reageren
  80. SPK zegt

    15 december 2008 om 22:27

    Gefeliciteerd Michiel, het is ook echt een schitterende auto. Ik vind het vooral zo mooi dat het echt een klassieke schoonheid is, waar design op de eerste plaats staat. Bij te veel sportwagens lijkt het design een sluitpost te zijn nadat eerst de techniek ontwikkeld is.

    Login om te reageren
  81. vla zegt

    15 december 2008 om 23:30

    @ Michiel van den Brink
    Zoals… :) Of verpest ik nu de verassing/primeur? :P

    Login om te reageren
  82. vla zegt

    15 december 2008 om 23:43

    Zit me nu te vergapen aan de GTO’s in de galerij, valt dit me op:


    1: Wat is hij mooi hé… ;) :)
    2: Wat is er mis met de locatie van de voorste remklauwen?
    En mocht ik je nu bezig hebben, ik heb nog een vraag: hoe groot is de kans dat ik hem ergens anders (Pebble Beach, Top Gear, Supercars.net, autoblog?…) zie dan op die foto’s?

    Login om te reageren
  83. Ralph zegt

    15 december 2008 om 23:44

    Prestigieuze award Messr. Van den Brink!

    Salute… -chin chin-

    Hoever is Gerrit met het kloppen van de body(s) trouwens?

    Login om te reageren
  84. Jochempie zegt

    16 december 2008 om 02:22

    Van harte gefeliciteerd met die mooie prijs, Michiel! Dat ze maar snel op de weg mogen verschijnen (of dat het eerste exemplaar op de AutoRai te bezichtigen is??)

    Login om te reageren
  85. CSL zegt

    16 december 2008 om 03:12

    Te veel naar Ferrari gekeken. Niks origineels aan. Die ene Turk deed het zelfs beter.

    Login om te reageren
  86. Thijs zegt

    16 december 2008 om 08:44

    Gefeliciteerd :)
    Blijf het ook mooie ontwerpen vinden. Hoop dat de Shooting Break er ook ooit nog komt, dat lijkt me ook een prachtige auto.

    Login om te reageren
  87. dymf zegt

    16 december 2008 om 09:53

    @ Michiel van den Brink

    Van harte gefeliciteerd met deze prijs.
    schitterend design

    Login om te reageren
  88. de sjonnies zegt

    16 december 2008 om 10:19

    Onze eigen Pininfarina !
    Het zal me niets verbazen als je binnenkort een telfoontje uit Italie zult krijgen van een bekend styling huis, me dunkt dat, gezien jouw persoonlijke voorkeur en stijl, dat inderdaad weleens Pininfarina zou kunnen zijn, ik heb de indruk dat dit huis de grootste inspriatiebron is van jouw werk !
    Mocht je gaan solliciteren, dan mag je mijn 404 lenen, we weten allebei dat je dan een bijzonder goede indruk zult maken !
    Van harte

    Login om te reageren
  89. vla zegt

    16 december 2008 om 10:29

    @ de sjonnies
    Michiel heeft zijn eigen designhuis. ;) Inspiratie komt mss van soms auto’s ontworpen door Pininfarina, maar ik denk niet dat dat zijn favoriete designhuis is en hij richt zich al helemaal niet op een na-aping van een stijl. Dit is een retro design van de 250 GTO. Nouja, je kent het wss zelfs beter dan ik, aangezien hij jou en je 404 wss kent. ;)

    Login om te reageren
  90. de sjonnies zegt

    16 december 2008 om 10:53

    @ Vlaeminck – Inspiratie en na-apen zijn twee totaal verschillende begrippen,
    het sobere lijnenspel van de 404 (minder is meer ) van de grote Battista wat Michiels lievelingsauto is zegt mij wat dat aangaat veel over Michiel.
    Daarnaast ken ik hem niet persoonlijk, ik weet dat hij zijn eigen designhuis heeft.
    Ik zou me echter wel kunnen voorstellen dat een droomjob bij Pininfarina zelfs Michiel aan het twijfelen zal brengen, zoals Jeremy Clarkson zegt in zijn documentaire voer hot-hatches “the new romantics ”
    The Golf GTI designed by Giugiaro was good, the 205 GTI designed by Pininfarina was great – check youtube maar !

    Login om te reageren
  91. vla zegt

    16 december 2008 om 11:39

    @ de sjonnies
    Wat Clarkson zegt over design zal me eerlijk gezegd een worst wezen! :P Maar ik weet niet of Michiel zo happig zou zijn om bij een bedrijf te werken dat zeer nauw samenwerkt met Ferrari, die over zijn creatie geen uitspraak wil doen (en dat is een beetje in slechte aarde gevallen).

    Login om te reageren
  92. Jan C. zegt

    16 december 2008 om 13:27

    Gefeliciteerd (beetje laat)

    Login om te reageren
  93. eendje zegt

    16 december 2008 om 14:42

    Nou nog maar hopen dat dit model op schaal komt!

    Login om te reageren
  94. Rick dos zegt

    16 december 2008 om 20:47

    Zo Michiel. En hoeveel heeft je dat gekost om al die juryleden om te kopen? ;)

    Gefeliciteerd grote meneer. :)

    Login om te reageren
  95. Frasker zegt

    16 december 2008 om 20:48

    @ Michiel v/d Brink

    Daar heb je wel een punt, maar dan is de overhang (voorbij het voorwiel) toch ook in te korten. Volgens mij wordt ie er daar niet lelijker op. Of past het dan mechanisch niet meer? Niet dat ik me met het ontwerp ga bemoeien, maar het valt me gewoon op.

    Als iemand van autoblog dit niet vindt, zeg het dan effe. Ik zit er wel eens vaker naast. Ik zeg namelijk direct wat me opvalt. (kprobeer er van te leren)

    Login om te reageren
  96. Laurens zegt

    16 december 2008 om 20:56

    @Eendje

    TU Delft moet je zeker doen, Industrieel Ontwerpen staat op zich hoog aangeschreven. Een aantal bekende Nederlandse auto ontwerpers hebben die opleiding gedaan.

    Helaas voor Michiel van den Brink denk ik dat een redelijke copie van een heel mooi origineel bij de IO’ers echter niet heel hoog gescoord zou hebben.

    Login om te reageren
  97. vla zegt

    17 december 2008 om 00:20

    @ Frasker
    Ik ben geen ontwerpdesignerprofessionalcoachbuilder maar volgens mij is dat onder andere omdat de 250 GTO ook merkbaar hoge spatborden heeft, vergelijk maar eens.

    Login om te reageren
  98. JH zegt

    17 december 2008 om 12:05

    Als je de keuze hebt om voor Pininfarina te werken waar het eindresultaat altijd Pininfarina zal heten, of je eigen firma waar je 100% voor het ontwerp verantwoordelijk bent denk ik is de keuze snel gemaakt lijkt me…
    en Pinin ontwerpt ook een hoop Chinese auto’s wat me nou niet het je van het lijkt

    Login om te reageren
  99. Michiel_vd_Brink zegt

    17 december 2008 om 12:31

    @ JH: Jason Castriota (599 GTB, P4/5, Birdcage, Hyperion) is om uiteenlopende redenen bij Pininfarina opgestapt en overgegaan naar Bertone…

    Login om te reageren
  100. JH zegt

    17 december 2008 om 14:21

    Castriota wilde toch altijd hogerop en Bertone betaalt hem een hoop centen anders zou hij het nooit doen;) en ik denk dat Lowie voorlopig nog wel even blijft zitten…

    Login om te reageren
  101. Klassiekerrally zegt

    17 december 2008 om 19:27

    @ Michiel: wat ik me afvraag is hoe de kenmerkende stijlelementen van een designhuis behouden kunnen blijven wanneer de ontwerpers van de een naar de ander switchen.
    Wie of wat bepaalt en bewaakt de huisstijl, en in hoeverre kan je als ontwerper je ei dan nog kwijt?

    Login om te reageren
  102. jimboo zegt

    20 december 2008 om 11:29

    @ michiel van de brink
    gefeliciteerd je maakt het kippendorp weer trots wist niet dat je in bveld woont
    kwam het heel toevallig tegen in de
    krant groetjes

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North