• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Definitieve prijzen Fisker Karma bekend

Auteur: CasperH, gepost 29 december 2010 om 16:24 – 37 Reacties

Afbeelding Definitieve prijzen Fisker Karma bekendAfbeelding Definitieve prijzen Fisker Karma bekendAfbeelding Definitieve prijzen Fisker Karma bekendAfbeelding Definitieve prijzen Fisker Karma bekendAfbeelding Definitieve prijzen Fisker Karma bekendAfbeelding Definitieve prijzen Fisker Karma bekendAfbeelding Definitieve prijzen Fisker Karma bekendAfbeelding Definitieve prijzen Fisker Karma bekend

Fisker Karma
Jep, ze zijn officieel: de Nederlandse prijzen voor de Fisker Karma. Wat kost dat nou, zo’n hybride supersedan?

Welnu, iets meer dan een ton inclusief btw. De goedkoopste versie van de Fisker Karma -de EcoStandard- staat binnenkort voor 85.500 euro (101.745 euro inclusief btw) bij de dealer. Aangezien we geen BPM en dergelijke hoeven bij te tellen is dat best een lekkere prijs te noemen voor deze supersedan die ook nog eens in de 14% bijtellingsklasse valt. Standaard is er keuze uit drie metallic kleuren: White Sand (wit), Eclipse (donkerblauw/zwart) of Laguna (blauw).

Ga je voor een aangeklede versie dan kies je de kies je de EcoSport. Die kost 93.500 euro ex btw en heeft standaard een navigatiesysteem en lederen bekleding. Als opties kan je op de EcoSport nog tri-tone leer aanvinken á 2.100 euro. Ook kan je op die versie kiezen voor Diamond Dust Paint of Special Paint Inferno Red. Beide laklaagjes kosten 2.700 euro.

Het topmodel wordt de EcoChic á 98.500 euro exclusief btw. Standaard is de EcoChic afgewerkt met Rescued Walnut Burl hout en een bekleding van bamboeviscose in drie kleuren. De EcoChic wordt optioneel ook geleverd Diamond Dust Paint of Special Paint en kan bovendien geleverd worden in een speciale Diamond Dust lakkleur in de tint Earth.

De voorspelling dat de Karma net geen ton inclusief btw zou gaan kosten klopte dus niet helemaal, maar autoblogger zat er wel dichtbij.

Ook interessant!

  • Karma GS-6
    Karma GS-6 is nog altijd een Tesla-killer
  • Karma GS-6
    Raad eens welke auto wéér een nieuwe versie krijgt?
  • Prijzen vernieuwde Kodiaq
    Prijzen vernieuwde Kodiaq bekend gemaakt
  • Nieuws van Karma: sexy SUV of goedkope na-aper?

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, Fisker, Hybride, karma, plug-in

Vorig bericht: « Aston Martin V8 Vantage door Graf Weckerle
Volgend bericht: Eerste teaser Pagani C9 online »

Lees Interacties

Reacties

  1. GewoonTom zegt

    29 december 2010 om 16:32

    nette prijzen voor zo’n mooie, innovatieve auto lijkt me? vind het wel belachelijk dat je extra moet betalen als je een andere kleur wil dan blauw, wit of zwart.

    Login om te reageren
  2. Flamingo zegt

    29 december 2010 om 16:36

    ik vind m echt heel erg lelijk. hij heeft wel wat van een Maserati gran turismo maar dies supermooi. nee veels te duur, zeker ook omdat ie eco is

    Login om te reageren
    • kjl zegt

      29 december 2010 om 17:16

      @Flamingo: Een beetje M3 betaal je ook 120 ruggen voor.

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      29 december 2010 om 17:40

      @Flamingo: Eco is geen geitenwollensokken-editie, eco is de nieuwe standaard. Over tien jaar spreekt men nieteens meer over eco maar is iedere auto van zichzelf al ultrazuinig en beter voor het milieu.

      Login om te reageren
  3. TurkseHeer zegt

    29 december 2010 om 16:36

    16.000 euro aan btw… omg.. dat is een mercedes c klasse prijs.
    fucking mongolen

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      29 december 2010 om 18:25

      @TurkseHeer: Op ieder secundair artikel betaal je toch 19% btw? Met BPM erbij had de wagen evenveel gekost als een M-B E-klasse 63 AMG..

      Login om te reageren
      • TurkseHeer zegt

        29 december 2010 om 18:30

        @Jochempie: Ja dat weet ik.

        Maar zo duur..
        Voor wat?
        Nederland heeft genoeg geld en nog gaan ze bezuinigen..
        Ik irriteer me daar mateloos aan.

        Login om te reageren
        • boer zegt

          29 december 2010 om 22:44

          @TurkseHeer:

          Tuurlijk, ‘Nederland’ heeft genoeg geld en ‘ze’ gaan bezuinigen………………..Ach, laat ook maar

          Login om te reageren
        • RuVi zegt

          30 december 2010 om 00:33

          @TurkseHeer:

          Een c-klasse kost ongeveer 40k….
          En Nederland heeft geld genoeg……. Dan snap je er weinig van….

          Login om te reageren
  4. NicoLauda zegt

    29 december 2010 om 16:46

    Opzich een nette prijs voor zo’n auto.
    Ondanks de prijsverhoging dus toch maar net boven de ton.

    Login om te reageren
  5. Stefan zegt

    29 december 2010 om 16:47

    Heel fraai design, snap niet dat iemand zoiets lelijk kan vinden, laat staan ERG lelijk.

    Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      29 december 2010 om 18:30

      @Stefan: Ik denk dat het wel te zien is dat de auto niet door een groot team is ontworpen. Dan heb je wat meer capaciteit om te ontwikkelen aan details als de deurgrepen en het dashboard.

      Login om te reageren
      • Relief zegt

        29 december 2010 om 18:42

        @Jochempie:

        Oh? De ontwerper is Fisker, niets anders dan ex-Aston Martin ontwerper.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          29 december 2010 om 18:48

          @Relief: Ja kijk, dat wordt altijd zo door een bedrijf naar buiten gebracht maar alleen door een auto te tekenen ben je er nog niet. Er volgt een uitgebreid ontwikkelingsproces waarbij niet alleen de carrosserie maar ook alle details zoals sluitingen, bevestigingen, diktes van de naden etc. worden gemaakt. Dat doet die meneer niet zelf.

          Login om te reageren
        • Alexander zegt

          29 december 2010 om 19:41

          @Relief:
          Ex-Aston Martin… dan zegt dat al genoeg. Aston Martin heeft, behalve de Vanquish, niets bijzonders.

          Login om te reageren
  6. captain zegt

    29 december 2010 om 16:49

    jammer dat de 4 instapdeurtjes zo klein zijn, het was beter een gewone coupé met achterbank geworden. En de benamingen ecostandard, ecosport en ecochic zijn naar mijn slecht gekozen. Het is gelijk je een dacia zou benoemen. Verder wel een leuke auto met een redelijke prijs lijkt me

    Login om te reageren
  7. Belg zegt

    29 december 2010 om 16:50

    @Flamingo: Hahaha ‘zeker ook omdat ie eco is’ manmanman

    Login om te reageren
  8. UG Kempenaer zegt

    29 december 2010 om 17:04

    Ben benieuwd naar reële actieradius, testrit, kwaliteit en duurzaamheid. Wel een fraai model.

    Login om te reageren
  9. Tommy2 zegt

    29 december 2010 om 17:12

    Voor die ton heb je dus nog geen navigatie en leer. Voor de goede orde, voor de prijs van een beetje aangklede versie kan je dus ook gewoon een A8 of 7-serie halen. Alleen iemand die echt fan is van deze auto zal’m kopen, maar niet omdat het zo’n aantrekkelijk geprijsde concurent is. Dan hebben we het nog niet eens over zijn rij-eigenschappen gehad. :P

    Login om te reageren
    • JvT zegt

      29 december 2010 om 18:28

      @Tommy2:
      Ik denk dat de meeste mensen die shoppen voor een auto boven een ton kijken naar die ‘paar duizend’ meer voor leer en navi etc. En voor dit geld heb je dus een erg mooie, exclusieve én bijzondere auto. Plus een leuk verhaal voor op feestjes; nooit weg natuurlijk :)

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      29 december 2010 om 18:38

      @Tommy2: Hoe kan dat nou? Dit is toch die auto met een compleet computerscherm in het middenconsole? Krijg je daar geen navi op?

      En als er geen leer in zit, wat dan wel? Nemen ze niet alleen de motor maar ook de bekleding over van de Opel Astra?

      Login om te reageren
      • Tommy2 zegt

        29 december 2010 om 19:35

        @Jochempie: Heb je de tekst niet gelezen dan? Leer en navi is pas standaard op de EcoSport, die is 8k duurder (ex btw). Dan kom je op € 111.265,-. Maarja het zijn toch de lage vaste kosten die de doorslag zullen geven bij dit model.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          29 december 2010 om 19:37

          @Tommy2: Ik snap wel dat het er staat, ik snap alleen niet hoe ze het doen. Volgens mij kost het Fisker namelijk enkel een GPS-adapter van 150 euro om navigatie beschikbaar te maken op de auto. Klinkt als afzetterij…

          Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          29 december 2010 om 20:22

          @Tommy2: Was in de war met de Tesla Model S, die heeft wel een complete computermonitor in de middenconsole zitten.

          Login om te reageren
    • Relief zegt

      29 december 2010 om 18:43

      @Tommy2:

      Daar heb je idd een A8 of A7 voor, maar hier betaal je geen zak aan wegenbelasting ;)

      Login om te reageren
      • Relief zegt

        29 december 2010 om 18:44

        @Relief:

        En geef mij liever een deze dan de zoveelste A8 waar elke sjonny in rondrijd later.

        Login om te reageren
  10. Atenza zegt

    29 december 2010 om 20:12

    Joeppie, ja rij jij dan maar in die saaie A8 met hangende kont en bling-bling neus. Dit is veel exclusiever en oogt eerder 200.000

    Login om te reageren
  11. Raikkonen zegt

    29 december 2010 om 21:56

    ik bestel der gelijk een kleur zwart met zwarte velgen en witte leder bekleding of zijn der andere meingen?:P

    Login om te reageren
  12. mrbones zegt

    29 december 2010 om 22:15

    Leuke auto voor het GroenLinks wagenpark

    Login om te reageren
  13. Rob USA zegt

    29 december 2010 om 23:37

    Ik koop hem toch liever voor die $80.000, dat kost hij toch zo ongeveer in de States toch ?

    Login om te reageren
    • Matt zegt

      30 december 2010 om 02:31

      @Rob USA: In de US beginnen de prijzen bij $ 95.900, en als je die hierheen haalt kun je er nog wel een paar duizend bij optellen voor transport, aanpassingen e.d. (maar geen invoerrechten omdat hij geproduceerd is in de EU), dus het voordeel van zelf importeren uit de VS is niet zo groot als bij andere auto’s.

      Login om te reageren
  14. Barbapapa zegt

    30 december 2010 om 00:22

    Ennu hoe rijdt die eigenlijk ? Is daar al iets over bekend ?
    Toch geen lage prijs wetende dat er geen BPM in zit.

    Login om te reageren
  15. Megakix zegt

    30 december 2010 om 10:01

    Erg duur voor een erg mooie auto…beetje een Quattroporte-gevoel; die auto is in nieuwstaat ruim 2 ton…en na 3 jaar ongeveer gezakt tot 70 ruggen :lol: .

    Ben dus bang, dat deze Karma je eigen karma redelijk in de war gaat trappen ;-)

    Login om te reageren
  16. vale46 zegt

    30 december 2010 om 10:17

    Rijtest!!

    Login om te reageren
  17. Beem bim bop zegt

    30 december 2010 om 22:14

    Kwalificeert als electriche auto en heeft 0% bijtelling?

    Login om te reageren
    • Matt zegt

      1 januari 2011 om 14:42

      @Beem bim bop: Helaas, de Karma kwalificeert als hybride en heeft 14% bijtelling. Omdat dat net zo veel is als bijv. een Prius, die veel minder zuinig, schijnt er te worden nagedacht over een tussentarief van 7% voor de plug-in hybrides die een flink stuk (50 of meer km) elektrisch kunnen rijden.

      Login om te reageren
  18. MichaelvdBroek zegt

    2 januari 2011 om 01:08

    Hele mooie auto, en volgends mij is dit de eco auto waar je het meest waar heb voor je geld? vergeleken met bv een tesla?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North