• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Derde generatie Ariel Atom gereleased

Auteur: sir_smokalot, gepost 2 oktober 2007 om 20:01 – 34 Reacties

Ariel Atom 3


Moederbedrijf Brammo Motorsports heeft een nieuwe generatie van zijn bandenvreter uitgebracht, de Ariel Atom 3. Met de vorige generatie mocht Wouter al twee keer buiten spelen, en we zouden het niet erg vinden om te zijner tijd de Atom 3 aan de tand te voelen.

Hoewel het hem niet aan is te zien is er toch veel gewijzigd aan de Atom. Cardesign news meldt dat ongeveer elk body panel anders is. Meest opvallend zijn de nieuwe diagonale rails aan de zijkant en de dubbele uitlaatpijpen. Verder wordt de bestuurder van de Atom 3 dankzij een nieuwe deflector beter uit de wind gehouden. Ook de lagere zit beschermt de bestuurder beter tegen de wind, terwijl tegelijkertijd het zwaartepunt verlaagd wordt.

Het chassis is nieuw, en 60 mm breder. Hierdoor hebben de ellebogen van de rijder een beetje meer ruimte. De totale breedte blijft overigens gelijk. Achterin ligt de nieuwste 2 liter iVTEC Type R motor van Honda, de vering is afkomstig van Bilstein en op liefst 10 manieren instelbaar. Wel moet je sinds een aantal maanden iets meer geld op tafel leggen, maar goedkoop is hij nooit geweest (via autoblog.com).

Ook interessant!

  • Hier is de vijfde generatie Kia Sportage
  • Kiezen maar: hardcore Britse circuitspeeltjes
  • Honda trekt doek van nieuwe generatie HR-V
  • Officieel: de nieuwe generatie Suzuki Hayabusa

Nieuwste artikelen

  • Verrassend. Een plan van de overheid dat niet werkt
  • De Chinezen vinden ons oerdom
  • Range Rover ontwikkelt de beste auto voor elke narcist
  • Snelwegblokkeerders lopen straks het risico op een flinke tik
FacebookTweetPinLinkedIn

ariel-atom, Lichtgewicht

Vorig bericht: « Amerikaanse ratatouille
Volgend bericht: Exclusief: Schiller Auto Czalad Jargany »

Lees Interacties

Reacties

  1. Ricavant1.8T zegt

    2 oktober 2007 om 20:04

    Ziet er erg gaaf uit!

    wat kost zo een wagentje? :P
    lijkt me erg fun om in te rijden!!

    Login om te reageren
  2. Susp1cious zegt

    2 oktober 2007 om 20:05

    Heb laatst bij een kennis het verschil mogen voelen tussen standaard veren/dempers en exemplaren van Bilstein. Echt een wereld van verschil. De gehele auto reageerde meteen veel strakker.

    Login om te reageren
  3. Quattro zegt

    2 oktober 2007 om 20:05

    @ Ricavant1.8T:

    Ik denk rond een 30.000, niet?

    Login om te reageren
  4. Enzo zegt

    2 oktober 2007 om 20:05

    meer vermogen?

    Login om te reageren
  5. Ricavant1.8T zegt

    2 oktober 2007 om 20:10

    Mwah 30.000 valt nog mee.
    Zou een leuke kar zijn om erbij te hebben…!

    Login om te reageren
  6. vla zegt

    2 oktober 2007 om 20:18

    wow das goedkoop! SLK55AMG, wat denkt je zoon hier van? ;)

    Login om te reageren
  7. Ca.dil zegt

    2 oktober 2007 om 20:22

    Kost ongeveer het dubelle, 60 ongeveer in nederland dacht ik,

    iig geen 30

    Login om te reageren
  8. Ca.dil zegt

    2 oktober 2007 om 20:23

    dubbele

    Login om te reageren
  9. lodewijk HPF-racing zegt

    2 oktober 2007 om 20:27

    De ariel atom 2 begint in belgië vanaf 35.988€ inc. btw.
    Dan heb je een 160 pk motor, 5 bak,…
    De duurste versie met 300 pk begint vanaf 51.910€ inc. btw.

    Login om te reageren
  10. ELB zegt

    2 oktober 2007 om 20:30

    Wat zou ik daar graag een dagje in rijden…

    Login om te reageren
  11. PeterVanHteV zegt

    2 oktober 2007 om 20:32

    @ enzo
    hoezo meer vermogen?

    Login om te reageren
  12. vla zegt

    2 oktober 2007 om 20:38

    hoeveel verbruikt hij eigelijk

    Login om te reageren
  13. Solstice zegt

    2 oktober 2007 om 20:41

    Elk bodypanel anders? Allebei dus? ;-)

    Login om te reageren
  14. vla zegt

    2 oktober 2007 om 20:58

    btw ik zie lichtgewicht wel staan als categorie, maar links, in de lijst met categorieën staat hij er niet bij…Autoblog toch…

    Login om te reageren
  15. Pomoek zegt

    2 oktober 2007 om 21:01

    Nog mooier: “Verder wordt de bestuurder van de Atom 3 dankzij een nieuwe deflector beter uit de wind gehouden”. Als ik het zo bekijk verwacht ik dat menig vliegje dit deflectorschild wel weet te omzeilen…

    Login om te reageren
  16. autoblogger zegt

    2 oktober 2007 om 21:02

    @de vlaeminck: we hebben nog veel meer categorieen, maar dat past niet allemaal in ons menu… we hebben dus gekozen voor de meest voorkomende.

    Login om te reageren
  17. SimonMc zegt

    2 oktober 2007 om 21:24

    HOPELIJK hebben ze hem niet zwaarder gemaakt, das zou heiligschennis zijn…

    Login om te reageren
  18. Guan zegt

    2 oktober 2007 om 21:43

    Gelet op de prijs – vermogen – gewicht verhoudingen vind ik de prijs nog steeds meevallen. Zelfs wanneer dit 60K zou zijn.
    Degene die nog nooit in een dergelijke auto gereden heeft kent de fun-factor w.s. niet en zal voor t zelfde geld misschien liever iets met meer PK’s hebben, maar ik zou het zelf wel weten! :D .

    Zijn er trouwens ook als eens crash testen mee gedaan? (afgezien van het NL exemplaar tegen een lantaarnpaal) k Ben namelijk wel benieuwd naar de resultaten…

    Login om te reageren
  19. Spirit of extacy zegt

    2 oktober 2007 om 21:44

    Tof tof, voor de zonnige dagen dan… .

    Login om te reageren
  20. Rick dos zegt

    2 oktober 2007 om 23:22

    Oké, blijkbaar heb ik een black out gehad…..maar uh, what happened with the second generation?!

    Login om te reageren
  21. Klassiekerrally zegt

    2 oktober 2007 om 23:36

    Het blijft een bruut ding… Persoonlijk vind ik dit ook origineler dan een Donkervoort, wat eigenlijk een doorontwikkelde Super Seven is.
    En toch zou ik dit nooit aanschaffen omdat het zo mega onpraktisch en zo super onveilig voor m’n rijbewijs is.
    Voor dat geld dus liever een potente (desnoods tweedehands) Elise :)

    Login om te reageren
  22. Pannekoek zegt

    3 oktober 2007 om 00:10

    Uhm. Rick dos.. Ik denk dat jij de eerste niet kent… :|

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    3 oktober 2007 om 00:14

    Jawel, een paar aan elkaar gelaste buizen, motor achterin, een stuur, vier wielen, het deed vroem vroem…….. ;)

    Login om te reageren
  24. Pannekoek zegt

    3 oktober 2007 om 00:30

    Oké, we zetten ze wel allemaal even op een rij..

    Euuhmm..

    1.

    2.

    3.

    ?????

    ?????

    Owjaa, de was ook nog een generatie met vierkante lampen..

    Laten we die voor de makkelijk maar even 1,5 noemen.. ;)

    Login om te reageren
  25. Pascal zegt

    3 oktober 2007 om 08:05

    De Atom 3 is een licht gewijzigde versie van de Atom 2. Er is zelfs lang getwijfeld vooraleer men een nieuw typenummer toekende aan deze versie. Het motorvermogen van de nieuwe Civic type 3 is hetzelfde dan de huidige K20 waarmee Honda stopt. Het moederbedrijf van de Ariel Atom is niet Brammo in Amerika maar Ariel Motorsports in Somerset UK. De prijzen vallen heel wat hoger uit dan hier vermeld vermits 80% van de auto uit upgrades bestaat. Voor een degelijk uitgeruste 220 pk ben je snel 55.000 euro kwijt en blijf je de optielijst doortikken tot 300 pk en alle race-specs dan red je het niet met 75.000 euro. Dat is in Belgie dus g Nederlandse vrienden gooi er nog maar enkele 1000-jes bovenop.

    Login om te reageren
  26. rene zegt

    3 oktober 2007 om 09:21

    Ariel Atom 1 = Rover motor 120 pk
    Ariel Atom 2 = Honda motor K20 + licht gewijzigd chassis
    Ariel Atom 3 = nieuwe versie Honda kleine aanpassingen

    De ronde lichten zij standaard, de vierkante dienen om de wagen goedgekeurd te krijgen voor de Benelux. Zo zijn de Benelux spiegels ook anders dan de Engelse

    Login om te reageren
  27. Lustigson zegt

    3 oktober 2007 om 12:00

    @ Sir Smokalot
    > Derde generatie Ariel Atom gereleased
    Het is ‘gereleaset’, met een t. Immers een gewone Nederlandse vervoeging. ;)

    Login om te reageren
  28. Chief_S5 zegt

    3 oktober 2007 om 13:52

    Heel cool. Zeker iets om erbij te hebben als je wat geld hebt en je niet weet hoe het uit te geven. :) Ik hoop dat ie nog bestaat als ik later wat ouder ben! :D

    Login om te reageren
  29. slk55 amg zegt

    3 oktober 2007 om 14:16

    iemand een tweedehands atom kopen?

    Login om te reageren
  30. slk55 amg zegt

    3 oktober 2007 om 14:17

    o…..najah…kijk dan maar op marktplaats.

    Login om te reageren
  31. Franco zegt

    3 oktober 2007 om 22:19

    Hmm, nog niets gevonden op marktplaats.nl…
    Mss. de Engelse versie van AutoTradeR?

    :)

    Login om te reageren
  32. Citrofiel zegt

    3 oktober 2007 om 22:26

    @ Franco; http://auto.marktplaats.nl/kitcars/111843023-de-enige-ariel-atom-1-in-nederland-is-te-koop.html?utm_source=autoblog&utm_medium=referral&utm_campaign=CA____autoblog_promotie_site_autoblog&utm_content=11410 (via eigenschappen van de mislukte afbeelding die slk55amg plaatste)

    Login om te reageren
  33. vla zegt

    3 oktober 2007 om 22:41

    wat dacht je van een R8? €138000

    Login om te reageren
  34. Ronald zegt

    11 oktober 2007 om 19:50

    Staat er eentje te koop op martkplaats voor 31000 eypo.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North