• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Design-student ontwerpt Corvette C7

Auteur: Dennis, gepost 30 december 2010 om 16:40 – 36 Reacties

Corvette C7 design study

Wanneer we het hebben over Amerikaanse auto’s, dan mag de Corvette toch wel een icoon genoemd worden. Het ontwerpen van een opvolger voor de huidige Corvette C6 is dan ook een leuke uitdaging.

De Amerikaanse Transportation Design student James Robbins heeft wel idee hoe een Corvette C7 eruit zou moeten zien. Hij heeft zijn stoute schoenen aangetrokken en zijn ideeën vertaald naar een aantal renderings.

James is naar eigen zeggen in de geschiedenis van Corvette gedoken en heeft in zijn ontwerp rekening proberen te houden met de designtaal van het merk. Hij heeft ongetwijfeld erg zijn best gedaan, maar ik vraag me af of de Corvette fans onverdeeld enthousiast zullen zijn over zijn visie. (via: yankodesign)

Corvette C7 design study

Corvette C7 design study

Corvette C7 design study

Corvette C7 design study

Corvette C7 design study

Ook interessant!

  • Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
    Video: Corvette C8 Z06 gespot op de Nürburgring!
  • Chevrolet Corvette uit productie
    Legendarische Chevrolet Corvette uit productie*
  • Petrolhead shockeert met 'Ferrari F40' Corvette
  • Corvette water
    Corvette eindigt in sloot week na restauratie

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Corvette, Schetsen

Vorig bericht: « Xzibit: ‘Ik ben platzak door Pimp My Ride’
Volgend bericht: Precisie-sneeuwkrab-praktijken »

Lees Interacties

Reacties

  1. Hupke zegt

    30 december 2010 om 16:43

    Waw, orgineel :|

    En de achterkant is ook veel te hoog om mooi te zijn.

    Login om te reageren
  2. vincent_995 zegt

    30 december 2010 om 16:47

    ‘T ziet er wel goed uit, maar het is meer een facelift. Wel zin de lijnen op de zijkant raar.

    Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    30 december 2010 om 16:49

    @Ugur .. waar blijf je dan man ??

    Login om te reageren
  4. Dirk zegt

    30 december 2010 om 16:50

    Ik doe het hem niet na, maar het lijnenspel is veel te druk. De achterlichten moeten precies andersom door de grote lichten op de hoeken te plaatsen krijg je meer breedte effect. DIk vet en breed hoort bij een Corvette!

    Login om te reageren
  5. HDM zegt

    30 december 2010 om 16:57

    Ik vraag me sowieso af wat de Corvette liefhebbers er van gaat vinden als de dubbele ronde achterlichten weg zijn, volgens mij kunnen ze daar best pissig over worden. Die inham op de zijkant kan wel weggelaten worden, maakt te veel drukte.

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      30 december 2010 om 18:16

      @HDM:

      Ze zijn er wel niet altijd geweest. Maar het is wel een van die kenmerken die de corvette maken natuurlijk. Daarbij da’s ook maar een kleine aanpassing. Ik vraag me meer af wat ze denken van de hoogte en de drukte van het design.
      Qua verhoudingen (hoogte, lengte, wielbasis) lijkt hij wat van de Alfa 8C “geleent” te hebben en dat maakt de corvette ofwel heel dik en bruut ofwel heel klein en mollig. Maar zeker niet slank en plat.

      Login om te reageren
      • HDM zegt

        30 december 2010 om 19:26

        @Hupke: ja dat ook ja, die verhoudingen vond ik ook raar. En ja die eerste Vette had die achterlichten niet dubbel, maar ik denk dat velen bij een Corvette eerst aan C3 t/m C6 en zo denken, tis idd wel een kenmerk…

        Login om te reageren
  6. Jochempie zegt

    30 december 2010 om 16:57

    De verhoudingen zijn wel in orde! Het is me alleen niet helemaal duidelijk waar alle vormen op de auto vandaan komen.

    Login om te reageren
  7. Harry1994 zegt

    30 december 2010 om 17:02

    Ik vind hem zeker oké!

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    30 december 2010 om 17:08

    doet niet onder voor wat de Italiaanse design huizen in petto hadden ..

    Login om te reageren
  9. slappehap zegt

    30 december 2010 om 17:13

    vind ik ook, 458 trekjes.

    Login om te reageren
  10. vale46 zegt

    30 december 2010 om 17:23

    Op het eerste zicht niet verkeerd, de verhoudingen kloppen, maar dan ga je je dingen afvragen.
    Waar zijn de uitlaten???
    Waarom stopt het dak zo abrupt aan de achterkant?? (lelijk in het zijaanzicht)
    Wat moet die inkeping in de flanken voorstellen?

    De voorkant en achterkant daarentegen zijn best wel knap, typisch Corvette, maar geslaagd:)

    Login om te reageren
  11. Fritskee zegt

    30 december 2010 om 17:32

    @vale 46
    denk dat hij met de achterruit een beetje van de Stingray erin heeft willen verwerken.

    Login om te reageren
  12. KaCh1ng zegt

    30 december 2010 om 18:27

    student had beter een 8C geshopped :)

    Login om te reageren
  13. Rob USA zegt

    30 december 2010 om 18:28

    Kijkt die gast geen films dan ???

    http://www.youtube.com/watch?v=vrZMYpqHjWw

    Wat kan je hier nog aan verbeteren ??

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      30 december 2010 om 21:25

      @Rob USA: Thumbs up.. inderdaad! Zo moet de nieuwe C7 worden..

      Login om te reageren
  14. Hansie! zegt

    30 december 2010 om 18:43

    yeah… no.

    ongeinspireerd simpel saai ontwerp.

    Login om te reageren
  15. Cantago zegt

    30 december 2010 om 19:46

    Ik vind hem te kort en gedrongen voor een Corvette. Een Amerikaanse bak zou wat breder moeten zijn! Verder ziet het er zeker niet verkeerd uit;)

    Login om te reageren
  16. norge zegt

    30 december 2010 om 19:49

    Lelijk dak en te hoge achterkant.

    Login om te reageren
  17. Vivian Stans zegt

    30 december 2010 om 19:52

    vind de corvette een mooie auto maar deze niet!
    gaat GM het wel een Corvette C7 noemen? het moet me sterk denken aan de Callaway C7…

    Login om te reageren
  18. V$TMcLaren zegt

    30 december 2010 om 19:53

    de achterkant lijkt te veel op de C6…

    Login om te reageren
  19. Damoklets zegt

    30 december 2010 om 21:03

    Het zou mijns inziens een verademing zijn voor de Corvette.
    Het is haast lachwekkend hoe het bedroevend conservatieve ontwikkelingsproces de laatste 30 jaar elke nieuwe Corvette tot een buitengewoon teleurstellende verschijning maakte.
    Stel je voor; de enorme transformatie van de VW Golf 5 naar Golf 6…en dat ong. 30 jaar lang met elke generatie Corvette! En nee, het model is van nature niet goed genoeg om zo weinig te vernieuwen.
    Toch denk ik dat ze het, net als de laatste decennia, niet aandurven om vernieuwend te zijn, zichzelf opnieuw uit te vinden. Mocht het wel het geval zijn dan hoop ik van harte dat ze ook eens een mooi interieur leren maken, want dat is wel de grootste deceptie bij een auto van dit kaliber…

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      31 december 2010 om 01:01

      @Damoklets: Kijk kijk, een kritische stem. En groot gelijk, Corvette is ook niet echt mijn ding. Tijd voor radicale veranderingen.

      Login om te reageren
      • C6_R zegt

        31 december 2010 om 16:53

        @Esprit_de_Flandre: Radicale veranderingen omdat? Veranderen om het veranderen? Met andere woorden: Wat scheelt er aan?

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          31 december 2010 om 17:02

          @C6_R: Bwa, in feite, veranderingen zijn niet nodig, zolang er een publiek voor is. Ik behoor niet tot dat publiek. Dus eer ik tot dat publiek zou behoren, zou er veel moeten veranderen. Maar achter mij moeten ze natuurlijk niet kijken, in de eerste plaats moeten de US’ers ervan houden. Zo beter? ;)

          Login om te reageren
          • C6_R zegt

            31 december 2010 om 17:13

            @Esprit_de_Flandre: Ok, a cette bicyclette. Can’t please ‘em all denk ik dan. Als ze er nou opeens een boxer motor achterop schroeven die alle wielen zou aandrijven spreek je een heel ander publiek aan ja, maar dan verlies je ook de essentie van de Corvette.

            Login om te reageren
  20. Vanquish zegt

    30 december 2010 om 21:08

    Ik vind het een mooi ontwerp. De designtaal is goed vertaald, het is toch wel weer vernieuwend en het zou aardig aansluiten op de huidige reeks.

    Login om te reageren
  21. transistor zegt

    30 december 2010 om 22:21

    ik voel hem niet bij deze corvette.
    Geef mij maar gewoon de oude-vertrouwde corvette…

    Login om te reageren
  22. corvettez06 zegt

    30 december 2010 om 22:38

    gggrrrrr niet slecht maar blijf met je poten van de mooie kont van een corvette af, ja vind hem te gedrongen maar ben wel gecharmeerd van de voorkant daar in tegen.en ben het met de mensen eens die zeggen dat het lijnen spel te druk is voor een corvette het moet bruut breed en een beest blijven.

    Login om te reageren
  23. Boygeorge zegt

    31 december 2010 om 05:19

    Te weinig lijnen in het spel, verder perfecte visie.

    Login om te reageren
  24. Rob USA zegt

    31 december 2010 om 09:09

    @Damoklets:Ze veranderen iig meer als de 911. :)
    En de onderhuidse veranderingen zijn wel onovertroffen.
    Van domme kracht voorruit en geen wegligging naar (bijna)snelste op de Ring ! Dat doet de Golf 6-9 hem echt nooit na. :)

    Login om te reageren
  25. jeannegeert zegt

    31 december 2010 om 10:04

    schitterende auto lijkt wel op c1

    Login om te reageren
  26. M-Power zegt

    31 december 2010 om 12:16

    knappe bak, behalve de laag uitgesneden voorruit vind ik minder

    Login om te reageren
  27. Dimglor zegt

    31 december 2010 om 13:43

    Ik vind het eigenlijk best wel nog goed gedaan.. Trekt nog op de C6, maar is niet meteen een slechte zaak…

    Login om te reageren
  28. saba,... zegt

    31 december 2010 om 17:42

    ik vind het echt 3 keer niks,…

    Login om te reageren
  29. Mellie zegt

    7 januari 2011 om 21:02

    Ik vind het ontwerp geslaagd wel uitdagend maar geslaagd
    aleen de vormen hadden van mij achterwege gemogen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North