• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Designers murmelen wat over Jaguar’s XF (UPDATED)

Auteur: evo, gepost 2 september 2007 om 12:12 – 26 Reacties

Twee (saaie?) mannen maken propaganda voor de XF

Designers die propaganda makenpraten over hun eigen design: da’s meestal nie goe. Echter, het wordt een ander verhaal als dit designpraatje over de nieuwe Volvo S80 Jaguar XF gaat. Jullie hebben daar namelijk een behoorlijk sterke mening over, blijkens de vele comments in een eerder artikel over de XF.

Bovendien stonden de XF-designers voor een moeilijke taak: Jaguar wilde afstand doen van de klassieke designstijl. Oef, daar gaan je traditionele pijlers. Bovendien moest de XF sportief ogen, maar mochten er geen concessies gedaan worden met betrekking tot de binnen- en kofferruimte. Ach, ze kunnen het eigenlijk beter zelf uitleggen.

Verzuim vooral niet het hele FILMPJE af te kijken, want aan het einde kun je zien dat je met een XF ook nog op een leuke manier bochtjes kunt pakken.

UPDATE: Nog maar een videootje van de Jaguar XF:

Ook interessant!

  • Jaguar XF (2021) rijtest video
    Jaguar XF (2021) rijtest video
  • Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
    Achtervolging door Londen met Jaguar XF [video]
  • Help deze man van zijn nieuwe Jaguar XF (€97K) af!
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025

Nieuwste artikelen

  • Dit Italiaanse bedrijf is niet langer in handen van Audi
  • Aankoopadvies: elektrische stadsauto voor 15.000 euro
  • Geen hond koopt een Nissan Ariya, dus flinke prijsverlaging
  • Is de EV nu echt dood? Mensen kiezen aantoonbaar liever voor verbrandingsmotoren
FacebookTweetPinLinkedIn

Jaguar, Video, xf

Vorig bericht: « Nieuwe afleveringen Blik op de Weg
Volgend bericht: Champ Car Assen III: Jan Heylen 2e! [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. Aston Martin Rapide zegt

    2 september 2007 om 12:17

    Ik blijf het verrekt jammer vinden dat de productieversie helemaal niet op de concept car lijkt…nou ja, bijna niet helemaal dan. En dat is zeker een enorme teleurstelling.

    Login om te reageren
  2. Alwood zegt

    2 september 2007 om 12:22

    het is wel jammer dat designers je keer op keer teleurstellen door een minder extreme auto dan de concept te maken. Toch begin ik deze auto als S-type vervanger(?) wel heel erg te waarderen. De S-type ziet er veel suffer uit.
    (zelfde is eigenlijk bij de Brera gebeurt..)

    Verder mocht de XF willen dat die zulke mooie koplampen als de S80 had!!!

    Login om te reageren
  3. Aston Martin Rapide zegt

    2 september 2007 om 12:25

    @ Alwood

    Ben het er zeker mee eens dat deze auto een waardige vervanger is van S-type. Maar ik hoop in ieder geval dat ze zo snel mogelijk met een face-lift komen, want de koplampen zien er te veels liefjes uit. Ze moeten de koplampen uit XF concept gaan gebruiken.

    Login om te reageren
  4. Aston Martin Rapide zegt

    2 september 2007 om 12:26

    oeps…veels te liefjes bedoel ik. Ah ja, we maken allemaal weleens foutjes.

    Login om te reageren
  5. YannR zegt

    2 september 2007 om 12:37

    Ik denk het nu wel stillaan duidelijk is dat de concept een stijlstudie was en onmogelijk zo in productie te brengen. Ik denk dat er een goed compromis gevonden is, zeker in termen van interieur en -ruimte. Je zult nog veel teleurgesteld worden (en traantjes wegpinken) als een productiemodel afwijkt van een CONCEPT. Koop een poster van de C-XF en een XF als dagelijkse auto…
    Ik durf wedden dan iedereen hier z’n hoofd zal draaien, in vele gevallen zelfs z’n fototoestel of foto-gsm bovenhalen, en aangenaam verrast zal zijn wanneer je je eerste XF tegen zult komen.

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    2 september 2007 om 12:39

    nou nou nou .. het zijn ook echt alleen maar de koplampen die hooguit 2 cm meer dicht geknepen moeten worden .. that all .. waarom al die hel en verdoemenis over dit ding .. ik begrijp het niet .. echt niet.

    Login om te reageren
  7. Pannekoek zegt

    2 september 2007 om 12:39

    “da’s meestal nie goed”

    Dat is meestal niet goed…

    Of neuk ik nu mieren.. ;)

    of al je het toch zo wil hebben, maak er dan van: ”da’s meestal niet goe”

    Login om te reageren
  8. joost zegt

    2 september 2007 om 12:41

    Achterkant heeft klasse, heeft style, is verfijnd… de voorkant mist dit alles. Jammer. Deze auto had anders een geduchte concuurent voor de duitsers geweest.

    Login om te reageren
  9. Esprit_de_Flandre zegt

    2 september 2007 om 13:20

    Ik was ook zeer teleurgesteld, maar als mijn baas mij er een zou aanbieden… :)

    Login om te reageren
  10. evo zegt

    2 september 2007 om 13:37

    @Pannenkoek; ten eerste, je neukt mieren ;)

    Ten tweede: is ‘nie goe’ ook goedtd?

    Login om te reageren
  11. 9ff gt9 zegt

    2 september 2007 om 13:57

    Het beeld van het filmpje doet het bij mij niet. Het blijft het hele filmpje zwart. Dat vind ik vooral lullig omdat ik ook het filmpje met de rijtest van de caparo t1 ook wil kijken.

    Over de jaguar xf heb ik niet veel toe te voegen, prima auto alleen jammer van die koplampen.

    Login om te reageren
  12. Sem zegt

    2 september 2007 om 14:04

    @ joost

    ik ben het met lincoln eens dat het allemaal een hoop bombarie en opgeblaze kritiek is. En denk je nou serieus, serieus dat door die koplampen die in jou ogen spuuglelijk zijn dat deze Jag daardoor niet meer met duitse auto’s kan concureren? lijkt me wel heeel sterk ;)
    en verder ik vond in dat laatste stukje van het filmpje dat met die drift dat die bak een lekker geluid had! dat was echt dik!

    Login om te reageren
  13. Tombnolz zegt

    2 september 2007 om 14:23

    Niet boeiend, niet boeiend. De XF is géén meesterwerk, hij schreeuwt.

    @ Aston Martin Rapide: een ezel stoot zich geen 2 maal … :)
    @ Pannekoek: moet je morgen voor de klas staan?

    Login om te reageren
  14. FrankyCash zegt

    2 september 2007 om 14:38

    Ik moet zeggen dat ik toen ik de foto’s zag ook mijn twijfels had over de voorkant. Maar als ik hem zo zie staan terwijl die gasten aan het babbelen zijn, zie ik echt een superindrukwekkend front. Als er ooit een achter me rijdt, hoeft ie dus niet te verwachten dat ik opzij ga!

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    2 september 2007 om 14:46

    @ lincoln; Precies. Volgens mij is dat het enige afknappunt van deze auto.

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    2 september 2007 om 14:48

    @citrofiel .. ja zij kijkt net effe iets te fris uit haar ogen .. iets minder gemeen.

    Login om te reageren
  17. Pannekoek zegt

    2 september 2007 om 16:35

    @ evo

    Helemaal goed! Toppie.. ;) En het is trouwens Pannekoek.. ;) Och wat is mierenneuken soms toch leuk.. :P

    @ Tombnolz

    Niet voor de klas, wel in de klas, en dan vooraan.. :(

    Login om te reageren
  18. expert zegt

    2 september 2007 om 17:12

    De koplampen zijn echt lelijk…. de achterkant is echt meesterlijk design

    Login om te reageren
  19. de sjonnies zegt

    2 september 2007 om 18:15

    Te anoniem te weinig Jaguar, bij een jag stel ik mezelf een wat beheerst extrovert ontwerp voor dit is te veel allemansvriend design

    Login om te reageren
  20. van geirt zegt

    2 september 2007 om 20:40

    Als ik dit allemaal lees kan ik voor sommig begrip opbrengen als het over de lichten gaat brengen, ook ik had spijt dat ze niet waren zoals op de c-xf.
    Maar nu ik de speciale site bekijk van de xf http://www.jaguarxf.com/moet ik mijn mening drastig herzien het is een prachtige wagen en zoals YannR schrijft het was een stijstudie het is mooie concept maar de tijd is volgens mij nog niet rijp om zo wagen te verkopen. Als de xf, jaguar als merk moet redden dan kan ik alleen maar zegegn dat er bij jaguar slimme mensen bezig zijn die beseffen dat dergelijk wagen niet ommidelijk de redding zou betekenn van het merk jaguar, om volgende reden indien men de C-xf op de mark hadden gebracht dan hadden veel gezegd ,mooi wagen maar weinig hadden gekocht te opvallend voor de meeste mensen .
    Dit wil ik nog schrijven vergelijk deze XF maar eens met de mercedes E of bmw 5 of audie, eerlijk dan is de Xf een geweldig “beautiful fast cars ik hoop dat vele onder jullie de nieuwe XF naar waarde weten te schatten en er hoe langer hoe meer van overtuigd zijn dat dit dè wagen van het moment is en er voor Jaguar een nieuwe geweldige toekomst aanbreekt.

    Ik ben er dan ook van overtuigd dat de XF in het echt nog veel mooier en indrukwekkender zal zijn dat op foto, of film

    De Jaguar XF is de volgende stap in de designfilosofie van het merk en deze wagen straalt de pure styling, het prestige en de prestaties van een echte sportwagen uit.

    Het raffinement, de zeer rijke uitrusting en de ruimte van een luxeberline zijn dan weer de andere troeven die hem tot een rasechte Jaguar maken.

    Jaguar geeft hiermee zijn filosofie van “beautiful fast cars” vorm en geeft tegelijkertijd een nieuwe dimensie aan het begrip “sportieve luxe
    Ik heb een XF aangekocht recentelijk en zal er met veel plezier mee rond rijden dat is zeker
    groet Van Geirt Johan

    Login om te reageren
  21. LC zegt

    2 september 2007 om 20:58

    Afgaand op de reacties van sommige heb ik een oplossing bedacht.
    Koop een zwarte XF en plak de koplampen naar wens af. ;)

    Login om te reageren
  22. Jan C. zegt

    3 september 2007 om 10:24

    Top Gear Magazine zwijmelt over de auto…

    Login om te reageren
  23. Alfabruur zegt

    3 september 2007 om 12:45

    Wat ik niet begrijp is da elk merk die een Sedan maakt een Sportsedan moet maken. Jaguar s-type, de voorloper van de auto (correct me if i am wrong) was ook niet echt een sportsedan. Geen merk maakt meer een een luxury car, een maximaal comfortabele auto. Alleen Mercedes houd zich op dat gebied een beetje bij zijn leest.
    En ik blijf erbij dat de voorkant anders moet, helemaal als ze zich profileren als Sportief….

    Login om te reageren
  24. Robin zegt

    3 september 2007 om 13:08

    Schitterend!

    Login om te reageren
  25. Flo zegt

    3 september 2007 om 20:47

    Prachtige wagen.. de lichtunits ogen vooraan inderdaad wat braafjes.. maar wacht tot je hem in real life ziet rijden!!
    -Flo-

    Login om te reageren
  26. Joske zegt

    4 september 2007 om 16:51

    Altijd wachten tot je hem in het echt hebt gezien, mijn collega heeft hem gisteren mogen bezichtigen in Engeland. Zijn mening Prachtige wagen, komt 100 keer beter tot zijn recht dan op de foto’s.
    Dus wacht tot je hem in het echt hebt kunnen bekijken!!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North