Audi werkt hard aan de A7 en de verwachting is nu dat deze niet in Moskou maar in september op de autoshow in Parijs aan het publiek getoond gaat worden. Er zijn nu ook details uitgelekt van de pittigste versie die er komt, de RS7.
Het topmodel uit de A7-lijn krijgt volgens Autocar een 580 pk sterke 5.2 liter V10 onder de kap krijgt. Deze wordt aangestuurd door een 7 versnellingen tellende DSG bak. Naast deze motor zullen er verschillende zes-, acht- en tiencilinder motoren beschikbaar worden. De bestsellers worden ongetwijfeld de 3 liter V6 benzine met 330 pk en de 250 pk sterke 3 liter common rail diesel.
Het design is al een tijdje geen geheim meer en wordt minder formeel dan dat van de A8, zo meldt Stefan Sielaff, designbaas in Ingolstadt. De A7 zal plaats bieden aan vier personen met een normale achterbank als optie, maar de pricing van Audi optielijsten kennende gaat die ongeveer 48.000 euro kosten.
Dat betekend dus ’t blok van de RS6 met een veel snellere versnellingsbak, betere aerodynamica en een (wss?) hoger gewicht.. Klinkt als best leuk om lekker in te cruisen!
Ohyes, de mijne is al besteld! V6 benzine =)
@Josephine:
Best knap, als dealers ze nog lang niet kunnen bestellen.
@Stefje: je kunt wel al voorbestellingen doen, maar t enige voordeel wat de jaar mee hebt is dat je misschien een paar plekken hoger staat op het lijstje wie ze het eerst mogen gaan besturen. De dealer kan dan zodra hij bestelbaar is bestellen.
Zeker geen lelijke wagen, hopelijk wel net iets meer te zien dan de A5 sportback. Die was ook zeker een verbetering t.o.v. de A4, maar nogal veel die hem te duur vinden denk ik.
Wat een sjonnybak
Best een lelijke auto, vooral de kont en neus!
super wagen!!!!
dit is echt nu is een prachtige wagen!!
bmw en mercedes hebben zware concurrentie met deze wagen
kan niet wachten om hem in het echt te zien
Ik dacht dat het een Volvo was, zelfs nadat ik de titel had gelezen!
@Vanquish:
Ben echt benieuwd op welke Volvo je hem vindt lijken.
Tsja.
(A)3 * 0000 = 0
(A)4 * 0000 = 0
(A)5 * 0000 = 0
etc…
hij is echt vet, ziet er goed uit, de jaguar xf heeft een nieuwe concurent, en een hele goede! wat een plaatje.
Wat een mooie auto. Als Benz liefhebber kan dit model mij wel bekoren. Audi is goed bezig de laatste tijd.
Kan BMW qua design nog wat van leren.
@Sneep: Dit model van Audi is best lollig, maar de dag dat BMW iets van Audi kan leren is nog lang niet aangebroken. Ik denk dat beide merken momenteel met hele interessante concepten komen, en het zal slechts een kwestie van smaak zijn waarvoor je als koper kiest.
en die nieuwe hoekige gril is ook zeker niet verkeerd.
Het grote broertje van de heerlijke RS5!
V10 van 580pk, een heerlijke versnellingsbak en de mooie coupélijn voor het hele gezin. Wat wil een goed verdienende zakenman nog meer?
Het concept ziet er niet uit, maar de details (lichten, spiegels,…) zijn echt knap!
Ik denk dat ze er een zeer mooie en goede wagen van gaan maken :)
Huh, geen turbo? Gaaf! Want ja mensen, het V10 biturbo blok is een 5,0 liter geen 5,2
Super auto! prachtige Audi.
HAHAHAHA wat en onzin dit!!! Ten eerste zou het dan een 5 liter V10 van 580 pk zijn (uit de RS6) en ten tweede zal er nooit een DSG-bak aan hangen maar een 8-traps tiptronic van ZF uit de A8, Touareg etc.
De RS6 V10 TFSI is nu nog begrensd op 650 Nm (vanwege 6-traps tiptronic) maar reken maar dat 800 haalbaar is.
Eerst de S7 maar is, die zal wel een nieuwe biturbo V8 lenen van de nieuwe S8.
Vanafprijs van 47000 euro is toch niet echt bepaald veel….
Is toch een wagen net onder de a8…
Kan niet wachten om deze in het echt te zien… En dan nog een Rs7 met 580 pk die ook nog uitkomt :) fantastisch toch ;)
@ sneep
BMW hiervan leren, haha laat me niet lachen.
Met de CS concept overklassen ze dit ruim.
@jos: doe maar gewoon normaal de cs is trouwens ook nog eens een maatje kleiner.
@Dimglor: prijs voor de achterbank ? :P
De oude Cls AMG vind ik mooier dan deze Audi.
Wat is nou het verschil met de A5 hatchback?? Ik zie het niet meer…
ik vind die achterkant niet echt bijzonder.. zo a5 sportback.. eigenlijk alles aan die auto :D
Lijkt me wel vet met middenmotor 4 zitter.
@The360box: Dat past toch nooit, juh.
A7 = lelijk. Interieur is wel heel fraai.
Mooi dat er een RS7 komt. Kan ie nóg sneller naar de carcrusher rijden.
begrens hem nou niet tot 250!
ik wil dat ie harder gaat!
ziet er clean uit .. een beetje heeeeeeel erg clean ..
48.000,- dat valt echt wel mee :O
TOch maar even tegen mijn vader zeggen dat hij heel even moet wachten met een nieuwe audi kopen.
Ziet er nu al gelikt uit dus ben benieuwd.
Cliff15 je leest niet, het gaat om de prijs van een optionele achterbank. Maar je moet eerst 185 euro extra betalen voordat je de optielijst mag zien.
@Jochempie:
Ahaaa oke nu snap ik hem al.. Vond het al een beetje raar. Want 48.000 voor een a7 is een prikkie toch.. ? (alles is relatief)
@Jos
De specs van de nieuwe M5 lijken nochtans straf op degene van de originele RS6 (V8TT). En dat voor een bedrijf dat ooit beweerde dat drukvoeding te vervangen was door goeie engineering. Dat ze nooit van de L6 gingen afstappen. Dat ze nooit Diesel zouden toepassen. De V8 van de M3 kwam ook jaren nadat de Audi tegenhanger een V8 had.
Luxe Diesels, Turbos, Directe Injectie (diesel en bezine), DSG, AWD,… Allemaal technologiën waarin BMW Audi is gevolgd, soms nadat ze zich er negatief hadden over uitgelaten.
En is aftellen totdat BMW met supercharging (of twin charging) afkomt, en doen alsof ze het wiel hebben heruitgevonden.
Het enige wat nog ontbreekt is AWD, en BMW is helemaal Audi gevolgd. Wacht eens, de laatste ///M was de X6 M, so nevermind. Het zou me niet verbazen mocht de M5 (optioneel) met AWD zijn uitgerust. Koop dan liever een echte Audi, als je DSG, Turbos en AWD wil.
Audi houdt het interessant, en ze maken hun eigen pad. Ze houden competities onder hun ingenieurs, en gooien het soms over een geheel nieuwe boeg alleen maar om de ingenieurs scherp te houden. BMW kijkt de kat uit de boom, en komt pas nagelopen als het pad is vrijgemaakt.
Maar, het verkoopt wel. En nadoen betekend geen risico. Goed voor aandeelhouder en werknemer. Maar als autoliefhebber vind ik het totaal oninteressant (terwijl het vroegere BMW van mij een liefhebber had gemaakt).
@Pieter-Jan: Uiteindelijk komt het erop neer dat geen enkel automerk gegarandaard zijn tradities in eer zal houden of zijn business-plan op lange termijn kan volhouden. Als de markt ergens een boom kent, gaan ze er toch automatisch in mee. In die zin zijn het allemaal zwakkelingen!
@Timmie:
ga toch weg man .. dit soort meuk zit al 3 jaar in ontwikkeling voor dat consumenten 1 glimpje op kunnen vangen ..
@Pieter-Jan: wie kwam er als eerste met een tien pitter in een sedan BMW. wie won er als eerste een 24 uurs race met een diesel juist ja BMW . wie verkocht er vorig jaar de meeste awd auto’s juist BMW. dus wie loopt er nu achter bmw aan juist audi ;)
@m5: verkoopcijfers zeggen niets over hetgeen wat daarvoor werd benadrukt.
Een atmosferische V10 gedubbelkoppeld aan een permanente vierwielaandrijving. Sounds like clinic fun! :D
Alleen ben ik bang dat de gestylde koelsleuven en de afwezigheid van de laadklepnaad (hoge tildrempel) niet het productiestadium gaat halen. :S
Deze geruchten zijn niets waard. Die worden de wereld in geholpen om in de spotlights te blijven staan. Ik voel me dan geroepen om iedereen tot de orde te roepen.
48.000,- euri valt erg mee meschien een vervanger voor onze A6 uit 2008 maar dan wel met een 3.0 TDi of als hij er is een 4.2 TDI vind hem mooi maar een A8 is ook geen straff is alleen even wennen.
maar die V10 is natuurlijk een droom blok mischien ooit een proefritje waard.
Auw! Dat doet pijn in Stuttgard!
@m5
De eerste 10 pitter in een sedan was nog altijd Volkswagen met de Phaeton.
@Heyhuub: Das een diesel BMW was de eerste met een benz V10.
@Pieter-Jan: Daarnaast is het misschien leuk om te vermelden dat BMW niet de voordelen heeft van audi, onderdeel zijn van VAG. Audi kan lekker technieken uitwisselen etc. Overgens gaat BMW niet uit vrije wil naar druk lading. Je hebt ook nog dingen als milieu regels. En eh nog een dingetje die nieuwe V8 van BMW is misschien niet veel sterker dan de audi V10 maar wel een stuk kleiner. Daarnaast maakt BMW diesel motoren die standaard meer dan 100 pk per liter leveren, zie ik audi ook nog niet doen.
@Jipp:Denk dat de CS toch wel groter is dan de A7, zeker niet kleiner!
*Suzuki vlaggetje zwaait*
@RDS: dit model is gebaseerd om tussen de a6 en a8 te zitten, de cs zit tussen de 3 en 5 dus nee niet echt.
@ eerste plaatje in gallery
V6 TDI, waar dan ik zie alleen maar plastic
bij mij zie je nog dat het een 4AFE is maar hier ?
ik zie de onderhoud monteurs al vloeken op die plastic zooi dat er af moet
Is deze concept ook te koop?
Porscheee Panameraa voor mij!
gister nog 2 gezien hier in Zwolle @ bevrijdingsfestival!
super gave bak!
ff serieus mensen, Audi loopt zoveel fucking jaren achte BMW en zal ook zo blijven.
Waarom deze auto bestellen als BMW vorige week die heerlijke GranCoupe heeft gepresenteert?
Dat moddergooien tussen de merken mag ook wel een keer stoppen zeg…
Ik wil wedden dat als ik ( als Audi liefhebber ) in een of ander Amg model van Mercedes ook wel een fucking glimlach krijg, en van Bmw trouwens ook.
Dat zal ongetwijfeld andersom ook zo zijn…
Uiteindelijk zijn we allemaal gek op auto’s anders zaten we niet masaal op Autoblog
Kvind ‘m prachtig laat maar komen !
greetz
audi 5 cil. ze maar zeker dat je glimlach zult krijgen in een amg rs of een m ikke toch. grts..
Mooi, maar de CLS blijft voor mij nr 1.
@ jipp; neen, de cs zit tussen de 5 en 6/7.
@Mr. V8: volgensmij zit je dan echt fout, en daarbij kloppen deze lijnen toch wat beter dan de concept die toch niet komt in de vorm vane cs.
@Mr. V8: het is 5/6, 5 & 6 series zijn gelijklopend qua techniek en motorisch, 7 serie ligt nog een stuk hoger :)
Lachwekkend ontwerp.De cls blijft heer en meester in dit segment.HAd beter verwacht van audi
@mb man: leg uit??
@AudiQuatro: En profiel is de CLS toch veel mooier, strakker, eleganter (hoe je het ook wilt noemen) dan deze A7.. Ben zeer benieuwd wat Mercedes voor ons in petto heeft met de nieuwe CLS.
@skier: Ja elegant zo`n CLS, gewoon een E waar een steen op is gevallen. Kijk nou eens naar het interieur van die A7, Dat is toch gewoon prachtig?
@Benz:
Jij zou hier genoeg hebben moeten zitten om te weten dat die opmerking tussen haakjes naar AudiQautro echt al heel vaak voorbij is gekomen en wat z’n antwoord erop is:P
@Benz&AudiQuatro
’t zijn beide overigens platgewalste stedans, en beide prachtige wagens.. Wat maakt dat verder?
@EJS: Wat zegt ie er dan op?Dat ie dyslectisch is?
@SimonMc:
Nee, dat de nickname AudiQauttro met dubbel t al bezet was toen hij z’n username claimde..
@EJS: LOL, had ie dan niet audiquattroftw kunnen pakken ofzo?Nu komt het nogal een beetje…nou ja…”vout” over.
Trouwens Audi’s zijn echt goede auto’s maar BMW en Mercedes zijn toch echt nog wel een trapje beter. Op het eerste gezicht is Audi erg keurig en netjes, en de 1e dagen denk je: Ja goede auto, maar na langere tijd merk je gewoon dat er weinig emotie in de auto zit, sommige dingetjes toch niet zo lekker werken als het hoort, hier en daar toch een afwerking missertje… al met al een fijne auto maar het mist toch nog wat.
@skier:
Hm.. ben het niet zo eens over jou commentaar over Audi. ( misschien komt dat omdat ik best wel gek ben van audi). Maar als ik het zo bekijk vind ik audi erg goede kwaliteit hebben. Ook zelf heb ik vrij weinig gemerkt van afwerkingen of wat dan ook (A6). Maar feit is wel dat audi inderdaad vrij weinig emotie heeft. En ik denk dat dat ook juist de kracht is van Audi. Want de zakenmannetjes van tegenwoordig worden al snel beoordeeld met wat ze rijden. En als je dan een BMW of Mercedes rijdt is het al gauw van zo ja dat mag wat kosten. Nouja. Feit blijft ook dat de CLS echt een geweldig mooie auto is. !!
Groeten.
Wat een lachertje. 48 duizend hahahaha. Ik kan het maar niet vaak genoeg zeggen: Premium hoor.
@majinstar: Premium zit hem niet in de prijs volgens mij.
Audi A7 is een mooie auto. En die discussie tussen BMW & Audi, dat is pure smaak en fanboys kijken nou niet echt objectief. BMW heeft zelf mijn voorkeur ook al rijd ik nu een audi. Kwalitatief is er niks mis mee maar uit eigen ervaring is het het allemaal net niet. Groot min punt van de Audi A4 & A6 is echt de binnenruimte van de auto.
@skier
Pure subjectieve onzin wat je daar zegt. Als je emotie zoekt in een hedentendaagse wagen, dan koop je een TVR of bouw je een donkervoort-achtige bolide.
Er zit net zo veel emotie in welk van de 3 merken ook, dat hangt toch allemaal af van je geldbuidel en welk type je koopt. Denk je echt dat een A3 1.6 FSI minder emotie heeft dan een gelijksoortig gemotoriseerde 1 serie? En ga nu aub niet beginnen over achterwielaandrijving of zoiets dergelijks, het is al zo vaak gezegd we wonen niet op een circuit en ik zie toch echt niet elke dag een bmw met de achterkant uitbrekend over het kruispunt komen.
On-topic – Tja, wat moet je hier nu van zeggen, laat maar komen, maar ik wordt er niet warm of koud van, misschien dat de S en RS versies lekkere bolides worden.
@Euphoric77: Als dat subjectief is dan so be it, ik heb in een Audi een mindere kwaliteitsbeleving dan in een Mercedes of BMW. Qua rijden vind ik een Mercedes prettiger rijden dan een Audi, voornamelijk op hoge snelheid. Ja ik kom vaak in Duitsland dus snelheden rond de 180 km/h worden toch vrij vaak gereden en met een Audi 180 rijden is toch een stuk inspannender en oncomfortabeler dan met een Mercedes.
@skier: inderdaad, mijn vader heeft een mercedes e klasse (e350), een iemand die ik ken heeft een a6 (3.2) en daar merk je zeker op hoge snelheid verschil in geluid en het is minder comfortabel.
5 liter V10 biturbo. heerlijk blok en erg spektaculaire prestaties en een heerlijk geluid. hoop echt dat audi die dsg bak zo ver ontwikkeld heeft dat die aan dit blok gekoppeld kan worden en dat het blok dan ook zijn hele koppelvermogen mag geven. zonder begrensd te worden dus. en lieve audi mannen, begrenzen is leuk maar begrens de RS modellen graag gelijk al af op 280 en niet naar keuze of 250 of 280. sta je daar met je RS en kun je die *** met zijn opgefokte GTI nog niet los rijden! dat is erg frustrerend. zeker als je weet hoeveel zo’n GTI kost en wat een RS kost. sterker nog, een Focus RS kun je theoretisch niet eens bij houden!(250 begrend= Audi RS, 263= Ford RS!)
blijft erg mooie wagen! toch wacht ik liever de nieuwe CLS af.
ik zou hem nooit kopen. die kont vind ik niet mooi
Normaal gesproken hou ik wel van dit soort modellen (heb zelf ’n Mazda6 hatchback), maar ik vind ‘m te lomp. De verhoudingen zijn zoek, vooral bij de achterstijl kloppen de verhoudingen gewoon niet, veel te lang!
Mooier dan de huidige A6 Sedan maar moet qua vormgeving en uitstraling z’n meerdere erkennen in de Merc CLS..
Echter: Dit wordt een geduchte concurrent en als RS-versie zal’ie de grond gelijk maken met de huidige atmosferische CLS AMG of het komende CS-concept-model van BMW. Ik hoop dat de nieuwe CLS AMG daar verandering in kan brengen.
Hopelijk bijft het gewicht bij deze Audi op peil. Ook de huidige RS6 en RS5 zijn nogal “zwaarlijvig”..
Duidelijk hoogwaardiger dan BMW volgens mij, alleen dat nare glazen dakje brrr.
@AudiQuatro:
“Ja elegant zo`n CLS, gewoon een E waar een steen op is gevallen.”
Elegant zo’n A7, gewoon een A6 waar een steen op is gevallen :roll:
(Btw, het is AudiQuatTro en niet AudiQuatro)
De CLS 63 AMG versie krijgt naar alle waarschijnlijkheid de nieuwe 5.5L V8 biturbo mee met 544 PK, met de mogelijkheid om een performance package te bestellen en dan krijgt hij 571 PK. Tevens zal er in de CLS 500 een nieuwe 4.7 V8 met turbo komen te liggen met een vermogen van 450 PK. Bovendien krijgt de CLS 350 in de nieuwe 306 PK ipv 272 PK. uiteraard zal ook het verbruik weer flink gereduceerd worden.
272 PK moet 292 PK zijn(was nog even in de war met de CLS 350 en de CLS 350 CGI BE)
@skier: ik weet niet in wat voor een audi jij dan hebt gezeten maar 200 is toch best confortabel hoor in een audi. daarbij is naar mijn mening een audi over het algemeen beter afgewerkt van binnen dan een bmw en is het gewoon vergelijkbaar met mercedes.
@Jipp: Audi A6 3.0 Quattro Avant… Misschien ligt het er maar net aan wat je gewend bent, Mercedes ligt gewoon nog veel strakker op de weg en kan je gewoon lekker op de cruisecontrol rijden met het gevoel alsof je net 120 rijdt ipv 200. Dat was bij de Audi echt niet zo.
@Pordon: ik heb ook met een e klasse aardig door getrapt op de duitse baan, en met een a3 en het voelt niet heel anders dus beetje onzin wat je aanhaalt, net als skier.
@EJS: I don’t know.. You tell me. ?
En het maakt verder niks uit.. Beide mooie wagens.. Vergeet mn opmerking maar.
@skier: Dus eigenlijk hetzelfde pak en laken voor wat betreft de nieuwe S-klasse en de CL.. (S-coupé eigenlijk)
@Benz..: jep.
Ik rij al 23 jaar BMW en heb er een leuke A6 bijgenomen 3 jaar geleden. Een staaltje van kunnen die A7 – beschikbaar sept/Okt 2010, wel … de mijne mogen ze leveren begin 2011.
BMW is zeker niet slecht maar qua rijervaring en garagekosten moeten ze toch het loodje leggen tegen Audi en ik spreek niet over de kleine modellen/motoren.
@Peppie: ik dacht altijd dat jij in Kokkie reed?
of quattttro met 4 t’s ofzo dan begrijpt iedereen het wel.
de oer “quattro”
Dus wat dat betreft deel ik de mening van skier
@Pordon: en met je 19 jaar denk ik ook eerlijk gezegt niet dat je het zelf hebt getest…! dus eerst dat maar is doen voordat je een mening hebt…?
@Jipp: Uhm wellicht dat zoiets ook te merken is als bijrijder… en met mijn 19 jaar heb ik dat toevallig wel zelf getest. Verder moet ik het doen met wat m’n ouders zeggen en die vonden de Audi ook minder prettig rijden dan de Mercedes.
@Pordon: als bij rijder ervaar je het niet zoals de bestuurder, en daarbij fundeer je je mening op die van anderen, dan kun je net zo goed geen mening hebben. toen ik in die e klasse in duitsland reed, reed ik niet frequent in een audi of merc dus…..
@Jipp: Nee uiteraard ervaar je het als bijrijder niet hetzelfde als de bestuurder, maar het geeft wel weer wat het algemene rijcomfort is van de auto. Een auto wordt niet alleen ontworpen voor de bestuurder. Zeker in auto’s als de A6 en E-klasse draait het ook om de comfort van de passagiers en die ligt in een A6 toch een stukje lager dan in een E-klasse.
@Pordon: ik heb zelf als bestuurder en pasagier ervaren dat het op de zelfde lijn ligt, andere zullen het met me eens zijn. en daarbij, geen enkele merc, oo de s klasse kan tippen aan een volkswagen op al die punten, de volkswagen pheaton. Zelfs de a8 niet.
Overigens heb ik dit ook vermeld zien staan bij verschillende testen in de Duitse autobladen.
en effe iets anders, sind 3 dagen heeft een overbuurvrouw die sinds een paar maanden weduwe is met 2 tieners een lekkere e klasse carbio spinternieuw, jammer dat het een e350 diesel is maar dan nog is het geluid goed te doen!
@Jipp: E320 cdi dan?
@SimonMc: ik dacht dat ik gister ook op de merc site 350 cd1 zag staan, met amg pakket….
de A7 wordt op 5 juli officieel onthuld! spannend (denk ik:P)