Deze auto met 5.007 pk kent tal van problemen

Auteur: , 70 Reacties
Deze auto met 5.007 pk kent tal van problemen

Gaat 'ie er ooit komen?

De automotive wereld wordt regelmatig verrast met enthousiaste projecten van startups. Mannen (of vrouwen) in mooie pakken, een mooi plan op papier en een concept op een grote beursvloer. De mooiste beloftes worden soms gemaakt. Maar, net als met de Titanic, komen die beloftes soms bedrogen uit.

Om je eigen credibility te beschermen is het soms beter om niet hoog van de toren te blazen. Daar komen ze bij Devel (Defining Extreme Vehicles Car Industry L.L.C.) wellicht ook op de harde manier achter. Ze verbaasden vriend en vijand met de 5.007 pk sterke Sixteen. Een concept, die nog ver doorontwikkeld moest worden. Dat was vorig jaar. Inmiddels zijn we een jaar verder, maar blijkt het project met de nodige tegenslagen te maken te hebben.

Zo is Road and Track te weten gekomen dat Paolo Garella, engineer van de Sixteen, weg is bij Devel. Garella zei dat mensen soms mooie ideeën hebben, maar dit niet altijd uitgevoerd kan worden. De Sixteen was niet zonder problemen en de engineer bleek niet in staat te zijn deze op te lossen. Bij de geblazen V16 was bijvoorbeeld niet nagedacht over fatsoenlijke koeling. Ook waren er problemen met de aerodynamica. De auto zou opstijgen bij het overschrijden van snelheden dik boven de 400 km/u.

Met dit nieuws is het nog maar de vraag of de Sixteen het ooit tot een productiestadium gaat weten te schoppen. Misschien dat ze er nog een hobby vliegtuig van weten te maken.



70 reacties

Hobbyvliegtuig is één woord.
@joostdetaalnazi: Je doet je naam eer aan. 👏 eerste reactie die niks toevoegt aan het artikel zelf.
@isn1981: Graag gedaan, maat!
@joostdetaalnazi: als taalnazi op de autoblog reactie afdeling, is als een mannelijke cipier in een vrouwengevangenis.

Veel te doen, maar goed komen doet het niet.
@woudloper: Dat merk ik aan de taalfouten in jouw reactie. *reactie-afdeling *goedkomen
@joostdetaalnazi: reactieafdeling mag gewoon aan elkaar. Er ontstaat geen verwarring door deze combinatie van klinkers. Als je de taalnazi uithangt, doe het dan goed.
@beefcake: Als je iemand probeert te verbeteren, doe het dan goed. Ten eerste is het betreffende woord met het toevoegen van een koppelteken nog steeds één woord en dus nog steeds “aan elkaar”. Ten tweede mag je in het Nederlands een koppelteken, naar eigen inzicht, toevoegen als je vindt dat het de leesbaarheid vergroot. Dat is bij klinkerbotsingen zeker het geval wat mij betreft.
@joostdetaalnazi: ik vond de leesbaarheid prima hoor. 😁
@joostdetaalnazi: Ik plaagde mijn Nederlands leraar altijd, omdat het zo’n nerd was. Wist niet dat hij iets had met auto’s.
@fmgarcia: Oh je wil die kant op. Prima hoor. Ik heb gisteravond je moeder nog geplaagd.
@joostdetaalnazi: Joostdepaalnazi
@fmgarcia: Lekker, pik!
@joostdetaalnazi: Ja dit was een inkoppert!
@fmgarcia: En toch kreeg je een like van me. :)
@joostdetaalnazi: Like is geen correct Nederlands woord hè..
@fmgarcia: Wat is er verkeerd aan? Ik hoor het graag.
@joostdetaalnazi: vet leuk joh doe je did op andru saits ook? Zou wel leuk zijn wand dan leert iedreen goed typen enzo en dan ben je helemaal niet ierritsnt maar juist super informaatiev nou doei mannelijk geslachtsdeel
@rikus: Etaleer je eigen beperktheid maar hoor. :D
@joostdetaalnazi: ik vermoed dat hij toch echt ‘goed komen’ bedoelde. In deze context heeft die schrijfwijze ook een passende betekenis.
@autodidact: Daar weet jij gelukkig niks van! :D
@woudloper: goed komen, moet toch lukken in een vrouwengevangenis haha
@joostdetaalnazi: 99 problems but a bitch ain’t one. Geldt zowel voor dat absurde luchtkasteel-op-wielen als voor jou.
@RRRobert: Jij ook bedankt, Ronnie! :D
Wie had dat gedacht?
En dan blijkt de Veyron toch wel erg bijzonder
Niet nagedacht?
Hoeveel verstand van zaken hebben deze mensen dan dat er niet is nagedacht dat de zooi gekoeld moet worden? Waarom dachten ze dat de Veyron zoveel radiators heeft?
En de aerodynamica? Damn lijkt wel kleuters die dachten dat alleen veel PKs genoeg is
@dees: er is een verschil tussen niet over nagedacht en onderschat. aero kan makkelijk worden aangepast, auto’s als de veyron of agera rs zijn ook geen formule 1 auto’s voor op de straat.

koeling is op te lossen door betere en meer radiators, alhoewel dat nog wel een dingetje wordt.
@gwnbmw: je meent het. Gewoon wat meer en betere radiatoren. Je bent een master ingenieur! Zo’n simpele oplossing voor een simpel probleempje..
@boomhauwer: wat ik probeer te zeggen is dat dit helemaal geen grote problemen zijn, en de genoemde auto’s hier ook tegenaan zijn gelopen.
Kansloos dit…..
Misschien kan de heer Muller meelezen, doet het altijd goed met luchtkastelen
Een auto die airborne wordt bij een snelheid van 400 km/u is geen probleem. Het is gewoon de juiste toepassing van natuurkundige wetten. Ik hoop dat de gekoelde en geventileerde stoelen wel werken want die zijn noodzakelijk. Een goedwerkende brandstofpomp is ook noodzakelijk. Er is niets zo irritant als zo’n stotterende ultra superauto te zien voortbewegen.
Goh, ik hoor wel vaak Arabieren grote beloftes maken eerlijk gezegd, je zag dit toch zo aankomen, niet? Maar niet getreurd, ik ben zeker dat Allah hun hierbij zal helpen en dat ze zullen slagen! Ik duim voor jullie jongens!
@Volvo_440_turbo: welke beloftes maken Arabieren dan? En wat heeft allah hier mee te maken?
@fouadski: Mijn vriendin en ik geven les aan jongeren en volwassen van Arabische afkomst die altijd maar beloven en zweren waarbij ze telkens weer recht in onze ogen kijkend liegen, ze blijken ook bijzonder bijgelovig… je mag in een God geloven maar velen van hen leven hierdoor in een valse realiteit aangepraat door vrienden, familie, de Iman… Ik ken er velen die hun job opgaven hierdoor omdat ze dachten van de hemelse dauw te kunnen leven, gaan vechten in Syrië enzovoorts…
@Volvo_440_turbo: ok. Duidelijk..
@fouadski: Niks tegen Arabieren hoor want in mijn vriendenkring zitten er wel wat hoor, ik organiseer vaak Couchsurfingmeetings in Brussel en wandelingen via de Hiking in Belgium Facebook groep, daar ontmoet je de toffe Arabieren die meer openminded zijn.
@Volvo_440_turbo: wat voor les geef jij en je vriendin eigenlijk? Inburgeringscursus? Want dan heb ik medelijden met je 😁
@fouadski: Ik leer ze een technisch vak aan ter voorbereiding naar de arbeidsmarkt mijn vriendin geeft ze Franse les in Brussel, dan mag je een beetje medelijden hebben ;) ondanks mijn stevige lichaamsbouw heeft er eentje mij proberen ineen te slaan, ik denk dat het bij hem nog op zijn maag lag dat ik zijn gestolen auto’s niet wou kopen, als je verwachtingen heel laag zijn valt het lesgeven aan die mensen nog wel mee hoor :D
Ziet er wel onwijs gaaf uit. Probeer gewoon eens met een paar duizend pk minder, kijken of ie dan wel op de weg blijft.
Te weinig koeling en teveel lift…

Gewoon een zak zand voorin en de motorkap aan de achterkant met een stangetje op een kier zetten… Werkte vroeger bij de Kever ook prima.
@moveyourmind: achterkant? “Welke achterkant? Oh dat stuk carbon dat voorop die vrachtwagen geplakt zit? Is die van jou?”
Ik vind wel jammer dat ze veel tegenslagen hebben gehad. Ik had toch devil op de weg willen zien
Een paar tankjes met een niet brandbaar gas met een erg laag kookpunt om je radiatoren mee te “besproeien”? Je gaat die 5000pk toch bijna nooit aanspreken.En helemaal nooit lang.
Dit monster bestaat al veel langer dan een jaar en de bekendheid ook:

https://youtu.be/tGkE4kZZTQI

Filmpje is bijna 5 jaar oud…en wat een geluid!
@skinnybmw: Dat bevestigd de vaporware status alleen maar meer, 5 jaar geleden zogenaamd een rijdend prototype, maar ze komen er nu pas achter dat koeling een probleem is ?
@dawwg: Misschien zijn ze al 5 jaar bezig om dat koelprobleem op te lossen, weet jij het? Is blijkbaar een hele uitdaging.
Het probleem begint eigenlijk al bij de naam. Devel klinkt gewoon als we willen iets stoers meer durven het woord duivel niet gebruiken…
Of hebben geprobeerd onze firmanaam duivels te laten klinken.
Beiden zeer zwak…

Verder lijkt het enige doel ver pissen voor gevorderen. (Lees bezigheid voor extreem rijke mensen die aan omgekeerd evenredige geestelijke armoede armoede lijden omdat ze nog nooit een seconde van jun leven voor de in hun schoot geworpen rijkdom hebben moeten werken)
@tjorque: Wat negativiteit!
5007 PK is dat een typfout of een slechte grap…

Wat moet je in godsnaam met 5007 pk🤔
@wahltiroler: Oeps sorry tjorque heeft mijn laatste vraag reeds beantwoord

Verder lijkt het enige doel ver pissen voor gevorderen. (Lees bezigheid voor extreem rijke mensen die aan omgekeerd evenredige geestelijke armoede armoede lijden omdat ze nog nooit een seconde van jun leven voor de in hun schoot geworpen rijkdom hebben moeten werken)

🙂
@wahltiroler: Of jouw negatieve kijk op dit soort projecten😉

Je kunt het ook anders bekijken:

Mensen met ontzettend veel geld kunnen dit soort projecten opstarten. Stel dat het lukt allemaal, prachtig monster heb je dan, toch? Zonder deze lui heb je dit soort absurde projecten niet. En als je toch oneindig veel geld hebt, waarom ook niet? Ik heb met veel plezier dit project gevolgd waar ik kon. Jammer dat het niks gaat worden (wat ik wel verwacht had).

@skinnybmw: de vraag blijft wat je met 5007 PK moet….

Je kunt als vrouw ook 5 tieten plastsen laten….

Kunnen is een ding bruikbaar zijn iets anders😉
@wahltiroler: Tsja, die vraag kun je ook stellen met 300, 500, 750 of 1000pk…die vraagt heeft helemaal geen zin met dit soort auto’s. Ik ben juist gek op extreme projecten zoals dit! Het kan me niet gek genoeg gaan, smullen!
@skinnybmw: de vraag blijft wat je met 5007 PK moet….

Je kunt als vrouw ook 5 tieten plastsen laten….

Kunnen is een ding bruikbaar zijn iets anders.
@wahltiroler: sorry voor de dubbeöe post heb dit reeds gemeld
@wahltiroler: jij hebt iets met tieten
@fouadski: aha vertel
Kan er niet echt treurig om zijn dat dit ding vooralsnog een concept blijft. Dit kaliber auto’s doet me gewoon helemaal niets.
@lambowambo: En jij hebt ‘lambo’ in je naam staan? Bijzonder…
@skinnybmw: Goed gezien. Ik hou van sportauto’s, niet van ruimteschepen.
@lambowambo: En jij houdt dus v.d. Countach, Reventon, Centenario Roadster en Veneno? Bijzonder…
@skinnybmw: Neen, mijn voorkeur gaat uit naar de Miura, Diablo en Murciélago. Gezien het aantal reacties dat je doet op anderen lijkt het wel alsof je je persoonlijk aangevallen voelt als een ander niet jouw mening deelt. Bijzonder…
@lambowambo: Ik geef mijn mening en reageer op anderen hun mening aangezien deze vaak maar wat zeggen en niks onderbouwen. Vind het gewoon bijzonder dat iemand niet van ‘ruimteschepen’ houdt maar wel het merk Lambo adoreert. Een merk wat juist bekend is en onderscheid maakt met extreme ‘sportwagens’ of ‘ruimteschepen’, zo u wilt. Is niet zo raar, toch? De Countach, het model waar ze zich echt mee gingen onderscheiden aangezien hij er toch wel ietsje anders uitzag dan de concurrenten…
@skinnybmw: Een mening kan een gevoel zijn, hoeft in mijn optiek niet per definitie een goed onderbouwde de zijn. Zoals ik aangeef (en mijn avatar ook laat zien) is niet de Countach mijn model van voorkeur. Je redenering is niet vreemd maar Lamborghini maakt veel meer dan enkel de extremiteiten die je benoemde. Waar ik in mijn initiële post voornamelijk op doelde was bijvoorbeeld die astronomische pk waarde.
Compleet kinderachtig, ziet er kinderachtig uit, kanye west heeft er 1, die gozer is extreem kinderachtig, de beoogde specs zijn kinderachtig. Het is net alsof een kleuter met waskrijtjes een auto heeft getekend en riep, deze auwtooo heeft miljoein peeekaaaaaaas!
@goodolddays: ik dacht dat Drake er 1 had besteld.
Maak hem dan toch met 4000 pk, dik voldoende.
Een Top Fuel dragster voor op de weg dus.Dat zou dan wachten worden totdat je voorligger minimaal een kilometer ver weg is voordat jij weg kunt rijden bij het stoplicht.De auto’s achter je maar claxoneren zo van rij eens weg man.Zou het project slagen.Nooit kopen ook al heb je zoveel poen.Je haalt jezelf alleen maar ergernis op de hals
Koeling is best een dingetje. Daarom duurde het zolang tot bugatti met de veyron kwam. Mede door de eisen van herr piech dat die wagen orestaties moest leveren in dat model. Heb eens gelezen dat 1 van de techneuten vertelde dat een auto maken die 400 per uur gaat niet zo heel moeilijk is maar dat het anders word als je een model krijgt waar alles in moet passen. Toen bleek de koeling toch wel een probleem te zijn

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).