• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze auto’s rijdt Nederland #fortherecord

Auteur: Alwood, gepost 13 oktober 2011 om 15:20 – 72 Reacties

Nederland houdt van Volkswagen


We zijn de 8 miljoen voorbij hoor! De filedruk mag de afgelopen maand(en) dan meevallen, Nederland bezit meer auto’s dan ooit tevoren. De BOVAG is zo vriendelijk geweest om alle verandering in het Nederlands wagenpark in cijfers uiteen te zetten.

Wat blijkt? We hebben grofweg voor iedere tweede inwoner een auto: 8 miljoen in totaal. Dat zijn er 300.000 meer dan een jaar geleden. Ieder jaar zo’n 6% van het wagenpark vernieuwd (482.531 in 2010) terwijl we ongeveer 3% van onze gebruikte vierwielers exporteren. We importeren zelf 98.106 gebruikte auto’s per jaar, waarvan ‘slechts’ 8047 25 jaar oude stink-Mercedessen. Mercedes is het meest geïmporteerde merk voor auto’s ouder dan 25 jaar.

De totale handel in tweedehandsjes per jaar bedraagt 1.881.189 auto’s. Een stabiele waarde voor de afgelopen 5 jaar. Zowel nieuw als tweedehands kopen we het liefst Volkswagen. We importeren alleen meer Opel Astra’s dan Volkswagen’s Golf en Passat.

Een nieuwe auto kost gemiddeld nog steeds 8 maanden van een modaal salaris, zo’n €21.000 in 2010 en 2011. Van dat geld kopen we het liefst een hatchback (62,4% totale verkopen). Ondanks de belastingvrije diesel-invasie zijn benzine-auto’s nieuw gemiddeld €7500,- goedkoper. Nog steeds is ruim 80% van het wagenpark handgeschakeld. Dat percentage zien we zowel terug in het totaal als bij nieuw-verkopen. De enige manier om geen Volkswagen tegen te komen is binnen blijven

Slechts 40% van het Nederlands wagenpark is ouder dan 10 jaar, een kleine 15% is ouder dan 15 jaar. Bij de eigenaren zien we een veel groter aandeel ‘oudjes’. Babyboomers en bejaarden (55+) hebben 35% van het wagenpark in handen. Jongeren (18-25 jaar) bezitten 5,7% van alle auto’s in Nederland.

Kort gezegd gaan we niet allemaal dood door de 250.000 geregistreerde oldtimers in Nederland. Nederland doet niet mee aan de trend van steeds meer automaat, CVT en DSG verkopen. Het is een wonder dat we überhaupt nog kunnen rijden in dit land met zó veel auto’s op zo’n klein oppervlak. (bron: BOVAG)

Nederland Auto's per segment

Ook interessant!

  • Video: auto ziet busje, auto rijdt busje aan
  • Video: auto rijdt door rood, raakt 3 auto's
  • Video: auto rijdt door gebouw
  • Video: auto rijdt paar rondjes achteruit

Nieuwste artikelen

  • Deze goedkope G-Klasse Brabus op Marktplaats lijkt echt, maar toch ook engggg
  • Max Verstappen rijdt volgend jaar stiekem toch met nummer 1 rond
  • Video: De aanhangwagen van Snollebollekes
  • BMW van volkszanger met drie kinderen erin gestolen
FacebookTweetPinLinkedIn

autoverkoop, bovag

Vorig bericht: « Duitsers verzinnen universele lader elektrische auto’s
Volgend bericht: Jeremy Clarkson’s TomTom stem verboden [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. trisx zegt

    13 oktober 2011 om 15:25

    Valt opzich wel mee als je nagaat dat we met 18milioen (misschien al wel meer) mensen in NL wonen

    Login om te reageren
    • noudjuh zegt

      13 oktober 2011 om 16:11

      @trisx: Mag ik ff, nog altijd 16 miljoen mag ik hopen, en de bevolking neemt niet erg snel toe gelukkig;)

      Login om te reageren
      • trisx zegt

        13 oktober 2011 om 18:52

        @noudjuh: oke wist ik niet

        Login om te reageren
    • laurensschu zegt

      13 oktober 2011 om 16:15

      @trisx:
      Met z’n toename zou je ome Wilders wel horen schreeuwen hoor. Het zijn er ngo altijd minder dan 17 miljoen.
      http://www.cbs.nl/nl-NL/menu/themas/bevolking/cijfers/extra/bevolkingsteller.htm

      Login om te reageren
  2. bottled zegt

    13 oktober 2011 om 15:26

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 oktober 2011 om 15:29

      @bottled: Is dat werkelijk het enige wat je uit je registratie bij AB wil halen? Faal…

      Login om te reageren
    • Seroo zegt

      13 oktober 2011 om 15:36

      @bottled: je bent tweede

      Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    13 oktober 2011 om 15:31

    Ik hoor dus bij de 98.106, de ruim 80%, de kleine 15%, de 5,7% en de 250.000. ;)

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      13 oktober 2011 om 15:42

      @Citrofiel: lol! 20%, 15%, 250k, 5,7% voor mij ;-)

      overigens zijn er maar 345 Citroëns ouder dan 25 jaar geïmporteerd… ;) (waarschijnlijk 24 DS’en)

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        13 oktober 2011 om 15:49

        @Alwood: Ja, DS’en hebben ze hier al bij bosjes. Die halen Fransen volgens mij meer hier dan dat wij ze nog daar halen. :mrgreen: Zou me niets verbazen als er meer BX’en van >25 jaar zijn geïmporteerd dan de DS’en die je noemt. Ik ken er iig al twee. :P

        Login om te reageren
        • noudjuh zegt

          13 oktober 2011 om 16:14

          @Citrofiel: En ik hoor bij de niet-importerende citroën-eigenaren eerdaags, wel mooie auto’s die oude BX-en en CX-en,
          daar zou ik er graag ooit eens eentje van bezitten.

          Ik hoor trouwens bij de 80%, 15%, 5,7%, dus eveneens een uitstervend ras.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            13 oktober 2011 om 16:25

            @noudjuh: Eerst die Xantia Activa maar eens proberen. ;) Ik zag je topic op CiFo, hopelijk reageert men snel.

            Login om te reageren
            • noudjuh zegt

              14 oktober 2011 om 00:30

              @Citrofiel: tja het leek een nette auto,
              onderhoudshistorie van laatste paar jaar, lekte geen vloeistoffen, activarammen waren droog, van binnen en van buiten nog heel erg netjes.

              En pas 1 andere eigenaar gehad, dus ik denk dat het een koopje is (ik hoop zonder lijken in de kast…)

              Login om te reageren
              • Citrofiel zegt

                14 oktober 2011 om 11:52

                @noudjuh: Ik zie dat er al een paar antwoorden zijn op CiFo, ik ben benieuwd naar je keuze uiteindelijk. :)

    • SaabTURBO zegt

      13 oktober 2011 om 16:20

      @Citrofiel:
      80%, 40%, 15% en 5,7% hier. Maar geen Citroën. Wel een MG, die al geïmporteerd was voor ik überhaupt was geboren.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        13 oktober 2011 om 16:26

        @SaabTURBO: Leuk, twee auto’s dus, waarvan een oldtimer. Doe je goed als jongeling. Ik moet eigenlijk ook nog een winter-barrel, daar wil ik de BX niet voor gebruiken. Maar daar ontbreken nu nog even de middelen voor. ;)

        Login om te reageren
  4. screamer zegt

    13 oktober 2011 om 15:35

    Ik probeer het landschap een beetje op te vrolijken mijn rode C4 Coupe, al is ie dan wel weer benzine/handgeschakeld.
    Nog meer afwijken van de meerderheid wordt steeds lastiger ;)

    Login om te reageren
  5. nielsvanderweiden zegt

    13 oktober 2011 om 15:36

    “Nederland doet niet mee aan de trend van steeds meer automaat”

    En toch sta ik nog best te kijken van 20 procent aandeel voor ‘de automaat’… ik weet dat je ‘m gratis krijgt bij een Prius of Civic Hybrid maar dan nog.

    Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      13 oktober 2011 om 15:42

      @nielsvanderweiden:

      Veel grote auto’s en ‘premium’ auto’s zijn automaat he.

      Login om te reageren
  6. Bart_V zegt

    13 oktober 2011 om 15:40

    maar 5,7% op de weg is 18-25. dat is niet veel
    had toch wel rond de 15% verwacht

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 oktober 2011 om 15:45

      @Bart_V: Het gaat hier om bezit, op de weg zullen wellicht veel jongeren nog een paar jaar de auto van hun ouders gebruiken.

      Login om te reageren
      • vwally zegt

        13 oktober 2011 om 15:50

        @Citrofiel: oh je was me net voor.

        Login om te reageren
    • vwally zegt

      13 oktober 2011 om 15:49

      @Bart_V: 5.7 procent bezit een auto. Veel jongeren hebben een auto, maar die staat dan op de naam van hun ouders omdat dit meestal vele malen goedkoper is dan als eigen auto registreren.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        13 oktober 2011 om 15:56

        @vwally: Nee, ik leg de nadruk op de auto van de ouders gebruiken, jij op het op het registreren van je eigen auto op naam van je ouders. Goede aanvulling dus. ;) In mijn omgeving heb ik dat overigens nooit zien gebeuren, maar blijkbaar jij wel.

        Login om te reageren
        • vwally zegt

          13 oktober 2011 om 16:05

          @Citrofiel: Ik heb het zelf een tijdje gedaan. Het was of de auto op mijn eigen naam zetten en 45 euro aan verzekering betalen (had destijds net mijn rijbewijs gehaald), of de auto op naam van m’n ma zetten en nog geen tientje betalen.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            13 oktober 2011 om 16:11

            @vwally: Lang leve de ‘oldtimer’. Voor mijn auto van 27 jaar oud betaal ik als 20-jarige een tientje per maand. :)

            Login om te reageren
            • vwally zegt

              13 oktober 2011 om 16:22

              @Citrofiel: Ik betaal nu niks, omdat ik geen auto meer (nodig) heb :(

              Login om te reageren
              • Citrofiel zegt

                13 oktober 2011 om 16:28

                @vwally: Nodig hebben is voor mietjes. :mrgreen: Ik heb ook absoluut geen auto nodig, en als ik er een nodig zou hebben zou ik wel wat praktischer, meer winter bestendig gekozen hebben. Ik bekijk het ook als hobby, daar moet je maar wat voor over hebben.

              • kaasboerin zegt

                13 oktober 2011 om 17:03

                @Citrofiel: Ik ben een mietje.. :cry:

              • bowie zegt

                13 oktober 2011 om 17:05

                @Citrofiel: “Nodig hebben is voor mietjes”….dom commentaar ook!!

              • Citrofiel zegt

                13 oktober 2011 om 17:09

                @bowie: Was ook heel serieus bedoeld joh. :roll:

                @kaasboerin: +1 voor je acceptatie. ;)

              • bowie zegt

                13 oktober 2011 om 17:39

                @Citrofiel: Mijn commentaar ook……

              • mout zegt

                14 oktober 2011 om 09:21

                @Citrofiel: En wat is er niet winterbestendig aan een BX? OK, had wel altijd beslagen ramen, maar verder?

              • Citrofiel zegt

                14 oktober 2011 om 11:49

                @mout: Elke auto kan natuurlijk in de winter rijden, maar een BX type 1 wordt niet gelukkig van pekel. En gezien hoe bijzonder roestvrij de mijne is, wil ik dat graag zo laten. Ik ga er dan ook niet mee in de pekel rijden, over een paar weken gaat hij de stalling in.

              • mout zegt

                14 oktober 2011 om 12:01

                @Citrofiel: Op de portieren na, was de mijne toen ie na ongeveer 500 k op de sloop eindigde nog spijkerhard, hoor.
                Wat die portieren betreft: controleer vaak de uitloop gaatjes onderaan je portieren. Zitten ze verstopt dan zijn je portieren zo doorgerot. Zijn ze vies, dan zijn je raamrubbers vergaan. (niet zo vreemd; zelfde functie als wissers, en die worden geregeld vervangen) Raam- en deurrubbers zijn ook eerste verdachten als je beslagen ramen hebt. Heb nog een paar onderdelen liggen :D

              • Citrofiel zegt

                14 oktober 2011 om 12:06

                @mout: En toch ga ik er ’s winters niet mee rijden. :P Bedankt voor de tips, daar zal ik op letten!

      • Bart_V zegt

        13 oktober 2011 om 19:15

        @vwally: oh ja de centen neukers die eigelijk geen auto kunnen rijden of heel dom niet zijn/ haar schade vrije jaren opbouwen
        bij mij in de klas rijd zo ook iemand een X5 die niet op zijn naam staat en onderhoud bij de beun

        Login om te reageren
        • vwally zegt

          14 oktober 2011 om 13:57

          @Bart_V: Denk je nou echt dat een ouder het verstandig vindt om zijn kind, die geen auto kan rijden, een auto laat rijden die op zijn eigen naam staat? één ongelukje en de ouder is z’n schade vrije jaren kwijt..

          Login om te reageren
    • Megakix zegt

      13 oktober 2011 om 22:54

      @Bart_V: de gemiddelde leeftijd van een autokoper = 53 jaar…kortom, de jeugdigen rijden nog vele jaren in een 2e handsie.

      Login om te reageren
  7. Laue zegt

    13 oktober 2011 om 15:41

    Ik hoor het die buurjongen nog zeggen over zijn golf 4: “ja het is een golf 4 geworden, die zie je niet zo veel” *Proest*

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 oktober 2011 om 16:13

      @Laue: High-five him. In the face. With a chair. :D

      Login om te reageren
  8. kaasboerin zegt

    13 oktober 2011 om 16:02

    Joepie 1 v/d 5.7%.
    Leuke feitjes dit, minder automaat dan ik dacht.

    Login om te reageren
    • noudjuh zegt

      13 oktober 2011 om 16:17

      @kaasboerin: Waarom zou je ook een automaat kopen?
      Ik heb er heel eventjes over nagedacht, maar als je bekijkt hoeveel nadelen er plakken aan het voordeel dat je lekker ontspannen kunt rijden…

      Dan kun je nog beter een auto kopen die veel koppel onderin heeft, dan kun je ook relatief ‘lui’ rijden zonder extra kilo’s, extra verbruik, extra aanschafkosten, extra verzekeringskosten en extra onderhoudskosten. Al met al moet er nogal wat veranderen om automaat rijden logisch te maken

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        13 oktober 2011 om 16:23

        @noudjuh: Dezelfde mensen die het liefst in 5 series, a6’en of whatever luxe auto willen zitten met cruise control etc. Althans dat dacht ik, ik dacht dat een schakelbak meer gekocht werd om het feit dat het sportiever en dus leuker is (zoals mijn eigen reden). Maar zoals al gezegd werd, een automaat is (nog?) redelijk duur, vooral bovenop de prijzen van de gemiddelde auto in NL. Het stikt hier van de kleine boodschappenwagentjes. Daar komt bij dat ik mij niet goed in kan beelden hoe je bijvoorbeeld een Peugeot 107 als automaat kan halen, ikzelf kan (bij wijze van) met moeite onder de 5000 toeren blijven aangezien die apparaten zo traag als wat zijn.

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          13 oktober 2011 om 16:24

          @kaasboerin: Om even toe te voegen, de Peugeot 107 was een voorbeeld, waarschijnlijk kan je deze niet eens met automaat halen??

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            13 oktober 2011 om 16:30

            @kaasboerin: De 107 heeft de 2tronic gerobotiseerde handbak. Die staat als automaat geregistreerd.

            Login om te reageren
      • tborre zegt

        13 oktober 2011 om 16:27

        @noudjuh: De reden dat een automaat meer verbruikt is al een tijdje achterhaald hoor.. trager is ie ook al niet meer noodzakelijk… men wagen is uitgerust met een s-tronic en ik zou niets anders meer willen…

        Login om te reageren
        • mout zegt

          14 oktober 2011 om 09:30

          @tborre: Die reactie over verbruik en prestaties geven alleen automaat-rijders.
          Nou, vooruit dan. S-tronic is de premiumsticker op DSG, en daar zijn het overbrengen en koppelen in principe gelijk aan een handbak, dus geen verliezen. In de bonuspunten geen schakeltijd, dus daar 1 of 2 arbeidsslagen winst in rendement en prestatie.
          Maar er worden nog heel wat bakken met koppelomvormers en weinig verzetten gemaakt. Dat zie je toch heus terug in verbruik en rendement.

          Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      13 oktober 2011 om 16:31

      @kaasboerin: Ik dacht ook dat de automaat de laatste jaren in opmars was. Door de dubbele koppeling is die veel sneller en comfortabeler geworden en het verbruik neemt er niet meer door toe. Blijkbaar valt dat mee…

      Login om te reageren
      • noudjuh zegt

        14 oktober 2011 om 00:35

        @Citrofiel + tborre:

        Jullie hebben beide gelijk, maar in hoeveel auto’s zit nu werkelijk een DSG? of een S-tronic? Niet erg veel, vooral omdat ze zeer veel duurder zijn, en de prijzen voor nieuwe auto’s zijn al niet misselijk. Hier durf ik nog bij te zeggen dat die bakken op papier misschien zuiniger zijn, maar ik durf te wedden dat in 95% van de gevallen een goede bestuurder met handbak zuiniger kan rijden dan met een automaat, alleen al door het terugschakelen bij afremmen etc. te beperken.

        Komt trouwens ook nog bij dat ik niet erg gecharmeerd ben van automaten, dus ik ben ook wel bevooroordeeld daarover.

        Login om te reageren
        • Citrofiel zegt

          14 oktober 2011 om 11:50

          @noudjuh: In mijn hoofd had het merendeel van de Golfjes en Passats ineens een DSG-bak… Veel vaker dan voorheen een automaat. Maar blijkbaar dus niet.

          Login om te reageren
  9. dennisr zegt

    13 oktober 2011 om 16:22

    nou, mijn eerste auto word een Coupe :mrgreen:

    Login om te reageren
    • mout zegt

      14 oktober 2011 om 09:31

      @dennisr: Een Scoupe dan, zekers? 8)

      Login om te reageren
  10. Rob zegt

    13 oktober 2011 om 16:40

    Kleine spellingsfout in de tweede regel: ”ooi” moet denk ik ooit zijn ;)

    Login om te reageren
    • torana zegt

      13 oktober 2011 om 16:53

      @Rob: een ooi is een schaap, nederlanders bezitten meer auto’s dan de schapen :P

      Login om te reageren
    • Alwood zegt

      13 oktober 2011 om 17:26

      @Rob: check, thanks!

      Login om te reageren
  11. torana zegt

    13 oktober 2011 om 16:52

    een automaat is over het algemeen onpractisch wanneer je een caravan of zware aanhanger hebt… uitzonderingen daargelaten, toevallig mag de mijne 2120 kilo trekken maar bij de meeste automaten blijf je onder de 750kg. toegestane trekmassa hangen, mogelijk speelt dat ook enigszins mee

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      13 oktober 2011 om 17:12

      @torana: Mijn Cherokee met automaat mocht 3500kg trekken maar ben met je eens dat het vaak wel een stuk minder is.

      Login om te reageren
  12. norge zegt

    13 oktober 2011 om 16:58

    In Nederland zou ik dan lekker op de motor naar mijn werk gaan ,tjee wat ben ik blij dat hier niet zoveel auto’s zijn :)

    Login om te reageren
  13. The360box zegt

    13 oktober 2011 om 17:42

    Ik blijf het onnodig vinden dat we om de 3 jaar een nieuwe wagen nodig hebben, want tja, de buurman heeft ook een nieuwe, dit kan niet eeuwig door blijven gaan.

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      13 oktober 2011 om 20:13

      @The360box: met 3x 500.000 zit je nog lang niet aan de 8 miljoen hoor?

      Login om te reageren
      • The360box zegt

        15 oktober 2011 om 20:21

        @Alwood: Nee, serieus joh!

        Login om te reageren
    • mout zegt

      14 oktober 2011 om 09:39

      @The360box: Daarom vind ik het zo goed geregeld. Bedrijven betalen €1000 en meer per maand om personeel in lease-wagens te stoppen (en het personeel vervolgens nog eens €300 en meer aan belasting).
      Verder worden eigenlijk alleen truttenschudders en wagens uit het topsegment nieuw verkocht aan particulieren.
      Gevolg: de afschrijving wordt door de lease betaald. Pure subsidie van particulier rijdend NL!

      Login om te reageren
  14. meneersander zegt

    13 oktober 2011 om 19:03

    Denk dat de diesels vaak duurder zijn om leaserts extra opties op hun auto hebbe.

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      13 oktober 2011 om 21:47

      @meneersander: En duurdere vanaf prijs

      Login om te reageren
  15. marokkaanseheld zegt

    13 oktober 2011 om 19:36

    Daar zit mijn 25jaar jonge Mercedes 190E bij! BELASTINGVRIJ!

    Login om te reageren
  16. GOD zegt

    13 oktober 2011 om 20:27

    Fucking nep dat ze de oldtimer regeling vanaf 86 hebben afgeschaft. Voor Mercedes liefhebber geen probleem aangezien de beste Mercedessen de oudere zijn maar voor anderen behoorlijk genaaid.

    Login om te reageren
  17. bohica zegt

    13 oktober 2011 om 20:46

    Ik koop dus nooit een golf.
    Ik neem hem alleen aan als ik hem krijg om hem dan snel te verkopen en wat anders te halen.
    saaie eenheidsworst auto

    Login om te reageren
    • EdGaR zegt

      14 oktober 2011 om 03:25

      @bohica: ben ik niet met je eens, heb zelf een golf 3, 20 jahre edition gti en die zie je toch niet zo vaak ;)

      Login om te reageren
      • mout zegt

        14 oktober 2011 om 09:44

        @EdGaR: Fijn dat jij hem onderscheidend vindt. Handig ook, als je hem in een grote parking moet vinden: – serie 3, – GTI, – actiemodel.
        Zo kan ik ook de betontegel hier voor de deur herkennen: – wat grint zichtbaar, – hoekje af, – beetje alg.
        Heel onderscheidend!

        Login om te reageren
        • EdGaR zegt

          14 oktober 2011 om 12:27

          @mout: haha een beetje autokenner ziet het verschil gelijk, maar niet iedereen dus ;)

          Login om te reageren
  18. archiebald zegt

    14 oktober 2011 om 07:43

    En hoeveel % van de auto’s in NL is ouder dan 20 jaar, maar nog geen oldtimer dus?

    Val verder wel in de VW categorie met m’n 2 23jaar oude VW’s (Jetta2 en Golf1 Cabrio)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North