• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze C63 AMG heeft evenveel power als een McLaren F1

Auteur: Author, gepost 12 december 2016 om 15:01 – 28 Reacties

Afbeelding Deze C63 AMG heeft evenveel power als een McLaren F1Afbeelding Deze C63 AMG heeft evenveel power als een McLaren F1Afbeelding Deze C63 AMG heeft evenveel power als een McLaren F1Afbeelding Deze C63 AMG heeft evenveel power als een McLaren F1Afbeelding Deze C63 AMG heeft evenveel power als een McLaren F1Afbeelding Deze C63 AMG heeft evenveel power als een McLaren F1Afbeelding Deze C63 AMG heeft evenveel power als een McLaren F1Afbeelding Deze C63 AMG heeft evenveel power als een McLaren F1

Deze C63 AMG heeft evenveel power als een McLaren F1
Een hele nutteloze vergelijking, die bovendien niet eens klopt. Schande!

De McLaren F1 staat namelijk in de boeken met een vermogen van 627 pk, afkomstig uit een racy V12 van BMW. De Mercedes-AMG C63S op bijgaande plaatjes is daarentegen goed voor 625 pk (+ 115 pk) en wel dankzij een krachtkuurtje van tuner Carlsson.

Zij hernoemden de auto ook maar meteen naar CC63S. Het koppel steeg trouwens van 700 naar 825 Nm, dus reken maar dat de bandenboer blij wordt van deze upgrade. Het sprintje naar 100 km/u is in 3,8 seconden achter de rug (- 0,2s) en de topsnelheid komt te liggen op een volwassen 320 km/u. Net geen 200 mph, maar aan deze kant van de grote plas is dat geen schande.

Met meer power onder de kap wil je natuurlijk ook dat het gepeupel ziet dat met jouw waggie niet te sollen valt. Carlsson levert daarom een aerokitje met een splitter, flapjes, floepjes, skirts en een diffuser. Het “kale” pakketje kost je 9.900 euro ex belastingen, het uitgebreide pakketje mag mee voor 15.990 euro ex.

Ook interessant!

  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!
  • 'Zoveel vermogen gaat de 2021 C63 AMG met vierpitter leveren'
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Nieuwe Mercedes-AMG C63 met vierpitter laat zich zien

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Een lekker gekke TVR op Nederlands kenteken
  • Audi RS6 met 1.100 pk is hypercar voor het hele gezin
  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, c-klasse, c63, c63s, carlsson, Mercedes, tuning, wit

Vorig bericht: « Sexy! BMW M5 op bronskleurige ADV.1’s
Volgend bericht: BMW 5 Serie G30: rijtest en video »

Lees Interacties

Reacties

  1. suheyl zegt

    12 december 2016 om 15:04

    Beetje drukke achterkant, maar verder erg dik uitgevoerd hoor. Maakt me weer hebberig…

    Login om te reageren
  2. edjehaze zegt

    12 december 2016 om 15:06

    Als die helemaal in het zwart zou zijn, zou ik ‘m denk ik mooier vinden. Of blauw. Of rood. Maar niet dat wit-zwart…

    Login om te reageren
    • madmarky zegt

      12 december 2016 om 15:11

      @edjehaze: Is voor de foto’s nu wel handig, zie je meteen wat Carlsson er allemaal extra opgeplakt heeft

      Login om te reageren
      • edjehaze zegt

        12 december 2016 om 16:02

        @madmarky: nooit bedacht, wel logisch!

        Login om te reageren
  3. lekbak zegt

    12 december 2016 om 15:09

    Wat een lage topsnelheid voor dit vermogen in een sedan. Daar moet toch zeker meer uit te halen zijn. Dit is het meest gestroomlijnde model auto immers.

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      12 december 2016 om 15:46

      @lekbak: Hoeft niet, en is eigenlijk meestal ook niet het geval: Een rechte achterkant ( station ) is vaak beterderder,.. vanwege de kamm-back achterkan ( https://en.wikipedia.org/wiki/Kammback )

      Login om te reageren
      • edjehaze zegt

        12 december 2016 om 16:02

        @postzegel: beterder?

        Login om te reageren
        • mcaa zegt

          12 december 2016 om 17:50

          @edjehaze: je vergeet een -der

          Login om te reageren
          • postzegel zegt

            12 december 2016 om 18:38

            @mcaa: jij bent de goeiste!

            Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    12 december 2016 om 15:09

    Qua uiterlijk vertoon is het allemaal net even te veel van het goede. Ik zou lekker gaan voor de motorische upgrade, opvallen doe je sowieso wel in een C63 AMG.

    Login om te reageren
  5. mzonneveld zegt

    12 december 2016 om 15:10

    Hopelijk gaat Sacha deze testen! Die gozer heb ik al tijden niet meer voorbij zien komen!

    Login om te reageren
    • mikkeloentje zegt

      13 december 2016 om 03:02

      @mzonneveld: Zijn haar is inmiddels wel standje James May denk ik, dus die comeback kan niet lang meer duren!

      Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    12 december 2016 om 15:11

    Dat logo en die plastic opbouwdelen zijn echt afzichtelijk. Maar een krachtkuurtje is altijd goed natuurlijk.

    Login om te reageren
  7. Onehp zegt

    12 december 2016 om 15:15

    Wordt een beetje eenzijdig, auto’s met veel vermogen en te grote velgen, de een al meer dan de ander, en dan? Leuk muziekje opzetten in de file?
    Dan liever basismodelletje coupe, plenty vermogen en valt nog wat mee te sturen ook… (mechanische lsd, betere achteras, lichter, ‘kleine’ wielen,…)

    Login om te reageren
  8. bartteeuwen zegt

    12 december 2016 om 15:26

    Hij is er niet mooier op geworden..

    Login om te reageren
  9. gtrlove zegt

    12 december 2016 om 15:29

    Wel veel geld maar als je ziet dat sommige velgen al rond de 10k zitten valt dit wel mee als pakket

    Login om te reageren
  10. MoeWat zegt

    12 december 2016 om 15:35

    Nondeju !!! Wat een bruut apparaat !! Graag de Mercedes logo terug en gaan met die banaan !!

    Login om te reageren
  11. berlinetta zegt

    12 december 2016 om 15:35

    Ik vind het helemaal niks. Het uiterlijke vertoon maakt de auto er in mijn ogen absoluut niet mooier op en de extra power zou ik ook achterwege laten. Met 800 Nm op de achterwielen lijkt het me niet prettig rijden.

    Login om te reageren
    • postzegel zegt

      12 december 2016 om 15:54

      @berlinetta: Er zijn 2 soorten manieren van ’tunen’: Daadwerkelijk verbeteren van rijgedrag, door bijvoorbeeld verhogen van bruikbaar vermogen, betere wegligging door onderstel (vering, demping, velgen, banden).

      Maar meestal wordt er uitgegaan van optische aanpassingen, en dikke cijfers. Hoe platter de bandjes, hoe beter. Rijgedrag gaat er op achteruit, want te laag, te breed, te hobbelig, te weinig veerweg, en ’t vermogen komt onbehouwen op de weg,. Zelden is dat echter een probleem, want de proleet (dealer, pooier, makelaar, jurist, bankier; you name it. ) kan wel mooie strepen trekken, lawaai maken en patserig doen met cijfertjes. Op een trackday slaat ie een modderfiguur.

      Login om te reageren
  12. lazy123 zegt

    12 december 2016 om 15:51

    Wat prachtig dit toch !!!

    Login om te reageren
  13. kingdante zegt

    12 december 2016 om 15:55

    Tegen het zebra aan op een paar plekken maar wel lekker.

    Login om te reageren
  14. kapiteiniglo zegt

    12 december 2016 om 16:17

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  15. amgloverr zegt

    12 december 2016 om 16:57

    Vind het er wel dik uit zien! Ik dacht eerst even huh meer pk dan een P1? Maar er stond F1. Jammer weer..

    Login om te reageren
  16. autodrop zegt

    12 december 2016 om 17:19

    Foto 8, heel mooi!

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    12 december 2016 om 17:47

    Mooi is anders. Wel heel lekker.

    Login om te reageren
  18. pinut187 zegt

    12 december 2016 om 19:51

    Helemaal in zwart en rode remklauwen graag..

    Login om te reageren
  19. pinut187 zegt

    12 december 2016 om 20:43

    In het sinister zwart met rode klauwen, graag..

    Login om te reageren
  20. Gulli zegt

    12 december 2016 om 22:36

    Vooral de floepjes staan hem goed

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North