Een hele nutteloze vergelijking, die bovendien niet eens klopt. Schande!
De McLaren F1 staat namelijk in de boeken met een vermogen van 627 pk, afkomstig uit een racy V12 van BMW. De Mercedes-AMG C63S op bijgaande plaatjes is daarentegen goed voor 625 pk (+ 115 pk) en wel dankzij een krachtkuurtje van tuner Carlsson.
Zij hernoemden de auto ook maar meteen naar CC63S. Het koppel steeg trouwens van 700 naar 825 Nm, dus reken maar dat de bandenboer blij wordt van deze upgrade. Het sprintje naar 100 km/u is in 3,8 seconden achter de rug (- 0,2s) en de topsnelheid komt te liggen op een volwassen 320 km/u. Net geen 200 mph, maar aan deze kant van de grote plas is dat geen schande.
Met meer power onder de kap wil je natuurlijk ook dat het gepeupel ziet dat met jouw waggie niet te sollen valt. Carlsson levert daarom een aerokitje met een splitter, flapjes, floepjes, skirts en een diffuser. Het “kale” pakketje kost je 9.900 euro ex belastingen, het uitgebreide pakketje mag mee voor 15.990 euro ex.
Beetje drukke achterkant, maar verder erg dik uitgevoerd hoor. Maakt me weer hebberig…
Als die helemaal in het zwart zou zijn, zou ik ‘m denk ik mooier vinden. Of blauw. Of rood. Maar niet dat wit-zwart…
@edjehaze: Is voor de foto’s nu wel handig, zie je meteen wat Carlsson er allemaal extra opgeplakt heeft
@madmarky: nooit bedacht, wel logisch!
Wat een lage topsnelheid voor dit vermogen in een sedan. Daar moet toch zeker meer uit te halen zijn. Dit is het meest gestroomlijnde model auto immers.
@lekbak: Hoeft niet, en is eigenlijk meestal ook niet het geval: Een rechte achterkant ( station ) is vaak beterderder,.. vanwege de kamm-back achterkan ( https://en.wikipedia.org/wiki/Kammback )
@postzegel: beterder?
@edjehaze: je vergeet een -der
@mcaa: jij bent de goeiste!
Qua uiterlijk vertoon is het allemaal net even te veel van het goede. Ik zou lekker gaan voor de motorische upgrade, opvallen doe je sowieso wel in een C63 AMG.
Hopelijk gaat Sacha deze testen! Die gozer heb ik al tijden niet meer voorbij zien komen!
@mzonneveld: Zijn haar is inmiddels wel standje James May denk ik, dus die comeback kan niet lang meer duren!
Dat logo en die plastic opbouwdelen zijn echt afzichtelijk. Maar een krachtkuurtje is altijd goed natuurlijk.
Wordt een beetje eenzijdig, auto’s met veel vermogen en te grote velgen, de een al meer dan de ander, en dan? Leuk muziekje opzetten in de file?
Dan liever basismodelletje coupe, plenty vermogen en valt nog wat mee te sturen ook… (mechanische lsd, betere achteras, lichter, ‘kleine’ wielen,…)
Hij is er niet mooier op geworden..
Wel veel geld maar als je ziet dat sommige velgen al rond de 10k zitten valt dit wel mee als pakket
Nondeju !!! Wat een bruut apparaat !! Graag de Mercedes logo terug en gaan met die banaan !!
Ik vind het helemaal niks. Het uiterlijke vertoon maakt de auto er in mijn ogen absoluut niet mooier op en de extra power zou ik ook achterwege laten. Met 800 Nm op de achterwielen lijkt het me niet prettig rijden.
@berlinetta: Er zijn 2 soorten manieren van ’tunen’: Daadwerkelijk verbeteren van rijgedrag, door bijvoorbeeld verhogen van bruikbaar vermogen, betere wegligging door onderstel (vering, demping, velgen, banden).
Maar meestal wordt er uitgegaan van optische aanpassingen, en dikke cijfers. Hoe platter de bandjes, hoe beter. Rijgedrag gaat er op achteruit, want te laag, te breed, te hobbelig, te weinig veerweg, en ’t vermogen komt onbehouwen op de weg,. Zelden is dat echter een probleem, want de proleet (dealer, pooier, makelaar, jurist, bankier; you name it. ) kan wel mooie strepen trekken, lawaai maken en patserig doen met cijfertjes. Op een trackday slaat ie een modderfiguur.
Wat prachtig dit toch !!!
Tegen het zebra aan op een paar plekken maar wel lekker.
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Vind het er wel dik uit zien! Ik dacht eerst even huh meer pk dan een P1? Maar er stond F1. Jammer weer..
Foto 8, heel mooi!
Mooi is anders. Wel heel lekker.
Helemaal in zwart en rode remklauwen graag..
In het sinister zwart met rode klauwen, graag..
Vooral de floepjes staan hem goed