• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Dampfhammer heeft 1000+ pk

Auteur: CasperH, gepost 28 december 2017 om 10:03 – 40 Reacties

Afbeelding Deze Dampfhammer heeft 1000+ pkAfbeelding Deze Dampfhammer heeft 1000+ pkAfbeelding Deze Dampfhammer heeft 1000+ pkAfbeelding Deze Dampfhammer heeft 1000+ pkAfbeelding Deze Dampfhammer heeft 1000+ pkAfbeelding Deze Dampfhammer heeft 1000+ pkAfbeelding Deze Dampfhammer heeft 1000+ pkAfbeelding Deze Dampfhammer heeft 1000+ pk

Dampfhammer
En de lekkerst klinkende nickname voor een auto ooit.

“Ein Dampfhammer ist eine zum Schmieden, seltener auch Treiben verwendete Umformmaschine.”

Vrije vertaling: een stoomhamer is een ding waarmee je dingen helemaal de moeder kunt hameren. En dat is ook wel ongeveer wat je met deze Benz E-Klasse kunt doen. Er zijn namelijk weinig auto’s waar je iets van overlaat als je er een wedstrijdje mee doet. Je maakt ze allemaal, helemaal, totaal kaputt. Stuk.

De Posaidon E63 RS 850+ “Dampfhammer” heeft slechts de helft van de cilinders en turbo’s die een Bugatti Veyron tot z’n beschikking heeft, maar gaat toch door diezelfde magische grens van 1000 pk. De in de basis als W212 E63 S geleverde Benz heeft bovendien 1350 Nm koppel tot z’n beschikking, terwijl standaard “slechts” 585 pk en 800 Nm beschikbaar zijn.

U denkt nu misschien “HOE DAN?!?” en daar kunnen we ons iets bij voorstellen. Welnu, de mannen van Posaidon hebben manieren gevonden om de cilinderinhoud te verhogen van 5,5 liter naar 6,2 of zelfs 6,5 liter. De turbo’s worden vervangen door betere versies en bovendien wordt de intercooler geoptimaliseerd. Daarnaast zijn er nog een drie inch Klappenauspuff en chiptuning toegepast. Het resultaat: 850+ pk.

Nu denkt u “huh, maar het was toch meer dan 1000 pk?” en dat klopt. Maar om voor elke variant die Posaidon levert een andere badge te ontwerpen was waarschijnlijk te kostbaar. Zo heeft de variant op de foto’s alle upgrades behalve de opgeboorde cilinders, dus het blok meet gewoon 5,5 liter. Toch poept die ook al 920 pk uit, niet te zuinig. Overigens wordt ook de zeventraps automaat flink geüpgraded om alle krachten fatsoenlijk te kunnen weerstaan. De voor- en achteras zijn voorzien van limited slip differentiëlen die tot 1500 Nm koppel kunnen verwerken.

Tot slot zijn er verlagingsveren gemonteerd aan de voorzijde, terwijl de luchtvering achter een software-aanpassing krijgt om de rijhoogte in te dammen en de auto stabieler te houden. De verdere upgrades zijn vooral van cosmetische aard, zoals de velgen en de blauw gelakte remklauwen. Verder meldt men met gepaste trots dat je gewoon TV kan kijken terwijl je de snelheidsmeter richting de 380 kilometer per uur jaagt. Bravo. Wel een mooie functie: een in het COMAND ingebouwde waarschuwing voor snelheidscamera’s tegen “unpleasant surprises” is ook leverbaar.

Ook interessant!

  • 1.111 pk voor de Mercedes-AMG GT Black Series
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: 843 pk en 1.400 Nm
    Mercedes-AMG GT 63 S E Performance: 843 pk en 1.400 Nm

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, e-klasse, e63, Mercedes, posaidon, tuning

Vorig bericht: « Record: 100.000+ incidenten op Nederlandse snelwegen
Volgend bericht: Jaarwisseling: 1 op 5 Nederlanders durft niet te rijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. yeoman74 zegt

    28 december 2017 om 10:15

    Wat een bizar apparaat! Knap gedaan bij die goden van Poseidon

    Login om te reageren
  2. AMG zegt

    28 december 2017 om 10:18

    Geeft mij maar een gewone standaard AMG, deze vind ik een nep MB.

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      28 december 2017 om 11:55

      @c200: c200 met AMG pakket zeker

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      28 december 2017 om 13:18

      @c200: nep? De 55amg is hiermee weer terug

      Login om te reageren
  3. viezefreddyw zegt

    28 december 2017 om 10:24

    Wat een absoluut beest zeg. Helemaal mooi als je alleen de motorische upgrade doet met een AMG met Avantgarde pakket. De ultieme sleeper.

    Login om te reageren
  4. bullgod76 zegt

    28 december 2017 om 10:30

    En nu nog een taxi bordje op het dak.

    Login om te reageren
    • alpinafanb10 zegt

      28 december 2017 om 11:35

      @bullgod76: lekker origineel weet je niets beters

      Login om te reageren
      • Erik zegt

        28 december 2017 om 11:44

        @alpinafanb10: als volgauto in een rouwstout op de begraafplaats. Kijken of hij ook stapvoets kan.

        Login om te reageren
      • rob5nismo zegt

        29 december 2017 om 14:24

        @alpinafanb10: ster in de ruit?

        Login om te reageren
        • bmwfreak038 zegt

          29 december 2017 om 17:17

          @rob5nismo: nee op de kap.

          Login om te reageren
  5. kilum zegt

    28 december 2017 om 10:30

    Ik vind het gaaf. Maar zou het nooit zelf doen.

    Login om te reageren
  6. ruud1954 zegt

    28 december 2017 om 10:46

    Denk toch dat als je de 1000 PK versie hebt je graag een paar honderd euro ervoor over hebt om er een 1000 sticker ipv de 850 sticker op te hebben.

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      28 december 2017 om 11:51

      @ruud1954: dat kost geen eens een paar honderd euro.. voor 2 tientjes heb je een dome sticker…

      Login om te reageren
      • ruud1954 zegt

        28 december 2017 om 13:25

        @2wheeler: Uiteraard. Maar voor dat soort accessoires vragen ze goud geld. En dat heeft men er graag voor over.o

        Login om te reageren
  7. pomoek zegt

    28 december 2017 om 10:47

    Tja. Carbon buitenspiegels en interieurtafwerkingspaneeltjes. Zo kan ik het ook.

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      29 december 2017 om 17:18

      @pomoek: jij kijkt/leest dus ook niet verder of hield je het bij de plaatjes?

      Login om te reageren
  8. gekkenhuis zegt

    28 december 2017 om 10:57

    Is Jon Olssen weer wezen shoppen? Lelijk ding

    Login om te reageren
  9. henk_he zegt

    28 december 2017 om 10:58

    Voetballer achter het stuur en het plaatje is compleet

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      29 december 2017 om 17:19

      @henk_he: zie reactie hieronder en probeer het opnieuw?

      Login om te reageren
  10. porschepdk zegt

    28 december 2017 om 11:02

    Gaaf, maar die wrap mag er af.

    Login om te reageren
  11. rufctr01 zegt

    28 december 2017 om 11:04

    Geweldige auto om te zien.

    Login om te reageren
  12. sntial zegt

    28 december 2017 om 11:06

    “Maar om voor elke variant die Posaidon levert een andere badge te ontwerpen was waarschijnlijk te kostbaar.”? Je bedoelt stickers?

    Login om te reageren
  13. giogiorgio zegt

    28 december 2017 om 11:06

    1000pk op de krukas is grofweg 850pk op de wielen. Zelf met 1000pk klopt de 850+ badge dus.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      28 december 2017 om 13:17

      @giogiorgio: 900 haal je ook ruim

      Login om te reageren
  14. volvonerdy70 zegt

    28 december 2017 om 11:15

    Met hun eigen originele wrap… ohnee wacht Jon Ollson had dit ook al… ??‍♂️

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      29 december 2017 om 17:20

      @volvonerdy70: ??

      Login om te reageren
  15. flakfazer zegt

    28 december 2017 om 11:17

    Klinkt goed, maar ik zie geen auto staan op de foto?!

    Login om te reageren
    • ruud1954 zegt

      28 december 2017 om 13:26

      @flakfazer: Dat krijg je met dat stealth gedoe ….

      Login om te reageren
  16. rwracing zegt

    28 december 2017 om 11:19

    Ik ga wel langs Brabus, vertrouw ik net iets meer dan deze gasten.

    Login om te reageren
  17. Dutchdriftking zegt

    28 december 2017 om 11:29

    Op basis van het oude model?

    Login om te reageren
  18. stephane8200 zegt

    28 december 2017 om 11:34

    Met de drietand naar beneden. Maserati en Zeus lachen er om.

    Login om te reageren
  19. vtechlover zegt

    28 december 2017 om 11:35

    Die wrap was leuk in 2016, we zitten nu bekant in 2018..

    Login om te reageren
  20. thomasthomas zegt

    28 december 2017 om 12:02

    Best leuk dat een oppergod je cilinders gaat uitboren maar hoe zit het met de betrouwbaarheid, garantie en levensduur.

    Login om te reageren
  21. kennone zegt

    28 december 2017 om 13:16

    Flink opgeboord!! Ben benieuwd hoe lang dit heel blijft. Cilinderwanden zijn nu een stukje dunner.

    Login om te reageren
    • ruud1954 zegt

      28 december 2017 om 13:27

      @kennone: Want degene die dit koopt wil het weten. En dus ……. Gassen gassen gassen plof

      Login om te reageren
  22. iphonistvongates zegt

    28 december 2017 om 13:56

    Dient de gehele aandrijflijn elke 100 kilometer gedemonteerd te worden voor controle bij zulke enorme Nm’s koppel? Er wordt niets vermeld in het stuk over eventuele aanpassingen aan de aandrijfsystemen enz.

    Login om te reageren
  23. spykerboy zegt

    28 december 2017 om 14:02

    “De Posaidon E63 RS 850+ “Dampfhammer” heeft slechts de helft van de cilinders en turbo’s die een Bugatti Veyron tot z’n beschikking heeft, maar gaat toch door diezelfde magische grens van 1000 pk”

    Mijn auto heeft nog 2 cilinders minder en maar 1 turbo en zit ook bijna op dat vermogen… heeft dus weinig te maken met hoeveel pk een auto heeft, gaat erom tot hoever wil je gaan persen en inleveren op betrouwbaarheid etc….

    Login om te reageren
    • 2wheeler zegt

      29 december 2017 om 01:20

      @spykerboy: N54?

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        29 december 2017 om 17:22

        @2wheeler: A76

        Login om te reageren
      • spykerboy zegt

        29 december 2017 om 20:22

        @2wheeler: S54B32

        Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North