• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Diablo V8 is de betrouwbaarste Lamborghini ooit

Auteur: willeme, gepost 1 maart 2020 om 22:29 – 25 Reacties

Uiteraard is er heiligschennis gepleegd om het de meest storingsvrije Diablo aller tijden te maken.

Lamborghini Diablo V8

De Diablo was de supercar van Lamborghini in de jaren ’90. De Diablo moest het in zijn eentje doen, in dit decennium was de Diablo namelijk het enige model dat Lamborghini bouwde.

Betrouwbaar

Je zou denken dat de Italianen er dus alles aan deden om de auto zo betrouwbaar mogelijk te maken. Dat viel op zich wel mee. De Diablo moest snel, flamboyant, spectaculair, bijzonder en angstaanjagend zijn. Wat die vijf eigenschappen betreft waren er weinig auto’s die het ‘beter’ deden dan de Diablo. Maar betrouwbaarheid bleef toch een dingetje.

Lamborghini Diablo V8

Duur

Zo was er ooit een eigenaar die jarenlang een Lamborghini Diablo had. Het nadeel: als je ermee gaat rijden wordt de auto minder waard. Als je ermee gaat rijden is er onderhoud nodig wat extreem duur is. Niet zozeer het geld was een issue, ook de onderdelen: zie ze maar eens te krijgen. Dus wat moet je dan doen als je toch een Diablo dagelijks wilt kunnen rijden?

Vervang de V12

Simpel: vervang de V12. De wortels van deze motor kun je nog vinden bij de Miura. Het is een briljante motor, als het werkt. De Lambo-eigenaar besloot zijn perfecte Diablo V12 te verkopen. In de plaats daarvan kocht hij deze oranje Diablo. Het was een schade exemplaar dat helemaal total loss was. Dus van heiligschennis is geen sprake met deze Lamborghini Diablo V8. De auto is immers ‘gered’.

V8

Waar normaal gesproken een V12 te vinden is, huist nu een V8 van General motors. Die is in dit geval goed voor maar liefst 550 pk. De Diablo’s uit deze periode hadden 492 pk, maar de latere facelift-modellen zaten op hetzelfde aantal paardenkrachten. Dus met deze Lamborghini Diablo V8 zit je qua prestatiepotentieel keurig op niveau.

Stoelverwarming

Aangezien de Lamborghini Diablo V8 toch onder handen genomen werd, waarom niet meteen nog wat dingen aanpassen? Met die gedachte is de Diablo tevens voorzien van een uitstekend audiosysteem, bekerhouders en stoelverwarming. Mocht je ook zo’n betrouwbare Lamborghini Diablo wensen, hij staat te koop.

Lamborghini Diablo V8

Ook interessant!

  • Gespot - Lamborghini Diablo is een imposante A2 Racer
  • Buitenkansje: Diablo SV op te halen bij Domeinen
  • De betrouwbaarste Lamborghini is stiekem wat anders
  • Beer sloopt deur van Lamborghini
    Video: beer sloopt deur Lamborghini

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

diablo, Lamborghini, oranje, Supercars, tuning, V8, youngtimer

Vorig bericht: « ECD Land Rover Defender op steroïden is weinig origineel
Volgend bericht: Deze Mercedes pick-up is géén X-Klasse »

Lees Interacties

Reacties

  1. banderas zegt

    1 maart 2020 om 22:46

    Gallardo(?) wielen staan goed! Dat interieur overigen is wel echt helemaal niks zeg.

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      1 maart 2020 om 23:11

      @banderas: dit lijken mij de originele velgen van de Murciélago LP640. Maar staan idd goed!

      Login om te reageren
    • robbie123 zegt

      1 maart 2020 om 23:16

      Dat zijn geen Gallardo velgen, deze zijn van een Murciélago. Véél mooier dan die platte velgjes van de eerstgenoemde

      Login om te reageren
    • rolov zegt

      2 maart 2020 om 09:01

      @banderas: das toch gewoon origineel?

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      2 maart 2020 om 10:40

      Grappig dat je dat zegt. Voor mij gevoel schreeuwt de auto nu ”Ik ben een schadeauto!”.

      Login om te reageren
  2. Edge zegt

    1 maart 2020 om 22:48

    Leuke manier om een total-loss verklaarde auto nieuw leven in te blazen, niks mis mee!

    Login om te reageren
  3. seicilindri zegt

    2 maart 2020 om 00:04

    Een van de mooist klinkende v12’s ooit of Detroit gemurmel. Eeeuh laat maar.

    Login om te reageren
  4. choi zegt

    2 maart 2020 om 02:35

    Pak anders de v10 uit de Viper, had je nog een beetje een Lambo ontwikkeld product.

    Login om te reageren
  5. pignon zegt

    2 maart 2020 om 05:30

    Even doorklikken naar de advertentie en je ziet een versnellingspook zo fier uit de middenconsole steken als een polsstok uit een boerensloot. Dat is denk ik een ongewenst bijeffect van de motorswap.

    Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      2 maart 2020 om 06:39

      @pignon: Is dat niet een kwestie van de pook korter maken?

      Login om te reageren
    • phdg zegt

      2 maart 2020 om 10:40

      Da’s origineel zo bij de originele bak heb je deze hefboom echt nodig om de versnellingen erin te krijgen!
      Ik zie wel in de advertentie dat er een Porsche versn. bak word gebruikt, dus misschien een idee om de pook nu wat in te korten…

      Login om te reageren
  6. papa zegt

    2 maart 2020 om 05:52

    Cleetus!

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      2 maart 2020 om 09:24

      Full Pulllll!!!

      Login om te reageren
  7. rikv99 zegt

    2 maart 2020 om 07:21

    Die versnellingspook van deze wagens altijd zo verschrikkelijk gevonden, lijkt wel uit een Citroën te komen ofzo.

    Login om te reageren
    • langejohn zegt

      2 maart 2020 om 12:59

      @rikv99: Gordon wordt er wel gelukkig van denk ik

      Login om te reageren
  8. fiestaxr2 zegt

    2 maart 2020 om 07:42

    WOK!

    Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    2 maart 2020 om 08:30

    Tja, de swap snap ik nog wel, maar als ik het interieur bekijk zie je toch duidelijk dat er weinig geld bij Lamborghini was in de jaren “90. Wat een hoop ellende! Daar had ik dan weer wat aan gedaan.

    Login om te reageren
    • Robert zegt

      2 maart 2020 om 08:52

      @dutchdriftking: inderdaad, die stoelen zien er uit alsof ze de kuipstoeltjes uit de vergaderzaal hebben gepakt en zó aan de vloer hebben geschroefd. Koop een Diabolo, krijg een hernia cadeau!

      Login om te reageren
  10. acakoning zegt

    2 maart 2020 om 09:05

    Ik vind het vet. Zou je zoiets naar NL kunnen halen en hier op gele platen kunnen zetten bij RDW?

    Login om te reageren
    • rikv99 zegt

      2 maart 2020 om 11:13

      @acakoning: als je kan aantonen dat de motor enz. legitiem is, lijkt het me van wel

      Login om te reageren
  11. E34M5Touring zegt

    2 maart 2020 om 09:23

    Doe dan een LS7 met wat extra blow. Of nog beter, meteen een Nelson Racing motor erin!

    Login om te reageren
  12. tenaci zegt

    2 maart 2020 om 10:40

    Mooie tekst in de advertentie: ‘….while almost dubbling fuel mileage…’

    Dat hebben waarschijnlijk nog niet veel mensen gezegd na een LS3 swap.

    Login om te reageren
  13. 87sandyd zegt

    2 maart 2020 om 13:22

    Typisch voor Amerikanen dit. Die denken dat elke auto beter wordt met een LS swap…

    Login om te reageren
    • tenaci zegt

      2 maart 2020 om 14:12

      @87sandyd: gezien zijn doel heeft hij wel gelijk. Hij heeft er jaren mee ge-commute. Dat was met die V12 op z’n minst een stuk duurder geweest.

      Daarnaast, hij heeft deze opgebouwd uit een wrak, dus ook dan is het een verbetering.

      Login om te reageren
  14. drdre1 zegt

    2 maart 2020 om 19:34

    STOELVERWARMING?? ? Als een Diablo iets niet nodig heeft is ’t wel stoelverwarming?! Airco doet ’t nagenoeg niet. En als ’t nou écht koud is denk ik niet dat je met deze de weg op gaat.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North