• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Mercedes pick-up is géén X-Klasse

Auteur: hayte, gepost 2 maart 2020 om 08:13 – 11 Reacties

Achteraanzicht Mercedes E-Klasse pick-up

Wat doe je als je dolgraag een Mercedes-Benz pick-up wil, maar de Duitsers die zelf (nog) niet maken? Voor een Amerikaan was het antwoord simpel: hij kocht een E-Klasse en liet deze tot pick-up ombouwen. Of is het toch meer een ute?

Limo’s, lijkenwagens, ambulances. De Duitse coachbuilder Binz staat bekend om het maken van unieke Mercedes-auto’s. Dus toen een Amerikaanse dealer in Atlanta, Georgia een unieke Mercedes wilde, was er maar één plek waar hij kon aankloppen. Hij had echter wel een uniek verzoek, de dealer wilde een X-Klasse. Al wist hij dat toen nog niet, pas zestien jaar later kondigde Mercedes dit model aan. Dus werd het maar een E-Klasse-pick-up.

Vooraanzicht Mercedes E-Klasse pick-up

Als je het resultaat van de voorkant bekijkt, is er eigenlijk helemaal niks veranderd. Verwacht dus geen gigantische E-Klasse met de dimensies en proporties van een Ford F-150, zoals Amerikaanse pick-ups (en de X-Klasse) altijd hebben. Nee, Binz heeft alleen de achterkant aangepakt. Maar dat hebben ze wel bijzonder professioneel gedaan.

Ze hadden het immers heel makkelijk kunnen maken. Deze W210 uit 2000 begon als een stationwagen. Als Binz er dus geen zin in had gehad, hadden ze het dak achter de achterstoelen weg kunnen hakken en een golfplaat tegen die stoelen kunnen spijkeren. In plaats daarvan verlengden ze de auto met bijna 74 centimeter en gaven ze de achterkant een echte laadklep mee. Stalen buizen, ledverlichting en plaatwerk als vloer maken de look af.

En de rest van de auto? Die hebben ze eigenlijk grotendeels ongemoeid gelaten. Behalve de velgen dan, het gaat namelijk om AMG Monobloc-wielen met verschillende maten voor en achter. De motor is dus standaard, het gaat in dit exemplaar om de 3,2 liter-V6.

Hoewel Binz feitelijk maar een derde van de auto heeft aangepakt, was de conversie met bijna 50.000 dollar wel duurder een nieuwe E320-stationwagen. Logisch natuurlijk, handwerk is vele malen duurder dan massaproductie. Wat dat betreft valt de vraagprijs van verkopende partij Hyman heel erg mee: 69.500 dollar/62.940 euro. De auto heeft slechts 34.158 kilometer op de teller staan, dus is praktisch nieuw. Die prijs is natuurlijk veel meer dan een reguliere E-Klasse (of X-Klasse), maar het blijft een unieke wagen. Kopen, dus?

Ook interessant!

  • Deze zeswielige Mercedes is géén G-klasse
  • Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
    Video: nieuwe Mercedes S-klasse doet de elandtest
  • Mercedes V-klasse is te saai, aldus Lumma
  • Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse
    Extreme luxe op de achterbank van de Mercedes S-klasse

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

binz, e-klasse, Mercedes, pick-up, tuning

Vorig bericht: « Deze Diablo V8 is de betrouwbaarste Lamborghini ooit
Volgend bericht: Deze elektrische Renault komt 700 km ver! »

Lees Interacties

Reacties

  1. toyotafortuner zegt

    2 maart 2020 om 08:20

    Ai, die traanplaat in de laadbak!

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      2 maart 2020 om 08:54

      @toyotafortuner: hadden ze teakhout in moeten leggen, veel mooier

      Login om te reageren
  2. E34M5Touring zegt

    2 maart 2020 om 08:55

    De laadvloer in dezelfde trim als het dashboardhout was een leuk detail geweest. Had mij meer gepast dan die traanplaat. Verder wel een nette ombouw!

    Login om te reageren
  3. Robert zegt

    2 maart 2020 om 08:55

    Zo op het oog een nette ombouw, alleen die hekwerkjes… ? alsof het ook moest kunnen dienen als klimrek

    Login om te reageren
  4. tenaci zegt

    2 maart 2020 om 10:26

    Bijzonder leuk ding en degelijk uitgevoerd. Maar zonder traanplaat en stijgerpijpen had ik hem nog mooier gevonden.

    Ik zou hem wel in een zonnig oord houden. Deze Benz staat al behoorlijk bekend om z’n bevattelijkheid voor de bruine pest. Met een open laadbak lijkt dat me niet bevorderlijk.

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      2 maart 2020 om 13:55

      @tenaci: stijgerpijpen??? Gaan die vanzelf omhoog??

      Login om te reageren
      • tenaci zegt

        2 maart 2020 om 14:10

        @406_v6: oh f#ck me, ik zou willen dat ik autocorrect de schuld kon geven, maar ik was het zelf.

        Ik ga me even zitten schamen

        Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    2 maart 2020 om 10:30

    Een lijkwagen voor obesitas klanten? Bijzonder netjes uitgevoerd.

    Login om te reageren
    • fastforward zegt

      2 maart 2020 om 11:15

      @dutchdriftking: cabrio uitvoering

      Login om te reageren
  6. brammetjedeb zegt

    2 maart 2020 om 12:24

    Zo lilluk als het exterieur van dat type merc is, zo mooi is het interieur.

    Login om te reageren
  7. johnhert zegt

    2 maart 2020 om 22:31

    Nog altijd een heerlijk interieur om in te vertoeven, zéker in deze uitvoering !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North