• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze E-type heeft er wel eens slechter uitgezien

Auteur: machielvdd, gepost 7 april 2020 om 20:00 – 13 Reacties

Gerestaureerde Jaguar E-type

Er zijn aardig wat manuren gestoken in deze gerestaureerde E-type.

De E-type staat algemeen bekend als de mooiste auto aller tijden. Ondergetekende vind een 275 GTB toch echt fraaier, maar dat de E-type bijzonder elegant is valt niet te ontkennen. Dit specifieke exemplaar is echter niet altijd even mooi geweest.

Je zou het niet zeggen, maar deze auto heeft decennialang in een schuurtje staan roesten. De auto was namelijk sinds 1979 niet meer van zijn plek geweest. Dit heeft de Britse coupé natuurlijk geen goed gedaan. De mannen van het E-Type UK namen echter de taak op zich om de auto weer volledig te restaureren.

Diverse delen van de bodem en de dorpels bleken niet meer te redden. Deze zijn daarom volledig vervangen. Verder is ieder stukje metaal dat mogelijk niet te vertrouwen aangepakt. Daardoor is de gerestaureerde E-type volgens de verantwoordelijke specialisten nog steviger dan toen de auto de fabriek verliet.

Nu ze toch aan de E-type bezig waren hebben ze de auto ook maar meteen wat aangepast aan de wensen van de klant. Wat vooral opvalt is de rode lippenstift. Dit is een knipoog naar de raceversie van de E-type, de Lightweight. De voorkant ziet er daardoor wel een beetje uit als een verbaasde tiener met een buitenboordbeugel.

Gerestaureerde Jaguar E-type

Het interieur is ook iets anders uitgevoerd dan voorheen. Dit is nu namelijk gehuld in Oxblood Red leer. Oorspronkelijk had de auto in blauw interieur, dat aansloot op het exterieur dat uitgevoerd was in Opalescent Silver Blue. Deze lak is wel teruggebracht naar de oorspronkelijke staat.

Gerestaureerde Jaguar E-type

Aangezien dit exemplaar dateert uit 1963 gaat het om een Series I. Onder de motorkap is een 3,8 liter zes-in-lijn te vinden. Vanaf ’64 werd dit een 4,2 liter zescilinder en uiteindelijk vanaf de Series III een V12.

De auto oogt in ieder geval weer ‘fabrieksnieuw’ en kan aan zijn tweede jeugd beginnen. Het is te hopen dat deze fraai gerestaureerde E-type nu alsnog gebruikt gaat worden waar hij voor gebouwd is.

Ook interessant!

  • Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
    Video: een Jaguar F-Type lossen, zo moet het niet
  • Jaguar viert feest met 2 halen 2 betalen actie
  • geen nieuwe Jaguars
    Geen nieuwe Jaguars meer tot 2025
  • In deze Jag zijn 3.800 manuren gestoken

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

barnfind, e-type, Jaguar

Vorig bericht: « Gemballa Mirage GT doet bizarre hit-and-run [video]
Volgend bericht: Ook de GP van Canada gaat voor de bijl »

Lees Interacties

Reacties

  1. hanse1one zegt

    7 april 2020 om 20:04

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  2. wimof zegt

    7 april 2020 om 20:28

    Mooi, veel geluk ermee maar het blijft een wagen van bijna 60 jaar geleden, niet 60 jaar oud, zestig jaar geleden.
    Heb zelf ooit een DS21 naar nieuwstaat gebracht en een ongelooflijke kater opgelopen.
    Het klonk zoals “is that all there is”.

    Login om te reageren
    • toniominestrone zegt

      8 april 2020 om 08:28

      @wimof: Is dat niet de essentie en charme van een oldtimer?

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        8 april 2020 om 10:54

        In essentie wel, aan één van mijn parameters werd niet voldaan ondanks dat ik er zo in had geïnvesteerd.

        Login om te reageren
  3. Teerdz zegt

    7 april 2020 om 20:33

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  4. lekkerlinksrijden zegt

    7 april 2020 om 21:15

    Wel ff de lippenstift eraf, bedankt

    Login om te reageren
  5. frank2b zegt

    7 april 2020 om 21:21

    Alles wat ik zag, was lippenstift.

    Login om te reageren
  6. cossiekiller zegt

    7 april 2020 om 21:28

    Als je hem alleen van recht vooraan bekijkt zou ik zelfs durven beweren dat het één van de lelijkste auto’s ooit gebouwd is.

    De achterkant van de coupé maakt wel veel goed.

    Login om te reageren
  7. Arnoud zegt

    7 april 2020 om 22:46

    Wanstaltig ding. Alles is veel te bol, de wielen staan ogenschijnlijk ergens midden onder de auto en de voorruit staat veel te rechtop.

    Bij Toyota dachten ze hetzelfde en lieten met de onnoemelijk veel beter ogende 2000GT zien wat de E-type had kunnen zijn.

    Login om te reageren
    • henkp1 zegt

      8 april 2020 om 05:32

      Nog steeds een van de mooiste auto’s ooit. En dat vond Enzo Ferrari ook.
      Lippenstift is geinig, maar maakt er ook een beetje een karikatuur van, zou ik niet doen. Net als het rode interieur, zou ik ook liever in blauw uitvoeren. Maar ach, het is niet mijn auto en als de eigenaar dit mooi vindt, is dat natuurlijk ook prima.

      Login om te reageren
      • Arnoud zegt

        8 april 2020 om 09:38

        Altijd weer die verwijzing naar Enzo Ferrari. Alsof hij bepaalt wat ik mooi moet vinden. Hij zei ook ooit dat aerodynamica was voor zij die geen motoren konden bouwen. Maar niet veel later deed ook Ferrari aan die wetenschap. De man was niet onfeilbaar.

        Login om te reageren
    • pomoek zegt

      8 april 2020 om 09:11

      schuin van voren gezien vind ik het een mooie auto. Eens met wat je verder zegt. Vooral over de 2000GT.

      Login om te reageren
  8. papa zegt

    8 april 2020 om 05:09

    Verbaasde tiener met buitenboordbeugel hahahah epic

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North