Deze fabrikant laat voor 1.300 euro je auto ruïneren

Auteur: , 43 Reacties
Deze fabrikant laat je voor 1.300 euro je klassieker ruïneren

Ingebouwde navigatie in een klassieker, het moet niet gekker worden.

Het blijft merkwaardig, waar ze bij Jaguar Land Rover (JLR) mee bezig zijn. Recentelijk, bijvoorbeeld, onthulde Jaguar tijdens de Monterey Car Week een volledig elektrische Jaguar E-type. De auto zal niet alleen als ‘nieuwe’ klassieker worden geproduceerd, ook de originele E-types zijn om te bouwen. Vandaag presenteert JLR een nieuwe manier om authentieke bolides te verminken.

Deze fabrikant laat je voor 1.300 euro je klassieker ruïneren

De Britse autofabrikant heeft een nieuwe reeks Classic Infotainment Systems gepresenteerd, waarmee men de oude systemen uit het raam kan gooien. De nieuwe infotainmentsystemen zien er in feite hetzelfde uit als het origineel – althans, ze worden ongeveer in dezelfde stijl gemaakt – maar qua functionaliteit bevinden ze zich ver in de 21ste eeuw. JLR biedt allerlei verschillende systemen aan, de een met meer mogelijkheden dan de ander. Onder andere DAB/DAB+, Bluetooth, smarthphone integratie en navigatie kunnen voortaan in oude Jaguars of Land Rovers worden gestopt. In totaal worden er 32 talen ondersteund.

Deze fabrikant laat je voor 1.300 euro je klassieker ruïneren

Dit alles komt natuurlijk wel tegen een behoorlijke prijs. De systemen zijn vanaf vandaag te bestellen vanaf tenminste 1.200 pond (~ 1.342 euro). Dat is een aardige som geld om je klassieker te ruïneren.



43 reacties

Een andere radio monteren vind ik wel iets anders dan je auto verruïneren. Oude eruit, nieuwe in het gat. Vrij makkelijke modificatie, die ook nog eens eenvoudig ongedaan gemaakt kan worden. Beter dan iPhonehouder op het dashboard schroeven. Sowieso was in die tijd een radio vaak helemaal niet standaard en moest er een aftermarket exemplaar in, dus ‘origineel’ kan je ook met een korreltje zout nemen.
En ze zien er ook nog wel redelijk oké uit toch? Al heeft Becker natuurlijk al sinds jaar en dag vintage uitziende radio’s met moderne snufjes, dus ook niet heel veel nieuws onder de zon.
@dondeboer: ter aanvulling, hoevaak hebben die eigenaren een gps hangen aan hun voorruit, een cassette speler die deffect is en toch een nieuwe enkel din radio aanschaffen. Nu hebben ze iets meer keus. Nu nog deftige speakers aanbieden die passen in een deffender en klaar.
@dondeboer: dat dit enkel een stukje gemak biedt met een estetisch verantwoord tintje is alleen maar mooi
@dondeboer: Ja in theorie wel, maar dit ziet er niet uit als een standaard din formaat, dus dat betekent alsnog zagen.
@airc: Wellicht. Al vermoed ik dat ‘ie wel enkel DIN is, maar dan met wat bredere randen. De e-type heeft best een compact interieur en daardoor ziet zo’n radio er al vrij snel groot uit. En het zou een hoop gedoe zijn om alleen voor deze toch wat niche-toepassing een afwijkend formaat te gaan produceren, althans, ik neem aan dat dit ding in principe leunt op techniek van een derde fabrikant.
@airc: in de tekst staat dat ze verschillende types voor verschillende auto’s hebben, dan lijkt me niet dat je moet zagen.
@airc: je maf er van uitgaan dat het enkel din is hoor, anders moeten ze er ook een inbouwkader voor ter beschikking stellen en daar word niet over gesproken. En als je toch een inbouwkader maakt waarom geen 2xdin ipv apparte formaat. En meeste van die oude wagens hebben standaard enkel din.
@dondeboer: Aanschouw hier het dagelijks perfectioneren van het fenomeen clickbait….
@dondeboer: Volledig akkoord. Ik vraag mij al lang af waarom het “Classic look” radio aanbod zo klein is. Alles beter dan neon kleurige verlichting of zuignappen op de ruit. Ja ze zijn duur maar dat is omwille van de kleine doelgroep. Met deze afwerking zouden ze zelfs voor een meerwaarde van je klassieker kunnen zorgen. Een (houten) afdek klepje kan ook soelaas bieden indien de radio te duur zou zijn.
Is toch mooi dat een automerk zich inzet voor klassieke auto’s?
Dit is echt zeuren om het zeuren. Ziet er prima uit en met je klassieker rijdt je toch wel eens tochten of bezoek je een concours, daarheen navigeren kan je heel authentiek met kaarten doen, met een tomtom achter de ruit of met zo’n mooi systeem.
Ik mis nog een radio in m’n auto, maar deze is toch 2x de aanschafprijs van m’n waggie😅
@ikschrijfookoverautos: is er vanochtend een Land Rover over je tenen gereden?

Het alternatief voor mensen die hun klassieker willen gebruiken en tevens willen navigeren en naar muziek luisteren is dat ze allerlei losse meuk aan het dashboard hangen met bijbehorende snoeren etc. Dan vind ik dit een mooiere oplossing.
Niets nieuws, Becker had een tijdje geleden “retro” radio’s die er uit zagen als oude radio’s maar dan met moderne technologie. Zag er prima uit : http://image.superstreetonline.com/f/featuredcars/epcp_1103_mechatronik_w111_coupe/30281717/epcp_1103_08_o+mercedes_benz_w111_coupe+radio.JPG.jpg
Juist mooi toch? Geen lelijke smartphone houders of Tomtom, maar gewoon een up-to-date infotainment in de looks van toen. Ik snap niet waarom er zo zuur wordt gedaan…
Hoe is die ruïneren? Dit is toch een geweldige optie voor een klassieker? Stukken beter dan zo’n zuignap op je raam en snoertjes door je auto.
@erce: die is dit
Wat een waardeloos artikel.
@cpp1: Jou feedback is weer van ongekende hoge kwaliteit, dat wil zeggen geldende voor standaarden ergens een paar meter onder de grond, bij de andere geen daglicht verdragende internettrolletjes. Waarschijnlijk scoor je daar vandaag de hoogste score. Dan ben ik wel blij voor je! En oh ja Je hebt de vrijheid en de keuze om het niet te lezen.
@cpp1: het artikel valt wel mee, maar de negatieve titel, die vooral bedoeld is als aandachttrekker, ruineert het geheel.
@cpp1: wat een waardeloos commentaar
Ik vind helemaal mooi
@reggie-boy_rood: 1300 oiro is nieks
Nou, ik zou het wel willen in m’n Daf. Leuk zo’n originele mono Blaupunkt, maar het klinkt voor geen meter en kan niks ander dan FM radio ontvangen.

Iets dat ‘period’ smoelt met DAB+, Bluetooth voor mp3, navi en fatsoenlijk geluid lijkt me geweldig!
Zelfde met centrale deurvergrendeling. Degene die er nooit in rijdt roept ‘schande’ en ‘ruïneren’ als een klassieker het nieuw geïnstalleerd krijgt. Tot je boodschappen gaat doen of gaat toeren waarbij je er af en toe uit gaat om te shoppen. Dan is het ineens gewoon verschrikkelijk handig.
Ik vind het knap. Becker deed dit ook al!
Idd beter dit dan zo een kneuzige zuignap met een smartphone erin
Er moeten juist meer radio’s met bluetooth en screen mirroring en android etc komen voor old en youngtimers. Is gewoon dope dus niet zeuren aub. Ik heb zelf een VDO/Continental in m’n E36 met jaren 90 vibe maar wel bluetooth DAB+ USB etc.
Persoonlijk vind ik dit een chique oplossing! Zelf een mooie Becker op de kop getikt met navigatie voor de SL R129.
Prima oplossing.
Ik moet toegeven dat ik in mijn DS ’67 een Pioneer 1din gps met uitklapbaar scherm heb geplaatst.
@wimof: als je dagelijks rijdt in een DS dan heb je mijn goedkeuring om er dergelijke modificaties aan te doen. Geweldige wagens blijven dat.
Zo heb ik mijn klassieker ‘verminkt’ met banden en schokdempers mét wegligging.
Met LED met een veel hogere lichtopbrengst, zodat ik kan zien en gezien worden.
Met 123ignition zodat emissies en motorloop beter zijn, en ik niet meer hoef te laten afstellen.
En met een autoradio met gekke dingen als stereo, FM, USB en line-in.
@mout: wel benieuwd wat voor klassieker je hebt. Scheelt die 123ignition ook echt in verbruik? Ben het aan het overwegen voor m’n Daf.
@tenaci: geen idee wat @mout rijdt, maar mijn TR6 rijdt duizend keer beter met zo n 123. Altijd doen als je graag rijdt in je klassieker.
@ttr6: het zijn serieuze knikker, maar die klote contactpuntjes steeds kosten ook alles bij elkaar ook centen.
@tenaci: Verbruik kan ik niets nuttigs van zeggen, want er is een héle hoop aan de motor gedaan, min of meer tegelijk.
Deden meer fabrikanten dit maar!
Ah! De James Bond-oplossing voor uw klassieker.
Ziet er mooi uit.
Altijd hetzelfde met die originelofielen …
Ook op meetings maar blaten over origineel enzo..
Nog nooit een auto tegen gekomen die 100% echt origineel was, nog nooit !
Ik zie geen enkel probleem in zo’n radio inbouwen. Zo’n E-type elektrificeren vind ik wat minder, maar dat is voornamelijk omdat ik nog steeds niet echt een fan ben van elektrische auto’s. Ik ben dan meer te spreken van zo’n Singer

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).