• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Ferrari 400i Meera S-kont vergeet je nooit meer

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 december 2013 om 23:37 – 19 Reacties

Afbeelding Deze Ferrari 400i Meera S-kont vergeet je nooit meerAfbeelding Deze Ferrari 400i Meera S-kont vergeet je nooit meerAfbeelding Deze Ferrari 400i Meera S-kont vergeet je nooit meerAfbeelding Deze Ferrari 400i Meera S-kont vergeet je nooit meerAfbeelding Deze Ferrari 400i Meera S-kont vergeet je nooit meerAfbeelding Deze Ferrari 400i Meera S-kont vergeet je nooit meerAfbeelding Deze Ferrari 400i Meera S-kont vergeet je nooit meerAfbeelding Deze Ferrari 400i Meera S-kont vergeet je nooit meer

Ferrari Meera S: speciaal hiervoor werd de term 'butt-ugly' in het leven geroepen
Er wordt nog wel eens meesmalend gedaan over de California, maar vroeger, toen werden er pas lelijke Ferrari’s (om)gebouwd. Deze one-off Meera S van Michelotti is een aardige smet op het Ferari-blazoen.

In 1982 maakte verbouwde Michelotti Torino, dat wel vaker uit zijn slof schoot, naar verluidt in opdracht van een Arabische prins een Ferrari 400i tot Meera S, wit van buiten en van binnen voorzien van het door Wouter zo begeerde blauwe leer, en een cockpit die wel wat weg had van een ruimteschip.

Dat het wat mocht kosten blijkt uit het prijskaartje van bijna 1 miljoen USD dat aan het project hing. Een behoorlijk bedrag voor een apelelijke Ferrari, waar bovendien slechts een kilometer of 5.000 mee is gereden.

Onder de kap van de 2+2 Coupé ligt een 4,8 liter twaalfcilinder, daarnaast is de auto voorzien van zaken die hun tijd vrij ver vooruit waren. Deze auto komt uit een jaar dat yours truly nog vloeibaar was, maar heeft wel dual a/c, een ruimtevaartachtig instrumentenpaneel ontwikkeld door Michelotti Technica Studios, een monitorensysteem dat de achteruitkijkspiegel vervangt, en een ingebouwde radar om maar wat te noemen. Het maakt de auto er echter niet mooier op.

Credits foto 1 en 2: @evandaalen, Cavallino Classic (Palm Beach, Florida), Januari 2004.

Ook interessant!

  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Is dit de mooiste of lelijkste Ferrari aller tijden?
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Gelekt: vermogen van BMW M2 xDrive valt tegen
  • Herrie maken met de auto? De politie houdt je in de gaten!
    Herrie maken met de auto? De politie houdt je in de gaten!
  • Bentley schokt met design van nieuw model
    Bentley schokt met design van nieuw model
  • Nederlandse overheid grootste dreiging voor stijgende benzineprijs
FacebookTweetPinLinkedIn

400, blauw-leer, coachbuilding, Ferrari, Klassiekers, wit

Vorig bericht: « Range Rover Sport van Arden
Volgend bericht: BMW M3 en M4 configurator zijn in de lucht »

Lees Interacties

Reacties

  1. hammerman zegt

    12 december 2013 om 23:40

    Lelijk of niet, het is een ‘one-of-a-kind’ en dus zijn geld wel waard…

    Login om te reageren
    • stephanotis zegt

      13 december 2013 om 01:24

      @hammerman: te koop voor $123.500 maar ik zou met een lager bod beginnen.
      http://www.ronsusser.com/inventory.htm?id=231

      Login om te reageren
    • Emile_Benz zegt

      13 december 2013 om 12:43

      @hammerman: alleen zul je hem dan nooit aan de straatstenen kwijt kunnen en zul je het moeten doen met een lagere prijs…

      Login om te reageren
  2. Alfarobert zegt

    12 december 2013 om 23:45

    In 1982 al bijna 1 miljoen voor een auto? Echt mooi is hij niet maar echte verzamelaars zullen er wel weer torenhoge bedragen voor over hebben op een veiling(neem ik aan).

    Login om te reageren
  3. Citrofiel zegt

    13 december 2013 om 00:04

    Dat het andersom gebeurt kan ik nog een beetje begrijpen, maar een miljoen betalen om je prachtige Ferrari om te bouwen naar een Mitsubishi Starion..?

    Login om te reageren
    • pomoek zegt

      13 december 2013 om 00:20

      @Citrofiel: Ik denk dat het terugbouwen een stuk goedkoper is. Overigens kosten per km: $ 200,-…

      Login om te reageren
  4. natos zegt

    13 december 2013 om 00:25

    Op foto 1 en 9 vind ik hem wel wat hebben. Die two-tone hoeft dan ook weer niet. De onderbrekingen in de panelen maken het geheel zo foeilelijk. Had liever een strakke lijn van voor tot achter willen zien.

    Login om te reageren
  5. Rohrl-fan zegt

    13 december 2013 om 01:13

    Ik heb wel iets met dergelijke ‘speciallekes’ en hoewel dit verre van de mooiste Ferrari is, vind ik dit toch echt wel iets leuk.

    Login om te reageren
  6. jaapiyo zegt

    13 december 2013 om 01:22

    Lachen toch dat jaren ’80 spul…Vooral die paneeltjes in het interieur, recht uit de tijd van Bladerunner en de eerste computers. Mooi is de auto wat mij betreft verder ook niet maar gelukkig was de basis een toch al niet al te mooie 400.

    Kende dit geval nog niet dus +1 voor ab.

    Login om te reageren
  7. JaxDryke zegt

    13 december 2013 om 02:05

    Zo schuin van voren ziet het er meer uit als een Corvette dan een Ferrari 400…
    Nee, dit wordt ‘m niet.

    Ik ben extreem gecharmeerd van de originele Ferrari 400i, een van de mooiste Ferrari’s, vind ik dan, maar dit project is gewoon extreem mislukt. En dan nog geld vragen ook voor zo’n bak patat.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      13 december 2013 om 19:53

      @JaxDryke: Zo’n 400/412 heeft bakken charisma. Niet sollen met de eigenaar, straalt hij uit. Nog meer dan een quattroporte (v) vind ik.

      Login om te reageren
  8. tweetyv6 zegt

    13 december 2013 om 07:29

    Over smaak valt niet te twisten, maar deze legt wel de ‘Zeitgeist’ van toen erg goed vast. Hoekig design, digitale armaturen. Je waant je bijna Knightrider.

    Overigens @Citrofiel: er zijn maar weinig mensen die zich de Mitsubishi Starion kunnen/willen herinneren. Was er zelf niet op gekomen. Vind het wel een goed vergelijk, ja.

    Login om te reageren
  9. moveyourmind zegt

    13 december 2013 om 08:16

    En toch…. dat interieur is gewoon übercool! Die boordcomputer en het audiosysteem waren state of the art. Het is dat het huis van de toekomst nog niet gebouwd was, anders had deze auto zo op de oprit gezet kunnen worden.

    Login om te reageren
  10. aadr zegt

    13 december 2013 om 08:38

    De Mazda RX7 uit die tijd alleen die was wel mooi.

    Login om te reageren
  11. evandaalen zegt

    13 december 2013 om 08:43

    @sir_smokalot: Foto credits zouden op prijs worden gesteld, want de eerste en de tweede foto (die gebruikt is als artikelfoto) zijn gemaakt door MIJZELF, tijdens de Cavallino Classic (Palm Beach, Florida) in Januari 2004.

    Login om te reageren
    • sir_smokalot zegt

      13 december 2013 om 11:39

      @evandaalen: Als de maker bekend is gebeurt dit met liefde. Deze twee platen kwamen ergens van een Frans Ferrari-forum zonder bron.

      Heb je naam er bij gezet!

      Login om te reageren
      • evandaalen zegt

        13 december 2013 om 12:29

        @sir_smokalot: THANKS!

        Login om te reageren
      • rob68 zegt

        13 december 2013 om 17:30

        @sir_smokalot: Nou bedankt hoor , ik was hem namelijk wel vergeten…

        Login om te reageren
  12. bmwe46csl zegt

    14 december 2013 om 21:12

    De daytona is imo veel mooier

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North