• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Ferrari 458 Speciale is kogelvrij

Auteur: machielvdd, gepost 18 december 2020 om 07:46 – 25 Reacties

Geen vrienden gemaakt bij het sparen voor een Ferrari 458 Speciale? AddArmor heeft de oplossing: een gepantserde Ferrari 458 Speciale.

Als we het over supercars hebben gaat het al heel snel over pk’s, maar gewicht is natuurlijk minstens zo belangrijk. De techneuten van merken als Ferrari sloven zich dan ook uit om het gewicht zo laag mogelijk te houden. Dat geldt in het bijzonder voor hardcore varianten als de 458 Speciale.

AddArmor

Het is daarom opmerkelijk te noemen dat uitgerekend deze auto is voorzien van bepantsering. Je hoort het goed: de auto die je hier op de foto’s ziet is een gepantserde Ferrari 458 Speciale. Dit is het werk van het Amerikaanse AddArmor. Ze maakten eerder al een breed spectrum aan auto’s kogelvrij, van de Cadillac Escalade (wie had dat verwacht?) en een Mercedes Sprinter tot een Tesla Model S en een Audi RS7.

Lichtvoetig

De genoemde voertuigen hebben één ding met elkaar gemeen: lichtvoetig waren ze toch al niet. De 458 Speciale is dat wél. Sterker nog: dat is cruciaal bij deze auto. Als je deze auto opeens een stuk zwaarder gaan maken verliest de auto compleet zijn bestaansrecht.

Gewicht

We horen jullie denken: hoeveel weegt deze gepantserde Speciale dan? Nou… dat valt nog reuze mee. Dat heeft twee redenen. Ten eerste heeft AddArmor zo licht mogelijke bepantsering gebruikt, dat bij elkaar maar 70 kg aan extra gewicht op de schaal legt. Ten tweede hebben ze het extra gewicht gecompenseerd. Ze hebben de auto namelijk uitgerust met alle mogelijke fabrieksopties waar carbon fiber voor stond en een Capristo-uitlaat gemonteerd.

  • Gepantserde Ferrari 458 Speciale
  • Gepantserde Ferrari 458 Speciale
  • Gepantserde Ferrari 458 Speciale
  • Gepantserde Ferrari 458 Speciale

Pk-gewichtsverhouding

Onder de streep is de Speciale uiteindelijk maar 30,4 kg zwaarder dan een doorsnee Speciale. Een snelle rekensom leert ons dat de pk-gewichtsverhouding bij deze Speciale zelfs nog ietsje gunstiger is. De Capristo-uitlaat zorgt namelijk voor 40 extra paardekrachten.

Prijs

Degenen die het rondrijden in hun gepantserde limousine beu zijn kunnen dus terecht bij AddArmor. Ze kunnen dan wel een stevige rekening verwachten. AddArmor vraagt namelijk omgerekend €510.000 voor deze gepantserde Ferrari 458 Speciale. Dat is zelfs voor Speciale-begrippen een enorme hoop geld, want er zijn genoeg exemplaren te vinden die ongeveer de helft kosten. Het verschil is wel dat je nog levend uitstapt als je met dit exemplaar in een hinderlaag rijdt. Dat is natuurlijk ook wel prettig.

Ook interessant!

  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale
  • Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
    Video: Ferrari 458 flink beschadigd na crash
  • Video - personeel wasstraat geeft gas in Ferrari 458
  • Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet
    Gratis Ferrari bij aankoop van villa in Nunspeet

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

458, addarmor, Ferrari, speciale

Vorig bericht: « Politieachtervolging: verdachte met lachgas wil niet stoppen
Volgend bericht: Dit betaal je voor een Ben Pon Jr-badge in je Porsche 992 »

Lees Interacties

Reacties

  1. fernie zegt

    18 december 2020 om 07:48

    Op enkele uitzonderingen zijn de meeste autos kogelvrij.

    Login om te reageren
    • willemvdberg zegt

      18 december 2020 om 07:56

      @fernie: maar niet allemaal kogelwerend..

      Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        18 december 2020 om 17:00

        @willemvdberg: weren is nog steeds anders dan opvangen :)

        Login om te reageren
    • mrB zegt

      18 december 2020 om 10:10

      Het hangt er een beetje vanaf wat er in het handschoenenkastje ligt ;)

      Login om te reageren
    • machielvdd zegt

      18 december 2020 om 12:31

      Ik draag altijd een kogelvrij vest

      Login om te reageren
      • sudbina zegt

        18 december 2020 om 17:40

        @machielvdd: ik soms. Vandaag bijvoorbeeld. Gisteren droeg ik een kogelvrije trui. Eigenlijk wel iedere dag een kogelvrij shirt overigens.

        Login om te reageren
  2. petermb zegt

    18 december 2020 om 08:01

    30,4 kg zwaarder…. Vaak zit dit verschil al tussen man en vrouw.

    Login om te reageren
    • rijnooit zegt

      18 december 2020 om 08:48

      @petermb: of een avondje spareribs & bier tov een salade als maaltijd 🤣

      Login om te reageren
  3. hotze zegt

    18 december 2020 om 08:02

    “Geen bestaansrecht” als de Speciale te zwaar zou zijn? Het fraaie uiterlijk is al genoeg bestaansrecht + de turboloze V8. Diverse nieuwere modellen zien er niet meer uit, die hebben geen bestaansrecht. Waaronder de hatchback-achtige lelijkerds met de motor in het vooronder. De Roma is het aanzien gelukkig weer waard.

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    18 december 2020 om 08:19

    Dit model is al wel twee keer opgevolgd…

    Login om te reageren
    • bbjorn zegt

      18 december 2020 om 11:17

      @mashell: ik zou nog steeds deze verkiezen boven de anderen

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    18 december 2020 om 08:19

    Slechts 70kg aan bepansering, waartegen is deze auto dan beschermd? Gooien van eieren?

    Login om te reageren
    • mpgc zegt

      18 december 2020 om 08:48

      @dutchdriftking: waarschijnlijk alleen tegen lichte handvuurwapens. Alles beter dan niets. Meeste aanvallers zullen niet verwachten dat een Ferrari enige vorm van bepansering heeft.

      Login om te reageren
      • ty5550 zegt

        18 december 2020 om 14:21

        Tegen een occassionele overvaller zal het dan wel helpen. Als ze je echt dood willen, vermoed ik wel dat ze met een automatisch wapen afkomen.

        Login om te reageren
        • berlinetta zegt

          18 december 2020 om 15:20

          Als iemand je echt dood wil, dan zou diegene het denk ik beter aanpakken dan met een mitrailleur op een Ferrari gaan lopen knallen.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            18 december 2020 om 17:01

            @berlinetta: nou, beetje occasionele road rage moet je tegenwoordig wel rekening mee houden, dan is dit wel afdoende toch?

            Login om te reageren
      • rolov zegt

        18 december 2020 om 16:38

        @mpgc: tegenwoordig komen ze al standaard met een ak

        Login om te reageren
  6. viezefreddyw zegt

    18 december 2020 om 09:00

    Bepantsering of niet, maar wat is de 458 Speciale toch mooi. Zeker in deze kleurstelling. Hou je 488 Pista maar, kan wat mij betreft niet tippen aan de Speciale. Wat een geluid.

    Login om te reageren
  7. jajeroenja zegt

    18 december 2020 om 09:43

    We gaan er maar even vanuit dat de ruiten niet gedaan zijn, en alleen de deuren en kofferbak gevuld zijn met “pantser platen”.
    Een b4 voorruit weegt al een 80kg.

    Login om te reageren
    • sonnybonds zegt

      18 december 2020 om 10:41

      yeah dacht zelfde. Denk niet dat er veel bepantserd is met zulk weinig extra gewicht.

      Login om te reageren
  8. JanJansen zegt

    18 december 2020 om 10:32

    Als mijn vriendin “maar 70kg zwaarder” weegt rijdt … nee laat maar.

    Login om te reageren
  9. w0o0dy zegt

    18 december 2020 om 10:34

    Zoals iemand op Facebook al opmerkte: als je bang bent dat er mensen zijn die de behoefte hebben om op je te schieten is een knalrode Ferrari misschien niet de slimste keuze als vervoer.

    Login om te reageren
    • macz46 zegt

      18 december 2020 om 18:19

      @w0o0dy: vraag maar aan Klaas Bruinsma😇

      Login om te reageren
  10. HIM zegt

    18 december 2020 om 10:51

    Ook loodvrij

    Login om te reageren
  11. Crosscabouter zegt

    18 december 2020 om 11:34

    @redactie: kogelvrij? Kogelwerend bedoelen jullie. Lagers met kogels, stuurkogels, etc, etc..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North