Deze unieke Polo Beach is van Nederlandse makelij

Auteur: , 42 Reacties

Omdat life's a beach.

Met de zomer voor de deur kan de zoektocht naar een leuke cabrio weer beginnen. Of je pakt het wat extremer aan en brengt een splintertjenieuwe Polo GTI naar Custom Dreams, om er wat bijzonders van te laten maken. De eigenaar van bijgaande Polo Beach Custom Dreams zag op de beurs in Genève deze up! van ItalDesign en hij wilde er ook één.

VW was echter onvermurwbaar, bestellen was niet mogelijk. Gelukkig ging de liefhebber niet bij de pakken neer zitten en bracht hij dus een Polo naar de Nederlandse customizer. Die spaarde kosten noch moeite om van de GTI iets bijzonders te maken. Lees mee:

  • De koets werd verstevigd om het dak te kunnen verwijderen.
  • Er zit 280 uur aan laswerk in.
  • Deuren, dak en achterraam werden weggehaald.
  • Meubilair is vervangen door 4x Recaro Sportster CS.
  • De achterste twee stoelen kunnen eruit.
  • Vierpuntsgordels komen van Sparco.
  • Tweedelige Niche-velgen met run flat-banden.
  • De Polo werd verlaagd.
  • Het tweedelige uitlaatsysteem is custom made voor de Polo Beach.

Het eindresultaat is deze Smart Crossblade XXL, die met z’n teakhouten interieur wel wat wegheeft van de Phantom Drophead Coupé. Een heel klein beetje dan. Wij vinden ‘m gaaf, dat-ie ook nog van Nederlandse bodem komt is een mooie bonus. Een uitgebreide reeks met foto’s inclusief beelden van het bouwproces check je in de gallery.

Fotocredit: Feezman.nl



42 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Waar zijn de deuren?
@purepet9000: op martkplaats
@purepet9000:

Kijk dat scharnier dan. Open “deuren” dus ;p
@purepet9000: die waren ze vergeten dus hebben ze dat zo “opgelost”
@purepet9000:
Verdulleme, ik wist dat ik op de optie lijst een kruisje vergeten was.😜
-edit: thanks! Is aangepast-

OT: Verder leuk bakkie, zal best wel wat gekost hebben om hem zo te maken. Leuk voor de altijd zon landen!
Ziet er niet uit! Ben benieuwd wat het gewicht is van dit gedrocht.
Inderdaad wat een gedrocht! Lekker over het losse strandzand zal het ook niet rijden.. Kansloos
LOL! Dan verbouwen ze die hele auto, maar even het dashboard aanpakken ho maar! Wat een gedrocht zeg, zelfs een fatsoenlijke Navi en het GTI logo wegwerken in het stuur was nog teveel moeite…
@Mixpower: en als de klant dat niet wilde? Ze doen het in opdracht van een klant. Die beslist ten slotte.
@Mixpower: nou, een wit dashboard met houtaccenten om de ventilatieroosters, radio en climate control is anders bepaald niet standaard. Die climate control heeft inmiddels ook niet meer echt nut lijkt me.
Vind het wel een geinige wagen, leuk voor langs de kust van Miami met vier babes erin, wat me brengt op mijn volgende punt.

Waarom zou je er zulke stoelen met vierpuntsgordel in zetten? Zoiets moet toch comfortabel leer zijn waar ze in hun bikini op kunnen zitten? Nu lijkt het weer een sportieve beachauto… Yeah right.

En tuurlijk, die klant heeft het bepaald, dit is slechts mijn mening.
@pesu: comfortabele stoelen hebben een gaten waar de gordels doorheen kunnen. Omdat je de gordels niet meer in de B en C- stijlen kan verwerken moeten ze wel achter de stoel bevestigd worden Of had je een ander idee?
@ziekegeest: hebben GEEN gaten*
@ziekegeest: Goeie van die gordels, niet zo over nagedacht. Maar dan vind ik dat plaatje van je alsnog geschikter voor zo’n auto.
@pesu: of dan krijg je zo iets:
@pesu: Vierpuntsgordels zullen nodig zijn omdat de B stijl weg is en een driepuntsgordel dus niet meer gaat. Wat ik me dan afvraag is hoe de vierpuntsgordels bevestigd zijn. Om vierpuntsgordels voor de voorstoelen zodanig te bevestigen dat je bij een aanrijding niet je rug breekt, zullen ze door de achterstoelen heen moeten lopen…
@stradale888: zoals in de foto van ziekegeest kan natuurlijk ook.
Vet ding! Met de motor van de GTI en een veel lager gewicht zal dit ook wel lekker snel zijn, en ik vind m nog mooi ook! Wel jammer dat ze de originele GTI-grille hebben vervangen…
Dit is gewoon de nieuwe Polo, deuren en dak zijn voortaan optioneel…
@motoragent: Ohh zit het dus zo. Ik begreep wel dat de VAG in 4e verdeeld ging worden. Maar dat betekend dus dat je voortaan je onderstel, motor, carrosserie en interieur apart moet bestellen?
@clarkson: yup. De zoveelste optielijst-melkkoe…
Het is net wat beter dan DGB, maar meer ook niet.
Beetje rare stang aan de zijkant, past nirt echt bij de auto
Ik vind ’t ’n hele goede reden om m’n garage op te ruimen.
280 uur laswerk? Hebben ze elk kiertje wat ze konden vinden dichtgelast?
Duur karretje
Lelijk en gevaarlijk. Die hoek van dat profiel (metalen stang) aan de zijkant lijkt me al tragisch bij het instappen. Laat staan bij eventueel een aanrijding. Ontwerp is echt een puinhoop maar dat is een kwestie van smaak of het gebrek daaraan.
En waarom in hemelsnaam een slowmotion grill er in?
Grappig project maar die balk is niet de meest elegante oplossing.
Ik vind ‘m leuk!
Maar als ik iets voor het strand zou aanpassen, zou ik het niet verlagen, en lijken low prfile runflat-banden me ook geen goed idee. Maar wie weet is er een tweede setje wielen.
Hoe krijg je iets waar je aan bent beginnen te lassen ooit legaal in Nl of Be? (tenzij via omwegen naar UK, Zweden of Duitsland)
Prijzig golfkarretje :-)
Waarom verlaag je een auto voor t strand? :P
Ik vind m GEWELDIG! Bravo hiervoor, eindelijk eens iets dat de heersende middelmatigheid in NL overstijgt.
Pfffffffffffffffffffff dit is echt zon “hold my beer” actie
Niks voor in nederland! Meer iets voor zuid-spanje.
Krijg je dit op kenteken?
Lijkt me wel vet om een keer te doen.
Maar helaas heb ik zelf geen werkplaats
Nee bedank
Plaatsvervangende schaamte…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).