Deze ‘guilty pleasure’ met V12 is een koopje!

Auteur: , 90 Reacties

En je wil 'em! Als je zegt van niet, dan lieg je. Kan niet anders.

De Mercedes W140. Een magische cijfer-lettercombinatie voor iedereen die van kathedralen houdt, niet geheel ontoevallig ook de koosnaam voor dit stukje automobiele historie. Zeker als er op de W140 ook nog eens ‘S600’ staat. Dan heb je inderdaad een 6 liter V12 met minimaal 394 pk.

Zo ook het veiling-exemplaar dat te koop staat bij BVA-Auctions. Alleen is die nog nét even vetter, want fouter! Deze is wit en wit is voor een auto uit de nineties gewoon lekker fout. Punt. Dan zitten er ontzettend lelijke AMG-velgen onder en is er wat plastic van de firma Lorinser gemonteerd. De Benz heeft slechts 100.000 kilometer gelopen en is in goede staat.

Het hoogste bod staat op het moment van schrijven net boven de 10.000 euro. Da’s een schijntje, deze auto gaat namelijk nooit meer kapot en is daardoor een prima investering; zelfs je achterkleinkinderen kunnen erin rijden.

Met dank aan Klotskuukske voor de tip!



90 reacties

Ik wil ‘m niet
@gieltj: Je liegt!
@Dimglor: nope, ben geen fan van dit soort grote wagens.
@gieltj: dit is echt de mooiste MB ooit. Maar ja, bij sommige mensen verschillen de smaken ;-)
@roppp: gelukkig wel haha. Ben persoonlijk meer een liefhebber van de AMG GT (R)
@gieltj: en de Japanse auto markt ?
@roppp: Ik denk dat velen je smaak niet delen dan. Ooit van een ‘Gullwing’ gehoord?
@gieltj: ik ook niet. Ben niet echt fan van mercedes, niet van wit, en niet van de algehele foutheid die deze wagen uitstraalt.
Thanks, but, no thanks! Ik sla ff over
Lekker fout
Ik zou hem zeker willen. Wel even die V12-badge eraf halen. Vind ik iets voor paupers.
@berlinetta: Haha inderdaad, de badge is voor paupers!
@Jochempie: de rest is namelijk heeeeeel smaakvol.. ik geef mijn portie aan fikkie.
@berlinetta: lol! dacht je van die 200kg aan tupperware op die Mugabe bolide
@berlinetta: Ik ook wel, maar even zwart spuiten / wrappen, want deze kleur staat hem niet.

In het zwart is het gewoon een tank ! Super cool. Gewoon om de collectie aan te vullen, niet als daily
@berlinetta: De gehele auto zoals die er nu bij staat is voor paupers.
In een donkere kleur, met origineel onderstel / wielen en zonder dat Lorinser gedoe is het wél een begerenswaardige Mercedes..
@senne: ik denk dat @berlinetta sarcastisch was en hij inderdaad bedoelt dat de hele auto een pauperbak is.
@jochempie: Juist ;)
@berlinetta: Hij doet me veel denken aan de S500 waar 50 Cent in reed in de film Get Rich Or Die Tryin’. Alleen die had veel mooiere velgen dan deze.
@viezefreddyw: Klopt! Die was net ietsje minder pauper.
Ik zal deze niet van mijn oprit trappen als ik ook de eigendomspapieren in de bus erbij krijg maar ik zal er geen euro’s aan uitgeven. Liever een wat meer originele (saai donkerblauw met beige interieur) met een V8. Ooit…
@lekbak: een blauw metallic coupé, mét V12, origineel uiteraard. Of een SL (R129) zelfde kleur/motor
Als je om het half uur staande gehouden wil worden moet je deze inderdaad kopen.
@harrie: zou je denken? Volgens mij kun je hier gewoon zelfs met alle ramen open, luide obscure arabische rap muziek uit de stereo zonder problemen mee rond rijden. De politie denkt dan, oude Mercedes, hardwerkende jongere die al zijn zuur verdiende centjes in z’n auto steekt, verschrikkelijke smaak maar verder helemaal ok.
@mashell: of taxi! :)
@lekkaah: Fake Taxi
@mashell: sterker nog, als je dan wordt staande gehouden mag je bij De Wereld Draait Door je verhaal doen!
@caferacer: zeker als je daarbij stottert en voortanden formaat slagtand hebt
Verkeerd in top staat. Gebruikerssporen. Wat is het nou?
Een auto bij bva van hun autoveiling kopen is Russische roulette. Vanwege het voetstoots verkopen worden daar veel wrakken aangeboden waarbij gebreken worden weggewuifd.
@siemi: voetstoots is eigenlijk een mooi woord voor het object maar een schop geven inderdaad.
Donkerblauw en hij is af!
Dit zijn echt tanks, geweldig! 10duizend + vind ik echter nog wel prijzig. De V8 varianten vind je voor vele malen minder.

Een vriend van me heeft vorig jaar nog een 420 V8 gekocht voor +/- 500 euro, liep wat beroerd maar was dan ook jaren niet gebruik.
@knalfa: zoiets kan goed uitpakken uiteraard maar grote kans dat je €3500 lichter bent voordat je tien keer gescheten hebt. Risicovolle move dus, hoe is dit afgelopen?
@lekbak: Staat in de schuur te wachten tot hij er een keer zin in heeft. Hij is zelf automonteur dus vermoed niet dat dat een probleem gaat zijn. En echt veel hoeft het nooit te kosten. Je moet wellicht veel geduld hebben en goed zoeken dan kun je onderdelen altijd goedkoop vervangen/ repareren. (spreek uit ervaring, aantal auto’s met zeldzame onderdelen gehad).
Import uit de US nou dan geloof ik de 100k never.
@thomasthomas:

Dat dacht ik ook al. Waarschijnlijk daar voor een prikkie gekocht. Slecht onderhouden.
@thomasthomas: Is Japan import denk ik. Gezien de km teller ipv miles teller. In Dubai doen ze veel Japan import. Daar zie je dit veel te koop staan.
@e34m5touring: denk zelf Canadees op dit moment. Want kleine platen en stuur links en kilometer teller.
Vind de W140 S niet zo mooi als de W126 S.

Maar zo’n S600 is wel fijn
Da’s er eentje van het laatste productiejaar, met die navigatie. Vet!
Is er een zigeunerkoning overleden?!
@ehnl: Inderdaad, wat een verschrikkelijke pauper bak, bahbah.
Nieuwe bedrijfswagen voor Kuzu met de DENK partij toerkkkkmobiel
Nee hoor, dit is niet de W140 zoals ik hem graag zie. Veel te Sjonnie is dit eigenlijk. Bij Marco Hof staat een echt mooie W140. Ook een S600, in het groen. Dat vind ik een schitterend ding.
@viezefreddyw: er staat ook nog een rode w123 op zijn website. Verkocht. Maar er is geen auto op de wereld die ik liever zou rijden. Met een zwart interieur en kroonkurken en het zou de mijne kunnen zijn. Hopelijk kan ik komende zomer beginnen met het verdrijven van de roestduivel.
De almachtige V12, Hebbøn !!
Graag getipt ♡ lijpe bak, kopen en cocaine gaan smokkelen
Ik dacht al, een witte Europese W140 zie je bijna nooit. Waarschijnlijk een Japanse. Er worden veel prachtige exemplaren vanuit daar hier naar toe gehaald.
@e550: dat wilde ik zeggen, als mensen willen kwijlen over wat ze allemaal op de boot kunnen zetten, kijk eens op goo-net-exchange.com
@e550: Toevallig wat onderzoek gedaan naar Japan import omdat m’n broertje wat op het oog had. In Dubai wordt er enorm veel geïmporteerd vanuit Japan. Men waarschuwt wel veel voor oa Flood Damage en teruggedraaide km standen. Japanners schijnen vrij zuinig te zijn op het interieur waardoor je het vaak niet kunt zien aan stoelen ed. Altijd even vragen naar de gradesheet. Daarop wordt in Japan een ‘cijfer’ gegeven voor de staat. Vaak een goeie indicatie of alles klopt.
@e34m5touring: is Japan niet rechts gestuurd dan?
@hplh: Jawel, maar vreemd genoeg worden dit soort auto’s linksgestuurd besteld. Schijnt een statusdingetje te zijn daar.
@e34m5touring: ook Amerika is bezig met veel Japanse auto’s te importeren. Japanse auto’s zijn gewild omdat ze weinig km’s hebben gelopen (vanwege de kleine afstanden die ze daar rijden) en omdat de auto’s goed zijn onderhouden i.v.m de strenge regelgeving voor auto’s (Shaken).
via Android app
Als je kunt leven met een Japanse import zonder onderhoudshistorie, gekke tolweg elektronica, onleesbare karakters op de middenconsole knopjes en barsten in het houten stuur, dan is dit inderdaad jouw auto.
De auto staat eveneens vele andere al lang te koop maar werd niet verkocht omdat deze maar vooral andere echt een slechte prijs kwaliteit verhouding hadden. Vele liefhebbers liepen teleurgesteld weg en driekwart van de auto’s heeft het startbod niet gekregen.
tja, veiling is alleen al wel gesloten, gisteren.. laatste bod 11.200 euro
Leuk om mee op vakantie te gaan, Turkije ofzo..
Dikke bazenbak, in het zwart andere velgen en dat Lorinser pakketje mag gewoon blijven.
Die kogelgaten hebben ze weer mooi onder de lak gekregen…
Nou nee ik hoef m niet
Wat een medelanderbak…
Nee dankje, ik heb zelf een w140 in bezit maar met de 5.0 v8, zonder alle pauper bumpers maar in plaats met de orginele velgen en in licht grijs. Lekker klassiek dus. De 600 bewust niet voor gekozen omdat deze nogal duur kunnen zijn als er motorische problemen zijn.
Ik rij de w140 600 l. Prima bak. Het vermogen van deze zal boven de 400 liggen. De eerste bouwjaren hebben 390. Ik heb 1 jaar gezocht voordat ik de mijne vond. In Duitsland zijn ze gek op dat lorinser plastic . En het vage Australiërs ook. Ik heb hem echt het liefst origineel. Het wit is wel OK.
Deze auto gaat nooit meer stuk?? hoe onwetend is de auteur van dit stukje schrijven, de W140 is idd wel een erg robuuste mercedes nog uit de goede tijd, maar de S600 kent juist heel wat dure kwaaltjes.
Beter de S500 dan kiezen die is stukken betrouwbaarder.
Als ik zwart was dan had ik ‘m 100% zeker gekocht. En dan elke keer dat ik staande wordt gehouden klagen over etnisch profileren :-D
De droom van velen in Turkije en Marokko …
@autodrome: zo ver ik weet is de W140, zowel in Turkije als Marokko, nooit populair geweest. In de 90s niet, en nu ook niet. En de S600 al helemaal niet. Turken en Marokkanen houden van diesels.
Zelfs @viezefreddyw wil hier niet in gezien worden…
@e1000bmw523i: Ik ben fan van de W140, echt. Altijd een schitterend ding gevonden. Alleen deze is niet zo stijlvol wat een W140 wel kan zijn.
@viezefreddyw: klopt. De ster op de motorkap hoort nog in de grille te zitten. Dan is ie af!
@iJoost: De ster op de motorkap is juist mooi. Zo hoort het ook.
@viezefreddyw: was beetje ironisch bedoeld.
Ster in de grille is uberfout. Tenzij het een SEC is, dan geldt hoe fouter hoe beter

En deze W140 is natuurlijk redelijk fout door de kit erop. Heb zelf een Alpine gehad en als je soms ziet hoe onze oosterburen zo’n ding aan hebben gepakt….pijn aan je ogen
@iJoost: Ja dat dacht ik al. En inderdaad, een 560 SEC mag hem in de grill.

Ja, over smaak valt niet te twisten he. Soms snap ik het ook niet hoe sommige mensen hun auto toetakelen.
@viezefreddyw: ik heb dus eens een zeer scherp geprijsde 500sec laten staan vanwege die ster. Tijdens de proefrit miste ik iets maar ik wist niet wat. De auto was technisch prima in orde. Op weg naar huis -in de w123 uiteraard- snapte ik het. Ik miste de ster. De beleving, het rijden, de gehele auto was gewoon niet compleet zonder die ster.

Die sec die komt er nog wel eens. Inmiddels ben ik handig genoeg om die ster er wel op te krijgen, hoe dan ook.
@lekbak: Ik heb het al in de gaten. Jij bent een echte liefhebber van het merk en je hebt er meerdere in bezit en meerdere gehad. Vind ik mooi. Waar komt je liefde voor de ster vandaan?

En jij bent een Fries he? Ben je niet toevallig Klaas de Poel haha.
@viezefreddyw: ik vond oude Mercedessen altijd al gaaf, met hun statige uiterlijk en natuurlijk die grille. In het dorp reden verschillende mooie exemplaren en toen ik eens mee mocht rijden was ik verkocht. Dat was een grijze w123 stationwagen. Nieuwe Mercedessen vond ik niks, maar dat kwam door de w202 en w210. Toen pa in 2002 een nieuwe c-klasse kocht veranderde dat langzaam. Die nieuwe was toch wel een stuk mooier. Na een E200cdi in 2005 heeft pa nog eens een E320cdi gekocht in ’08 en die bevalt gewoon nog zo goed dat er geen nieuwe is gekomen. Ondanks herhaaldelijk proefrijden in nieuwe modellen.

Net voor mijn 19e verjaardag importeerde ik een ’82 w123 200. Redelijk goedkoop maar met weinig kilometers (en daar geloof ik nog steeds in). Destijds bijna belastingvrij, en helemaal toen ik het kenteken geregeld had. Deze auto heb ik vrienden in rond gereden, mijn zusjes hun eerste rijlessen in gegeven, mijn vriendin haar eerste rijlessen in gegeven (…Nee, niet dat viespeuk) en leuke vakanties in het buitenland mee beleefd. Technisch nog geen steek laten vallen maar inmiddels staat ze al een aantal jaren stil wegens roestvorming.

Al snel wilde ik meer en sneller. Een 190 16v moest het worden dus ik op zoek. Helaas waren die net boven budget en uiteindelijk is er toen mijn 2.3 8v gekomen. Een Avantgarde Azzurro, veel mooier ook nog. Al snel dreef ik mijn ouders tot wanhoop door er ook nog een grote jongen bij te willen (nog steeds had ik nog nooit een auto verkocht). Proefgereden in oa die sec, een blauwe maandag een 126 gehad maar dat was niks. Helaas besloot mijn tweede liefde dat ze wilde srure
@lekbak: Heel erg mooi verhaal, met plezier gelezen. Vooral de kleine dingetjes doen het hem dan he. Je eerste rit er in, maar ook mensen hun eerste rijles geven. Dan krijg je een bepaald gevoel bij zo’n auto en het merk. Dat vind ik mooi. Ik ben erg benieuwd naar de auto’s die je hebt. Maakt niet uit in welke staat, ik vind het mooi om te zien. Wellicht in de zomer met mooi weer. Neem ik de Italiaan mee.
@viezefreddyw: de plaats reactie knop was een beetje aantrekkelijk. De rest staat hieronder ;-)

Maar ik geloof vast dat we eens elkaars auto’s kunnen bekijken. Lijkt me leuk.
@lekbak: oeps,

Studeren dus. Wij op naar Delft en einde hobby. Of toch niet. Want het was tijd voor ouwe meuk. Een goedkope w124 hier en de goedkoopste 201 van Nederland daar. Gewoon om me niet te vervelen eigenlijk. Toen de buik van mijn vriendin op magische wijze begon te groeien heb ik de boel maar weer weg gedaan en wat moderns erbij gekocht. Nu heb ik alleen nog de eerste twee en een a-klasse.

Inmiddels heb ik een huisje gekocht in mijn ouderlijk dorp, vlak bij drachten en daar mag ik over een paar weken in. Daar moet nog een schuur op de tuin en als die er staat komen de auto’s ook weer. Zo veel mogelijk!
@lekbak: Heel mooi! Vlakbij Drachten, dat komt goed uit. De Italiaan staat in Drachten in de loods van ons bedrijf. Wanneer het beter weer is zal ze vaker voor de deur staan in mijn woonplaats Sneek. Als het weer het toelaat kunnen we wel eens een ontmoeting forceren. Lijkt me gaaf en ook erg mooi voor Autoblog. Een leuke site met autonieuws dat liefhebbers bij elkaar brengt. Compliment naar Autoblog en @autoblogger toe. Misschien moet er weer eens wat georganiseerd worden voor de bezoekers van de site.

Succes met het verhuizen naar je nieuwe huis en het daarbij horende klussen. Het is een mooi vooruitzicht die je hebt en ik ben benieuwd war er in de nieuwe schuur komt te staan. En wanneer het weer het toelaat spreken we elkaar wel weer.
@viezefreddyw: Klaas de Poel is mijn CLK 430 naar toe gegaan, heeft hem direct van mij ingekocht.
Aardige vent!
@bofkont: Ik heb nog nooit iets bij hem gekocht en ben er ook nog nooit geweest. Maar ik kijk regelmatig op zijn site en zo komt hij over als een oprechte ondernemer en sympathieke vent. Ik heb het gevoel dat je daar wel een goede auto koopt.
Nee, ik wil hem niet eens in de straat
Alle ramen naar beneden. ..
https://youtu.be/POONVUzu-x8
ja super badass deze zou mij wel kunnen passen
Nee dank je,hou niet van die kampbakken,kermissloepen of hoe je ze ook wilt noemen.(mag niet discrimineren dus dat laat ik even achterwege,haha)
Hoewel ik deze sjonnie-uitvoering graag aan mij voorbij laat gaan heb ik wel goede herinneringen aan dit model.

Ik was 19 en mocht van mijn buurman (directeur bij de lokale Benz-dealer) een S600L ophalen bij de importeur en deze naar het noorden van het land rijden. Om de feestvreugde te delen nam ik een goede vriend mee.

Eenmaal bij de importeur aangekomen liep ik met de medewerker een grote loods in waar de ene dikke Benz na de andere stond te glimmen. Eén viel direct op wegens zijn grill met extra horizontale spijlen, dat moest ‘m zijn, een zwarte V12 waarmee ik dik 130km mee mocht gaan toeren.

De medewerker vroeg of hij hem voor me uit de garage moest rijden, maar dat zou natuurlijk erg weinig vertrouwen wekken bij de importeur die mij als 19 jarige een auto van dik 400.000 gulden meegaf. Dus ik heb voorzichtig de sloep uit de garage gemanoeuvreerd en een paar minuten later reden we al brullend van vreugde door Utrecht.

Wat een lol hebben we gehad, wat een power en wat een luxe. We hadden dichtbij het eindpunt met twee andere vrienden afgesproken omdat het ons wel leuk leek om met zo’n auto door de McDrive te gaan. En zo geschiede, vier jochies in een veel te dure sloep die amper de bocht van de smalle McDrive kon maken. Maar wat een lol hadden we met z’n vieren, al hamburgers etend op de parkeerplaats van de McDonalds.

Ik denk dat we ondanks de 408pk die we onder onze kont hadden nog nooit zo lang over de rit Utrecht – Noord Nederland hebben gedaan. Een ervaring die je nooit meer vergeet!
Drie woorden. Daimler Double Six
Rijklaar 2035 kg, max. toegestane massa 2460kg.
Dus met 4 flinke mannen met elk een toilettas zit ie vol….
Wel heerlijk fout idd!
@berlina1750: vergeet niet het lijk achterin de kofferbak, dat hoort er ook bij, nog meer gewicht.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).