• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Huayra is de krachtigste Pagani ooit

Auteur: machielvdd, gepost 15 februari 2020 om 10:04 – 13 Reacties

Pagani Huayra Imola

Het elegante is er alleen wel een beetje af.

Hypercarmerken brengen het liefst zo veel mogelijk one-offs en special editions uit van hun modellen. Bij Pagani spant de Zonda wat dat betreft de kroon. Van de Pagani Huyara hebben we echter inmiddels ook al de nodige varianten gezien. Van deze varianten kan er maar een de krachtigste zijn. Die eer gaat naar de Huayra Imola.

Pagani Huayra Imola

De oplettende lezer zal deze auto misschien al herkennen. De eerste Imola kregen we namelijk al in september te zien. Toen nam TopCar-topman Oleg Egorov zijn exemplaar in ontvangst. Dit was géén one-off, maar de eerste van vijf exemplaren. Nu heeft Pagani de Huayra Imola officieel aangekondigd en weten we ook de cijfers.

Pagani Huayra Imola

Die liegen er niet om: de Pagani Huayra Imola beschikt over maar liefst 827 pk. Dat is meer dan het dubbele van de oorspronkelijke Zonda C12 uit 1999, die over 408 pk beschikte. De krachtigste Pagani was tot nu toe de BC met 800 pk. De Imola heeft 1.100 Nm aan koppel en weegt 1.246 kg. Daarmee is de auto wel iets zwaarder dan de BC.

Pagani Huayra Imola

Pagani is zich helemaal te buiten gegaan aan aerodynamische upgrades met de Huayra Imola. We zien onder meer een joekel van een spoiler en een overdaad aan luchtinlaten, inclusief een roofscoop. De auto is er niet eleganter op geworden, maar dat geeft Horacio zelf ook toe. De toevoegingen zijn dan ook niet bedoeld om het design te verbeteren, maar om de rondetijden, het rijgemak en de veiligheid te verbeteren.

De nieuwste creatie van Horacio zal in Genève aan het grote publiek getoond worden. Geïnteresseerden zullen helaas achter het net vissen, want alle vijf exemplaren hebben al een baasje gevonden.

Ook interessant!

  • Video: nieuwe Pagani Huayra R schreeuwt het uit met 9.000 tpm
    Video: nieuwe Pagani Huayra R schreeuwt het uit met 9.000 tpm
  • Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
    Video: Pagani Huayra R geluid laat kinderen schrikken
  • Pagani Huayra R
    Video: Pagani Huayra R wordt best klinkende auto van 2022
  • Video: nieuwe Pagani Huayra R schreeuwt het uit met 9.000 tpm
    Eerste actiebeelden Pagani Huayra R hebben een 'maar'

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

Huayra, Imola, pagani

Vorig bericht: « Zo hard raakt het coronavirus de Chinese autoindustrie
Volgend bericht: AlphaTauri AT-01 is de nieuwe Toro Rosso »

Lees Interacties

Reacties

  1. Dutchdriftking zegt

    15 februari 2020 om 10:30

    Mooi is anders. Maar wel retegaaf!

    Login om te reageren
    • okdoei zegt

      15 februari 2020 om 11:14

      @dutchdriftking: jij weet niet wat lekker is…

      Login om te reageren
      • rikus zegt

        27 oktober 2021 om 17:53

        @okdoei: ken je klassiekers 😂

        Login om te reageren
    • zwepp zegt

      15 februari 2020 om 14:33

      @dutchdriftking: Dat dacht ik dus ook. Niet heel fraai, maar wel heel bruut. Maar dat zie je bij veel auto’s, dat de eerste (minst sportieve) uitvoering de mooiste is. Kijk maar naar de Zonda, AMG GT, F-Type etc…

      Login om te reageren
  2. theblazerunner zegt

    15 februari 2020 om 11:08

    Ik vond het juist wel mooi, doet terug verlangen naar de Zonda R

    Login om te reageren
  3. dromedaris zegt

    15 februari 2020 om 11:54

    Vind dit nog redelijk beschaafd in vgl met de Zonda R.

    Login om te reageren
  4. dufornee zegt

    15 februari 2020 om 12:22

    Heb dit toen zien staan tijdens een rondleiding in de fabriek. Waanzinnig bruut, maar toen was ie nog niet uitgebracht. Heerlijk!

    Login om te reageren
  5. mennok zegt

    15 februari 2020 om 12:46

    In de basis maakt Pagani altijd erg smaakvolle auto’s maar naar loop van tijd worden het meer en meer kermisattracties. Dik, dat wel, maar ook wel een beetje too much. Het subtiele is er wel een tikkeltje vanaf.

    Login om te reageren
  6. Scarface zegt

    15 februari 2020 om 13:57

    Waarom buitenspiegels op dit soort supercars nog niet zijn vervangen door camera’s en indoor-schermpjes is voor mij een compleet raadsel. En dan ook nog zulke lelijke erop schroeven. Opa’s met spiegels op hun fiets hebben al mooiere.

    Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      15 februari 2020 om 17:17

      @Scarface: Camera’s en schermen zuigen apenballen, in t donker zie je er óf geen zak in, óf je zit constant met een net iets te fel display in je ooghoeken. En daarnaast zijn de spiegels van de Huayra ware kunstwerkjes, al is dat wel subjectief.

      Login om te reageren
      • enjoypunani zegt

        15 februari 2020 om 23:14

        @dondeboer: heel subjectief. Ik vind het lijken op ogen op stokjes van slakken… ‘Miauw’, aldus Gerrit. Ik snap sowieso de Pagani hype niet, die dingen zien er niet uit. Te kort front tot aan de voorruit, lelijke spiegels een een V12 die niet klinkt. Doe mij maar iets met 10, 8 of 5 cilinders uit Japan of Zweden.

        Login om te reageren
        • dondeboer zegt

          16 februari 2020 om 08:13

          @enjoypunani: ik vond de Zonda toen ie net uitkwam heel geef, maar ik ben ook niet per se een fan. Alles aan die auto is heel mooi ontworpen, maar alles bij elkaar is het nogal over de top. Voor mij graag een gifgroene Lambo Gallardo Superleggera van voor de facelift of een Aston DB9.

          Login om te reageren
  7. davelepeef zegt

    15 februari 2020 om 18:09

    Ik begrijp dit niet zo goed. Maak je een auto, wat eigenlijk een track toy is want “rondetijden etc”, maar vervolgens bouw je er 5. Ik zag ff geen prijs maar die zal extreem zijn; wie gaat er dan nog serieus racen met zo’n ding?? Bouw dan een minder gelimiteerd exemplaar en zet ‘m in één of andere autosportklasse in, dan kunnen we ook eens kijken of het los van de glimmers ook nog een beetje presteert…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North