De Fünfer heeft in een korte periode veel asfalt versleten.
Eén ding is zeker bij deze occasion. De kilometerstand is niet teruggedraaid. We kunnen ons moeilijk voorstellen dat er met deze BMW met een stand van 580.577 kilometer nóg meer is gereden.
De F10 5-serie komt uit 2013 en heeft de afgelopen drie jaar niet bepaald stilgezeten. Het komt erop neer dat er jaarlijks met de auto zo’n 150.000 kilometer is gereden. Meer dan 400 kilometer per dag als de BMW daadwerkelijk zeven dagen in de week in gebruik is genomen.
Het gaat om een 535d. Onder de kap een 313 pk sterke turbo zes-in-lijn met 630 Nm aan koppel bij 1500 t/pm. Het blok is gekoppeld aan een automaat met acht verzetten. Een fijne vriend om kilometers mee te maken dus.
De auto wordt te koop aangeboden op Marktplaats. Volgeladen met opties en uitgevoerd in een fraaie bruine metallic kleur. Ondanks de hoge stand ziet het exterieur er nog prima uit. Het interieur is wel op een aantal punten aan het slijten. De 5-serie mag weg voor 22.800 euro, al betreft dit een exportprijs.
Met dank aan iedereen voor de tips!
De kilometerstand is vast perrongeluk de verkeerde kant opgedraaid?
@whoppie: perrongeluk is de liefde van je leven tegenkomen, wachtend op de trein.
Bizar hoge vraagprijs voor die kilometerstand. 15k is realistischer……
@mark997gt3: bij die km-stand is waarschijnlijk alles al een keer of twee vervangen geweest en heeft die auto nooit te lijden gehad aangezien het allemaal snelwegkilometers zijn.
@jzaero: Ik vind dat je moet kiezen:
– Alles is al twee keer vervangen geweest
– of hij heeft niets te lijden gehad vanwege snelweg kilometers.
@mout: motorisch en onderstel technisch niets te lijden. De automaat zal nog perfect zijn. Maar alle ‘snel slijtende” onderdelen en de standaard beurtjes zullen zeker uitgevoerd zijn.
@mark997gt3: heeft te maken met de bpm die er nog op zit
@wildewesten: Nee, want het betreft al een exportprijs. De verkoper heeft de rest bpm dan ook al terug gevraagd.
@Mas: volgens de Finnik app staat jij gewoon nog op kenteken, dan kan de BPM niet teruggevorderd zijn. Dit kan alleen met een export document. Zit trouwens € 3.784,- aan rest BPM op de auto.
@mark997gt3: en dan nog boven budget……
@gasderop: van wie?
wir fahr’n fahr’n fahr’n auf der Autobahn
Uitlaten zijn goed zwart
@kraakensmaak: dat zijn de optionele black chrome varianten.
Wat een gigantische vraagprijs zeg, voor een auto die al zoveel heeft gedraaid.
Veel te veel geld gezien de km-stand. 10k max endan nog export waar ze hem wat zullen opfraaien 300k km zullen terugdraaien dan zal ie verkocht worden voor 22k
@misterdrogba: ik weet niet wat voor werk je doet maar als ik jou was zou ik in de autohandel gaan. Iets voor 10k kopen en daarna verkopen voor 22k.
@simonbv: mwah.. als je ziet dat ze in frankrijk een Clio voor 1300€ kopen en voor 9900€ verkopen is dit niet zo onmogelijk denk ik :)
@misterdrogba: Ben op weg naar Frankrijk met een vrachtwagen. Haal er meteen maar 8 op. Heb je ook een idee waar ik ze vinden in Frankrijk?
@simonbv: ergens in Rotterdam kan je ook dat soort auto’s halen hoor, hoef je heus niet helemaal naar Frankrijk voor te rijden. Anders kan je nog wel naar Vlaardingen
@realracing3: wat voor soort auto’s bedoel je? Wat voor clio kan ik voor €1300 kopen en voor €9900 verkopen?
@simonbv: Tip: Iets beter de artikelen op Autoblog bijhouden, dan weet je waar dit over gaat .
@tievdz: Je kan ook gewoon zeggen waar het over gaat. Niet iedereen zit elke seconde op Autoblog.
@simonbv: in rotterdam kan je ook een mooie en goedkope hummer halen… of in vlaardingen moet je uitzoeken wat voor gecrashte ferrari of maserati je wil.
@simonbv:
Ja hoor eventjes contact opnemen met de Fransmannen in dit artikel. Succes!
http://www.autoblog.nl/nieuws/franse-monteurs-veroordeeld-na-schandalige-zaak-93534
@misterdrogba: Autohandelaar in de omgeving Kaatsheuvel
@toniominestrone: Volgens mij ligt Putten op de Veluwe en dat is niet echt in de buurt van Kaatsheuvel, toch?
@Orichy: iets met sprookjes, de Efteling, valt het kwartje?
@toniominestrone: ik moest lachen
@Orichy: putte ligt daar wel in de buurt en probeer in Brabant maar iets te vinden waar niets crimineels aan vast zit.
Pas ingereden dus. Een auto als deze is de meest ideale reisauto die je kunt kopen. Rijdt heerlijk comfortabel met zijn fijne motor gekoppeld aan een heerlijke versnellingsbak. Het interieur heb je zo af. Als je er een paar uurtjes aan besteedt heb je de boel zo schoon en weer netjes.
@viezefreddyw: met deze km stand vraag ik me af of die versnellingsbak nog wel zo heerlijk zal zijn. ZF bakken zijn technisch veelal superieur maar ze hebben ook de reputatie dat vooral bij hogere km stand er wel wat problemen voor kunnen komen.
Heb zelf ZF bakken in 2 van mijn auto’s en bij m’n oudste (E65 uit 2002) kan ik dat helaas beamen.
Snelwegkilometers of niet, zo’n bak slijt toch.
@mopar: Ik heb geen slechte ervaringen met ZF-transmissies. Ik heb nog een E60 525D uit 2007 die ruim de drie ton is gepasseerd. De bak schakelt nog steeds vlekkeloos zonder stoten of wat dan ook. En nee, ik ga er lang niet altijd even zuinig mee om. Af en toe trap ik eens flink door met die auto.
@viezefreddyw: 3 ton is geen (bijna) 6 ton zoals de wagen hierboven. En dan heb jij hopelijk geluk, de BMW fora’s staan er helaas vol mee.
@mopar: Klopt, daar heb je gelijk in. Die rekensom had ik al eventjes gemaakt. Nou is drie ton natuurlijk niet extreem veel, maar de bak voelt nog als nieuw te schakelen.
@viezefreddyw: Die rekensom kan nog eens duur uitpakken voor de volgende eigenaar van deze wagen.
Jij hebt in de basis dezelfde 6-bak als ik in m’n E65. Heb zelf de bak al eens een service gegeven bij ZF in Nederland.
Niet goedkoop (€600-nogwat geloof ik) maar zeker de centen waad. Als je van plan bent nog lang met die wagen door te rijden is zo’n beurt geen overbodige luxe, ze kunnen daar ook meteen je differentieel olie voor je vervangen.
@mopar: Als die na zon service weer 2 ton meegaat stelt 600 niks voor toch.
Waar worden die bakken slechter door? Is dat het vele schakelen of ook gewoon met 120 op de cruise control.
@marvin1608: Beiden. De ZF bak in de E65 was de eerste automatische 6 versnellingsbak ter wereld. Die dingen hadden zeker in de beginjaren nogal wat kinderziektes door inferieur materiaalgebruik en falende onderdelen.
In de VS heeft BMW honderden van die bakken onder coulance moeten vervagen destijds. Maar over het algemeen kan je stellen dat als je E65 of E60 het vandaag de dag nog gewoon doet, je er vanuit mag gaan dat je een goede hebt.
Zolang je de bak blijft spoelen (iets wat mijn BMW dealer in utrecht gewoon weigert te doen) zal de boel wel heel blijven.
@mopar: ik mag in deze kwestie zeker een ervaringsdeskundige genoemd worden. Heb 3 x E60 gehad, allemaal 535d, allemaal gechipt. Bij eentje een nieuwe bak erin bij ongeveer 250k, de ander zat er aan te komen. Heb nu een F11 530d zit ook al een nieuwe bak in.
Het hele probleem bij BMW is dat ze aangeven dat de olie en filter van de bak nooit ververst dient te worden. Die gaat een auto leven mee. Ja bij BMW betekent een auto leven dus 200k km. Na deze stand heb je geen garantie meer. Erg slim
Waarom moet je bij andere producenten om de 60k km de bak olie verversen en bij BMW niet ? Onzin gewoon.
Ik ververs nu de olie van de bak regelmatig, gaat ie een stuk langer mee.
@slickrick: Precies wat ik bedoelde. Mijn BMW dealer in utrecht weigert gewoon om mijn bak te spoelen. Volgens hun willen ze er niet aan werken als de bak zelf geen problemen vertoont. Ik kreeg ook sterk de indruk dat ze niet eens heel bekwaam waren in het onderhouden van een automaat. Ik heb ze geïnformeerd dat ZF, de fabrikant van de bak, zelf aangeeft dat het nodig is om minimaal 1x per 80-100K je olie te vervangen, maar daar hadden ze ook geen boodschap aan.
Om die reden ben ik zelf bij een ZF service center langs geweest om mijn bak te laten spoelen.
Ongelofelijk dat BMW hierin niet hun verantwoordelijk neemt.
@viezefreddyw: pas ingereden…. BMW is goed maar niet overdrijven hé, de 2 liter diesels hebben last van distributie kettingen die springen, algemene elektronica problemen, ophanging die kraakt,..
@boomhauwer: dat gaat vooral om de 2007 – 2012 modellen. Dus niet allemaal!
Bizarre stand. Als koerier red ik die kilometers makkelijk. Maar een 5 serie. Waarschijnlijk een taxi geweest?
@leandro: Nee, van een Poolse boer las ik op Facebook.
@skinnybmw: ik las “Poolse hoer”, dát zal een topper zijn geweest. Maar qua interieur vast een stuk minder dan deze BMW…
@leandro: ik heb anders meer ontzag voor een koerier die dit in een busje of caddy-achtig voertuig moet doen dan voor iemand die zoveel rijdt in een comfortabele 5 serie.
@mashell: Er zijn er zelfs die het in een dafje moeten doen die net 85 loopt…
@leandro: taxi denk ik niet, dan had er geen bpm meer in gezeten.
Nondejus, lijkt me een heerlijke wagen zo met die dikke drieliter zescilinder diesel, maar zou er toch niet aan moeten denk om zoveel km te moeten rijden
Zeker niet in Nederland.
Ok, als dat goed gaat rijd ik mijn 535d ook nog even door ? maar heeft die met deze km stand soms al 3x de dpf vervangen?
@carwax: die haal je gewoon er tussen uit, je bent gek als je die 3 x vervangt
Papi maakt veel kilometes
@sdsaro: barf
@sdsaro: linkerbaan gasss pul up pul up gasss
Gewoon ieder weekend met de hele familie heen en weer naar Marrakech
Ik denk dat deze auto nog jaren vooruit kan eerlijk gezegd. Als het allemaal snelwegkilometers zijn, heeft ie weinig te lijden gehad. Als je het blok met liefde verzorgd, kunnen er nog veel meer kilometers bij.
@berlinetta: Een auto bestaat uit meer onderdelen dan een motorblok… ;)
@crackdavid: echt hè… Maakt allemaal niet uit dat alles wat maar bewegen kan dat ook al 15x rond de aarde gedaan heeft… Ga het maar eens lopen, denken ze alleen maar moeie voeten te krijgen?
Perfecte exportbak lijkt me. Mooi naar Estland/litouwen etc met 120k op de teller.
“garantie is uitgesloten”…ik durf hem niet aan, en zeker niet voor 22k!
Met heel veel geluk 10k
580577*0,19 cent = €110309,63 wat papi kon claimen bij de baas?
OT: Prachtige auto
Elke 2,5 maand naar de dealer voor service; dat zal ook wel irritant zijn!
Mijn schoonpa heeft een paar jaar terug een 530d van het model ervoor aangeschaft. Toen 3 jaar oud en ook 3 ton gelopen. Na een maand of 6 ging er iets mis in de elektronica en vielen een hoop functies zomaar uit op de meest rare momenten. Uiteindelijk heeft ie het ding voor hetzelfde geld weer verkocht aan een gezin dat meerder keren per jaar terug naar Croatie wilden rijen.
Moreel van het verhaal; 580000 km betekenen ook een hoop operationele uren van alle andere systemen aan boord. Daar hoeft niks kapot te gaan, maar kan wel.
@gregorius: ik heb een 520i gehad met maar 90k op de teller die steeds gereset moest worden (accu pool even los halen). Oorzaak nooit opgelost ook door de dealer heb hem na een tijdje ingeruild. Haat ook als lampjes gaan branden en er niets uitkomt.
Heerlijk apparaat wat gebruikt is waar hij voor bedoeld was +
Die van onze stopte al bij 220 km?
Gewoon een taxi geweest toch niet zo heel raar. Als het een E klasse was geweest was het nog niet eens nieuws.
@thomasthomas: er zijn weinig taxi’s die meer dan 400km op een dag doen. Zelfs al doe je regionaal vervoer dan nog kom je amper boven de 200-300km op een dag uit. Daarbij, een 535D als taxi? Beetje overgemotoriseerd vind je niet? Zeker voor een wagens wiens primair doel is geld binnen te halen.
In een 7 begrijp ik zo’n motor als taxi nog wel maar in een 5 serie niet.
@mopar: er rijden e klasse taxis rond(poeh verassend) uit 2013
@schuiftrompet: ?? Waar heb ik geschreven dat er geen E-klasse taxi’s uit 2013 rijden dan?
er rijden e klasse taxis rond (poeh verassend) uit 2010 met 760000 km en still going..
Zo te zien veel alleen, of met iemand achterin, want de linker voorstoel is er slechter aan toe, dan de rechter, als je naar de hoofdsteun en de rugleuning kijkt. Dat is ansich niet raar, maar een dingetje om rekening mee te houden.
Misschien wel iemand met werk in Duitsland? Het blijft gissen, maar goed om te lezen, dat ie gebruikt, waarvoor hij bedoeld is.
Stond die vorige week niet al in AW? Inmiddels dus alweer 15k km verder :-)
@lebeaunl: true wilde het net opmerken! heel die AW stond in het teken van 5 series
Die kerel zal een hele vervelende vrouw hebben.
Dat halen niet veel autos
deze wordt 400 000 km terug gedraaid binnenkort! Zeker bij een goede poetsbeurt binnen en buiten, want het aantal steenslag wil ik niet zien hierop!