• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze kitcar heeft een grote mond, wat is zijn naam?

Auteur: MrBrown, gepost 18 september 2013 om 17:15 – 31 Reacties

Een onbekende kitcar


Wat is dit voor een kitcar?

Dat de motor van dit ding veel wind zal vangen is één ding dat zeker is. Of de kitcar een huis-tuin-en-keuken creatie is, of inclusief IKEA-handleiding uit de fabriek kwam rollen, is helaas onbekend.

Het vierwielige, aaibare roadstertje werd gespot in Sassenheim en is door uploader jens28 naar ons doorgespeeld. De wat matte buitenkant en de gaten in de zijkant, doen vermoeden dat er hout is gebruikt voor de carrosserie. Maar dat kan natuurlijk ook optisch bedrog zijn. De bestuurder en madam zitten in ieder geval zichtbaar te genieten van hun rode speelgoedwagen.

Een grappige verschijning als deze maakt ons nieuwsgierig naar het verhaal achter de auto. Wat voor motor ligt er onder de kap? Wie heeft ‘m gemaakt? Waar is-ie op gebaseerd? En veel belangrijker nog; wat is zijn naam?

Check de foto op autojunk.nl

Ook interessant!

  • Video: door rood rijden met politie achter je
  • Fiat SUV
    Bedenk een naam voor deze Fiat SUV
  • Kawasaki Z900 50th Anniversary
    Kawasaki viert jubileum met rood!
  • Nederlanders met drugs op achter het stuur neemt toe
    Jullie negeren steeds vaker een rood kruis

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

kitcar, quiz, rood

Vorig bericht: « Komende 2 jaar vier nieuwe varianten Fiat 500
Volgend bericht: Gespot: Ferrari 458 Italia met Edo Competition upgrade »

Lees Interacties

Reacties

  1. rob68 zegt

    18 september 2013 om 17:20

    De vraag is of er wel een motor onder de kap ligt……..(lijkt wel op een trap auto).

    Login om te reageren
  2. Corrado16v zegt

    18 september 2013 om 17:23

    Erg mooie is het in ieder geval niet, doet me denken aan de offspring van een Caterham en een melkpak.

    Login om te reageren
  3. Yeelen zegt

    18 september 2013 om 17:24

    Lijkt me een Caterham (of andere Seven replica)-chassis met eigen koetswerk er over getimmerd.

    Login om te reageren
  4. alcantara zegt

    18 september 2013 om 17:28

    Billy the Kitcar

    Login om te reageren
  5. guusboum zegt

    18 september 2013 om 17:31

    Volgens mij een lelijkos rs

    Login om te reageren
    • johannes79 zegt

      18 september 2013 om 20:00

      @guusboum: leuk hoor..

      Login om te reageren
  6. swaffelaer zegt

    18 september 2013 om 17:34

    Hij heeft de koplampen en de voorruit van een eend en je weet wat ze zeggen hè? Als het waggelt als een eend, kwaakt als een eend, dan is het waarschijnlijk… Een eend

    Login om te reageren
    • Dino2400 zegt

      18 september 2013 om 22:58

      @swaffelaer: Tips uit de locost Wiki om geld te besparen:
      Use the headlights and chrome rims from an older Volvo 240 and an 8 inch stainless steel salad bowl from IKEA to make the headlights…

      Login om te reageren
  7. tmenges zegt

    18 september 2013 om 17:41

    Hmmm singleframe grille, lichtgewicht…. Dit is een Audi D8

    Login om te reageren
  8. JanJansen zegt

    18 september 2013 om 17:57

    Dit is een Locost. Het is een auto gebaseerd op het boek “Build Your Own Sports Car for as Little as £250 and Race It”
    http://www.amazon.com/Build-Your-Sports-Little-%C2%A3250/dp/1859606369
    Ik moet er meteen bij zeggen, er zijn fraaiere voorbeelden van een Locost te vinden op het internet.
    Het boek is een ware cult geworden, met name in Engeland waar de kitcar scene niet meer is weg te denken. Dit komt ook doordat de registratie van je creatie een stuk eenvoudiger is dan in ons overgereguleerde NL.

    Login om te reageren
  9. autobart zegt

    18 september 2013 om 18:18

    Misschien is het een dichtgekitte kar?

    Login om te reageren
  10. atimos zegt

    18 september 2013 om 18:56

    ZEEPKIST!

    Login om te reageren
  11. Emile_Benz zegt

    18 september 2013 om 18:57

    Het is een Kist van het merk Zeep.

    Login om te reageren
  12. jensdm zegt

    18 september 2013 om 19:18

    Ik noem ‘m “Bektoe”

    Login om te reageren
  13. midasracer zegt

    18 september 2013 om 19:22

    Kijk dit soort achterlijke dingen geven kitcars een slechte naam. Overigens maar 1 fotootje op Autojunk overigens. Ik was nieuwsgierig of hij op kenteken stond, maar niet te zien.

    Login om te reageren
    • jens28 zegt

      18 september 2013 om 22:15

      @midasracer: sorry had geen tijd meer op er nog 1 te maken, hij reed snel weg en op me tel. zit geen zoom

      Login om te reageren
  14. bofkont zegt

    18 september 2013 om 19:57

    Brrrr ziet er niet uit deze wannabe donkervoort!

    Login om te reageren
  15. johannes79 zegt

    18 september 2013 om 20:09

    Aan alle zure reacties veel plezier in je brave lease auto….. X

    Login om te reageren
    • tupperware zegt

      18 september 2013 om 20:18

      @johannes79:
      Nu ben ik best een liefhebber van kitcars (midasracer ook trouwens) maar dit vind ik ook meer lijken op de zeepkisten die ik in mijn vroege tienerjaren bouwde.
      Aan de andere kant van het kanaal zijn zoveel leukere kits te krijgen.
      Zou leuk zijn als daar eens een artikel over kwam.
      Misschien iets voor midas of mij om eens wat copy te mailen.
      GTM of Ginetta zouden zich best lenen voor een leuk artikel.

      Login om te reageren
      • midasracer zegt

        19 september 2013 om 07:45

        @tupperware: Precies, GTM en Midas waren innovatieve auto’s waar geen andere autofabrikant aan kon tippen. Een auto met kunststof monocoque voor een onwaarschijnlijk lage prijs. Techniek normaal alleen voorbehouden aan supercars en F1 bolides, maar dan voor de gewone man. Op een dag normaal (BMW I nogwat en de Alfa 4C zijn voorbodes), maar dit soort autootjes werden al eind jaren 70 verkocht. Dat is meer dan 30 jaar geleden! Dat is de ware kitcar spirit.

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          19 september 2013 om 08:09

          @midasracer:
          Nu je toch over een composiet monocoque begint, Lotus had die al in 1958 in serieproductie.
          De eerst Lotus Elite werd op die manier gebouwd, knap hè van BMW dat ze dat 55 jaar later ook kunnen.

          Login om te reageren
          • midasracer zegt

            19 september 2013 om 10:30

            @jrk68: Ja maar het grappige is dat Colin Chapman het niet zag zitten vanwege allerlei problemen met de Elite om ook de Lotus Elan in een glasvezel monocoque te bouwen. Daarom ontwikkelde hij het Y-frame waarop een niet dragende carrosserie werd geschroefd. Het knappe is dat Mini Marcos, GTM en Midas de moed niet opgaven en sterke maar lichte auto’s bouwden. En zo een lange neus naar Lotus trokken. Maar het probleem zat waarschijnlijk in de produktie aantallen. Kitcarfabriekjes bouwden 1 auto per week, Lotus wilde veel meer en de hand lay up processen lieten dat niet toe. Nu zie je dat men de processen heeft geautomatiseerd (harsflow methode) en men in serieproduktie monocoques kan bouwen. Over 10 jaar wordt het normaal om dragende kunststof delen in auto’s te hebben.

            Login om te reageren
    • bofkont zegt

      18 september 2013 om 21:11

      @johannes79: Nog nooit een lease slet gehad, moet het doen met een Slk ;)

      Login om te reageren
      • johannes79 zegt

        18 september 2013 om 23:03

        @bofkont: ik ook gelukkig niet… Sierra cosworth 400 pk bevalt me prima zelfs na 6 jaar.

        Login om te reageren
  16. Robert zegt

    18 september 2013 om 20:15

    2CV. Waarschijnlijk ooit al eens omgebouwd tot Burton en daarna nog en keer voorzien van een nieuwe neus. Das de enige manier waarmee ik de ver naar voren geplaatste grille en deze wijze van koplamp-montage kan verklaren.

    Login om te reageren
  17. diehard zegt

    18 september 2013 om 20:50

    Een van de maatjes van Bob de Bouwer?

    Login om te reageren
  18. ezrider zegt

    18 september 2013 om 22:18

    Het is een Bonkert Voort.

    Login om te reageren
  19. jens28 zegt

    18 september 2013 om 22:18

    Zie hem heel soms wel eens rijden zal kijken of ik hem nog een keer tepakken krijg. Zal dit jaar wel niet meer zijn als het koud wordt

    Login om te reageren
  20. Frankypanky zegt

    18 september 2013 om 23:46

    Wat kunnen jullie janken, zeg!

    Die man bouwt tenminste zelf zijn eigen zomerkarretje, waar het gros op dit topic niet verder komt dan wat kinderlijke tekeningen!
    En wie zegt dat deze man niet in de komende winter wat aan die voorkant gaat doen?

    Hm?!! Jeeeeeeez!

    Ik heb er respect voor [en hoop vurig dat ik ooit ook zelf een auto mag bouwen]….

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      19 september 2013 om 12:29

      @FrankypankyV8: inderdaad!

      Login om te reageren
  21. Esprit_de_Flandre zegt

    19 september 2013 om 12:40

    Misschien nog maar een mule…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North