Deze Marktplaats-occasion is een buitenkansje.
Een V8 in een D-segment sedan is helaas verleden tijd. De C63 heeft tegenwoordig een viercilinder, de M3 is weer terug bij een zes-in-lijn en de RS4 is er alleen als Avant. En een Lexus IS wordt überhaupt niet meer geleverd in Nederland, laat staan met een V8.
Toch kun je nu een gloednieuwe D-segment sedan mét V8 kopen op Marktplaats. Het is weliswaar een auto uit 2008, maar deze heeft nog maar 6.400 km gelopen. Deze auto is dus praktisch nieuw en zo ziet ‘ie er ook uit.
We hebben het trouwens over een Lexus IS F, die destijds concurreerde met de E90 M3. Qua vermogen waren deze auto’s zeer aan elkaar gewaagd. De 5,0 liter V8 van de Lexus leverde 423 pk, versus 420 pk in de M3. De Lexus heeft wel een bak meer koppel: 505 Nm in plaats van 400 Nm.
Qua uiterlijk is de IS F iets subtieler dan de E90 M3. Waar die een duidelijke powerdome had op de motorkap, heeft Lexus de motorkap in zijn geheel hoger gemaakt. En dat valt natuurlijk niet zo op. Wat wel opvalt is de positionering van de uitlaten, waaraan je de IS F makkelijk kunt herkennen.
Volgens de Marktplaats-advertentie komt de auto linea recta van de eerste eigenaar uit Spanje. Die er dus niet of nauwelijks mee gereden heeft. De auto staat ook nog op de eerste banden, die inmiddels wel een beetje over de datum zijn.
16 jaar lang grotendeels stilstaan is sowieso niet zo gezond voor een auto, maar optisch verkeert de auto in ieder geval wel in nieuwstaat. Wat dat betreft is het een tamelijk unieke aanbieding. Uiteraard wordt er wel de hoofdprijs voor gevraagd: €65.000.
e36thuglife zegt
Toen was Lexus nog maar 90% lelijk nu zijn ze 200% lelijke gesmolten kaas blob.
THSD zegt
Jij hebt probleem met hans anders ouleh!!
Poulusma zegt
Dat ben ik niet helemaal met je eens, de Lexussen waren toen nog te pruimen. Maar nu inderdaad niet!
Poulusma zegt
‘De Lexus heeft wel een bak meer koppel: 505 Nm in plaats van 400 Nm.’
Dat mag ook wel, hij heeft 1 liter meer inhoud…
Aon zegt
Een M3-concurrent
We proberen Lexus op te hemelen terwijl dat mondjesmaat lukt, Als rivaal de M3 hebben maakt je nog geen M3. Daar moet je de ballen voor hebben. Het lijkt net een bokswedstrijd tussen een wereldkampioen bokser en een aankomend aspirant manager die zijn Muay Thai kunsten komt laten zien.
We kunnen beter deze topic sluiten
THSD zegt
Je kan ook gewoon verder scrollen ipv moeite doen om te schrijven over iets wat je niet interesseert…zal je leven een stuk makkelijker maken…is maar een tip hoor 😉
Aon zegt
Hoe kun je nou interesse tonen in Lexus shit?! Grapje natuurlijk. Ik zeg alleen dat hij nooit en te nimmer kan winnen van zijn grote broer m3. Gooi heel de miksmak in retrosaus en het kan iets worden. Die hebben meestal een langere houdbaarheidsdatum. Ieder zijn ding ;)
fanboy zegt
@Playertje: Tja misschien verslaat hij de M3 niet op alle vlakken, maar die houding uit de hoogte van de Duitse automerken vind ik altijd zo’n onzin.
Sowieso is het al super dat we het hier over een ongeblazen v8 hebben. Daarnaast, veel van de 3 series uit die tijd moeten rond rijden met een olie kannetje achterin.
Je moet gewoon je ogen open houden voor wat andere merken aan het doen zijn.
De M5 werd ook een keer verslagen op de Nürburgring ringtijd door een Cadillac, zag niet iedereen aankomen.
En nu heb je laatste performance Model 3, die op sommige vlakken beter genoemd wordt dan de M3. Al zal dat niet voor iedereen genoeg zijn.
Snelle zegt
Vind het een prachtige auto. Heb er wel eens naar gekeken. Helaas is er maar 1 stand qua vering. En die is gewoon kanonhard. Zonde anders was ik overstag gegaan.
Joris24 zegt
Hoop geld voor een auto die helaas toch vooral van voor wel wat gedateerd begint te ogen. Het is uniek, maar dat rechtvaardigt de prijs nog niet. Het is wel leuk en eens wat anders met zoveel vermogen, maar 65k voor een auto van 16 jaar oud… Pfoe.
THSD zegt
Ik heb de grotere broer de gs-f op het oog.
Die gaat er binnenkort toch echt komen.
Moet wel zeggen dat dit model is goed opdroogt terwijl de 3 uit die tijd behoorlijk oud oogt.
fanboy zegt
@THSD: Die is ook wat nieuwer en ziet er wel gaaf uit.
Ik zou graag ooit nog eens een oudere GS-H op de kop tikken en daarmee (hobby niveau) racen.
Die GS-H was voor die tijd een echt snelle auto, terwijl niemand dat verwachtte. De GS-F, dat hebben meer mensen door. En zal ook leuker klinken.