• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen gaat weer helemaal terug naar de knopjes

Auteur: RubenPriest, gepost 28 november 2024 om 13:29 – 20 Reacties

Volkswagen gaat weer helemaal terug naar de knopjes

Al dat swipen en touchscreens, nee. Terug naar de basis, knopjes in een Volkswagen!

Gezien de omstandigheden bij Volkswagen is het duidelijk dat er iets moet veranderen. Als het volk niet zoals gehoopt in groten getale auto’s koopt, dan is het tijd om het roer om te gooien. Met alleen fabriekssluitingen en het eventueel bevriezen van loonsverhogingen kom je er niet.

Volkswagen knopjes

Wat doe je als autofabrikant als dingen vroeger wel werkte? Nou, het recept van vroeger erbij pakken. Het is geen garantie voor succes, maar het kan een methode zijn om klanten weer aan je te binden. Die klanten die het dan hebben over het “goeie ouwe Volkswagen”, die nu misschien elders shoppen voor een auto. De concurrentie uit Zuid-Korea en China is immers niet mals.

Tegenover Auto Express zegt Volkswagen-topman Kai Grünitz dat er grote veranderingen op de agenda staan. Met de volgende ID.3 en ID.4 kiest het Duitse automerk voor een compleet nieuwe designfilosofie met betrekking tot het interieur. In de prullenbak verdwijnt het ‘innovatieve’ swipen en terug komen de praktische knoppen. Een voorproefje zagen we al met de facelift van de Golf en de nieuwe Passat.

Geen geswipe, niet je stoelverwarming instellen aan de hand van strontvervelende submenu’s. Wat een verademing. Ook wil Volkswagen een inhaalslag maken op het gebied van kwaliteit. In vergelijking met de Golf 7.5 viel de Golf generatie 8 een beetje tegen. VW wil terug naar de kwaliteit die mensen verwachten van het merk uit Wolfsburg.

Klinkt allemaal heel goed. Tegelijkertijd zijn het ook veranderingen die Volkswagen moét maken om weer succesvol te worden. De tijd dat een model als de Golf en de Polo de verkooplijstjes domineerden ligt achter ons. Voor Volkswagen ligt de uitdaging om juist weer in die lijstjes te komen.

Ook interessant!

  • Video: Volkswagen-rijder gebruikt netjes het knipperlicht
  • Video: De 10 gaafste sportieve Volkswagen Golfjes
  • Video: altijd weer die Golf-rijders
  • Video: Tiguan-rijder moet nodig poepen

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Steven Bergwijn in zijn Ferrari Purosangue
  • Video: Toch wel eng, zo’n auto op jouw weghelft
  • Stem op de Autoblog Auto van het Jaar 2025!
  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
FacebookTweetPinLinkedIn

design, interieur, Volkswagen

Vorig bericht: « Deze M3-concurrent uit 2008 is nog fabrieksnieuw!
Volgend bericht: Vergeet de M3 Touring, aan deze station heb je voldoende »

Lees Interacties

Reacties

  1. mashell zegt

    28 november 2024 om 13:54

    Gemiste kans om een titel als “Breek: Volkswagen gaat helemaal naar de knoppen!” te gebruiken.

    Login om te reageren
  2. rollingstoned zegt

    28 november 2024 om 14:11

    “Terug naar de basis, knopjes”

    Tja, logisch toch? Je gaat de ‘knopjes’ van je vriendin immers ook niet vervangen door een touchscreen ;-)

    Login om te reageren
    • Hawkeye72 zegt

      28 november 2024 om 14:42

      Er zijn wel eens vriendinnen geweest die zo glad waren als een touchscreen en dan blijfnje toch swipen….

      Login om te reageren
  3. ytzenv zegt

    28 november 2024 om 14:15

    Doe dan meteen ook weer net als bij de Golf VII van die gasveer steunen onder de motorkap. Als je nu een Golf R 8.5 van 82.000 € zonder opties koopt, heb je nog steeds een stalen staak onder de motorkap. Dat kan echt niet, wat een armoede

    Login om te reageren
    • martinus.tussengas zegt

      28 november 2024 om 14:22

      Zeker als je er zoveel moet zijn…

      Login om te reageren
      • awesome zegt

        28 november 2024 om 14:58

        Nice one :)

        Login om te reageren
      • harrie zegt

        28 november 2024 om 15:13

        Precies, en doe dan meteen touchless. Ff voetje onder de voorbumper zodat de motorkap automatisch opengaat, wel zo handig als je wekelijks met een jerrycan olie en trechtertje in je handen staat.

        Login om te reageren
        • pand zegt

          28 november 2024 om 15:38

          Of wat dacht je van de parkeerplaats van de MCD? Of de benzinepomp, daar moet de kap ook open voor de maten

          Login om te reageren
    • monsieurleloure zegt

      28 november 2024 om 17:58

      Met olie bijvullen is een gasveer wel handig (-;

      Login om te reageren
  4. Onehp zegt

    28 november 2024 om 15:57

    Eerlijk, dit speelde echt mee in de keuze om niet weer een VW te kopen…

    Login om te reageren
    • kas_par zegt

      30 november 2024 om 08:56

      Eerlijk, bij.mij ook. Ik ben héél gelukkig met mijn ID.3, zonder alle knopjes, lampjes, metertjes en prullaria waar pubers op geilen in een auto. Ik vond Volkswagens altijd verschrikkelijk, met deze nieuwe weg due gekozen was was ik helemaal om. Mooie technologie, supermakkelijk te bedienen, lekker minimalistisch uiterlijk. Helaas, was van korte duur. Dus dit was m’n eerste en ook meteen laatste Volkswagen. Nu de knopjes en prullaria weer terugkomen haak ik weer af.

      Login om te reageren
  5. Exit Luminar zegt

    28 november 2024 om 16:57

    Genoeg gelult over knopjes, nu maar eens naar het serieuze verhaal. Wen er maar aan retro maakt een comeback(daarom is het ook retro). Ik weet; auto’s zijn 1.5x gegroeid dankzij elektronica en weet ik wat nog meer. Mercedes heeft ook een hoofdstuk willen beginnen met de EQ lijn, maar namens berichtgeving is het een halt toegeroepen. Ook een beetje als de Porsche 996 (de koplampen), die het ook niet zo makkelijk had. Merken proberen de tijd te doden met dit soort wegrichtingen. Doodlopend.

    Login om te reageren
  6. MarcoM zegt

    28 november 2024 om 17:40

    Een auto moet als merk herkenbaar zijn, een Volvo EX30, Tesla, Peugeot herken je gelijk, verder is het 80% procent eenheidsworst en de kleuren wit, grijs of zwart.

    Login om te reageren
  7. Fernando zegt

    28 november 2024 om 19:13

    Alleen weer terug grijpen naar de knopjes gaat hem niet worden. Prijs kwaliteit en design met Toyota garantie zodat de potentiële koper weer gelooft in wat je aanbied

    Login om te reageren
  8. Reinier zegt

    28 november 2024 om 19:57

    Je weet gewoon dat die swipes erdoor waren gedrukt door een hogere manager die zo nodig moest ‘innoveren’ en geen tegenspraak duldde van het user experience team.

    Login om te reageren
  9. Allison Burgers zegt

    28 november 2024 om 20:18

    Stoelverwarming via submenu’s? Onzin. Verdiep je eerst in een model voordat je dingen roept.

    Login om te reageren
    • kas_par zegt

      30 november 2024 om 08:58

      Dit. Er wordt veel geroepen zonder kennis. Twee vingers op het swipepaneeltje voor de verwarming en de stoelverwarming is aan. Waanzinnige handig! Als je heel even 5 minuten de tijd neemt om de handleiding te lezen… maar ja, dat diet kennelijk niemand

      Login om te reageren
  10. pietertje123 zegt

    28 november 2024 om 20:21

    Weg met die lichtbak.

    Zouden ze nu wel een kwartiertje design tijd besteden aan het vermijden van blinde knopjes? Een ander afdekplaatje kan zo duur niet zijn en 8 knoppen op rij waarvan er eentje echt wat doet (de gevarenlichten) is wel erg inwrijven van je budget keuze…

    Login om te reageren
  11. Alfa5 zegt

    29 november 2024 om 07:46

    Bij de keuze voor de opvolger van m’n 2018 Tiguan viel de (toen) nieuwe Tiguan direct af; geen knopjes.

    Login om te reageren
    • kas_par zegt

      30 november 2024 om 08:59

      Bij de keuze voor de opvolging van mijn ID.3 valt de nieuwe ID.3 meteen af… Volkswagen gaat weer terug naar prullaria en knopjes. Nee, bedankt!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North