Deze M3 heeft 2 ton op de teller en kost 40K

Auteur: , 92 Reacties

Maar het is wel een bijzonder modelletje.

Het is vaak de BMW M3 E30 die door velen wordt gezien als één van de betere rijdersauto’s, maar persoonlijk vind ik een mooie, originele E36 een stuk gaver om te zien. Zal misschien iets te maken hebben met jeugdsentiment. Wie ook gecharmeerd is van deze generatie M3 en niet moeilijk doet over een rooitje meer over minder, doet er verstandig aan om deze advertentie te checken.

Dit is namelijk een originele E36 M3 GT uit 1995. Deze speciale editie werd in een oplage van 356 stuks gebouwd, die allemaal voor Europa bestemd waren. Je herkent de GT aan z’n lak in de kleur British Racing Green. Daarnaast valt de geprononceerde splitter aan de voorzijde op, evenals de vette spoiler op het kofferdeksel.

Ook onder de kap gebeurde het nodige. Deze editie had 295 in plaats van 286 pk en door gebruikmaking van lichte materialen als aluminium daalde het gewicht met 30 kilogram. Deze auto was dan ook bedoeld als homologatiespecial. Het interieur is Mexico Green en dat staat ‘m eigenlijk best goed!

Interieur

De vering van dit type werd aan de voorzijde iets verstevigd en de vermogenswinst werd behaald door verhoging van de compressie, een geoptimaliseerd inlaattraject, andere kleptiming en natuurlijk nieuwe software. Ook lag de topsnelheid van de GT op een stevige 275 km/u.

Het exemplaar waar je naar zit te koekeloeren heeft 192.133 kilometer aan levenservaring en wordt door een dealer in Valkenswaard verkocht in opdracht van een klant. Voor 39.950 euro neem je ‘m mee en het zou zomaar kunnen dat je hier best een leuk winstje mee kunt pakken als je de GT over een paar jaar verkoopt.



92 reacties

De laatste brandstofpas van 3.500 euro wordt nu geveild Bepaal zelf wat je betaalt!.
Voor dit soort bedragen wil ik niet zo’n km-stand en/of 1-tje op het kenteken.
@Maarten123: want? Je krijgt al een 1 als je je plaat(en) een keer bent verloren. Wil niets zeggen IMO
@damrakker: Ik heb ook deze tik, misstaat op een of andere manier
@jordydeknecht: Precies. Een auto met een duplicaatcode op een kentekenplaat is voor mij verpest. Hetzelfde als een oude auto met een nieuw kenteken (import) Je ziet gewoon gelijk dat het niet hoort.
@oemplus: ik was op zoek naar een mooie Porsche 944 turbo . Aangezien ik vlak bij de grens woon ben ik bij de buren wezen shoppen . Dealer onderhouden , top staat , van keurige nette particulier . Dit vind ik zo 123 niet in NL. Tja wat maakt mij dat nieuwe NL kenteken dan uit ?
@woertquattro: Wacht maar tot je ‘m doorverkoopt; iedereen gaat er vanuit dat de KM terug gedraaid is bij import-auto’s (want makkelijk NAP vervalsen) …
@dawwg: ik ben het met @woertquattro eens. Het gaat om de auto, kentekens an sich zijn al lelijk genoeg.
@dawwg: we hebben het hier over een auto die in het bezit is van een Classic data taxatie rapport en originele service boekjes plus een hele map met facturen . bovendien is de auto ook al voorzien van een nl taxatie .Gelukkig kijken de taxateurs naar de feiten en niet naar enkel een kentekenplaat. Ik heb de auto niet voor de verkoop maar voor mijzelf . En het maakt echt geen hol uit welk kenteken er aan hangt. Mocht ik hem ooit verkopen dan zet ik hem te koop in Duitsland . Daar zitten de liefhebbers die ook dik geld willen betalen voor een punt gave auto. Zo heb ik mijn vorige Porsche en audi RS2 ook verkocht !
@dawwg: waar maak je je druk om. Als je een auto van pak ‘m beet zes jaar koopt met een importachtergrond en je rijdt daar vervolgens een jaar of vijf/zes in, maakt de achtergrond echt niets meer uit. Ga ik even uit van een klein tot modaal ootootje met een eindstand van 200.000km na 11/12 jaar.
@damrakker: volgens mij toch ook als je een keer een goede schade hebt gereden? Of is dat niet (meer)
@fouadski: alleen als je de oude platen inlevert (moeten leesbaar zijn), krijg je nieuwe platen zonder duplicaatcode. Maar 100% zeker weten doe ik dit niet.
@RRRobert: tnx weer wat geleerd
@fouadski: maar zeker weten, doe je het nu niet
@fouadski: Ik ben een keer van achter aangereden, en op dat moment zat mijn achterste plaat er nog op (was niet zo’n hele harde tik, wat schade aan de bumper). Tien kilometer verderop werd ik door een agent in burger aangesproken dat ik mijn achterste plaat miste. Die was er blijkbaar toch afgevallen onderweg. Ondanks dat ik mijn voorste plaat nog had moest ik wel twee nieuwe laten maken en daar kwam een -1 op te staan helaas.
@gulli: dat is wel zuur.
@Maarten123:

Haal t kenteken eraf, gooi het weg, bestel een nieuwe. Zo ben je op een makkelijke manier van je 1tje af.
@radeox: Zo werkt dat helaas niet 😉 Als je het zo doet krijg je zelfs een 2’tje.
@lohran: gewoon nog 2 keer herhalen.
@lohran:

Ongelooflijk, als je een 2tje krijgt ben je toch van het 1tje af……..
@Maarten123: Vind ik ook. Als mijn 540i een 1’tje krijgt moet ‘ie de deur uit 😰
@lohran: stelletje autisten😂
@damrakker: Beetje dan 😉
@lohran: dus als ik jou auto wil kopen moet ik even de platen er af halen? Haha
@juniorclk: Jep! Maar betekent niet dat ‘ie goedkoop is 😉
@lohran: een mooi exemplaar mag geld kosten, net als dit, je hebt deze gt met net 100k op de teller voor 70k+
@juniorclk: Ja mijn 540i is dat niet waard helaas 😉 Ik gebruik ‘m ook goed, fijne daily!
@Maarten123: terpentine en die veegt zo die 1 eraf
@Maarten123: eens. Niets rationeels aan, wel een afknapper. Maar dat was dit hele model toch al, te laat geboren denk ik. Is trouwens die splitter voor (die een foto later ingeschoven lijkt) “active aerodynamics” avant la lettre?
Ultieme M3! Wel even het facelift M stuur monteren.
@dutchdriftking: Wel even met je zwarte knuisten afblijven en lekker origineel laten!!!
Ik vind dit juist 1 van de mooiere sturen in deze auto’s
@straatzakelijk: Het facelift stuur is ook in de M3 GT geleverd (in 1995 waren beide opties mogelijk) dus is gewoon origineel maar wel 10x mooier! : http://www.bmwblog.com/2016/04/13/history-bmw-m3-special-editions/bmw-e36-m3-gt-9/
@dutchdriftking: meteen andere bodykit op zetten angel eye koplampen en trekhaak er achter, en je bent een 30.000 kwijt aan waarde
@dutchdriftking: in mijn optiek is dat een E46 M3 CSL
Bijna dezelfde radio als in mijn E46, was daar zo weinig ontwikkeling in destijds?
@wouterjeuring: en de basis van de stoelen lijken hetzelfde als de sportstoelen van de 1e generatie 1 serie. E87 etc. Kijkend naar de hendels etc
@wouterjeuring: De E36 coupe was een vele revolutionairdere auto dan de E46 coupe. Vergeleken met de E30 was het een hele grote stap voorwaarts qua comfort, luxe en standaard opties hoewel je op de Nederlandse modellen niet alle opties kon krijgen. De E46 is gebaseerd op de E36 maar dan alles net een beetje beter zoals stijfheid e.d. Dat je veel overeenkomsten ziet is dan ook niet vreemd.
@bassx: nog altijd een van de mooiste bmw’s
@wouterjeuring: tja, fancy touchscreens, apple carplay etc kwam pas veel later.
Heerlijk!
Inderdaad jammer van de duplicaatcode op de kentekenplaat.
Kan je de splitter voor (elektronisch) in- en uitschuiven?
@volvo480gtt: O p.s. De kleur is helemaal goed. Bijna net zo mooi als mijn Racing Green 480 😬
@volvo480gtt: toch is de avus blauw metallic mooier, of het Le man blauw van de e39 m5
Is deze al niet een keer voorbij gekomen hier?
Logo op het stuur is ook weg ivm gewichtsbesparing?
@madmarky: Dit is een optioneel airbag stuur, bij sommige oudere airbagsturen scheurt de voorkant open i.p.v. dat de voorkant openklapt (tegenwoordig is dat altijd zo) wanneer de airbag geactiveerd wordt. Dit is dus zo’n stuur die openscheurt en moesten ze hier dus een logo op plakken bestaat de kans erin dat je bij een ongeval eerst een logo in je smoel geschoten krijgt en dan pas de airbag.
@boris9397: da’s wel posh zo’n BMW-logo in je bakkus als je een keer je klep opentrekt
De kilometerstand is aan het leer van de stoelbekleding en het stuur wel af te zien. Aan de buitenkant ziet de auto er beter uit dan van binnen. Het is dat het een gelimiteerde serie is anders zou de vraagprijs veel te hoog zijn.
@milan0: Nou, blijf het een afgetrapt hok vinden; en ook als investering niet heel veel belovend; gelimiteerde special edition of niet. 9pk extra, een ander bumpertje en wat lelijke kleurtjes in het interieur zijn mij geen 30K meer waard …
Ik vind dit soort dingen altijd erg gaaf, maar wat een geld kost zoiets tegenwoordig zeg. Niet normaal meer.
@viezefreddyw: je kan ook een normale e36 M3 kopen, voor heel wat minder geld
Is en blijft een lillik hok.
De E36 Baureihe is de lelijkste 3er Baureihe ooit gemaakt.
@tweetyv6: gelukkig verschillen smaken, ga jij maar lekker rijden in een tweety gele kever
@isobmw: Helaas. Voor mij geen Duitse Einheitswurst
@tweetyv6: nochtans spreek je graag Duits precies
@futse: Sterker nog; ik ben Duits en woon sinds 9 jaar in Doitschlant (na 37 jr in NL gewoond te hebben).
Maar mijn hart is oranje met rood-wit-blauwe wimpel
@tweetyv6: mooi :-)
Ik heb de 3 serie (tegenwoordig ook de 4 serie) altijd het mooiste en aantrekkelijkste model van BMW gevonden. Behalve de E36, die heeft niet bestaan in mijn ogen. De E36 zijn voor mij echt de donkere tijden van BMW, nog veel meer dan het Bangle tijd perk en al die stomme active-GT-touring-coupé-SUV modellen die ze tegenwoordig uitbrengen.
Trouwens de E36 mag dan een misschien wel een revolutie zijn tegenover de E30 zoals al veel mensen heb horen kraaien, betrouwbaarder is hij zeker niet. Ik heb verschillende maten die garagist zijn en ze zeggen allemaal hetzelfde: als je een oude 3 serie wilt koop een E30, E36’s zijn misschien jonger maar de meeste verkeren in veel slechtere staat ondanks dat ze soms wel 10 jaar jonger zijn dan de E30.
@boris9397: zonder de E36 zou BMW niet zijn waar ze nu staan. Het heeft het merk veel gebracht. Dit was een auto voor het normale volk, de 5 serie voor directie en managers en de 7 voor alle CEO’s veel andere smaken had het merk toen nog niet.
@blo3to3t: “zonder de E36 zou BMW niet zijn waar ze nu staan”. Dat kan ik best geloven, uit fouten leert men hé.
Ik heb deze auto maanden geleden al een keer zien staan in Valkeswaard. Mooi ding en ziet er voor zijn km stand heel netjes uit (mag ook wel voor de prijs maar oke)
@ko4n: k dacht ook al dat ik er ooit een advertentie van gezien had.
Ik merk juist dat ik de laatste tijd de e36 meer begin te waarderen dan ik ooit heb gedaan. Het model red het bij lange na niet t.o.v. een e30 of e46 maar een nette en onverprutste e36 heeft wel wat vergeleken met al het hedendaagse plastic/ blik wat er rondrijdt.
@densk: Ik heb jaren geleden het zelfde ervaren; vond het eerst 10 jaar lang een lelijk hok naast de brilliante E30, maar nu alweer een aantal jaren stiekem toch ook echt wel wat hebben. Vermoedelijk omdat het daarna snel berg afwaarts ging met de 3-serie looks …
NPO 3FM T? Is dat de V8 versie van de normale 3FM?
De E36 wordt niet mooi oud. De GT is de enige E36 die de moeite waard is, maar eigenlijk zou ik een mooie E46 zoeken. In alle opzichten de betere auto (naar mijn mening).
@willeme: ik deel jouw mening volledig. 🙂
Koop liever een veel goedkopere 3.2 m3 evo in de kleur estoril blauw! Meer vermogen, jonger en veel goedkoper
@isobmw: minder exclusief, dit is een collectors item in wording, m3 evo is een 13 in een dozijn Bimmer.
@toniominestrone: klopt maar koop je zo’n auto voor rijplezier of om te verzamelen? Als je genoeg geld hebt kies je eerder voor verzameling en anders voor rijplezier denk ik
Ja een mooie special, maar van de minst begeerlijke M3 met een torenhoge tellerstand en afgeracht uiterlijk en dan 40k vragen. Je moet het durven…
Zou dit ding nog niet willen hebben voor 5000 euro
@shadowbroker: Denk er nog maar wel eens over na, over een jaar of 10 gaat deze GT voor een ton van de hand.
@toniominestrone: Absoluut gaat dat gebeuren. En helemaal als alles elektrisch gaat worden. Oude bmw’s staan mij gewoon niet aan
@shadowbroker: als je hem nu kan hebben voor 5000 moet je het juist doen, volgens de verkoper is die 40k waard, dus voor 30k heb je hem morgen al verkocht, 25k winst in uur, dat is een no brainer
@juniorclk: Zie mn naam…
Er was iets met deze auto. Volgens mij had die een x goed in elkaar gezeten. Weet t niet zeker meer. Maar de info is op te zoeken op internet.
@maotje: deze auto heeft ooit op Belgisch kenteken gestaan, daarna weer terug op NL kenteken. Je krijgt dan het oude kenteken, maar wel met een 1-tje
@mark997gt3: Onzin! Dan voer je h’m weer in vanuit B en krijg je gewoon een nieuw NL kenteken.
Is een schade bak. Naad tussen motorkap en grill hoort niet zo groot te zijn en op de zwarte sticker (met type en kleur) zit, gezien de sinaasappelhuid, blanke lak. Stuur en pookknop kloppen ook niet. En een 1 op het kenteken… plaat kwijt bij de crash/schade? Onderhoudsboekjes zullen ook wel ver te zoeken zijn…
@venividivici: motorkap sluit idd niet mooi aan. Hoeft niet door schade te komen. Kan misschien wel
Opgelost worden met de stelmechanismen. Of anders de grill wat liften.
@maotje: Ja dat kan. Blijft nog de vraag waarom is dat verschoven ;-)
@venividivici: misschien zijn de vangers in de motorkap vervangen, waardoor ze nu te lang staan
Het gaat hier om een prachtige M3 maar de meesten zitten te zeveren om een 1tje op de kentekenplaat. Ik blijf de e36 M3 een mooie verschijning vinden.
Ik vind het type E36 het meest vreselijk dat er is. De ultieme sjonniebak in mijn ogen, oké dit is een M3 maar qua looks is het geen verschil.
@nopetrolnofun: Ik denk dat het simpelweg door de tijd komt. Alle generaties 3-serie worden op termijn een sjonniebak als die betaalbaar wordt voor het petjesvolk. Dat zie je nu ook met de E46. En gaat ook gebeuren met de E90. Ik ben de E36 ook pas afgelopen jaren gaan waarderen. Nu ze eigenlijk uit het straatbeeld zijn verdwenen.
Mooie auto, maar… Is dat een afdankertje van het leger?
Is het rijgedrag anders met een 1 op de kentekenplaat? Wat een onzin lees ik hier allemaal.
Die zie ik iedere dag staan. Nooit gesnapt waarom hij zo duur is. Na deze uitleg. Snap in het eigenlijk nog niet..
Bij ons in Bels, in Overpelt, hier 7km vandaan, staat er ene met 139dkm op de klok te koop voor 49000. bijna de helft km voor t zelfde geld.
Ik hou het wel bij mijn 328 handbak touring…. helaas te jong toen ze nog betaalbaar waren…
Stijlvolle kleur
Maar weinig verschil met de gewone M3

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).