Een soort moderne Boss Hoss met Maserati-power. Dat moet een dik apparaat zijn.
Maak kennis met de Lazareth LM847; een knotsgekke “motorfiets” met vier wielen en een Italiaanse V8. Zoals je waarschijnlijk al vermoedde bewegen de beide wielen op elke as afzonderlijk van elkaar à la Piaggio MP3, zodat het loodzware ding bochten kan nemen.
Voor de power zorgt zoals gezegd een Maserati V8, goed voor 470 pk en 620 Nm. Deze worden richting de beide achterwielen gestuurd middels twee kettingen en met tussenkomst van een hydraulische koppeling met slechts één enkele versnelling. Verder weegt de motorfiets een fraaie 400 kg. Zorg dus dat je zelf wat lichaamsgewicht meebrengt, want anders gaat dit beest er gegarandeerd met je vandoor.
Hoeveel dit dodelijke pretpakket kost is helaas niet bekend, maar dat ‘ie duur wordt lijkt een zekerheidje. De gelijkenissen met de Dodge Tomahawk (met Viper V10) zijn trouwens evident. Een video van de Lazareth check je hieronder. Heel soepeltjes lijkt het ding niet door de bochten te gaan, maar het gaat natuurlijk juist om de WOW-factor. En die is aanwezig.
Poe hé, dat lijkt me een behoorlijke ‘widow-maker’….
@tenaci: inderdaad.. Dat alles en geen gordels haha
@pluiske666: als je die van je vrouw krijgt terwijl ze net een dikke levensverzekering op je heeft afgesloten dan weet je hoe laat het is….
@tenaci: i dont care . Laat mij dat beest maar rijden dan.
Alle nadelen van een auto combineren met de nadelen van een motor en dan ook nog een versnellingsbak achter wege laten… Ik bedank vriendelijk.
Ik vind die dingen altijd zo klein lijken. Waarom maken ze hem niet iets groter zodat je er niet als reus uitziet op zo’n apparaat??
@svenska_aeroplan_ab:
Huidige trend .. Motorfiets bizznizz is nog modegevoeliger dan de dameskapper branche ..
@svenska_aeroplan_ab: helemaal mee eens, ik rijd zelf ook motor en ik ben vrij lang, heb weinig keus is motoren als ik geen minibike onder mn kont wil hebben.
Google trouwens eens op boss hoss motoren.. nadeel daarvan is dat er door het gewicht bijna niet fatsoenlijk mee te rijden is.
Ahh Nee, komt er alweer een nieuwe Batman film? Wat nu Batman versus Transformers?
Bij het plaatje moest ik gelijk aan Lazareth denken, die maken toch altijd van die extreme apparaten. Niet mooi, niet praktisch, maar wel heel erg out-of-the-box en daarom heel gaaf!
@thijsj: ik aan de thomahawk.
@rolov: ja maar die was beter met een v10 uit een Viper
Doe mij die V8 maar in een Quattroporte, en een Italiaanse motorfiets heb ik al, gewoon met 2 wielen.
Leukemeuk http://www.lazareth.fr ..
Alle creaties lijken op een dikke boze bromvlieg ..
@lincoln:
Ha, die Twingo van hun:
http://www.lazareth.fr/project/twingo-v8/
Ik mag ze wel, leuke knutselprojectjes
Dat het niet soepeltjes door de bocht gaat heeft ongetwijfeld te maken met het gyroscopisch effect van de motor. Een draaiende tol kan heel moeilijk de stand van zijn roterende as veranderen. En juist dat doe je bij het nemen van bochten.
@Original_Arnoud: bij ducati hebben ze op een van hun supersports de draairichting van de krukas omgedraaid zodat deze minder wheelie trekt bij acceleren. Ivm het gyroscopisch effect. Dacht de 900ss, maar kan mij vergissen in de typeaanduiding.
Toch is het knap in elkaar geschroefd. Zou graag de specs willen zien!
@straatzakelijk:
http://www.lazareth.fr/project/lm-847-lazareth-v8-4700cc/
En dan eventjes naar beneden scrollen.
@rob: Ik dank u mijnheer
520 nm* jammer weer…
@nopetrolnofun: Nm klopt gewoon.
Het lijkt op een levensgrote lego-technics creatie…
@spotternoord: *lego-technic. Echt iedereen zegt technics he?
Ik zou hem best willen, al is het maar omdat ik nog geen motorrijbewijs heb en dit ding toch net even wat toffer is dan zo’n Piaggio MP3.
Deze motorfiets heeft 4 wielen… Dan is het dus geen motorfiets! Wel dik ding, maar Heb Liever een maseratie en een italiaanse fiets.
Komt zo iets een beetje de bocht door ? Of is dat niet de bedoeling ?
Vet ding hoor. Maar meer dan 1 keer per jaar naar het dorp rijden voor een beetje aandacht, ga je er niet mee doen. Zoals @Dizono al zei: Alle nadelen van een motor met alle nadelen van een auto.
Praktisch is anders, maar retegaaf!
Rijbewijs B?
@emiel79: vanaf 48cm tussen ruimte wordt het gezien als B rijbewijs materiaal
Klein tankje zit er maar op zo te zien kan je om elke 10 km tanken..
Ik zoek dan altijd naar iets, pardon voor het woord, praktisch als ik dit voorbij zie komen. Iets waarvan je zegt: Ja oké het is groot en log en het ziet er belachelijk uit en onhandig maar….
Ik kom tot niets…
Ben benieuwd hoe je hiermee een haarspeldbocht neemt?
@gino79: Stuur omgooien, voorrem dichtknijpen, en dan héél precies exact het juiste dotje gas geven.
@potver7: als je je stuur omgooit en je voorrem vol dichtknijpt dan hoef je je niet meer druk te maken om dat dotje gas aangezien je dan languit op de grond ligt ?
@gino79: hij zal wel bedoelen dat hij hem laat driften dan. Hoop ik ook nog eens te kunnen met mijn bike.
Prachtig gebouwd maar wat zal dit een draak zijn om op te rijden… En niet eens ff doortrekken, wel wat saai gefilmd he?!?
@freezzr: ik denk dat ze hem niet open willen trekken omdat ding heel te houden. Net zoals veel prototypes die met ductape in elkaar zitten. Hij rolt net anders zou ik niet anders willen dan hem even flink te laten janken. Mijn vtwin maakt meer geluid dan die Italiaanse v8
Leuk van 0 naar dood in 4 seconden?
En als in de avond de koplampen aan zijn en je gaat door de bocht heb je een motor met staar
Opzich een beste gave motor…. voertuig…ding, met flink wat engineering er in.
Tegelijkertijd nog kanslozer als de Tomahawk, ik zie geen brandstoftank en je zit zo dicht op de motor dat ze de ontsteking van 2 cilinders moesten draaien voor ruimte voor je knie.
zoek voor de grap eens naar de dodge tomahawk, die is nog extremer
-edit: lees voor de grap de tekst eens-
Dit is gaaf! Hiervoor hoef ik geen bochten te nemen, die V8! Geil
Niets nieuws dodge deed dit jaren geleden al met een viper blok https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dodge_Tomahawk
Mag ik zeggen dat ik hem niet mooi vind?!?
@graafke: dat mag. Filmpje is trouwens dodelijk saai. Jammer
Wat een kansloos apparaat sorry. T feit dat de koppeling en de rem bediend worden waarbij je met de pink eerst kracht moet zetten, levens gevaarlijk. De meeste kracht en dosering zitten in je wijs en middelvinger.
Op dit ding volgas = ballen van staal en een tattoo’tje van ‘no fear’ op zn rug
Nu in de cimema: Batman vs terrasje