• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze motor heeft vier wielen en een Maserati V8

Auteur: Author, gepost 14 september 2016 om 10:56 – 50 Reacties

Afbeelding Deze motor heeft vier wielen en een Maserati V8Afbeelding Deze motor heeft vier wielen en een Maserati V8Afbeelding Deze motor heeft vier wielen en een Maserati V8Afbeelding Deze motor heeft vier wielen en een Maserati V8Afbeelding Deze motor heeft vier wielen en een Maserati V8Afbeelding Deze motor heeft vier wielen en een Maserati V8Afbeelding Deze motor heeft vier wielen en een Maserati V8Afbeelding Deze motor heeft vier wielen en een Maserati V8

Deze motor heeft vier wielen en een Maserati V8
Een soort moderne Boss Hoss met Maserati-power. Dat moet een dik apparaat zijn.

Maak kennis met de Lazareth LM847; een knotsgekke “motorfiets” met vier wielen en een Italiaanse V8. Zoals je waarschijnlijk al vermoedde bewegen de beide wielen op elke as afzonderlijk van elkaar à la Piaggio MP3, zodat het loodzware ding bochten kan nemen.

Voor de power zorgt zoals gezegd een Maserati V8, goed voor 470 pk en 620 Nm. Deze worden richting de beide achterwielen gestuurd middels twee kettingen en met tussenkomst van een hydraulische koppeling met slechts één enkele versnelling. Verder weegt de motorfiets een fraaie 400 kg. Zorg dus dat je zelf wat lichaamsgewicht meebrengt, want anders gaat dit beest er gegarandeerd met je vandoor.

Hoeveel dit dodelijke pretpakket kost is helaas niet bekend, maar dat ‘ie duur wordt lijkt een zekerheidje. De gelijkenissen met de Dodge Tomahawk (met Viper V10) zijn trouwens evident. Een video van de Lazareth check je hieronder. Heel soepeltjes lijkt het ding niet door de bochten te gaan, maar het gaat natuurlijk juist om de WOW-factor. En die is aanwezig.

Lazareth LM847

Ook interessant!

  • Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
    Video: Maserati Quattroporte Trofeo rij-impressie
  • Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
    Maserati Ghibli Hybrid rijtest video
  • Video: Scania V8 drift op een rotonde
    Video: Scania V8 drift op een rotonde
  • Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20
    Video: volgas op autobahn met de Maserati MC20

Nieuwste artikelen

  • Elektrische 4 Serie troeft vanaf nu de M4 CS af
  • Van deze wegen hoef je voorlopig niet weg te blijven! Ik herhaal…
  • Dit is de meest waardevaste auto van Nederland
  • Mede hierom krijgen we nooit gepersonaliseerde kentekens
FacebookTweetPinLinkedIn

Lazareth, Maserati, motoren, V8, Video, wtf

Vorig bericht: « Dit is de Mitsubishi GT-PHEV Concept
Volgend bericht: Auto vs fietser: hoe zit het met de aansprakelijkheid? »

Lees Interacties

Reacties

  1. tenaci zegt

    14 september 2016 om 10:58

    Poe hé, dat lijkt me een behoorlijke ‘widow-maker’….

    Login om te reageren
    • pluiske666 zegt

      14 september 2016 om 11:10

      @tenaci: inderdaad.. Dat alles en geen gordels haha

      Login om te reageren
      • tenaci zegt

        14 september 2016 om 12:02

        @pluiske666: als je die van je vrouw krijgt terwijl ze net een dikke levensverzekering op je heeft afgesloten dan weet je hoe laat het is….

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          14 september 2016 om 21:03

          @tenaci: i dont care . Laat mij dat beest maar rijden dan.

          Login om te reageren
  2. Dizono zegt

    14 september 2016 om 11:00

    Alle nadelen van een auto combineren met de nadelen van een motor en dan ook nog een versnellingsbak achter wege laten… Ik bedank vriendelijk.

    Login om te reageren
  3. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    14 september 2016 om 11:00

    Ik vind die dingen altijd zo klein lijken. Waarom maken ze hem niet iets groter zodat je er niet als reus uitziet op zo’n apparaat??

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      14 september 2016 om 11:16

      @svenska_aeroplan_ab:

      Huidige trend .. Motorfiets bizznizz is nog modegevoeliger dan de dameskapper branche ..

      Login om te reageren
    • uselessguy zegt

      14 september 2016 om 13:08

      @svenska_aeroplan_ab: helemaal mee eens, ik rijd zelf ook motor en ik ben vrij lang, heb weinig keus is motoren als ik geen minibike onder mn kont wil hebben.

      Google trouwens eens op boss hoss motoren.. nadeel daarvan is dat er door het gewicht bijna niet fatsoenlijk mee te rijden is.

      Login om te reageren
  4. mashell zegt

    14 september 2016 om 11:02

    Ahh Nee, komt er alweer een nieuwe Batman film? Wat nu Batman versus Transformers?

    Login om te reageren
  5. Tonnie zegt

    14 september 2016 om 11:06

    Bij het plaatje moest ik gelijk aan Lazareth denken, die maken toch altijd van die extreme apparaten. Niet mooi, niet praktisch, maar wel heel erg out-of-the-box en daarom heel gaaf!

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      14 september 2016 om 18:11

      @thijsj: ik aan de thomahawk.

      Login om te reageren
      • blata zegt

        14 september 2016 om 21:22

        @rolov: ja maar die was beter met een v10 uit een Viper

        Login om te reageren
  6. trustmeiamanengineer zegt

    14 september 2016 om 11:08

    Doe mij die V8 maar in een Quattroporte, en een Italiaanse motorfiets heb ik al, gewoon met 2 wielen.

    Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    14 september 2016 om 11:08

    Leukemeuk http://www.lazareth.fr ..
    Alle creaties lijken op een dikke boze bromvlieg ..

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      14 september 2016 om 11:43

      @lincoln:
      Ha, die Twingo van hun:
      http://www.lazareth.fr/project/twingo-v8/

      Ik mag ze wel, leuke knutselprojectjes

      Login om te reageren
  8. Arnoud zegt

    14 september 2016 om 11:09

    Dat het niet soepeltjes door de bocht gaat heeft ongetwijfeld te maken met het gyroscopisch effect van de motor. Een draaiende tol kan heel moeilijk de stand van zijn roterende as veranderen. En juist dat doe je bij het nemen van bochten.

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      14 september 2016 om 11:49

      @Original_Arnoud: bij ducati hebben ze op een van hun supersports de draairichting van de krukas omgedraaid zodat deze minder wheelie trekt bij acceleren. Ivm het gyroscopisch effect. Dacht de 900ss, maar kan mij vergissen in de typeaanduiding.

      Login om te reageren
  9. 't Peugje zegt

    14 september 2016 om 11:09

    Toch is het knap in elkaar geschroefd. Zou graag de specs willen zien!

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      14 september 2016 om 12:43

      @straatzakelijk:
      http://www.lazareth.fr/project/lm-847-lazareth-v8-4700cc/
      En dan eventjes naar beneden scrollen.

      Login om te reageren
      • 't Peugje zegt

        14 september 2016 om 13:56

        @rob: Ik dank u mijnheer

        Login om te reageren
  10. nopetrolnofun zegt

    14 september 2016 om 11:11

    520 nm* jammer weer…

    Login om te reageren
    • pesu zegt

      14 september 2016 om 12:13

      @nopetrolnofun: Nm klopt gewoon.

      Login om te reageren
  11. spotternoord zegt

    14 september 2016 om 11:11

    Het lijkt op een levensgrote lego-technics creatie…

    Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      14 september 2016 om 12:45

      @spotternoord: *lego-technic. Echt iedereen zegt technics he?

      Login om te reageren
  12. Edge zegt

    14 september 2016 om 11:11

    Ik zou hem best willen, al is het maar omdat ik nog geen motorrijbewijs heb en dit ding toch net even wat toffer is dan zo’n Piaggio MP3.

    Login om te reageren
  13. loggy zegt

    14 september 2016 om 11:12

    Deze motorfiets heeft 4 wielen… Dan is het dus geen motorfiets! Wel dik ding, maar Heb Liever een maseratie en een italiaanse fiets.

    Login om te reageren
  14. Corrado16v zegt

    14 september 2016 om 11:20

    Komt zo iets een beetje de bocht door ? Of is dat niet de bedoeling ?

    Login om te reageren
  15. mrB zegt

    14 september 2016 om 11:32

    Vet ding hoor. Maar meer dan 1 keer per jaar naar het dorp rijden voor een beetje aandacht, ga je er niet mee doen. Zoals @Dizono al zei: Alle nadelen van een motor met alle nadelen van een auto.

    Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    14 september 2016 om 11:36

    Praktisch is anders, maar retegaaf!

    Login om te reageren
  17. emiel79 zegt

    14 september 2016 om 11:40

    Rijbewijs B?

    Login om te reageren
    • rob5nismo zegt

      14 september 2016 om 12:24

      @emiel79: vanaf 48cm tussen ruimte wordt het gezien als B rijbewijs materiaal

      Login om te reageren
  18. pinut187 zegt

    14 september 2016 om 11:40

    Klein tankje zit er maar op zo te zien kan je om elke 10 km tanken..

    Login om te reageren
  19. pomoek zegt

    14 september 2016 om 11:55

    Ik zoek dan altijd naar iets, pardon voor het woord, praktisch als ik dit voorbij zie komen. Iets waarvan je zegt: Ja oké het is groot en log en het ziet er belachelijk uit en onhandig maar….

    Ik kom tot niets…

    Login om te reageren
  20. gino79 zegt

    14 september 2016 om 12:02

    Ben benieuwd hoe je hiermee een haarspeldbocht neemt?

    Login om te reageren
    • potver7 zegt

      14 september 2016 om 12:19

      @gino79: Stuur omgooien, voorrem dichtknijpen, en dan héél precies exact het juiste dotje gas geven.

      Login om te reageren
      • gino79 zegt

        14 september 2016 om 18:50

        @potver7: als je je stuur omgooit en je voorrem vol dichtknijpt dan hoef je je niet meer druk te maken om dat dotje gas aangezien je dan languit op de grond ligt ?

        Login om te reageren
        • rolov zegt

          14 september 2016 om 21:05

          @gino79: hij zal wel bedoelen dat hij hem laat driften dan. Hoop ik ook nog eens te kunnen met mijn bike.

          Login om te reageren
  21. freezzr zegt

    14 september 2016 om 12:10

    Prachtig gebouwd maar wat zal dit een draak zijn om op te rijden… En niet eens ff doortrekken, wel wat saai gefilmd he?!?

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      14 september 2016 om 21:10

      @freezzr: ik denk dat ze hem niet open willen trekken omdat ding heel te houden. Net zoals veel prototypes die met ductape in elkaar zitten. Hij rolt net anders zou ik niet anders willen dan hem even flink te laten janken. Mijn vtwin maakt meer geluid dan die Italiaanse v8

      Login om te reageren
  22. kobus1967 zegt

    14 september 2016 om 12:12

    Leuk van 0 naar dood in 4 seconden?

    Login om te reageren
  23. rob5nismo zegt

    14 september 2016 om 12:22

    En als in de avond de koplampen aan zijn en je gaat door de bocht heb je een motor met staar

    Login om te reageren
  24. reistje zegt

    14 september 2016 om 13:59

    Opzich een beste gave motor…. voertuig…ding, met flink wat engineering er in.
    Tegelijkertijd nog kanslozer als de Tomahawk, ik zie geen brandstoftank en je zit zo dicht op de motor dat ze de ontsteking van 2 cilinders moesten draaien voor ruimte voor je knie.

    Login om te reageren
  25. davido89 zegt

    14 september 2016 om 14:06

    zoek voor de grap eens naar de dodge tomahawk, die is nog extremer

    -edit: lees voor de grap de tekst eens-

    Login om te reageren
  26. syncro51 zegt

    14 september 2016 om 21:02

    Dit is gaaf! Hiervoor hoef ik geen bochten te nemen, die V8! Geil

    Login om te reageren
  27. blata zegt

    14 september 2016 om 21:26

    Niets nieuws dodge deed dit jaren geleden al met een viper blok https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Dodge_Tomahawk

    Login om te reageren
  28. Graafke zegt

    14 september 2016 om 21:38

    Mag ik zeggen dat ik hem niet mooi vind?!?

    Login om te reageren
    • michaelb zegt

      14 september 2016 om 22:58

      @graafke: dat mag. Filmpje is trouwens dodelijk saai. Jammer

      Login om te reageren
  29. napo zegt

    15 september 2016 om 00:00

    Wat een kansloos apparaat sorry. T feit dat de koppeling en de rem bediend worden waarbij je met de pink eerst kracht moet zetten, levens gevaarlijk. De meeste kracht en dosering zitten in je wijs en middelvinger.

    Login om te reageren
  30. mrmiyagi1982 zegt

    15 september 2016 om 06:34

    Op dit ding volgas = ballen van staal en een tattoo’tje van ‘no fear’ op zn rug

    Login om te reageren
  31. cossiekiller zegt

    15 september 2016 om 13:35

    Nu in de cimema: Batman vs terrasje

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North