Dit is de Mitsubishi GT-PHEV Concept

Auteur: , 34 Reacties

De Japanners kunnen wel PHEV gebruiken om het gedeukte imago op te poetsen.

En (mede) om die reden nemen ze de GT-PHEV Concept over een paar weekjes mee naar Parijs. De PHEV kan volgens Mitsubishi op alle soorten ondergronden uit de voeten en combineert de nieuwe designtaal van het merk met een moderne aandrijflijn.

De GT-PHEV Concept valt op door een vrij robuust en uitgesproken design dat was ons betreft absoluut niet lelijk is. In dit geval is de aandrijflijn echter een stukje interessanter. Deze concept car heeft namelijk een volledig elektrische range van 120 kilometer en een totale actieradius van 1.200 kilometer. De vooras wordt geholpen door één elektromotor en de achteras krijgt er twee.

Deze proefballon staat in Parijs, dan weten we nog meer over deze sportieve afgeleide van de Outlander PHEV.



34 reacties

Ondernemers hebben nooit autopech toch. of wel!?.
Je kunt ook overdrijven.
Die nou niet
1200km range daar zullen de huidige phev rijders blij van worden!
Overdrijven doen ze maar in het zwembad ..
@denniss00: in een infinity pool dan zeker.
Heeft deze ook een verbruik van 1 op 8 en ijverig stofzuigermotortje die zich helemaal de tandjes in werkt waardoor de hele auto zijn doel voorbij streeft? Wat een hekel heb ik aan dit ding zeg.
@straatzakelijk: voor 1 op 8 moet je waanzinnig je best doen. Als je niet al te lange stukken rijdt en gewoon keurig de Outlander aan de stekker zet s’nachts kun je er prima 1 op 15 tot 1 op 20 mee halen. Met gemak.

De auto staat symbool voor minimale kosten en zelfbenoemde Innovators en boomknuffelaars en dat is wel jammer, want de technisch gezien is het een knappe prestatie van Mitsubishi.
@willeme: Oke, ik hoor echter van meerdere eigenaren van een Outlander PHEV in mijn kennissenkring exact het tegenovergestelde. Het verbruik schijnt in de praktijk echt een drama te zijn en de benzinemotor moet er hard aan trekken op de snelweg. Verder heb ik zelf geen ervaring (gelukkig) met deze auto en ik kan daardoor niet bijzonder in detail treden maar mijn afkeer is dus gevormd door mensen om mij heen waarvan ik hun mening betrouwbaar acht.
@straatzakelijk: Gelukkig zijn mijn familieleden uiterst betrouwbaar ;). Het verschil met de PHEV is dat je moet er mee moet leren rijden. Gebruik maken van het regeneren en dergelijke. Als je 200 km per dag over de snelweg jakkert haal je de cijfers niet. Klopt. Echter, als je 40 km van je werk woont (niet eens zo’n haal raar cijfer) met wat file en bebouwde kom (ook niet zo heel vreemd) en je stekkert de Outlander wanneer mogelijk, kun je met gemak 1 op 20 halen.

Ik weet het, het is niet sexy en spannend zo’n PHEV. Maar als je er juist gebruik van maakt kan deze in veel voorkomende situaties bijzonder zuinig zijn. En al helemaal voor een grote SUV met bakken ruimte.
@willeme: Daar zit wat in. De gemiddelde bestuurder van deze auto is dan ook vaak de ongeïnteresseerde leaserijder natuurlijk die op dezelfde voet door kachelt op de linkerbaan als met al zijn vorige VW’s TDi… We kunnen dus de conclusie trekken dat de auto misschien wel de verkeerde doelgroep aantrekt voor hetgeen waar de engineers hem voor ogen hadden.
@willeme: Helemaal mee eens. Wij zijn nl zo’n gezin. Wij hebben hem nu een jaar en 24.000 km gereden. woon-werk is 35km enkele reis en opladen bij het werk (openbare paal). Wij tanken eenmaal paar maand benzine (30 liter) en de rest allemaal elektrisch. Dit betekent dus erg lage kosten. Voor een gezin zoals van ons (3 kinderen plus hond) de perfecte auto.
Op vakantie 1:11 met dakkoffer bij 130/140 km/u. Actieradius is dan 400 km en natuurlijk veel te weinig. Als deze gt met 1.200 km komt, dan wordt dat de volgende.
Verder inderdaad andere manier van rijden. als je continu vol gas geeft dan maakt de motor veel geluid. Als je normaal optrekt dan is de auto extreem stil, ook bij 140 km/u als alleen de motor draait is het een erg stille auto. Voor de hobby neem je gewoon een andere auto erbij, zoals ik ook gedaan heb.
@willeme: grapje zeker? Ik ken er een aantal die de elektrische range zouden moeten halen, maar dat doen ze niet, over een 80 weg. Zodra je eenmaal op vakantie gaat met z’n twee (vliegen is goedkoper) kom je krap aan 1 op 13 als je 120/130 aanhoud en nét 1 op 16 als je 100 aan houd. Overigens helemaal niet zo slecht aangezien de auto wel iets ruimer is en iets zwaarder dan bijvoorbeeld een sedannetje uit midden jaren 90 met een 2 liter.
@knapzuur: Als je zo vaak op vakantie gaat is er vast ook wel een budget voor een knappe 530d ;).
“Wat zij met die Juke kunnen, dat kunnen wij ook!”
De voorkant en achterkant passen totaal niet bij elkaar, en nu ik nog een keer kijk de zijkant ook niet. Gelukkig maar een concept
Lijkt net de Toyota Harrier.
Deze auto is alleen verkocht door de 0% bijtelling. Die regeling is over, dus in Nederland is het helaas pindakaas.
ik erger me aan die Metsubsitie phevs tegenwoordig nog meer dan aan die andere irritante snelwegvervuilers met priussen…
De phevs zien er uit als een zeecontainers, maar het ergste is het volk dat er in rijdt…De eigenaren zitter er meestal in alsof ze in een Rangerover rondrijden met een air van kijk mij nou.. maar in plaats van de PC hooftstraat bezoeken ze de Aldi en Zeeman…
Ken iemand die de fout heeft gemaakt zo’n container te kopen.. 1 op 12 is echt het maximaal haalbare, en het is van binnen helemaal geen ‘zee van ruimte’.. maar een claustrofobische orgie van goedkoop plastic.
@hans75: haha even je frustratie kwijt
@hans75: Hoor ik hier jaloerse geluiden…?!? :)
@fiscaal: waar zou ik vredesnaam nou jaloers op kunnen zijn? … op het feit dat mijn belastingcenten die onzin betalen? ik heb alleen maar medelijden met dat soort parasieten…
@hans75: Onze gezinssamenstelling en het gebruik kun je enkele regels hierboven lezen. Ik zou dan geen andere auto weten die vergelijkbaar is qua binnenruimte, comfort, aanschafprijs en gebruikskosten. Alleen de nieuwe Espace zou mogelijk zijn, maar de benzine/diesel kosten maakt deze duurder. Een busje zoals een Zafira, Touran ed vind ik niets. alle stationswagens hebben achterin in het midden een grote bult op de vloer, waardoor drie personen achterin niet goed kunnen zitten.
@fiscaal: ik zou nog liever in een tien jaar oude Multipla rondrijden.. weet trouwens zeker dat dat goedkoper en beter rijdt.. en veeeeeeeel meer binnenruimte levert…
Een proefballon die staat. Beetje tekstuele vrijheid mag wel van mij. Vind ‘m er beter uitzien dan de huidige Phief. Dat is werkelijk een eye sore. En het rijdende bewijs van het idiote gevoerde fiscale beleid in Nederland.
Een beetje Evoque een beetje van dit, een beetje van dat. Vooral heel veel leds aan de voorkant, want veel
leds is goed. Ehh nee, das war einmal, nu heb je lichtgeleiders waardoor je vormpjes maakt ipv losse LEDS.
Wat is er aan de hand bij Mitsubishi? Dit kun je niet serieus menen, een hopeloos bij elkaar geraapte en al verouderde concept car.
Eigenlijk een veel realistischer concept dan full ev. Mits dan uiteraard het bereik voldoende is voor dagelijks gebruik. Moet je wel eens ver weg dan heb je gewoon de verbrandingsmotor nog.
Dik ding. En dat is in dit geval geen compliment…

Waarom hebben ontwerpers er tegenwoordig zo’n moeite mee om gewoon een strakke koets te ontwerpen, zonder allerlei rare vouwen, krullen, uitstulpingen en andere designfratsen?
@potver7: omdat die vouwen enzo nu helemaal hip zijn..
Ik vind hem wel mooi..
@123bat Dit is de wortel van al het kwaad
Mislukte kopie van Range Rover Evoque.
Een grote Citroën cactus
Liefdesbaby van Peugeot me Land Rover?
Stoer hoor zo een metsubsidie gt-phev concept

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).