De Japanners kunnen wel PHEV gebruiken om het gedeukte imago op te poetsen.
En (mede) om die reden nemen ze de GT-PHEV Concept over een paar weekjes mee naar Parijs. De PHEV kan volgens Mitsubishi op alle soorten ondergronden uit de voeten en combineert de nieuwe designtaal van het merk met een moderne aandrijflijn.
De GT-PHEV Concept valt op door een vrij robuust en uitgesproken design dat was ons betreft absoluut niet lelijk is. In dit geval is de aandrijflijn echter een stukje interessanter. Deze concept car heeft namelijk een volledig elektrische range van 120 kilometer en een totale actieradius van 1.200 kilometer. De vooras wordt geholpen door één elektromotor en de achteras krijgt er twee.
Deze proefballon staat in Parijs, dan weten we nog meer over deze sportieve afgeleide van de Outlander PHEV.
34 reacties
De auto staat symbool voor minimale kosten en zelfbenoemde Innovators en boomknuffelaars en dat is wel jammer, want de technisch gezien is het een knappe prestatie van Mitsubishi.
Ik weet het, het is niet sexy en spannend zo’n PHEV. Maar als je er juist gebruik van maakt kan deze in veel voorkomende situaties bijzonder zuinig zijn. En al helemaal voor een grote SUV met bakken ruimte.
Op vakantie 1:11 met dakkoffer bij 130/140 km/u. Actieradius is dan 400 km en natuurlijk veel te weinig. Als deze gt met 1.200 km komt, dan wordt dat de volgende.
Verder inderdaad andere manier van rijden. als je continu vol gas geeft dan maakt de motor veel geluid. Als je normaal optrekt dan is de auto extreem stil, ook bij 140 km/u als alleen de motor draait is het een erg stille auto. Voor de hobby neem je gewoon een andere auto erbij, zoals ik ook gedaan heb.
De phevs zien er uit als een zeecontainers, maar het ergste is het volk dat er in rijdt…De eigenaren zitter er meestal in alsof ze in een Rangerover rondrijden met een air van kijk mij nou.. maar in plaats van de PC hooftstraat bezoeken ze de Aldi en Zeeman…
Ken iemand die de fout heeft gemaakt zo’n container te kopen.. 1 op 12 is echt het maximaal haalbare, en het is van binnen helemaal geen ‘zee van ruimte’.. maar een claustrofobische orgie van goedkoop plastic.
leds is goed. Ehh nee, das war einmal, nu heb je lichtgeleiders waardoor je vormpjes maakt ipv losse LEDS.
Wat is er aan de hand bij Mitsubishi? Dit kun je niet serieus menen, een hopeloos bij elkaar geraapte en al verouderde concept car.
Waarom hebben ontwerpers er tegenwoordig zo’n moeite mee om gewoon een strakke koets te ontwerpen, zonder allerlei rare vouwen, krullen, uitstulpingen en andere designfratsen?