• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze pareltjes gaan binnenkort onder de hamer

Auteur: Author, gepost 19 november 2016 om 14:59 – 49 Reacties

Afbeelding Deze pareltjes gaan binnenkort onder de hamerAfbeelding Deze pareltjes gaan binnenkort onder de hamerAfbeelding Deze pareltjes gaan binnenkort onder de hamerAfbeelding Deze pareltjes gaan binnenkort onder de hamerAfbeelding Deze pareltjes gaan binnenkort onder de hamerAfbeelding Deze pareltjes gaan binnenkort onder de hamerAfbeelding Deze pareltjes gaan binnenkort onder de hamer

Deze pareltjes gaan binnenkort onder de hamer
De rijke verzamelaar kan de knip trekken, want er komt weer een hoop mooi spul op de markt.

Zo heeft modegoeroe Tommy Hilfiger kennelijk genoeg van zijn Ferrari Enzo uit 2003. Misschien konden de 660 pk’s uit de atmosferische V12 de fashion mogul toch niet bekoren, maar wellicht moesten er de nodige liquide middelen worden vrijgemaakt. Vooralsnog weet geen mens het. In elk geval zijn van de Enzo 400 exemplaren gebouwd en tegenwoordig wisselen ze voor miljoenen van eigenaar. Een prima investering dus.

Er gaan bij de veiling van RM Sotheby’s te Arizona nog meer Ferrari’s onder de hamer, waarvan we er nog eentje uit pikken. Een zwarte F50 zie je immers niet elke dag. Een deel van de autoliefhebbers zal daar niet rouwig om zijn. De F50 staat immers niet bekend als de kroon op het werk van Pininfarina. Toch heb ik en (langzamerhand) velen met mij een zwak voor de auto die simpelweg trager was dan z’n voorganger: de F40.

Verder is het aanbod een mooie mix van jong en oud. Andere hoogtepuntjes zijn de volgende fraaie wagens:

  • 1939 Bugatti Type 57 Cabriolet by Letourneur et Marchand
  • 1930 Cadillac V-16 Roadster by Fleetwood
  • 1937 Cord 812 Supercharged Phaeton
  • 2001 Lamborghini Diablo 6.0
  • 2011 Porsche 911 GT2 RS

Plaatjes checkt u in de gallery, alle kavels check je hier.

Ook interessant!

  • Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
    Video: glijden en gaan met de Ferrari F40
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Documentaire over auto’s spotten op NPO 3
  • Maak je eigen hardcore Temerario voordat Lambo het doet
  • Maserati sloopt viercilinder uit instapmodel
  • Benzineprijs op laagste niveau sinds maanden
    Grote verschillen tussen het goedkoopste en duurste tankstation van Nederland
FacebookTweetPinLinkedIn

Bugatti, Cadillac, Ferrari, Klassiekers, Lamborghini, Porsche, veiling

Vorig bericht: « Autoblog advies: funmobiel voor €15.000
Volgend bericht: Iemand trek in een Lotus met Italiaanse V8? »

Lees Interacties

Reacties

  1. super zegt

    19 november 2016 om 15:08

    Die cadillac is leuk voor een hotrod project

    Login om te reageren
    • ohoogeveen zegt

      19 november 2016 om 15:49

      @super: ga je mond spoelen

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      19 november 2016 om 16:00

      @super:

      Dat dachten ze bij Cadillac in 1930 ook .. en dit is het resultaat ..

      Login om te reageren
  2. tenaci zegt

    19 november 2016 om 15:16

    Oei…. die Bugatti en die Cord! Waanzinnig! (rest natuurlijk ook…)

    Login om te reageren
  3. mopar zegt

    19 november 2016 om 15:16

    Die Cadillac V16 en met name die Cord zijn echt fantastische automobielen. Uit een tijdperk dat Amerikaanse auto’s nog ver superieur waren op vrijwel alle oppervlakken in vergelijking met hun Europese concurrenten.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      19 november 2016 om 16:17

      @mopar:
      *kuch!* Frankrijk *kuch!*

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        19 november 2016 om 16:26

        @rob:

        Horsch en Hispano Suiza ..
        Verder kom ik effe niet ..

        Login om te reageren
        • Rob zegt

          19 november 2016 om 16:55

          @lincoln:
          Voisin Mylord, Bugatti Royale, Bucciali V12; konden zich zeker meten met de eerst lichting Cadillacs met V16. Neemt niet weg dat die Cadillac natuurlijk het neusje van de zalm is. Die Cord ook. En dan had je ook nog merken als Packard, DuPont en Duesenberg natuurlijk. Maar kwa styling neig ik toch meer naar Frankrijk.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            19 november 2016 om 17:06

            @rob:

            1930 .. toch het jaar van de grote slachting van exclusieve meuk na de grote depressie ..

            Frankrijk spande waarschijnlijk idd wel de kroon in de protserige styling van voor 1940 ..

            En waren samen met Amerika het meest innovatief ..
            Metallurgisch gezien was Detroit wel een betere voedingsbodem ..

            Login om te reageren
          • mopar zegt

            19 november 2016 om 23:26

            @Rob: die Royale is een wagen die het vooral van zijn uiterlijk moest hebben. Een Packard V12 of een Duesenberg Supercharged is qua techniek veel geavanceerder dan de Bugatti.

            En als we het toch over Packard hebben, zij bouwden een V12 die zo gebalanceerd was dat zelfs Enzo Ferrari himself extreem onder de indruk was. Zo erg zelfs dat hij door de Packard zelf ook V12 motoren in zijn ferraris is gaan bouwen.

            Login om te reageren
          • tenaci zegt

            20 november 2016 om 20:09

            @Rob: volgens mij was de Cord 812 oorspronkelijk bedoeld als Duesenberg, maar omdat hij eigenlijk te klein was (het zou een baby-Duesenberg moeten worden) was men bang dat de rijke clientèle zou vinden dat hun merk te grabbel gegooid zou worden als deze wagen ook een Duesenberg zou heten. Daarom werd het Cord.

            Login om te reageren
        • dirkiii zegt

          19 november 2016 om 17:19

          @lincoln: delahaye

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            19 november 2016 om 17:22

            @dirkiii:

            Kwam toch wel iets later met achterlijk grote motoren op de markt ..
            En dat waren niet van die loepzuivere naaimachines als van Cadillac of Lincoln ..

            Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      19 november 2016 om 23:09

      @mopar: Duesenberg, Maybach Zeppelin DS8, Hispano Suiza, Mercedes met diverse modellen….neemt niet weg dat ik in de markt ben voor de Caddy V16 als ik vanavond de lotto heb gewonnen.

      Login om te reageren
      • mopar zegt

        19 november 2016 om 23:22

        @406_v6: Duesenberg is Amerikaans mijn beste :)

        Login om te reageren
        • 406_v6 zegt

          21 november 2016 om 08:45

          @mopar: facepalm….je hebt natuurlijk gelijk

          Login om te reageren
  4. autofreaker zegt

    19 november 2016 om 15:19

    Geef mij maar de Bugatti en F50 de enzo mag ook wel :)

    Login om te reageren
  5. lambo4all zegt

    19 november 2016 om 15:23

    Poah, die zwarte F50! die zou ik verkiezen boven een F40, wat een prachtbak.

    Login om te reageren
    • philipf zegt

      19 november 2016 om 15:46

      @lambo4all: maar zou je die ook verkiezen boven de lamborghini?

      Login om te reageren
      • roppp zegt

        20 november 2016 om 08:58

        @philipf: die Lambo is idd wel heel gaaf.

        Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        20 november 2016 om 21:02

        @philipf: HELL YEAH

        Login om te reageren
  6. buutvrij zegt

    19 november 2016 om 15:25

    Caddilac maakt tegenwoordig weer auto’s die superieur zijn aan europese auto’s. Iets met grote sedsn en nürburgring..

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      19 november 2016 om 17:59

      @buutvrij:

      Bugatti is ook weer aardig priemiejum aan het worden de laatste tijd ..

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 november 2016 om 20:43

      @buutvrij: maar de meest premium auto van allemaal blijft de Radical SR8. Die heeft het zachtste kunststof, het fijnste leer, het grootste schuifdak, het snelste navigatiesysteem, de prettigst draaiende knoppen en de nauwste naden tussen de verschillende interieurdelen.

      Login om te reageren
  7. dromedaris zegt

    19 november 2016 om 15:46

    Snap niet wrm de F50 zo ondergewaardeerd wordt/werd qua design. Ik ben er mee opgegroeid en het is dankzij deze auto dat ik een autoliefhebber werd.

    Login om te reageren
    • Author zegt

      19 november 2016 om 16:06

      Hier nog een! Veel vetter blok dan de F40 + hij zit tenminste fatsoenlijk in elkaar zonder beunhaasachtige kitranden en dergelijke. En dat geluidje…

      Login om te reageren
      • dunhozzie zegt

        19 november 2016 om 18:55

        @MauritsH: ik snap jullie wel, maar toch. De F40 ziet er gewoon veel gemener uit.

        Misschien wel de droom: de F40, met afwerking & blok van de F50. Ga ik iig van zwijmelen.

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      19 november 2016 om 20:48

      @dromedaris: ohh maar dat snap ik wel. Van de proporties in het design van de F50 klopt niet veel, het is een onsamenhangend geheel. De voorruit is te stijl, het achterdek is te lang, de gaten in de neus, nou ja zijn nogal lelijk. De F40 was een lompe primitieve gorilla met die typische jaren 80 grote turbo maar qua design veel samenhangender.

      Login om te reageren
  8. str8six zegt

    19 november 2016 om 15:56

    Poh, er is maar een absolute winnaar in dit gezelschap en dat is wat mij betreft de Cord! Wat een gangsterbak!

    Login om te reageren
  9. tvr1974 zegt

    19 november 2016 om 16:14

    F50 en dan de motor tunen naar de specs van de f50gt.. Dan ben je toch echt een stuk sneller dan de f40 en kun je echt uit de auto halen wat er in zat.. want feitelijk was de gewone f50 “underpowered” als je het zo mag stellen in tegenstelling tot zijn snellere gt broer.. dat was feitelijk ook de reden dat de auto wat “afgekraakt” werd.. de auto was te goed en kon makkelijk meer vermogen aan..

    Login om te reageren
  10. E34M5Touring zegt

    19 november 2016 om 16:19

    Die Cord is echt prachtig. Vind een dichte nog mooier maar zo in deze kleur is zelfs de cabrio erg fraai!

    Login om te reageren
  11. loopjes zegt

    19 november 2016 om 16:40

    Unieke Enzo! Bruin lederen interieur in combinatie met het Rosso Corsa is fenomenaal!

    Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    19 november 2016 om 16:45

    Cord.
    Stijl icoon en net zo vernieuwend als de DS dat in 1955 zou zijn.
    Nadat Cord / Duesenberg failliet ging, heeft Hupmobile dit model overgenomen met minimale veranderingen, minder karakteristiek uiteraard.

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      19 november 2016 om 17:05

      @desjonnies:
      Hupmobile en ook Graham-Paige.
      Zij maakten er overigens achterwielaandrijving van ipv de voorwielandrijving op de Cord.

      Login om te reageren
  13. maferick74 zegt

    19 november 2016 om 16:48

    Gaat de ferrari f50 niet 1km p uur sneller dan de Ferrari F40? 325 om 324?

    Login om te reageren
  14. mrmiyagi1982 zegt

    19 november 2016 om 17:02

    Die lambo aub. En die cadillac is ook gaaf.
    En kan iemand mij uitleggen waarom iedereen op zo bugatti type 57 geilt? Dat vind ik echt zon lelijke auto’s.
    Zelfde als de laatste 2 bugatti’s die zijn ook niet mooi… indrukwekkend. Ja mooi. nee. Type 57…. gewoon lelijk

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      19 november 2016 om 17:26

      @mrmiyagi1982:
      Deze variant van de Type 57 is inderdaad niet het meest mooie of begeerlijke ooit. Maar een 57 Grand Raid, 57 Atlantic, 57 Atalante of 57 Aravis; dat zijn toch wel echte stijliconen wat mij betreft..

      Login om te reageren
  15. mrmiyagi1982 zegt

    19 november 2016 om 17:31

    @rob
    nope vind ik alle ook niet mooi. Ik denk dat t echt smaken verschil is.
    maar he ik rij manta dus tja dat zegt genoeg denk ik LOL

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      19 november 2016 om 17:45

      @mrmiyagi1982:

      Er hangt idd een rare zweem om det merk ..
      de enige Bugatti waar ik veel voor over heb is een Rembrandt Bugatti ..

      Login om te reageren
    • Rob zegt

      19 november 2016 om 17:56

      @mrmiyagi1982:
      Snap ik, het is decadentie ten top. Moet je ding zijn ;-)
      En wat lincoln zegt; er hangt een sfeertje om Bugatti heen, da’s haast nog erger dan de verafgoding van Ferrari’s ;-)

      Login om te reageren
  16. mrducky zegt

    19 november 2016 om 17:37

    Doe mij de zwarte F50 maar. Waar kan ik tekenen?

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      20 november 2016 om 16:09

      @mrducky: Bij RM Sotheby’s te Arizona, staat in het artikel..

      Login om te reageren
  17. thomasthomas zegt

    19 november 2016 om 18:18

    Denk dat Tommy ook nog een leuke profit gaan maken en dat daarom alles weg mag voor het dubbele of meer.

    Login om te reageren
  18. tocae zegt

    19 november 2016 om 18:39

    Niet dat ik voor het dilemma sta maar ik verkies een F50 toch steeds boven een F40, dat ie ’trager’ is vergeet ik waarschijnlijk snel zodra ik z’n V12 hoor huilen.

    Login om te reageren
  19. kniesoor zegt

    19 november 2016 om 19:06

    Wil niéts afdoen aan de andere auto’s, maar man, die Cord, wat een plaatje is dat, de auto, die ik uit deze line-up verreweg het liefst zou hebben.

    Login om te reageren
  20. jeppie zegt

    19 november 2016 om 19:41

    De wagen op de 3e foto is lekker zeg

    Login om te reageren
  21. Dutchdriftking zegt

    19 november 2016 om 20:53

    Diablo of F50. Lastige keuze!

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      20 november 2016 om 16:09

      @dutchdriftking: niet voor mij, ik neem de Lambo wel..

      Login om te reageren
  22. davelepeef zegt

    20 november 2016 om 21:04

    Wat is die Porsche eigenlijk lelijk vergeleken met de rest… Als een slecht getunede Golf…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North