Dat treft, want we hebben er eentje voor je opgesnord.
Laat het maar aan @WillemE over om de echte paradijsvogeltjes op het web te vinden. De man heeft een neusje voor de overtreffende trap van exotisch spul en dus kijk je nu naar een Lotus Exige met de neus van een Opel Speedster/Vauxhall VX220 en een 3,5-liter V8 uit de Ferrari F355. Now we’re talking! De vette garagerekeningen krijgt u er gratis bij.
Ondanks het hoge Frankenstein-gehalte is deze Lotus serieus aangepakt. De ‘bak met zes verzetten komt van een 355 Challenge en de gehele body is nagelopen om ‘m zo aerodynamisch mogelijk te maken. Dat verklaart wellicht ook het Opel/Vauxhall-front. Aan onderdelen alleen al was degene die het ding bouwde zo’n 50.000 GBP kwijt. Het blok met vijf kleppen per cilinder is overigens ook verre van standaard. De fuel rails komen van de 360 Modena, evenals de acht injectoren. We gaan er gemakshalve van uit dat het blok nu wel meer dan 380 pk levert.
Zoals je waarschijnlijk al vermoedde mag je met deze bruut helaas de weg niet op. Tegelijkertijd is het misschien wel dé ideale circuitauto, zeker omdat ook het onderstel is aangepakt. De Ferrari V8 staat echter niet bekend als een makkelijk te onderhouden blok. Mogelijk hebben de aanpassingen de betrouwbaarheid opgekrikt, zodat je niet al te veel gepeperde rekeningen hoeft te verwachten. Aan de andere kant: dat moet je met een racer sowieso. Hij mag mee voor iets minder dan 50.000 GBP, omgerekend ruim 58.000 euro.
Streetlegal het overwegen waard, nu een trackdayspeeltje voor de rijkere onder ons.
Die versnellingsbak is wel heel vet gedaan zo!
Gaaf project, jammer dat de kappen niet goed aansluiten. Achja Not for THE show !
VET!!!!
Dat lijkt me echt een geweldige combinatie. Een hoogtoerige Ferrari V8 met een lotus chassis.
Ik vind het wel raar soms dat race wagens niet straat legaal zijn.
Ze zijn super veilig voor de bestuurders.
Oké ze laten voor de voetganger veiligheid misschien een steekje vallen maar vaak zijn deze machines in betere staat als wat er op de weg zit
@rob5nismo: geluid en emissie…
@rob5nismo: Niet voldoen aan geluidsnormen, uitstekende delen, ontbreken van verlichting zoals knipperlichten, het hebben van slicks.
@rob5nismo: Naast bovengenoemde argumenten zijn er ook nog legio voorzieningen (hoogstwaarschijnlijk) niet aanwezig, die wettelijk wel verplicht zijn, zoals ABS, ESP, airbags.
Opel neus staat geweldig iig ..
Leuk, maar zou het geld toch liever uitgeven om 1 van de donoren in meer originele staat te kopen..
Geweldig speeltje. Da’s niet eens zo duur en alleen de motor zal, mits ‘ie heel blijft, uiteindelijk dat geld nog wel waard zijn ook.
Welke Ferrari V8 is wel makkelijk te onderhouden dan? Ot: bruut apparaat dit. Trackday speeltje 2.0
Wel heel erg racey!
Jammer van t stuur aan de verkeerde kant.. voor de rest.. very nice toy!
@tvr1974: is op de meeste circuits wel juist een voordeel
Die motor ziet er echt awesome uit. Wat zal dit ding onfatsoenlijk hard gaan hee…
Daar zegt Sinterklaas geen nee tegen!
Lekker scheurbakkie, ziet er grondig gedaan uit. Nitrons eronder, en vast een bizar mooi geluid. Ik snap alleen die smalle achterbanden niet. Anyone?
@rijnounsdoor: Waarschijnlijk genoeg grip voor een fijne balans op de limiet. Icm met de spoiler diff etc. Zal geen toeval zijn gezien de rest van de investering.
Hahah dat stickertje build not bought had ik ook op de fto
Ik vind m er niet uitzien maar onderhuids is het wel een pareltje denk ik. Wat dat betreft past hij perfect bij me! :P
Zonde om een exige mk1 zooooo te vernaggelen. Echt…. eeuwig jammer.