• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Iemand trek in een Lotus met Italiaanse V8?

Auteur: Author, gepost 19 november 2016 om 16:58 – 23 Reacties

Afbeelding Iemand trek in een Lotus met Italiaanse V8?Afbeelding Iemand trek in een Lotus met Italiaanse V8?Afbeelding Iemand trek in een Lotus met Italiaanse V8?Afbeelding Iemand trek in een Lotus met Italiaanse V8?Afbeelding Iemand trek in een Lotus met Italiaanse V8?Afbeelding Iemand trek in een Lotus met Italiaanse V8?Afbeelding Iemand trek in een Lotus met Italiaanse V8?Afbeelding Iemand trek in een Lotus met Italiaanse V8?

Iemand trek in een Lotus met Italiaanse V8?
Dat treft, want we hebben er eentje voor je opgesnord.

Laat het maar aan @WillemE over om de echte paradijsvogeltjes op het web te vinden. De man heeft een neusje voor de overtreffende trap van exotisch spul en dus kijk je nu naar een Lotus Exige met de neus van een Opel Speedster/Vauxhall VX220 en een 3,5-liter V8 uit de Ferrari F355. Now we’re talking! De vette garagerekeningen krijgt u er gratis bij.

Ondanks het hoge Frankenstein-gehalte is deze Lotus serieus aangepakt. De ‘bak met zes verzetten komt van een 355 Challenge en de gehele body is nagelopen om ‘m zo aerodynamisch mogelijk te maken. Dat verklaart wellicht ook het Opel/Vauxhall-front. Aan onderdelen alleen al was degene die het ding bouwde zo’n 50.000 GBP kwijt. Het blok met vijf kleppen per cilinder is overigens ook verre van standaard. De fuel rails komen van de 360 Modena, evenals de acht injectoren. We gaan er gemakshalve van uit dat het blok nu wel meer dan 380 pk levert.

Zoals je waarschijnlijk al vermoedde mag je met deze bruut helaas de weg niet op. Tegelijkertijd is het misschien wel dé ideale circuitauto, zeker omdat ook het onderstel is aangepakt. De Ferrari V8 staat echter niet bekend als een makkelijk te onderhouden blok. Mogelijk hebben de aanpassingen de betrouwbaarheid opgekrikt, zodat je niet al te veel gepeperde rekeningen hoeft te verwachten. Aan de andere kant: dat moet je met een racer sowieso. Hij mag mee voor iets minder dan 50.000 GBP, omgerekend ruim 58.000 euro.

Ook interessant!

  • Deze Lotus Elise occasion heeft een doorsnee topmotor
  • Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
    Wie wint? Ferrari 488 Pista 800 pk vs Opel Kadett 800 pk
  • Marktplaats Lotus
    Deze oude Lotus op Marktplaats heeft bijna geen kilometers
  • Deze nieuwe Lotus werd pas na 7 jaar (!) verkocht

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste 997 van Marktplaats is ook de opvallendste
  • Autosalon van Brussel 2026: dit zijn de primeurs
  • Kia viert 80-jarig bestaan met dit bijzondere apparaat
  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
FacebookTweetPinLinkedIn

exige, Ferrari, Lotus, motor, occasion, Opel, oranje, Racing, speedster

Vorig bericht: « Deze pareltjes gaan binnenkort onder de hamer
Volgend bericht: Klassieker: Aston Martin V12 Vanquish »

Lees Interacties

Reacties

  1. flevocarspotter zegt

    19 november 2016 om 17:03

    Streetlegal het overwegen waard, nu een trackdayspeeltje voor de rijkere onder ons.

    Login om te reageren
  2. amgoleole zegt

    19 november 2016 om 17:03

    Die versnellingsbak is wel heel vet gedaan zo!

    Login om te reageren
  3. patrick zegt

    19 november 2016 om 17:06

    Gaaf project, jammer dat de kappen niet goed aansluiten. Achja Not for THE show !

    Login om te reageren
  4. mrmiyagi1982 zegt

    19 november 2016 om 17:06

    VET!!!!

    Login om te reageren
  5. lekbak zegt

    19 november 2016 om 17:06

    Dat lijkt me echt een geweldige combinatie. Een hoogtoerige Ferrari V8 met een lotus chassis.

    Login om te reageren
  6. rob5nismo zegt

    19 november 2016 om 17:17

    Ik vind het wel raar soms dat race wagens niet straat legaal zijn.
    Ze zijn super veilig voor de bestuurders.
    Oké ze laten voor de voetganger veiligheid misschien een steekje vallen maar vaak zijn deze machines in betere staat als wat er op de weg zit

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      19 november 2016 om 23:59

      @rob5nismo: geluid en emissie…

      Login om te reageren
    • metalmike zegt

      20 november 2016 om 09:19

      @rob5nismo: Niet voldoen aan geluidsnormen, uitstekende delen, ontbreken van verlichting zoals knipperlichten, het hebben van slicks.

      Login om te reageren
    • Robert zegt

      20 november 2016 om 10:07

      @rob5nismo: Naast bovengenoemde argumenten zijn er ook nog legio voorzieningen (hoogstwaarschijnlijk) niet aanwezig, die wettelijk wel verplicht zijn, zoals ABS, ESP, airbags.

      Login om te reageren
  7. lincoln zegt

    19 november 2016 om 17:24

    Opel neus staat geweldig iig ..

    Login om te reageren
  8. kle500 zegt

    19 november 2016 om 17:52

    Leuk, maar zou het geld toch liever uitgeven om 1 van de donoren in meer originele staat te kopen..

    Login om te reageren
  9. gash zegt

    19 november 2016 om 18:18

    Geweldig speeltje. Da’s niet eens zo duur en alleen de motor zal, mits ‘ie heel blijft, uiteindelijk dat geld nog wel waard zijn ook.

    Login om te reageren
  10. shibby zegt

    19 november 2016 om 19:27

    Welke Ferrari V8 is wel makkelijk te onderhouden dan? Ot: bruut apparaat dit. Trackday speeltje 2.0

    Login om te reageren
  11. Dutchdriftking zegt

    19 november 2016 om 20:01

    Wel heel erg racey!

    Login om te reageren
  12. tvr1974 zegt

    19 november 2016 om 20:22

    Jammer van t stuur aan de verkeerde kant.. voor de rest.. very nice toy!

    Login om te reageren
    • phdg zegt

      20 november 2016 om 00:08

      @tvr1974: is op de meeste circuits wel juist een voordeel

      Login om te reageren
  13. PeugeotGTI zegt

    19 november 2016 om 20:34

    Die motor ziet er echt awesome uit. Wat zal dit ding onfatsoenlijk hard gaan hee…

    Login om te reageren
  14. mout zegt

    19 november 2016 om 21:34

    Daar zegt Sinterklaas geen nee tegen!

    Login om te reageren
  15. rijnounsdoor zegt

    19 november 2016 om 22:37

    Lekker scheurbakkie, ziet er grondig gedaan uit. Nitrons eronder, en vast een bizar mooi geluid. Ik snap alleen die smalle achterbanden niet. Anyone?

    Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      20 november 2016 om 10:42

      @rijnounsdoor: Waarschijnlijk genoeg grip voor een fijne balans op de limiet. Icm met de spoiler diff etc. Zal geen toeval zijn gezien de rest van de investering.

      Login om te reageren
  16. shalomleon zegt

    20 november 2016 om 10:33

    Hahah dat stickertje build not bought had ik ook op de fto

    Login om te reageren
  17. Gulli zegt

    20 november 2016 om 18:28

    Ik vind m er niet uitzien maar onderhuids is het wel een pareltje denk ik. Wat dat betreft past hij perfect bij me! :P

    Login om te reageren
  18. roadster1976 zegt

    21 november 2016 om 18:41

    Zonde om een exige mk1 zooooo te vernaggelen. Echt…. eeuwig jammer.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North