• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Porsche 911 heeft een bijzonder verhaal

Auteur: RubenPriest, gepost 13 december 2017 om 11:48 – 19 Reacties

Afbeelding Deze Porsche 911 heeft een bijzonder verhaalAfbeelding Deze Porsche 911 heeft een bijzonder verhaalAfbeelding Deze Porsche 911 heeft een bijzonder verhaalAfbeelding Deze Porsche 911 heeft een bijzonder verhaalAfbeelding Deze Porsche 911 heeft een bijzonder verhaalAfbeelding Deze Porsche 911 heeft een bijzonder verhaal

Deze Porsche 911 heeft een bijzonder verhaal
En is daarom het bekijken waard.

Een toeristisch bezoek aan Stuttgart gaat meestal gepaard met een bezoek aan het Porsche Museum. Ben je daar nog niet eerder geweest, dan is er nu een extra reden om te gaan. Het museum heeft namelijk een hele bijzondere 911 aan de collectie toegevoegd. Het gaat hier om één van de eerst geproduceerde 911’s.

Het museum heeft de afgelopen drie jaar gewerkt aan de restauratie van de Porsche. De klassieker is onderdeel van de tentoonstelling ‘911 (901 No. 57) – A legend takes off’. De rode 911 rolde in 1964, toen nog als 901, van de band. Enkele jaren geleden kwam de auto in handen van het museum en dit was de start van een groot restauratieproject.

Het is voor het eerst dat het Porsche Museum zo’n bijzonder exemplaar van een vroege 911 in handen heeft. De auto werd in 2014 per toeval door een cameraploeg van een Duits antiekprogramma gevonden. De programmamakers vonden twee Porsches in een schuur. De twee auto’s werden gekocht door het museum. Later bleek dat één van de twee exemplaren een van de eerste 911’s was.

De auto oogt weer als nieuw. Geïnteresseerden moeten een bezoek aan het museum wel snel inplannen. De tentoonstelling is namelijk tijdelijk te zien. De bijzondere 911 is van 14 december tot en met 8 april 2018 het middelpunt van de tentoonstelling.

Ook interessant!

  • Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
    Video: Porsche 911 met hybride technologie gesnapt
  • Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
    Video: dronken vader en zoon slopen Porsche 911
  • Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
    Porsche 911 documentaire nu gratis te zien
  • 911 SC door Porsche in ere hersteld

Nieuwste artikelen

  • Heeft Ford alle interesse in Europa verloren?!
  • Deze dure Chinees verkoopt beter dan BMW en Mercedes
  • Fastned installeert snelste lader van Nederland langs de A6
  • Waarom je auto slecht start als het koud is (en wat het écht oplost)
FacebookTweetPinLinkedIn

901, 911, Klassiekers, museum, Porsche, rood

Vorig bericht: « Check 9 fijne sneeuwspots tijdens het winterweer
Volgend bericht: Max Verstappen pakt nóg een eerste plaats in 2017 »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    13 december 2017 om 11:58

    Dit. Dit vind ik nou een fraaie Porsche. Wel iets te gerestaureerd in mijn ogen maar het is een mooi ding om te zien.

    Is er ook bekend wat er met het ding gaat gebeuren na de 8e van april in 2018? Geveild of iets dergelijks? Dan zal het wel een beste smak geld opleveren denk ik zo.

    Login om te reageren
    • bullgod76 zegt

      13 december 2017 om 12:08

      @viezefreddyw: ik denk dat deze 911 na afloop gewoon bij Porsche in de opslag verdwijnt. Ze hebben naast een aantal vaste auto’s in hun museum, ook een grote wissel collectie.

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 december 2017 om 14:16

        @bullgod76: moet ook wel want erg groot is het museum niet.

        Login om te reageren
    • jeroenwz zegt

      13 december 2017 om 18:47

      @viezefreddyw: Ja: het is een mooie Porsche. Nee: want hij is overgerestaureerd. En dat is jammer. Een auto met patina is zoveel echter en zoveel mooier dan deze trailerqueen. Vind ik.

      Login om te reageren
  2. desjonnies zegt

    13 december 2017 om 12:01

    Probleem van de vroege 911’s is dat je gewoon weer een nieuwe kocht, die beter was en deze tot oude meuk deed degraderen, eigenlijk het lot van de meeste tot legende verheven automobielen.
    Er is jarenlang niet naar omgekeken, zeker niet naar de slome 912.
    Nu herkennen en erkennen we de charme van het ontwerp, het chroom, de kleine details.
    Want eigenlijk zitten die ouwetjes mooier in elkaar dan die nieuwe.

    Login om te reageren
    • frederik zegt

      13 december 2017 om 12:11

      @desjonnies: Wat de vroege 911’s extra aantrekkelijk maakt, afgezien van het uiterlijk, is natuurlijk de belofte van zo puur mogelijk rijplezier en motorgeluid. Dat is elke volgende generatie een klein beetje meer kwijtgeraakt. Dat maakt volgens mij ze ook zo gewild (en waardevast).

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        13 december 2017 om 14:21

        @frederik: heh? De eerste 911 stonden bekend om hun listige weggedrag waardoor het lastig was er vlot mee te rijden. Dat werd met elke generatie beter waardoor je er, niet alleen door het toegenomen vermogen, veel vlotter mee kon rijden. Het grote pluspunt van vroege 911jes is niet het rijden maar het design, de lage achterkant, het elegante design. De 911 werd steeds breder, de achterkant steeds hoger, de wagen werd en oogde ook steeds zwaarder.

        Login om te reageren
        • frederik zegt

          13 december 2017 om 14:52

          @mashell: Lastig om vlot mee te rijden is iets anders dan rijplezier. Ja, de huidige 911’s zijn veel makkelijker om te rijden en veel sneller. Maar zijn ze ook leuker?

          Login om te reageren
          • mashell zegt

            13 december 2017 om 18:59

            @frederik: dat hangt er natuurlijk vanaf wat je leuk vindt. Elke bocht bang zijn dat de achterkant wegglijdt (het probleem van de oude 911) lijkt me niet al te ontspannen en daarmee niet echt leuk.

            Login om te reageren
  3. pomoek zegt

    13 december 2017 om 12:03

    Ik had het niet erg gevonden als ze deze gewoon in de gevonden staat hadden gelaten. Er gaat toch niet mee gereden worden dus waarom niet? Het was een bijzondere Porsche, nu zie je dat er niet meer aan af.

    Login om te reageren
    • siemi zegt

      13 december 2017 om 12:51

      @pomoek: heb je foto’s gezien van de staat voor restauratie? Hij was niet op een mooie manier oud geworden

      Login om te reageren
  4. frederik zegt

    13 december 2017 om 12:12

    Let op de chromen roostertjes onder de koplampen die met vier schroeven vastzitten, heel goed te zien op de eerste foto. Een van de kenmerken van de allereerste 911’s.

    Login om te reageren
  5. E34M5Touring zegt

    13 december 2017 om 12:36

    Echt een bijzonder verhaal. Bijzondere auto ook. Heel bijzonder allemaal.

    Login om te reageren
    • babybenz zegt

      13 december 2017 om 13:31

      @E34M5Touring: Bijzondere reactie

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        13 december 2017 om 13:34

        @babybenz: T’is gewoon een bijzondere dag blijkbaar.

        Login om te reageren
  6. cossiekiller zegt

    13 december 2017 om 13:30

    En dan te bedenken dat mijn super winterbanden maar niet verkocht geraken… Op het verkeerde paard gewed?

    Login om te reageren
  7. st33fie zegt

    13 december 2017 om 13:31

    De Kever wielen vertellen hier het echte verhaal …. ik hou d’r zo van

    Login om te reageren
  8. densk zegt

    13 december 2017 om 14:18

    Erg mooi project! Ik ben 2 jaar geleden in het museum geweest op doorreis naar Italië. Mooie gelegenheid voor een tussenstop en absoluut de moeite waard. Volgende keer München voor een tussenstop bij BMW.

    Login om te reageren
  9. jeebee zegt

    13 december 2017 om 21:30

    Prachtig ding. Ik hou het bij mijn eigen unit; die is zeker niet overgerestaureerd en ook slechts een 912; maar ik rij er dan ook gewoon in. Jammer dat je ‘m de afgelopen 5 jaar ‘s nachts niet meer op straat kan laten staan. Woon ook in de “brandende 911 Turbo” buurt. Wat zou deze 911 kosten? Iemand een idee?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North