• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Renault showt de elektrische hot hatch van de toekomst

Auteur: Author, gepost 7 maart 2017 om 13:09 – 28 Reacties

Afbeelding Renault showt de elektrische hot hatch van de toekomstAfbeelding Renault showt de elektrische hot hatch van de toekomstAfbeelding Renault showt de elektrische hot hatch van de toekomstAfbeelding Renault showt de elektrische hot hatch van de toekomstAfbeelding Renault showt de elektrische hot hatch van de toekomstAfbeelding Renault showt de elektrische hot hatch van de toekomstAfbeelding Renault showt de elektrische hot hatch van de toekomstAfbeelding Renault showt de elektrische hot hatch van de toekomst

Renault presenteert de elektrische hot hatch van de toekomst
Hij is elektrisch, het is een concept car, maar stiekem worden we hebberig van dit kekke dingetje.

De Zoe E-Sport concept is namelijk doorspekt met technieken uit de Formule E. Waarschijnlijk nog geen reden om van je stoel te glijden, maar de twee elektromotoren onder de kap leveren samen wel mooi 463 pk en 640 Nm! Daarmee zoeft de kleine deugniet in 3,2 tellen naar 100 km/u, de topsnelheid bedraagt 209 km/u.

Wel ligt het wagengewicht een stukje hoger dan je van zo’n bommetje zou verwachten, de E-Sport weegt maar liefst 1.400 kg, niet in de laatste plaats dankzij het 450 kg zware accupakket. Datzelfde pakket heeft trouwens een capaciteit van 40 kWh.

Met die dikke bodykit oogt de E-Sport allesbehalve verkeerd, niet in de laatste plaats dankzij de kenmerkende Renault Sport-kleuren blauw en geel. De Fransen schroefden er een paar 20 inchers onder en in het racy interieur vind je twee Recaro’s, die je ook bij heftig bochtenwerk op je plek houden.

Ook interessant!

  • Renault wanbetalers
    Wanbetalers kunnen gewoon doorrijden met hun Renault
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Elektrische Renault 4 is een rijdende broeikas
  • Elektrische Renaults bijzonder onveilig, aldus NCAP

Nieuwste artikelen

  • Video: Automobilist doet Dukes of Hazzard op rotonde
  • Jonge automobilisten zijn een stel angsthazen op de weg
  • Lotus Eletre PHEV krijgt een teleurstellende motor
  • Je betaalt wegenbelasting, maar waarvoor eigenlijk
FacebookTweetPinLinkedIn

blauw, concept, Elektrisch, geneve-2017, Renault, zoe

Vorig bericht: « Aston Martin lanceert gloednieuw merk
Volgend bericht: Deze sedan met Italiaanse flair is anders dan de rest »

Lees Interacties

Reacties

  1. baasbas zegt

    7 maart 2017 om 13:12

    ‘licht’ is een woordgrap hier? :-)

    Login om te reageren
    • Author zegt

      7 maart 2017 om 13:14

      @baasbas: lol! Gaan we fixen, Genèvestress ;)

      Login om te reageren
  2. viezefreddyw zegt

    7 maart 2017 om 13:15

    De Zoë er gaaf uit laten zien. Renault doet het even. Wat een monstertje zeg, lekker!

    Login om te reageren
  3. Edge zegt

    7 maart 2017 om 13:15

    Zo wordt de Zoë toch ineens een heel stuk leuker dan dat saaie gebakje dat we kennen. Het zou mooi zijn als Renault, dat toch een mooie historie van potente hatchbackjes heeft, ook als een van de eerste met een elektrische hot hatch zou komen.

    Login om te reageren
  4. thomasthomas zegt

    7 maart 2017 om 13:16

    Actieradius het belangrijkste niet vermeld.

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      7 maart 2017 om 13:21

      @thomasthomas: Bij elke brandstofauto wil je ook weten hoe zuinig die is? Dit is toch gewoon een tof concept man.

      Login om te reageren
      • thomasthomas zegt

        7 maart 2017 om 13:31

        @stfu: dat heeft niets met zuinigheid te maken. Wil gewoon weten of je er ook de stad mee kunt uitrijden en niet na 50km al aan de oplader moet.

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          7 maart 2017 om 13:33

          @thomasthomas: Lees je dan even in hoe elektrisch rijden gaat en hoe ver je met een accu kan komen. 50 kilometer slaat natuurlijk nergens op. Dat een EV snel is (dat is de mijne ook), betekent niet dat ie daarmee onzuinig is.

          Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      7 maart 2017 om 13:24

      @thomasthomas: Ach ja, je kunt het ondertussen wel inschatten. Met 40 kwh komt dit gebakje waarschijnlijk 250 km ver.

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    7 maart 2017 om 13:22

    3,2 sec naar de 100 in een Clio. IDIOOT!

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      7 maart 2017 om 13:46

      @dutchdriftking: Zoë, geen Clio.

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        7 maart 2017 om 14:25

        @viezefreddyw: ik doelde meer op het formaat :)

        Login om te reageren
  6. reistje zegt

    7 maart 2017 om 13:25

    De styling is in ieder geval goed gelukt! Al blijft het niet heel logisch om een elektrische hot hatch te maken (voor nu tenminste).

    Login om te reageren
    • stfu zegt

      7 maart 2017 om 13:28

      @reistje: Waarom niet? Sneller dan de huidige hot hatches en dus meer fun.

      Login om te reageren
      • reistje zegt

        7 maart 2017 om 14:29

        @stfu: Zwaarder, de accu is na 3 seconden leeg als die al niet oververhit raakt en de powercurve is ook niet ideaal. Elektrische auto’s hebben ook hun krachten uiteraard.

        Login om te reageren
        • stfu zegt

          7 maart 2017 om 16:16

          @reistje: Zwaarder ja, gewicht wel op een betere plek (laag) en je andere onzin ga ik maar niet op in. Je zegt toch ook niet bij een Ferrari dat je na 2x gas geven moet tanken? Man man. Verdiep je eerst in EV’s voordat je onzin roept.

          Login om te reageren
          • kareljansen zegt

            7 maart 2017 om 18:59

            @stfu: stfu

            Login om te reageren
          • reistje zegt

            7 maart 2017 om 19:59

            @stfu: Toevallig heb ik er voor gestudeerd en voor een fabrikant van elektrische auto’s gewerkt. Ik denk dat dat wel genoeg is om een reactie te mogen plaatsen op autoblog toch?

            Login om te reageren
      • toniominestrone zegt

        7 maart 2017 om 15:39

        @stfu: je hebt het waarschijnlijk over de acceleratie, de topsnelheid is voor een hot hatch lachwekkend.

        Login om te reageren
      • nopetrolnofun zegt

        8 maart 2017 om 13:08

        @stfu: dus sneller is meer fun? Haha.

        Login om te reageren
    • pimmetj zegt

      7 maart 2017 om 13:29

      @reistje: welke logica zit er achter het kopen van een Ferrari dan? Behalve dat het gewoon kei gaaf is?

      Login om te reageren
  7. shibby zegt

    7 maart 2017 om 13:29

    Zo-hee!

    Login om te reageren
  8. Foramen zegt

    7 maart 2017 om 13:34

    Vind het gewoon ontzettend gaaf! Hebben!

    Login om te reageren
  9. allesmetturbo zegt

    7 maart 2017 om 13:41

    Erg kek bakkie, hopen dat ze niet het waardeloze plastic interieur van de clio ofzo erin gooien. Als het goedkoop en rap is, word het vast een topper.

    Login om te reageren
  10. stekel zegt

    7 maart 2017 om 13:41

    deze motor in een gewone zoë, en dan alles en iedereen bij een stoplichtsprintje zoek rijden

    Login om te reageren
  11. nopetrolnofun zegt

    7 maart 2017 om 14:56

    Topsnelheid van 209 km/h en 0-100 in 3,4 saaie seconden, next

    Login om te reageren
  12. gabrielo zegt

    7 maart 2017 om 15:18

    Men neme een homp zachte klei, kwak dat zo hard mogelijk op de tafel, en voilà!

    Login om te reageren
  13. mrrallycross zegt

    7 maart 2017 om 17:49

    Dit moeten ze maken. Denk dat hij wel verkoopt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North