• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Deze Shelby Cobra op Marktplaats heeft een minpuntje

Auteur: shjdejee, gepost 14 april 2016 om 11:09 – 53 Reacties

z


Zie jij het?

Als dingen te mooi lijken om waar te zijn is dat vaak ook zo. Een originele Shelby Cobra tegenkomen uit 1965 is nogal wat, zeker als dat een exemplaar is met een kilometerstand van 1 (zou het?). In dit geval zit er ook een klein addertje onder het gras, want de auto is namelijk vanuit zijn goede hoek gefotografeerd.

z'n niet goede hoek

Als we naar de achterkant kijken ziet het er allemaal wat minder rooskleurig uit. “Lichte” schade, zoals de verkoper het zelf noemt. Je zou het ook een compleet gat kunnen noemen, maar goed. Je komt zo’n wagen niet elke dag tegen, zullen we maar denken.

Hij moet trouwens nog €81.750 opbrengen. Een aardig bedrag, maar als je handig bent en dit voor een prikkie in orde kunt maken heb je wel iets heel erg gaafs. De dikke 7.0 liter V8 met 549 pk schijnt het gewoon te doen. En over die vraagprijs; je hebt wel een onderhandelingspunt te pakken. Bekijk de advertentie HIER.

Ook interessant!

  • Marktplaats ziet vraag toenemen naar occasion zoektocht
    Marktplaats ziet aantal occasion zoektochten stijgen!
  • Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker
    Aankoopadvies: een geschikte caravantrekker
  • Dit is de gaafste Lamborghini Gallardo occasion van Marktplaats
  • Dit is de meest on-Nederlandse occasion van Marktplaats

Nieuwste artikelen

  • Video: je auto verliezen door een dom ongeluk
  • Nieuwe wankelmotor komt uit onverwachte hoek
  • Deze EV was wél een goede investering
  • Officieel: Tesla draait niet meer om duurzaamheid
FacebookTweetPinLinkedIn

cobra, Klassiekers, marktplaats, occasion, shelby

Vorig bericht: « Foto’s: De Porsche 911 2.2 T van eigenaar Edo Competition
Volgend bericht: De prijs van de nieuwe Ford GT is bekend, plus configurator »

Lees Interacties

Reacties

  1. hummer95 zegt

    14 april 2016 om 11:11

    Ik weet niet voor hoeveel zon auto normaal gaat, maar de schade lijkt wel mee te vallen… Tenminste als de schade onderhuids niet veel groter is

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      14 april 2016 om 11:43

      @hummer95:
      Dat achterwiel, dat een flinke klap moet hebben opgevangen, lijkt alvast wat scheef te staan…

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      14 april 2016 om 12:52

      Dat achter scherm is niet zo’n probleem. Onderhuids zal ik ie wel half tot total loss zijn. Gaat heel veel kosten.

      Login om te reageren
    • DutchCars1999 zegt

      14 april 2016 om 14:21

      @hummer95: volgens Hagerty gaat een originele voor ~$920.000

      Login om te reageren
  2. truckertje zegt

    14 april 2016 om 11:13

    Wie kan er 80k missen? Ben wel in voor n projectje!

    Login om te reageren
    • dutchcorvette zegt

      14 april 2016 om 12:01

      @truckertje: ik

      Login om te reageren
      • wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

        14 april 2016 om 12:20

        @dutchcorvette: beloof dan wel dat he er geen automaat in legt

        Login om te reageren
        • dutchcorvette zegt

          14 april 2016 om 13:59

          @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: sorry dan niet. Zonder automaat geen Auto

          Login om te reageren
  3. jackass266 zegt

    14 april 2016 om 11:15

    Als het een originele shelby is dan is het zeker niet duur

    Login om te reageren
  4. viezefreddyw zegt

    14 april 2016 om 11:15

    De hele advertentie staat weer vol met uitroeptekens en dergelijke. Volgens de advertentie heeft ‘ie ‘lichte verrijdbare linker voor en rechter achterschade’.. Maar het is een uniek exemplaar!!! Bouwjaar 1965 0 km!!!!!

    Juist, kilometerstand is 0. Flinke schade… Rare advertentie.

    Login om te reageren
  5. itsok zegt

    14 april 2016 om 11:16

    Dat lijkt me dus geen originele uit ’65

    Login om te reageren
  6. jackass266 zegt

    14 april 2016 om 11:17

    Kijk ff op hagerty.com dan weet je wat de waarde is van een echte shelby. Lijkt mij dat je een shelby met ren beetje schade niet koopt voor 80k.

    Login om te reageren
  7. Michiel1 zegt

    14 april 2016 om 11:18

    als het een echte shelby uit 1965 was (zoals dit artikel insinueert) dan is dit volgens mij toch het koopje van het jaar…

    Login om te reageren
  8. n1co zegt

    14 april 2016 om 11:20

    De originele heeft toch geen polyester body?

    Login om te reageren
    • reistje zegt

      14 april 2016 om 11:27

      @n1co: Aluminium geloof ik. Vind het maar een raar verhaal.

      Login om te reageren
    • ikbenmnzus zegt

      14 april 2016 om 11:31

      @n1co: Exact!

      Login om te reageren
    • kapitein zegt

      14 april 2016 om 12:25

      @n1co: De originele is inderdaad van aluminium. Dit is gewoon een Replica en dus zeker niet uit 1965.

      Deze verkoper probeert de boel feitelijk gewoon op te lichten. Al gaat niemand die opzoek is naar een originele Cobra hier in trappen natuurlijk…

      Login om te reageren
      • bassx zegt

        18 april 2016 om 18:09

        @kapitein: maar op kenteken staat mss wel 1965.

        Login om te reageren
  9. bougievonkje zegt

    14 april 2016 om 11:20

    Lichte parkeer schade

    Login om te reageren
  10. desjonnies zegt

    14 april 2016 om 11:27

    Laat ik het zo zeggen.

    Ik ben ab-so-luut geen Cobra kenner, maar volgens mij waren ze in 1965 voorzien van een aluminium carrosserie of in ieder geval een metalen, maar geen polyester.

    En ik weet dat ze officieel uit Engeland komen en door het Britse AC werden gemaakt die op hun beurt geen goede/correcte motor hadden voor de wagen en dat Caroll Shelby weer een mooie en snelle en lichte wagen zocht die met de Corvette kon concurreren

    Maar correct me if I’m wrong, ik leer nog altijd graag.

    Er staat wel een hele, hele mooie blauwe in Waalwijk bij een vrij beroemd auto bedrijf, die dit exemplaar heel de tijd moeten verbeteren voor de eigenaar.

    Let wel : Beroemd, niet berucht hè !

    Login om te reageren
    • viezefreddyw zegt

      14 april 2016 om 11:45

      @desjonnies: Klopt, je hebt gelijk. De Cobra moest inderdaad de strijd aangaan met de Corvette. Meneer Shelby heeft inderdaad bij AC aangeklopt in de vroege jaren ’60 voor een lichte auto. AC ging er mee akkoord als Shelby voor V8 motoren ging regelen. Shelby klopte aan bij Chevrolet, bang dat ze waren voor concurrentie voor de Corvette zei Chevrolet nee. En toen kwam Ford. Ford wou wel een concurrent bouwen voor de Corvette, dus kon Shelby daar hun motoren kopen voor de Cobra. En dus was ook toen al 1+1=2.

      Het frame was van staal, de carrosserie van aluminium. Oftewel, de advertentie klopt gewoon niet..

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        14 april 2016 om 11:55

        @viezefreddyw:
        http://www.shelby-cars.com/CSX_4000.htm

        Dit ding is het waarschijnlijk. Replica met fiberglas body. Maar wel met originele Shelby nummertjes etc.

        Login om te reageren
      • davelepeef zegt

        14 april 2016 om 20:47

        @viezefreddyw: is niet juist het project met de Corvette Grandsports opgezet om in te zetten tegen de Cobra’s??

        Login om te reageren
        • viezefreddyw zegt

          14 april 2016 om 21:01

          @davelepeef: Klopt. De Cobra’s waren Chevrolet een doorn in het oog. Bang dat ze waren voor de moordende concurrentie van de Cobra, wouden ze ik geloof 125 Corvette Grand Sport’s bouwen. Carrosserie gebouwd van dunner fiberglas en ik geloof het chassis van aluminium om de auto lichter te maken. Meerdere motoren werden ervoor gebouwd maar de belangrijkste was het blok met 550PK. Het plan om er 125 te bouwen lukte niet, het werden er 5. Vanwege het erg lage gewicht van de auto werd de Grand Sport eigenlijk genoemd als “the lightweight”.

          Login om te reageren
          • davelepeef zegt

            14 april 2016 om 21:12

            @viezefreddyw: body is inderdaad glasvezel maar chassis is een stalen soort ladder. Blok is heerlijk, ding is een beest! Tachyon uit Soest wilde ze als Continuation bouwen maar dat is geloof ik niet helemaal van de grond gekomen. Dacht dat het bij twee stuks gebleven is. Staan paar filmpjes van op YouTube, lekkere sound.

            Login om te reageren
    • bullzeyersn zegt

      14 april 2016 om 13:47

      @desjonnies: ja bij ER-Classics heb je meer kans op een echte Shelby

      Login om te reageren
  11. arii zegt

    14 april 2016 om 11:30

    Hoe is die schade er gekomen zonder mee te rijden? Heeft zn hond die quarter panel opgegeten ofzo? :p

    Login om te reageren
    • w0o0dy zegt

      14 april 2016 om 11:35

      @arii: denk dat zijn vrouw het altijd en eeuwig klussen aan die wagen zo beu was dat zij het spatbord eraf geeft gebeten ?

      Login om te reageren
      • gladanus zegt

        14 april 2016 om 12:53

        @w0o0dy: ik zie t al voor me:

        *Nu is het genoeg geweest!! Kies maar: de auto weg, of ik weg..

        – wil je je kleren in de gele of in de blauwe koffie hebben?

        *Aaargghh!!! HAP!!

        -oke oke rustig aan, ik zet m wel voor 80k op marktplaats

        En zo geschiedde

        Login om te reageren
  12. lexaudi zegt

    14 april 2016 om 11:33

    Die is sowieso niet origineel/echt. Want een echte met wat voor schade dan ook zou voor dit bedrag echt waanzinnig goedkoop zijn.

    Login om te reageren
  13. martinus zegt

    14 april 2016 om 11:33

    Lil’Lewis heeft een echte.

    Login om te reageren
    • jordydeknecht zegt

      14 april 2016 om 12:29

      @martinus: zo ook Aaron Paul als ik me niet vergis

      Login om te reageren
  14. w0o0dy zegt

    14 april 2016 om 11:33

    Het feit dat iemand de auto kwijt wil na deze schade geeft te denken. 1 het is een kitcar want polyester 2 als de eigenaar het ding zelf had gebouwd dan zou hij het zelf ook fixen. 3 80 mille is teveel 4 80 mille + de reparatie wordt dus 100.000 euro voor een kitcar. 5 als iemand er vanaf wil ipv te (laten) repareren en de auto is daadwerkelijk 80mille waard.. Dan denk ik dat er veeel meer (gevaarlijke?) schade is dan die body.

    Login om te reageren
  15. escher93 zegt

    14 april 2016 om 11:41

    De advertentie vermeldt zelf dat het om een exemplaar uit de CSX 6000 serie – en dus een (kwalitatieve en waarheidsgetrouwe) replica – gaat. Een authentieke Cobra, zelf met deze schade, moet nog steeds enkele tonnen opbrengen…

    Login om te reageren
    • Rob zegt

      14 april 2016 om 11:45

      @escher93:
      Dat dus. Een goede replica. En werden die ook niet daadwerkelijk zelf door Shelby gebouwd?

      Login om te reageren
      • E34M5Touring zegt

        14 april 2016 om 15:08

        @Rob: Met goedkeuring van Shelby en Ford inderdaad.

        Login om te reageren
  16. Dutchdriftking zegt

    14 april 2016 om 11:42

    Voor dat geld? Lijkt me een fake exemplaar. En de km stand klopt sowieso niet, want hoe kom je dan aan die schade? Maar zelfs voor een neppert is het nog geen gek bedrag.

    Login om te reageren
  17. carfreakjim zegt

    14 april 2016 om 11:44

    Er zit een foto van het chassisnummer bij dus wat het echt is is zo te achterhalen. Ben dr advertentie een tijd geleden ook tegebgekomen en heb toen even gekeken. Het is als ik het me goed herriner een replica gemaakt door shelby met een van de resterende chassisnummers. Hij komt in elk geval 100% zeker niet uit 1965 maar is dus wel een echte shelby.

    Login om te reageren
  18. potjak zegt

    14 april 2016 om 12:01

    Als het een echte was mist er een nulletje in de prijs. Dat zoiets wordt aangeboden via een schadeherstelbedrijf geeft sowieso te denken.

    Login om te reageren
  19. h3nk zegt

    14 april 2016 om 12:05

    Lijkt me inderdaad ook een replica, de echte is van aluminium. Als dit wel een echte is zou ik hem vandaag nog ophalen ;)

    Login om te reageren
  20. mrB zegt

    14 april 2016 om 12:17

    Als die heel was een gave auto, ondanks replica.
    BTW, ik zag afgelopen weekend een cobra rijden door den haag, een witte met oud nummer boord. Erg gaaf, die man zat zelf ook duidelijk te genieten van zijn ritje.

    Login om te reageren
  21. steelfighter zegt

    14 april 2016 om 12:23

    Allemaal 1000 euro in de pot en we mogen 4 dagen per jaar crossen

    Login om te reageren
  22. kwatkam zegt

    14 april 2016 om 12:38

    Dit is een Cobra van de Continuation Series. Aan het chassis nummer te zien na 2009 geproduceerd. In geen geval 1965. Geloof nooit een sloopbedrijf. Dit ding krijg je dus nooit never niet op kenteken. En mocht het wel lukken, dan betaal je ongeveer 80000 euro BPM. Hier een stukje van wikipedia:

    qte
    From the late 1980s onwards, Carroll Shelby (Shelby Automobiles, Inc.) and associated companies have built what are known in the hobby as “Continuation Cars”; Shelby authorized continuations of the original AC-built Cobra series. Produced in Las Vegas, Nevada, these cars retain the general style and appearance of their original 1960s ancestors, but are fitted with modern amenities. Initially the car everyone wanted in a Continuation was a 427 S/C model which was represented in the CSX4000 series. This was meant to continue where the last 427 S/C production left off, at approximately serial number CSX3560 in the 1960s.

    The initial CSX4000 series cars were completed from the chassis built by McCluskey Ltd as well as other new parts and reconditioned Ford engines. Given the value of the vehicle many “extra” cars have appeared over the years, even some sharing the same chassis number. Gradually as the vintage parts supply ran low, newly constructed frames and body panels were obtained from a variety of suppliers. The production of chassis numbers CSX4001 to CSX4999 took roughly 20 years and many different business relationships to complete.

    All models of Cobra produced are available now as continuations. In 2009, CSX4999 was produced, concluding the 4000 series. Production has continued with the CSX6000 serial numbers, featuring “coil over” suspension. The 289 FIA “leaf spring” race version of the car is reproduced as CSX7000, and the original “slab side” leaf spring street car is the CSX8000 series.
    unqte

    Login om te reageren
  23. a3aan zegt

    14 april 2016 om 12:39

    Ehm… Hoe dan? Toen de auto nieuw geleverd werd heeft de eigenaar hem binnen 1 km in de prak gereden en verkoopt hem daarna gelijk?

    Login om te reageren
  24. terazino zegt

    14 april 2016 om 12:43

    Ik heb een paar weken geleden naast deze auto gestaan. Dikke bruut, maar zonde van die forse schade. Dat achterwiel staat er inderdaad nogal scheef onder.

    Login om te reageren
  25. v60germany zegt

    14 april 2016 om 12:58

    Boonstra in Drachten? De winkel van sinkel op schadegebied.
    Leuke tekst, maar slechte geloofwaardigheid…

    Login om te reageren
  26. edftw zegt

    14 april 2016 om 13:01

    Als een auto eenmaal voor de eerste keer verkocht word staat er toch al meer dan 1km op de teller? Door vervoer en verplaatsen enzo?

    Login om te reageren
    • bierbuik zegt

      14 april 2016 om 13:18

      @edftw: meeste nieuwe auto’s die wij vanaf de boot vanuit de UK rijden hebben zo’n 10-15km op de teller staan inderdaad.

      Login om te reageren
  27. escort77 zegt

    14 april 2016 om 13:58

    Of ie nou echt oud en origineel is of niet, boeit mij niet zo erg.

    Ik vind dit gewoon een mooie auto, hopelijk knapt iemand ‘m op en kom ik ‘m een keer tegen op de weg.

    De kans dat hier echt mee gereden gaat worden is in ieder geval groter dan bij een dure oude Shelby.

    Login om te reageren
  28. cobra zegt

    14 april 2016 om 15:11

    Carroll Shelby heeft inderdaad bij AC gewinkeld om te kunnen racen. En hij wilde niet alleen racen maar ook winnen. Dus werden er in de AC de V8 van Ford erin gelepeld. Eerst de 289 en later de 427, waarbij de body dan werd uitgebouwd.
    Commercieel dat hij was, heeft hij, toen hij op leeftijd kwam en niet meer racete, andere fabrikanten, zg onder licentie, ook Cobra’s laten bouwen. Hij kreeg daarvoor uiteraard zijn deel.
    Zo ook heeft hij dat afgesproken met Superformance in Zuid-Afrika, deze mogen dan ook het officiële CSX….nummer gebruiken en zijn dus eigenlijk orginele Cobra’s. Ze zijn echter van polyester, dus…??? De kenner geeft alleen maar veel geld voor de Cobra’s die echt in de jaren 60 gebouwd zijn.
    In Zuid-Afrika krijg je zo’n Cobra dus nog gekeurd op een kenteken van 1965.
    Ik vrees dat na het aanscherpen van de eisen voor het invoeren van zo’n Cobra in Nederland dat men dit niet meer accepteert en ziet als een nieuwe auto en dan ben je aan de beurt.
    Ik wist er eentje te staan met de beroemde 7 liter erin, maar daarvoor moest alleen al aan slurptax bijna € 40.000 worden betaald. Die is weer terug gegaan naar het buitenland.

    Login om te reageren
  29. cossiekiller zegt

    14 april 2016 om 15:41

    Is een continuation serie, een echte dus op papier.
    Deze worden in fiberglass of alu gemaakt. (alu is een stuk duurder)
    En kan dus zijn dat die papieren heeft van 1965, er wordt nogal veel gefoefeld daarmee…

    Maar is wel een heel goeie prijs voor deze auto.
    Zelf zou ik echter voor een Superformance gaan, zelfde prijs en ook ‘goedgekeurd’ door Shelby himself..

    Login om te reageren
  30. Resik zegt

    15 april 2016 om 11:39

    Mooie Cobra en een door Shelby geproduceerd exemplaar. Helaas niet van 1965 en volgens vele gewoon een goede replica, maar dan wel door Shelby gebouwd.

    Aan de schade te zien, heeft iemand naast de oprijplaten gereden, kort nadat de Cobra klaar was cq afgeleverd moest worden. Dit verklaard ook de lage kilometerstand.

    In Amerika worden deze Cobra´s geleverd in een aantal staten met een “title” van 1965, alleen de RDW zal hier echt anders tegen aan kijken.

    Login om te reageren
    • cobra zegt

      15 april 2016 om 23:13

      @Resik: door Shelby in licentie laten bouwen. Dat bedoel je toch?
      En van naast de rijpaden rijden gaat een wiel niet krom staan, denk ik.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North